Koirat kaupoissa ja kahviloissa yleistyvät – Mila, 7, joutuu ottamaan lääkkeet tuplana
Vois ihmiset vähä ajatella, mihin niitä rakkejaan mukaansa ottavat
Kommentit (1109)
Ihmettelen vaan, etä miten nämä allergiset pystyvät liikkumaan des ulkona, koska siellä sitä eläinten hilsettä vasta onkin ja se leviää tuulen mukana ihan kaikkialle. Liäksi on vielä luonnoneläimet, ketut, jänikset, linnut ja jyrsijät
Suosittelen hankkimaan muovikuplan johon happi tuodaan pullolla
Ihmettelen tätä ilmiötä ja mistä se alunperin lähtenyt, Amerikasta? Koira on eläin eikä ihminen ja moni inhimillistää koiraansa väärällä tavalla, suurinosa ei edes komenna jos koira haukkuu ja murisee vieraille.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tätä ilmiötä ja mistä se alunperin lähtenyt, Amerikasta? Koira on eläin eikä ihminen ja moni inhimillistää koiraansa väärällä tavalla, suurinosa ei edes komenna jos koira haukkuu ja murisee vieraille.
Pahimmillaan Fifi otetaan syliin rapsuteltavaksi ja lässytetään, että äläpäs nyt kultsipuppeli viitsi, hihhihhih.
Palkitaan ei-toivotusta käytöksestä.
Mitenkähän ennen vanhaan pärjättiin kun koiria ei saanut joka paikkaan tunkea?, luulen että yllåttävän hyvin👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahimmillaan Fifi otetaan syliin rapsuteltavaksi ja lässytetään, että äläpäs nyt kultsipuppeli viitsi, hihhihhih.
Palkitaan ei-toivotusta käytöksestä.
Joo silitetään ja taputetaan ja sanotaan soo soo nyt, kaveria puri (onneks pieni koira) suoraan nilkkaan, kulki vaan koiran omistajan ohi ja tää koira ilman mitään murinaa tai mitään ykskaks vaan tarras kaveriin kiinni, tottakai kaveri kiljas ja omistaja oli vaan että hupsista ja juoksi suorastaan koira sylissä pakoon, onneksi ei tarvinnut tikkejä, putsas vaan sen haavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa pysähtyisi kaikki jos jokaisen erityistarpeet huomioitaisiin.
Jos koirat kielletään, niin opaskoiratkaan eivät enää kulkisi seassamme. Kuinka siis sokeat pärjäisivät?
On mahdollista kieltää muut kuin opaskoirat, huumekoirat ja vastaavat.
Sillä lailla ei olisi paljon ollenkaan koiria ja sokeat pärjäsivät silti. Eikö olisi kätevää?
Tuo oli vain esimerkkinä sille, että kun toiselle kumarrat niin toiselle pyllistät.
Ei voi ottaa kaikkia huomioon. Se on täysin mahdotonta. Joskus sairaan, allergikon tms. täytyy todeta ja hyväksyä, että minun täytyy olla se joka joustaa ja jonka on tehtävä erityisjärjestelyt jotta voin elää elämääni.
Joskus vammattoman on vain hyväksyttävä ja ymmärrettävä, että minä olen se, jonka täytyy joustaa ja jonka on tehtävä erityisjärjestelyt, jotta vammaiset voisivat elää elämäänsä vammattomien tavoin.
Tässä päästään nyt siihen, mikä on kohtuullinen mukautus. Onko se sitä, että koirat ohjataan lyhyintä mahdollista reittiä lemmikkiliikkeeseen (mielestäni nämä liikkeet ovat poikkeuksetta ulko-oven lähellä) ja loppu kauppakeskus muine uloskäynteineen on allergisten käytettävissä. Vai sitä, että lemmikkiliikkeet eivät voi sijaita siellä, missä ihmiset muutenkin asioivat, ja koiria ei päästetä mihinkään kauppakeskuksiin.
Puoli seitsemän ohjelmassakin koirat istuu sohvalla. Eikö niitä voi siksi aikaa jättää kotiin tai hoitoon jonnekin. Ihmeellistä touhua nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Puoli seitsemän ohjelmassakin koirat istuu sohvalla. Eikö niitä voi siksi aikaa jättää kotiin tai hoitoon jonnekin. Ihmeellistä touhua nykyään.
Miksi ne täytyisi jättää kotiin, jos sille ei ole mitään muuta syytä, kuin että joku ei hslus nähdä niitä?
Jos ihmisillä on koiria, pitäköön ne kotonaan tai koirille tarkoitetuissa puistoissa tai lenkkipoluilla. Itse olen asioinut viimeisen 10v lempikahvilassani, mikä on.tarkoitettu ihmisille. Viime vuonna tänne kahvilaan iski "koiraystävällisyys" ja koiria alettiin tuota kahvilaan sisälle. Onneksi asiakkaat valittivat koirien läsnäolosta ja nyt uusien sääntöjen mukaan koirat pysyvät ulkona terassilla omistajineen.
Edelleen ihmettelen miksi koirien omistajat kuvittelevat että kaikki rakastavat heidän koiriaan. Itse en vihaa mutta en vain välitä, ihan kuin en välitä matelijoista tai ötököistä.
Mun koiralla on jalat. Ei tarvi raahata, kävelee itse.
Märkä koira haisee kamalalle. Monessa koirakahvilassa hirvee dunkkis.
Älä käy kaupoissa joissa koirakärryt. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Mun koiralla on jalat. Ei tarvi raahata, kävelee itse.
Imeekö myös parsaa?
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmisillä on koiria, pitäköön ne kotonaan tai koirille tarkoitetuissa puistoissa tai lenkkipoluilla. Itse olen asioinut viimeisen 10v lempikahvilassani, mikä on.tarkoitettu ihmisille. Viime vuonna tänne kahvilaan iski "koiraystävällisyys" ja koiria alettiin tuota kahvilaan sisälle. Onneksi asiakkaat valittivat koirien läsnäolosta ja nyt uusien sääntöjen mukaan koirat pysyvät ulkona terassilla omistajineen.
Edelleen ihmettelen miksi koirien omistajat kuvittelevat että kaikki rakastavat heidän koiriaan. Itse en vihaa mutta en vain välitä, ihan kuin en välitä matelijoista tai ötököistä.
No mutta tämähän meni juuri niin kuin pitääkin. Kahvilan asiakkaat ilmaisivat, millaista palvelua halutaan että kahvila tarjoaa ja kahvila noudatti sitä toivomusta. Näin se toimii markkinataloudessa.
Enkä yhtään ymmärrä tätä ajatusta että koirista mukamas pitäisi tykätä. En minäkään tykkää kaikista ja kaikesta mitä maailmalla kohtaan ja silti ne asiat saavat olla olemassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos koirat kielletään, niin opaskoiratkaan eivät enää kulkisi seassamme. Kuinka siis sokeat pärjäisivät?
Sillä lailla ei olisi paljon ollenkaan koiria ja sokeat pärjäsivät silti. Eikö olisi kätevää?
Tuo oli vain esimerkkinä sille, että kun toiselle kumarrat niin toiselle pyllistät.
Ei voi ottaa kaikkia huomioon. Se on täysin mahdotonta. Joskus sairaan, allergikon tms. täytyy todeta ja hyväksyä, että minun täytyy olla se joka joustaa ja jonka on tehtävä erityisjärjestelyt jotta voin elää elämääni.
Eivät riitä mitään erityisjärjestelyt, kun jokainen paikka on täynnä eläinpölyä. Miten käyt esim. näöntarkastuksessa optikolla, kun kaikki optikkoliikkeet sijaitsevat kauppakeskuksissa, joihin saa viedä lemmikkejä? Miten äänestät, kun kaikki äänestyspaikat rakennetaan noihin samoihin kauppakeskuksiin? Miten noudat tilauksen - kauppaan et pääse, joten pakko tilata netistä - kun paketti menee automaattiin, joka on kauppakeskuksessa, joka sallii lemmikit? Jotkin toimittajat eivät tarjoa kotiinkuljetusta.
Vammattomien on selvästi vaikea nähdä, kuinka laajasti syrjintä hankaloittaa elämää.
Siksipä sinun on tehtävä järjestelyt jotta pystyt tekemään mitä ikinä teetkin. Ei voida olettaa, että optikko puhdistaa tilansa steriiliksi tai vastaavaa. Ei maailma voi pysähtyä sen vuoksi, että superallerginen haluaa käydä tai tehdä jotain. Utopiassa ehkä muttei reaalimaailmassa.
Ei se ole syrjintää vaan todellisuutta. Sinä syrjisit optikkoa jos hänet pakotettaisiin puhdistamaan omalla kustannuksellaan tilansa steriiliksi sinun vuoksesi.
Palvelun tarjoaja on se, joka on velvollinen antamaan erityisjärjestelyt allergikoille. Se ei ole vammaisen vastuulla, että maailma olisi esteetön. Ympäristön tulee sopeutua ja joustaa, ei vammaisen.
Allerginen ei syrji palvelun tarjoajaa vaatimalla kohtuullisia mukautuksia.
Ilmanko Suomi on tässä jamassa kuin on.
Palveluntarjoaja joutuu tänään steriloimaan tilansa, koska paikalle tulee hyperallerginen. Huomenna paikalle tulee koiran omistaja jota pitää myös palvella tasavertaisuuden vuoksi. Ylihuomenna taas sterilointi, koska hyperallerginen haluaa tulla taas käymään.
Tietenkin täytyy myös palvella ihmispelkoista henkilö äjonka vuoksi kaikki muut joudutaan häätämään pois. Samalla tulee loukattua niitä asiakkaita jotka olisivat tarvinneet palvelua juuri silloin. Monisairas ilmoittaa tulostaan. Sterilointi ja suojaus. Ihmiset henkilökuntaa myöten poistuvat. Henkilökunta ei saa palkkaa koska ei ole töissä. Tai jos saa, niin omistaja maksaa turhasta. Eikä tietenkään muut ihmiset pääse taaskaan paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus vammattoman on vain hyväksyttävä ja ymmärrettävä, että minä olen se, jonka täytyy joustaa ja jonka on tehtävä erityisjärjestelyt, jotta vammaiset voisivat elää elämäänsä vammattomien tavoin.
Tietyssä määrin, mutta yleensä vähemmistöjen vaatimukset menevät yli kuten olemme saaneet huomata.
Ja yhä tullaan siihen samaan asiaan. Jos yhden kohdalla joustat, niin muut kärsivät.
Kuten esteetön kylpyhuone. Nykyään jokaisessa asunnossa tulee olla esteetön kylpyhuone. Olen nähnyt sellaisen jopa kaksikerroksisen talon yläkerrassa.
Kuinka pyörätuolilla sinne pääsee portaita pitkin? Hissiä ei ole eikä tule. Silti esteetön kylpyhuone on pitänyt tehdä vaikka se vie turhaa tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Älä käy kaupoissa joissa koirakärryt. Problem solved.
Kun vain koiran kanssa pystyy muodostamaan yhteyden eikä ihmisten kanssa sosiaalinen kanssakäyminen onnistu, syy voi olla joku seuraavista: Sosiaalisen vuorovaikutuksen häiriö, Sosiaalinen anhedonia, Autismikirjon häiriö, Skitsoidinen persoonallisuushäiriö, Antisosiaalinen persoonallisuushäiriö
Osuiko joku näistä oikeaan?
Kaupassa on aina joku tupakoitsia ja saan siitä kauheita allergisia oireita. Nenä alkaa vuotaa jatkuvalla syötöllä ja saakin jo varautua koko päivän kestävään päänsärkyyn.
Kyse ei ole yrittäjän toimeentulosta, vaan syrjinnästä ja ihmisoikeuksista. Kaikilla on oikeus näöntarkastukseen.