Tein pitkästä aikaa kauneushoitoja kotona
Tein pitkästä aikaa kauneushoitoja kotona. Kestovärjäsin kulmat ja nypin ne. Nypin myös muutaman viiksikarvan. Hui! Huomasin yhdessä hampaassa pienen mustan pisteen (pienen pieni värjäytymä). Olen käynyt viimeksi suuhygienistillä vuosi sitten. (Minulle ei tule hammaskiveä, joten en pääse useinkaan julkiselle. Uuden ajan sain joulun alle.) Raaputin tuon pisteen pois pinsetillä muutaman sekunnin ajan. Irtosi. Viilasin kynnet ja laitoin kivan vaaleanpunaisen geelilakan.
Poistan vielä suihkussa ihokarvoja ja kosteutan vartalon ihon sen jälkeen. Pesen ja tehokosteutan hiukset. Laitan yöksi Nivea cremen kasvonaamioksi yöksi. Hammaspesun ja lankauksen jälkeen laitan vaakennusaineen hampaille.
Onpa kivaa vaihteeksi. Yleensä vain treenaan vartaloa. Tsemppaan teitä muitakin tekemään kotihoitolan.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Muista myös hoitaa jalkasi ja lakata varpaankynnet. Välillä näkee kamlia koppurajalkoja ja keltaisia kynsiä kesäsandaaleissa 🤢
Näin juoksijana jalat tarvitsevat hieman erilaista hoitoa: varpaankynsien leikkaus, ei lakkausta. Joka ilta jalkavoide. Rakkohoitotuotteet. Siinä se.
ap
Millaisia kauneushoitoja teette kotona?
Entä käyttekö kauneushoitolassa? Itse olen käynyt viimeksi lähes 20 vuotta sitten. Nuorena kävin usein.
ap
Leikkasin tukan polkkamittaan, siis itse! ja tuli älyttömän hyvä. Oon nyt vaan hipelöinyt tätä, huomenna kokeilen erilaisia tyylejä laittaa. Sit levitin hieman itseruskettavaa kosteusvoiteen seassa, kun olin ensin saunassa kuorinut koko vartalon. Huomenna näkee senkin tuloksen. Mut tää kesätukka, ihana!
Vierailija kirjoitti:
Entä käyttekö kauneushoitolassa? Itse olen käynyt viimeksi lähes 20 vuotta sitten. Nuorena kävin usein.
ap
Samoja kuin sinä ja lisäksi usein erilaisia naamioita. En käy juuri koskaan kauneushoitoloissa, koska esim ripsien ja kulmien värjäys niiden aineilla ei kestä yhtään sen pidempään kuin kotonatehty, mutta maksaa monta kymppiä. Viimeksi kävin laitattamassa kynnet, kun lähdin kolmeksi viikoksi etelään ja halusin, että kynnet pysyy kauniina loman ajan ilman huoltoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Samoja kuin sinä ja lisäksi usein erilaisia naamioita. En käy juuri koskaan kauneushoitoloissa, koska esim ripsien ja kulmien värjäys niiden aineilla ei kestä yhtään sen pidempään kuin kotonatehty, mutta maksaa monta kymppiä. Viimeksi kävin laitattamassa kynnet, kun lähdin kolmeksi viikoksi etelään ja halusin, että kynnet pysyy kauniina loman ajan ilman huoltoa.
Naamiot on ihania! Mulla ei ollut nyt yhtään. Taytyy ostaa. Kynsien laitattaminen on niin rentouttavaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Leikkasin tukan polkkamittaan, siis itse! ja tuli älyttömän hyvä. Oon nyt vaan hipelöinyt tätä, huomenna kokeilen erilaisia tyylejä laittaa. Sit levitin hieman itseruskettavaa kosteusvoiteen seassa, kun olin ensin saunassa kuorinut koko vartalon. Huomenna näkee senkin tuloksen. Mut tää kesätukka, ihana!
Vartalonkuorintavoidetta minulla ei ole tainnut koskaan olla, mutta teen kuivaharjausta. Sekin ainakin energisoi, jos ei muuta.
ap
En kyllä pinseteillä skraappisi hampaitani...
En tee koskaan mitään hoitoja. Käyn suihkussa ja laitan kasvovoiteen. Siinäpä se. Mutta eilen tein jalkakylvyn, kun sain lahjaksi sellaisen tabletin. Tuli ihanan pehmeät jalat.
Näytän ihan naiselta ja olen melko naisellinen, mutta en vain jaksa innostua mistään tuollaisesta.
Itse en juurikaan mitään tuotteita käytä. Käytän kuitenkin suihkun jälkeen aloe vera -voidetta kasvoilla.
Mutta oon IG:n kautta nähnyt, kun kynsiä hoidetaan mm. viilailemalla, kosteuttamalla, jne. Onhan se kyllä rentouttavan näköistä.
Vierailija kirjoitti:
En tee koskaan mitään hoitoja. Käyn suihkussa ja laitan kasvovoiteen. Siinäpä se. Mutta eilen tein jalkakylvyn, kun sain lahjaksi sellaisen tabletin. Tuli ihanan pehmeät jalat.
Näytän ihan naiselta ja olen melko naisellinen, mutta en vain jaksa innostua mistään tuollaisesta.
Kuulostaa hyvältä!
ap
Vierailija kirjoitti:
En kyllä pinseteillä skraappisi hampaitani...
Juu, en minäkään ole tuollaista aiemmin tehnyt. Enkä ehdottomasti kannusta muitakaan tekemään niin!
Se oli vain yksi yksittäinen piste, kuin lyijkynällä painettu. Irtosi muutamassa sekunnissa.
Pitäkää hyvää huolta hampaistanne. Esimerkiksi hammaslääkäri joskus neuvoi, että tavallisen fluoritahnan voi antaa vaikuttaa pidempään hampaissa. Muistakaa lankaus. Olen tykännyt vaalentavasta hammaslangasta. Ihanan makuistakin.
ap
kynsien ihailija kirjoitti:
Hyvän mielen ketju.
Tarvitaan enemmän tällaista. Positiivista, kevyttä ja helppoa. Eikö?
ap
kynsien ihailija kirjoitti:
Itse en juurikaan mitään tuotteita käytä. Käytän kuitenkin suihkun jälkeen aloe vera -voidetta kasvoilla.
Mutta oon IG:n kautta nähnyt, kun kynsiä hoidetaan mm. viilailemalla, kosteuttamalla, jne. Onhan se kyllä rentouttavan näköistä.
Mun mies rakastaa sitö, kun viilaan hänen kynnet. Pyytää aina välillä sitä. Kyllä miehetkin tällaisesta tykkää. On rentouttavaa.
ap
Laitan kurkunsiivuja kasvoille, annan olla 15-20 minuuttia. Teen jalkakylpyjä laittamalla vatiin kuumaa vettä, merisuolaa pari rkl ja eteeristä öljyä muutama tippa.
Sen jälkeen kuivaan jalat ja rasvaan ne. Tulee hyvä olo.
Vierailija kirjoitti:
Laitan kurkunsiivuja kasvoille, annan olla 15-20 minuuttia. Teen jalkakylpyjä laittamalla vatiin kuumaa vettä, merisuolaa pari rkl ja eteeristä öljyä muutama tippa.
Sen jälkeen kuivaan jalat ja rasvaan ne. Tulee hyvä olo.
Kiitos vinkistä! Tuo olisi ihanaa ja hyväksi myös minun juoksijan jaloille.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kuinka sait leikattua takaosan?
Muista myös hoitaa jalkasi ja lakata varpaankynnet. Välillä näkee kamlia koppurajalkoja ja keltaisia kynsiä kesäsandaaleissa 🤢