Eveliina Lappalaisen vuonna 2000 surmannut ”Otto” (Otto Martikainen) on nykyään hieman yli 40-vuotias ja elää tavallista perhe- sekä työeläm
Jep jep.
Että sellaista sitten. Is kertoo vielä että on menestyksekäs.
Kommentit (817)
Vierailija kirjoitti:
Kun hän kuolee, hän joutuu helvettiin silti ja sitten alkaa todellinen rikoksen takaisinmaksu demonien toimesta.
Jumala on tosin rakkaus ja armo. Maksaa kuolemallaan jo rikoksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikos oli hirveä, mutta hän on sen sovittanut ja vankilassa kuntoutus on ilmeisesti onnistunut, kun entinen vanki kykenee työelämään ja ilmeisen normaaliin arkeen. Suurin osa ei kykene.
Vaikea jotenkin käsittää tällaista ajattelua, että 15-vuotiaana rikoksen tehneen pitäisi koko loppuelämänsä istua vankilassa tai käyttää huumeita jossakin ojanpohjalla. Sehän se vasta järjettömän kalliiksi meille veronmaksajille tulisi.
Sinä siis olet asian kanssa fine jos joku väkivaltaisesti tap paa lapsesi ja istuu 3.5 vuotta saaden punttisalit, ruuan sekä kaiken muun ylöspidon ilmaiseksi ? Minä en.
Voi miettiä myös siltä kannalta, että miten itse suhtautuisin jos oma poika olisi tappanut samalla " kaavalla"? Jostain syystä pikaistuksissaan. Hylkäänkö pojan ja pidän lopun ikää rikollisena, enkä millään tavoin kannusta normaaliin elämään. Moni asia ja suhtautuminen selviää itsellekin kun asettaa tapahtumat omalle kohdalle kaikin puolin. Miettikää.
Itse olin lukiossa, kun Eveliina tapettiin. Luonnollisesti tapaus kosketti ja ravisutti. Nyt kun keissi on nostettu uudelleen esiin, olen viittäkymppiä lähentelevä kahden pojan äiti. Tapaus ravisuttelee vieläkin enemmän. Molemmat poikani ovat nyt lukiossa. Minkä taakan kanssa Eveliinan perhe on joutunutkaan elämään. Poika pääsi niin pian jatkamaan omaa elämäänsä. Miten voi elää tuollaisen teon tehneenä, miten voi elää äitinä ja isänä, joiden lapsi on tuollaisen teon tehnyt? Ei voi ymmärtää. Voimia Eveliinan läheisille.
Koko koulutusjärjestelmämme perustuu siihen, että saadaan hiljaisia ja kuuliaisia veronmaksajia. Sama homma vankiloissa ja sairaaloissa. Yksittäisistä rikoksista viis. Yhdysvalloissa teinisurmaaja sai 900 vuoden kakun.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän lääkkeitä vetää kun noin saa ta nan lihava.
Mistä te kuvan näette? Yritin googlailla mutta en löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottohan istui vain 3,5v, ei mitään 7 vuotta
Ei voi sanoin kuvailla, miltä mahtoi tuntua Eveliinan läheisistä, kun pääsi noin pian tuo tekijä vapaaksi ja jatkamaan omaa nuoren elämäänsä.
Eveliinan vanhemmat joutuivat vielä maksamaan 50 000 euroa oikeudenkäyntikuluja koska murhasyyte kaatui korkeimmassa oikeudessa.
Aivan pöyristyttävää , lapsi tapettu ja joutuvat vielä maksumiehiksi . Voiko olla totta ? Eihän sitä kukaan kestä .
Edelliset oikeusasteet olivat asettaneet syylliseksi todetulle kaikkiaan just saman suuruisen summan maksettavaksi. Kun kerran nyt työllinen ihminen, niin naksusuorituksia on kai mennyt.
Ovat tasan taatusti korkeimpaan oikeuteen asiansa viedessään tienneet, että riski maksujen lankeamisen suhteen on olemassa. Ehkä oli jokin tukiryhmä keräämässä rahaa....
Niin!
Käsittämättömiä kommentteja tällä palstalla. Ei teistä kukaan ole yhtään sen parempi kuin tuo murhaajakaan. Missä teillä on armon lahja? Kiva varmaan elää tuollaisessa katkeruudessa koko oman pienen elämänsä ja uskotella että tämä on hyvää elämää, enhän sentään ole murhaaja.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kävisi niitaamassa tän hirviön niin se olisi silmissäni supersankari joka tämän lapsenmurhaajahirviön tappaisi. Ja samoin jos niittais sen tuomarin jonka mielestä 3,5 vuotta oli hirviölle sopiva tuomio.
Jaa, ja niittaaja oikeuteen ja vankilaan.
Toivot jollekulle elämää vankilassa...
Oikeuttahan ei voi omiin käsiin ottaa. Mutta toivoisin että Suomessa olisi hieman kovemmat tuomiot. Tai että edes nimen vaihtaminen ja lopuksi ikää piiloutuminen olisi kiellettyä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin lukiossa, kun Eveliina tapettiin. Luonnollisesti tapaus kosketti ja ravisutti. Nyt kun keissi on nostettu uudelleen esiin, olen viittäkymppiä lähentelevä kahden pojan äiti. Tapaus ravisuttelee vieläkin enemmän. Molemmat poikani ovat nyt lukiossa. Minkä taakan kanssa Eveliinan perhe on joutunutkaan elämään. Poika pääsi niin pian jatkamaan omaa elämäänsä. Miten voi elää tuollaisen teon tehneenä, miten voi elää äitinä ja isänä, joiden lapsi on tuollaisen teon tehnyt? Ei voi ymmärtää. Voimia Eveliinan läheisille.
Sinunkin on hyvä miettiä, entä jos oma poika tekee samanlaisen teon. Miten sen kestää äitinä ja miten suhtautua poikaan. Itse olen lukuisat kerrat miettinyt noita asioita, kun on yksi poika, kolme tyttöä ( nyt 35- 45v) kunnollisia ja kouluttautuneita. Tiedostan, etten voi mennä takuuseen kenestäkään ts lapsieni käyttäytymisestä. Rikosuutisia lukiessa ja varsinkin tappo/ murha toistuu miltei aina uutisointi, kun haastateltu naapureita työkavereita jne niin yleensä kaikki on ovat yllättyneitä. Ei olisi uskonut, kun oli niin miellyttävä ja ystävällinen. Joten emme tunne emmekä voi ennustaa kenenkään käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Käsittämättömiä kommentteja tällä palstalla. Ei teistä kukaan ole yhtään sen parempi kuin tuo murhaajakaan. Missä teillä on armon lahja? Kiva varmaan elää tuollaisessa katkeruudessa koko oman pienen elämänsä ja uskotella että tämä on hyvää elämää, enhän sentään ole murhaaja.
Kuka tahansa on murhaajaa parempi.
Vierailija kirjoitti:
Niin, tuossahan itse kerrot myös, minkä taakan kanssa tekijä ja hänen vanhempansa joutuvat elämään:
"Miten voi elää tuollaisen teon tehneenä, miten voi elää äitinä ja isänä, joiden lapsi on tuollaisen teon tehnyt? Ei voi ymmärtää."
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän suurin osa vain tunne myötätuntoa uhria ja hänen omaisiaan kohtaan, ja haluaisi kunnon oikeutta. Tilanteen epäreiluus suututtaa. Se, että moni murhaaja istuu mitättömän lyhyen tuomion ja elää loppuelämänsä anonyymina, kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan ja ilman, että ottaa kunnon vastuuta teostaan. Siitä tulee olo, että tekijä pääsee kuin koira veräjästä, eikä tippaakaan kadu tekoaan. Samaan aikaan uhrin omaisten elämä on palasina. Yleisö voisi paremmin antaa anteeksi, jos tappaja tekisi parannuksen ja sen lisäksi tulisi juki tekonsa kanssa, katuisi sitä näkyvästi. Mutta vain aniharva tekee niin.
Kuvittele, että tällainen teko sattuisi omalle läheisellesi. Olisitko silloin yhtä ymmärtäväinen ja armollinen?
En vaan tajua sitä että joku tekee tuollaisen raa'an väkivaltaisen tap on, piilottelee sitä kaksi vuotta, sitten jää nurkkaan ajettuna kiinni siitä, käy läpi oikeudenkäynnit ja vankeuden yms., ja sitten palaa vapauteen ja kaiken tämän jälkeen pystyy palaamaan täysin normaaliin elämään luoden menestyksekkään työuran, mennen naimisiin ja perustaen perheen ja eläen keskiluokkaista normaalia elämää. Itse menin murskaksi mm. koulukiusatuksi joutumisen ja abortin takia ja räpiköin pystyäkseni elämään normaalia elämää. Koskaan en ole esim. päihteitä käyttänyt eli en ole omilla huonoilla valinnoilla pilannut mitään. Miten joku voi olla noin teflonia kuin toi Otto?
Vierailija kirjoitti:
Oikeuttahan ei voi omiin käsiin ottaa. Mutta toivoisin että Suomessa olisi hieman kovemmat tuomiot. Tai että edes nimen vaihtaminen ja lopuksi ikää piiloutuminen olisi kiellettyä.
Ketä kiinnostaa..
. Iltaivälehti sai taas väen liikkeelle
.. muutenhan ei kukaan muustelis
...
Is teki mitä teki!
Vierailija kirjoitti:
Rikos oli hirveä, mutta hän on sen sovittanut ja vankilassa kuntoutus on ilmeisesti onnistunut, kun entinen vanki kykenee työelämään ja ilmeisen normaaliin arkeen. Suurin osa ei kykene.
Vaikea jotenkin käsittää tällaista ajattelua, että 15-vuotiaana rikoksen tehneen pitäisi koko loppuelämänsä istua vankilassa tai käyttää huumeita jossakin ojanpohjalla. Sehän se vasta järjettömän kalliiksi meille veronmaksajille tulisi.
15-vuotias ymmärtää jo tekojensa seuraukset, miksi tuollaista pitäisi paapoa. Saunan taakse oli ollut oikea rangaistus.
Vierailija kirjoitti:
En vaan tajua sitä että joku tekee tuollaisen raa'an väkivaltaisen tap on, piilottelee sitä kaksi vuotta, sitten jää nurkkaan ajettuna kiinni siitä, käy läpi oikeudenkäynnit ja vankeuden yms., ja sitten palaa vapauteen ja kaiken tämän jälkeen pystyy palaamaan täysin normaaliin elämään luoden menestyksekkään työuran, mennen naimisiin ja perustaen perheen ja eläen keskiluokkaista normaalia elämää. Itse menin murskaksi mm. koulukiusatuksi joutumisen ja abortin takia ja räpiköin pystyäkseni elämään normaalia elämää. Koskaan en ole esim. päihteitä käyttänyt eli en ole omilla huonoilla valinnoilla pilannut mitään. Miten joku voi olla noin teflonia kuin toi Otto?
Toki toi abortti oli oma huono valinta, otan siitä sen vastuun mikä mulle kuuluu, mutta en ole lisännyt ongelmiani sen jälkeen esim. päihteillä.
sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän suurin osa vain tunne myötätuntoa uhria ja hänen omaisiaan kohtaan, ja haluaisi kunnon oikeutta. Tilanteen epäreiluus suututtaa. Se, että moni murhaaja istuu mitättömän lyhyen tuomion ja elää loppuelämänsä anonyymina, kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan ja ilman, että ottaa kunnon vastuuta teostaan. Siitä tulee olo, että tekijä pääsee kuin koira veräjästä, eikä tippaakaan kadu tekoaan. Samaan aikaan uhrin omaisten elämä on palasina. Yleisö voisi paremmin antaa anteeksi, jos tappaja tekisi parannuksen ja sen lisäksi tulisi juki tekonsa kanssa, katuisi sitä näkyvästi. Mutta vain aniharva tekee niin.
Kuvittele, että tällainen teko sattuisi omalle läheisellesi. Olisitko silloin yhtä ymmärtäväinen ja armollinen?
Käsittämätön oletus, että tekijät elelevät kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Kyllä se varmasti on joka päivä mielessä, että mitä tuli tehtyä.
Mitä se näkyvä katuminen auttaa. Tai mitä suuren yleisön anteeksiannolla on siinä kohtaa merkitystä.
Sanahelinää.
Olen jotenkin luullut, että on se 42v räppäri, mutta ilmeisesti siis ei.
Kun hän kuolee, hän joutuu helvettiin silti ja sitten alkaa todellinen rikoksen takaisinmaksu demonien toimesta.