Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on se ihminen, jonka seurasta tykkäät? Miksi joistakin tykätään

Vierailija
29.07.2026 |

Mieti jotain kaveriasi tai tuttuasi jonka seurasta pidät. Osaatko eritellä mikä/mitkä ovat ne piirteet, ominaisuudet ja syyt, että pidät hänen seurastaan? 

Kommentit (155)

Vierailija
81/155 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastoin kuin edellinen vastaaja, itse taas tykkään, että jos on kaverin kanssa sovittu vietettävän aikaa yhdessä jutellen, syöden, juoden, meloen tai miten vaan, niin en tykkää että siihen pitäisi alkaa haalimaan kaverin kavereita, joita en edes tunne. 

Juuri näin. Itselle on käynyt niin, että kun sovittiin tapaaminen kaverin kanssa, niin kaverin äitikin tuli mukaan. Tapahtui vielä useamman kerran. Oltiin siis aikuisia...

Vierailija
82/155 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla jossain kommenteissa mainittiin että mitä enemmän on samoja mielenkiinnon kohteita sen parempi. Sorry, mut mielestäni hiukan naiivi näkemys. 

Tähän ikään (pian 60v) minulla on tälläkin hetkellä parikin ystävää joista toisen kanssa meillä ei enää ole oikein mitään yhteistä, muutakuin nautitaan rennoista hetkistä hyvän ruoan tai kahvin ja herkkujen parissa, muut mielenkiinnon kohteet ja elämäntyylikin on melko erilaisia. Toisen kanssa ollaan erilaosia persoonia mutta vain ehkä 1 harrastus yhdistää. Mutta tulemme varsin hyvin juttuun kun persoonat sattuu kohdilleen. Ollaan sosiaalisia, joustavia, positiivisis, hyvä rento huumori, voimme olla täysin omia itseämme ilman että tarvii vetää jotain roolia. 

Samahan se on duunissa, joidenkin kanssa tulee juttuun paremmin kuin toisten ja siinäkin ratkaisee nuo em asiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/155 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän sellaisten ihmisten seurasta, jotka ovat avoimia oppimaan ja kokeilemaan uusia asioita, suhtautuvat elämään positiivisesti ja joilla on hyvät keskustelutaidot. Nämä samat ominaisuudet ovat tärkeitä sekä ystävissä että kumppanissa.

Vierailija
84/155 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastoin kuin edellinen vastaaja, itse taas tykkään, että jos on kaverin kanssa sovittu vietettävän aikaa yhdessä jutellen, syöden, juoden, meloen tai miten vaan, niin en tykkää että siihen pitäisi alkaa haalimaan kaverin kavereita, joita en edes tunne. 

Juuri näin. Itselle on käynyt niin, että kun sovittiin tapaaminen kaverin kanssa, niin kaverin äitikin tuli mukaan. Tapahtui vielä useamman kerran. Oltiin siis aikuisia...

Ymmärtän tuon ettei eteenkään toiselle tuntematonta otettaisi mukaan koska silloin ei voi jutella henkilökohtaosia adiootaan. Minua ärsytti aikoinaan kun kävin ehkä 2x v pitkäaikaisen ystävän ja harradtuskaverin luona kylässä. Hän oli fiksu, älykäs jaerittäin hyvää juttuseuraa mut hänen mies oli kokoajan läsnä ihan siis samassa tilassa. Tundin toki hänetkin pitkältä ajalta ja ihan mukava tyyppi oli mut enhän minä halua puhua mitään "tyttöjen juttuja" siinä kun toisen mies on kuulemassa. Kutsuin tämän ystäväni kerran meille, hän tuli miehensä kanssa..... eiiiiii, onneksi sentään oli tarjottavaa niin että riitti hänellekin. Oli ihan typerä tilanne kun jutudtelet siinä jotain diiba daabaa kun ois ollu hirvee tsrve avautua ystävälle eräästä adiasta mitä en todellakaan halua puhua hänen miehensä kuullen.

Vierailija
85/155 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullon ollu sama tilanne, olin menossa kaverini luo kylään, hän kutsui ja tarkka aika oli tiedossa. Nähtiin siis vain noin 1x vuodessa ja meillä oli kummallakin sellainen elämäntilanne ollut että ois voitu heittämällä 3h jauhaa ja spekuloida eri elämän käänteitä. Hänellä olikin äitinsä käymässä samaan aikaan, tunsin toki hänen äitinsäkin lapsuusajoilta, mut emme voineet puhua oikeastaan yhtään mitään henkilökohtaista. Äiti oli vielä niin puhelias että taisi käydä niin että hän oli äänessä 75% ajasta ja touhusi kokoajan jotain ja osallistutti meitäkin siihen. 

Taisin todeta vaan lähtiessäni että soitellaampas joskus paremmalla aikaa niin saadaan parantaa maailmaa ihan kahden jesken. 

Vierailija
86/155 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi kaveri tykkää yhdistellä kavetedensa näkemisiä mutta hän kysyy aina etukäteen, että sopisiko sinulle jos kysyn Jaanaakin mukaan, vai haluatko että mennään mielummin kahdestaan? 

Ja tässä ei voi olla kyseessä vain retorinen kysymys minuuttia ennen kuin kyseinen Jaana pamahtaa paikalle, vaan pitää olla oikeasti mahdollisuus sanoa että mielummin ei, eikä toinenkaan saa siitä vetää herneitä nenään. 

Vierailija
87/155 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rento, joustava, pääsääntöisesti positiivinen ja välitön ihminen joka osaa luovia erilaisten ihmisten kanssa. On sosiaalisesti tsitava ja tilannetajuinen, sekä pystyy siis muuttamaan omaa käytöstään ja toimintaansa tilanteen vaatimalla tavalla. Sellainen joka ei ole kauhean ehdoton joka asiassa, vaan vähän sellanen keskitien kulkija jolle on tärkeintä se että hyvä fiilis säilyy kaikilla, eikä se että asiat tapahtuu niinkun hän haluaa ja silloin kun hän haluaa ja huom hänen ei tarvitse sanoa joka asiaan omaa mielipidettään eikä varsinkaan sitä viimeistä sanaa.

Semmonen aito ihminen jonka kanssa tulee melko pian olo että voi itsekin olla ihan rennosti se mitä on. 

Vierailija
88/155 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi kaveri tykkää yhdistellä kavetedensa näkemisiä mutta hän kysyy aina etukäteen, että sopisiko sinulle jos kysyn Jaanaakin mukaan, vai haluatko että mennään mielummin kahdestaan? 

Ja tässä ei voi olla kyseessä vain retorinen kysymys minuuttia ennen kuin kyseinen Jaana pamahtaa paikalle, vaan pitää olla oikeasti mahdollisuus sanoa että mielummin ei, eikä toinenkaan saa siitä vetää herneitä nenään. 

Tää on fiksua. Ja oikeasti voisi olla joskus hyvä että eteenkin yksineläjät tutustuu muihinkin kuin vain siihen yhteen kaveriin. 

Vierailija
89/155 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivinen , ei valita koko ajan , ei haukkuu muita , ei levitä negatiivistä energia ympärille jne ...

Vierailija
90/155 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastavuoroinen ei vaan ota vaan myös muistaa ruokkia takaisinkin päin, ei vie tavaroitasi luvatta, ei vie kotoasi asioita muille kavereilleen, ei änkeä edes exän ja mun väliin motiiveineen tajuaa tontit. Tässä muutamia.

Vierailija
91/155 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

yltiöpositiivinen vitsivieteri...

supersuoriutuva esikuva....

ihanko oikeasti?

Vierailija
92/155 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla jossain kommenteissa mainittiin että mitä enemmän on samoja mielenkiinnon kohteita sen parempi. Sorry, mut mielestäni hiukan naiivi näkemys. 

Tähän ikään (pian 60v) minulla on tälläkin hetkellä parikin ystävää joista toisen kanssa meillä ei enää ole oikein mitään yhteistä, muutakuin nautitaan rennoista hetkistä hyvän ruoan tai kahvin ja herkkujen parissa, muut mielenkiinnon kohteet ja elämäntyylikin on melko erilaisia. Toisen kanssa ollaan erilaosia persoonia mutta vain ehkä 1 harrastus yhdistää. Mutta tulemme varsin hyvin juttuun kun persoonat sattuu kohdilleen. Ollaan sosiaalisia, joustavia, positiivisis, hyvä rento huumori, voimme olla täysin omia itseämme ilman että tarvii vetää jotain roolia. 

Samahan se on duunissa, joidenkin kanssa tulee juttuun paremmin kuin toisten ja siinäkin ratkaisee nuo em asiat.

Minulla on ollut ystävä, jonka kanssa meillä on yhteisiä mielenkiinnon kohteita vaikka millä mitalla. Muuten kuitenkin ollaan kuin yö ja päivä. Hän on myös juuri sellainen vittuilu on välittämistä -tyylinen tyyppi, ja kun olen monestikin loukkaantunut hänen töksäytyksistään, hänen reaktionsa on aina "Mä nyt vaan oon tällainen sarkastinen ja suorapuheinen ihminen, kyllähän sun pitäisi mun ystävänä jo tietää se". Samalla hän kuitenkin on itse todella tuomitseva ja helposti loukkaantuva. 

Aikuisiällä olen ottanut häneen tästä syystä etäisyyttä. Jos toisen kanssa ei mitään muuta yhdistävää ole kuin mielenkiinnon kohteet, niin mielestäni sillä ei vielä pitkälle pötki.

Vierailija
93/155 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen jonka kanssa ei tule DRAAMAA. Eli ei loukkaannu joka asiasta, puhu pahaa muista, eikä oleta aina huonoa muista. 

Vierailija
94/155 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei-mustasukkainen ja joustava. Tässäkin ketjussa moni on pahoittanut mielensä ihan pikkujutuista, kuten jos joku kolmas on liittynyt seuraan tai jos kaverin äiti on ollut paikalla. Siis oikeasti ihmiset, ne teidän halut ja odotukset ovat vain teidän haluja ja odotuksia, eivät mikään sääntö miten asioiden pitää mennä.

Aina voi myös sanoa jo etukäteen jos haluaa puhua jotain henkilökohtaista ja tavata vain kahden, ettei tarvitse sitten mököttää ja loukkaantua jos ne omat päänsisäiset toiveet ei täyty.

Vierailija
95/155 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Positiivinen , ei valita koko ajan , ei haukkuu muita , ei levitä negatiivistä energia ympärille jne ...

Mitä jos pääsee hirvee haiseva pieru?

Vierailija
96/155 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

- hyvä huumorintaju, tilannehuumori, rentous

- etsii mieluumin ratkaisuja kuin valittaa ongelmista

- sopivasti erilainen kuin minä, mutta yhdessäolon kannalta riittävästi samanlaisuutta ja samanlaisia toiveita - tykkään saada erilaisia näkökulmia, mutta ilman tölvintää ja liiallista viisastelua

- tietää asioita, voin oppia häneltä

- ei arvostele tai piikittele edes vaivihkaa, mutta antaa neuvoja kysyttäessä (sikäli mikäli osaa/tietää)

- kertoo asioistaan ja osaa myös kuunnella, osaa olla läsnä

- Tietynlainen kepeys ja älykkyys viehättää, en jaksa turhaa draamailua. Oikeat surut, ongelmat ja pienemmätkin harmit on tietysti asia erikseen

Vierailija
97/155 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava on mukava. Ei tuijota puhelintaan toisten seurassa, osaa jutella asiasta kuin asiasta,osaa kuunnella, huomioi muut seuralaiset,ystävällinen,avarakatseinen, ei rasisti,elämänmyönteinen, ei valita mistään eikä ole katkera

Vierailija
98/155 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Introna tajuan kyllä miten mukavia ihmiset voi olla ja blaablaa yleisesti ja yksityisesti mutta en kiinnity kehenkään erityisesti. Miksi juuri yhteen, kahteen? Jos ihmisiä on enemmän niin saa olla sitten kuinka ja paljon. Sellaisissa tilanteissa mielenkiinto hajaantuu kaikille. Tuskinpa olen ainoa, harva on tyystin erilainen. 

Vierailija
99/155 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei häpeile tai pelkää nolata itseään. Ymmärtää että elämää ei kannata ottaa vakavasti vaan osaa hassutella. Yritän itsekin pitää asenteena sen että millään ei ole oikeestaan juuri väliä, muuten olisin jatkuvasti huolissani kaikesta. Ei ole ihmisvihaaja vaan pyrkii rakastamaan ihmisiä ja eläimiä.

Kuulostat ihanalta ihmiseltä! Olisi hauska olla sinun ystävä <3

Vierailija
100/155 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukava on mukava. Ei tuijota puhelintaan toisten seurassa, osaa jutella asiasta kuin asiasta,osaa kuunnella, huomioi muut seuralaiset,ystävällinen,avarakatseinen, ei rasisti,elämänmyönteinen, ei valita mistään eikä ole katkera

Pelkästään hyvät käytöstavat tekee mukavaksi nykyään.