Miksi ostatte vielä muovikasseja? Kestokassi on niin paljon kätevämpi!
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Kyl se reppu on kätevin roskakassina, sen saa sil vetoketjul kätevästi kiinni...
Erikseen ostetaan roskapussirullat ja biojätepussit.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vähintään 40 niitä muovisia kestokasseja. Kuka niitä muistaa kannella mukanaan, kun pitää muistaa paljon muutakin lähtiessä. Ja sitten viel pitäisi muistaa ostaa roskapussit erikseen.
On se vaikeeta!
Minulla on aina laukussani kolme ohutta, tosi pieneen tilaan taiteltua nailon(?)kassia, jotka voin ottaa esiin kaupassa tarvitessani. Niillä saa jo isonkin määrän ruokaa kannettua. Ja onhan se nyt paljon siistimmän näköistä kuin joku muovikasseja kantava Kassi-Alma.
Ja roskapusseja myydään kätevissä rullissa, meillä ainakin aina kolme rullaa hintaan X. Mutta tietysti, jos mitään ei osaa ennakoida, niin pääseväthän nekin loppumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsen roskapusseja.
Halvemmaksi tulee ostaa roskapussirulla. 20 pussia maksaa 1,50 euroa.
Ne on huonoja pusseja. Halvalla kun ei saa hyvää.
Riippuu merkistä, coop ok, mutta xtra ja joku toinen halpis pussit oli huonoja.
Vierailija kirjoitti:
Kestokassit likaantuvat. En viitsi pestä ruuankantovälineitä.
Minä ostan aika usein uuden kestokassin. Käytän vanhat kaikkeen muuhun tarkoitukseen, esim. pyykkikassiksi, jos niitä pitää kuskata vaikka ulos. Muutama muuttokin on tehty noilla. Ovat myös hyviä jätepaperin keruussa, kun ne tyhjentää lehtiroskiin, rähjääntyneen kassin voi nakata muovinkeräykseen, koska muoviahan se on. Joku rähjä kassi on mulla muovinkeräyskassina muutenkin. On se myös erinomainen panttipullokassi, puolentoista litran pulloja siihen mahtuu ainakin 20. Uusiokäyttölista on siis loputon, joku näppäräkätinenhän voi vaikka leikata niistä suikaleita ja kutoa maton.
Vierailija kirjoitti:
Yhden kestokassin ympäristövaikutus on sama kuin 780 muovipussin. Eli jos käyt kaksi kertaa kaupassa viikossa ja muistat ottaa joka kerran kestokassin mukaan ja se vielä sen kestää ehjänä, niin olet sujut kahdeksan vuoden päästä. Ei tällä kestävyysnäkökulmalla ole perustetta, pelkkää hyvesignalointia ja osuuskauppaväen loputonta ahneutta.
Mun pieneen tilaan menevät nailonkassit ovat vuodelta 2013.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei apua 😂 ei kai kukaan nyt käytä reppuja ellei ole alakoululainen tai patikkaretkelle lähdössä!
Reppua käyttää jokainen, joka kantaa läppäriä töiden takia ja haluaa pitää ryhtinsä kunnossa.
Ei siinä silti kannata lompakkoa kuljettaa. Monihan änkeää sen repun etutaskuun, mistä pitempikyntinen sen helposti nappaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsen roskapusseja.
Ei tule, koska ne eivät oikeasti kestä mitään. Tietysti jos on harrastuksena joka päivä roskiksella ravaaminen, ehkä nuo menettelevät silloin. Meillä on roskikselle matkaa noin 15 kilsaa, joten siellä käynti ajoitetaan kauppareissun yhteyteen.
50 vuotta sitten oli kudotut muovi matot vessaan yms kun mummot kantoi noita sylikaupalla kaupasta ja oli vielä uutta muovia.
Vierailija kirjoitti:
Reppu vastattu. Isä valitti aikoinaan (kun kävi vielä itse kaupassa), et sen kestokassin kantaminen käy selän ja lantion päälle. Sama "valitus" myös tädillä, äidin vanhemmalla siskolla. Ehdotin tuota reppua: isä siihen: EN IKINÄ! Täti: niinhän se pitäisi.
Kestokassi vetää selkärankaa kieroon ja siitä voi seurata omat ongelmat. Repun paino jakautuu hartijoille ja jaloille. Lisäksi vielä: molemmat kädet jäävät vapaiksi, jos vaikka liukastuu, niin käsillä voi koittaa ottaa sen iskun vastaan.
Reppu muuten rasittaa pirusti olkapäitä ja olkevarsia. Varsinkin kauppareissuilla sitä pitää jatkuvasti ottaa selästä, lastata ja nostaa painavempana takaisin ja auta armias, jos pitää käydä toisessakin puljussa samalla reissulla. Itse en ota reppua tuolle puolen kilsan kauppamatkalle kuin vain silloin, kun tiedän ostavani sieltä jotakin tilaavievää ja painavampaa. Yleensä pärjään hyvin kestokassilla, minulle se on kätevämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsen roskapusseja.
Ne on huonoja pusseja. Halvalla kun ei saa hyvää.
Mitä ihmeen roskaa sinulla tulee, jos normaalit roskapussit ei kestä? Mikroaaltouuniako sinne yrität sujuttaa?
Minulla ei roskapussit, ne rullassa olevat, ikinä hajoa. Keittiön lajittelupisteessä (laatikostossa) on biojätepussi ja kolme noita rullassa myytäviä pusseja: sekajätteelle, muoviroskalle ja metallille. Kahta viimemainittua käyn tyhjentämässä pihan lajittelupisteeseen ja käytän vielä uudelleenkin, jos ovat siistejä eivätkä haise.
Tarvitsen edelleen roskapusseja. Roskien määrä ei ole vähentynyt. Sitä paitsi kestokassiinkin tarvitsee sisälle muovipussin, ettei se heti likaannu vuotavista tai vahingossa rikkoutuvista elintarvikkeista.
Ei satu koskaan olemaan mukana noita kestokasseja. Ihan sama kuinka paljon niitä ostaa, aina ne on väärässä paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on autossa rulla kahvallisia roskispusseja. Näin kierrätän ruuat kotiin ja jätteet roskikseen samalla kassilla, eikä tarvitse muistaa kantaa kestokassia takaisin autoon.
Ostokset ja jätteet samassa kassissa, yöh. Jos ne ovat eri kasseissa, niissäkin voi käydä köpelösti, heität ostokset roskiin. Työkaveri oli joskus tuonut eväät töihin, pöydässä huomasi tuoneensa perunanhituja evääksi. Tämä tapahtui paljon ennen kierrätysaikaa, eli älkää väniskö yhtään biojätteestä.
Seuratkaa pliis kaspux kanavaa youtubessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marketissa jokaikinen tuote on pakattu muoviin, muovipusseihin ja muovipakkauksiin. Maailmako pelastuu, kun niitä muoviin pakattuja tuotteita ei kanneta muovipussilla kotiin? Eihän tuossa ajattelussa ole mitään logiikkaa.
Samaa mieltä! Lisäksi tuntuu, että muovia käytetään pakkauksissa aikaisempaa enemmän. Esimerkiksi pienet litteät paristot on nykyisin sullottu kovan muovin sisään ja ne saa käyttöön vain saksillla, vaikka aikaisemmin ne sai kätevästi ja helposti irti painamalla niin, että tulivat pahvin läpi. Todella lapsellista viherpesua leikkiä maailman pelastamista nostamalla muovikassien hintoja.
Moni muukin tuote on pakattu noihin kovempiin muoveihin, joita ei meinaa saada edes saksilla aukaistua. Tuostakin näkee, että nämä jätteiden erilliskeräykset ovat oikeasti lähinnä pelkkää bisnestä.
Vierailija kirjoitti:
Marketissa jokaikinen tuote on pakattu muoviin, muovipusseihin ja muovipakkauksiin. Maailmako pelastuu, kun niitä muoviin pakattuja tuotteita ei kanneta muovipussilla kotiin? Eihän tuossa ajattelussa ole mitään logiikkaa.
Monet ruokatarvikkeet on pakattu paperipussiin kuten jauhot tai pahvipakkaukseen kuten murot. Pesupulveri, talouspaperi ja sokeripussi myös. On ikävää kulkea ulkona kangaskassin kanssa, jos tulee sade tai maa on märkä ja likainen. Joskus on pakko laskea kassi maahan. Helsingissä monilta pysäkeiltä on otettu pois penkki, jolle voi laskea kassin hetkeksi. Ison tukevan tekoaineesta tehdyn muun kassin kanssa on ikävä käydä kaupassa. Yksi käsi pitää kiinni kassista ja toisen pitäisi varmistaa, ettei kukaan tartu lompakkoon, pankkikorttiin tai kännykkään.
Vierailija kirjoitti:
Kestokasseista oon sama mieltä, ne on kestäviä ja tarpeeksi isoja. Mutta noi reppujen käyttäjät😡. Ne eivät julkisissa osaa kyllä toimia lainkaan, en ymmärrä miks eivät tajua ett se reppu tönii koko ajan muita, menee hermot
Täysinäisessä kulkuvälineessä reppu pitää ottaa selästä ja pitää sitä kädessä lahaalla. Silloin se ei ole muiden tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en halua ostaa erikseen roskapusseja.
Ostat mieluummin kaupan logolla varustettuja premium-roskapusseja 7-kertaisella hinnalla.
Niihin mahtuu enemmän roskia; tilavuus.
No kaupasta saa myös isompia roskapussirullia paljon edullisemmin. Olen hyvin toimeentuleva, mutta en osta kaupan muovipusseja roskapussiksi.
Niin saa, koska vittuilun vuoksi kauppakassin hintoja pitänyt nostaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset eivät heitä Muovikasseja mereen...
Suomalaiset laittavat niihin roskansa. Eli juuri niin kuin pitääkin.
Se että ostat erikseen roskapussit ja vielä kestokassit päälle on tuhlausta.
Minulla on aina Muovikassi tai pari Autossa. Ne käytetään pari kolme kertaa kauppakassina ja sitten lopuksi roskapussina.
Mikä järki maksaa yhdestä muovikassista 50 senttiä?
Mitä väliä, maksaako ostokset 58,20e vai 58,70e?
Ei se lähemmä satasen kauppalaskussa tee paljon mitään. Noin isohan se kauppalasku monesti tuppaa olemaan, kun niin mainostetaan, että käypä vain kerran viikossa kaupassa. Noin kuulemma säästät. Itselläni on aina mennyt vähiten rahaa kauppoihin silloin, kun olen päässyt käymään siellä useamman kerran viikossa.
Kyl se reppu on kätevin roskakassina, sen saa sil vetoketjul kätevästi kiinni...