Miksi ostatte vielä muovikasseja? Kestokassi on niin paljon kätevämpi!
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän teille Kestokassi ihmisillä vaan ole muovisia Puutarhakalusteita. Muovisia lasten leluja. Muovisia leikkuulautoja. Muovipulkkaa jne..Niitä kaikkia saa myös puisina.
No ei todellakaan ole muovisia puutarhakalusteita. Muuta muovista kyllä on eikä se ole minulle mikään ongelma. Tykkään silti mieluummin käyttää vanhanaikaisesti kestokassia.
Nämä kaupan kestokassit ovat huomattavasti uudempia innovaatioita kuin kaupan muovikassit. Niiden käyttäminen ei ole mitenkään vanhanaikaista.
Kestokassi on huomattavasti vanhempi innovaatio kuin muovikassi. Sitä vaan kutsuttiin aikaisemmin eri nimellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän teille Kestokassi ihmisillä vaan ole muovisia Puutarhakalusteita. Muovisia lasten leluja. Muovisia leikkuulautoja. Muovipulkkaa jne..Niitä kaikkia saa myös puisina.
No ei todellakaan ole muovisia puutarhakalusteita. Muuta muovista kyllä on eikä se ole minulle mikään ongelma. Tykkään silti mieluummin käyttää vanhanaikaisesti kestokassia.
Nämä kaupan kestokassit ovat huomattavasti uudempia innovaatioita kuin kaupan muovikassit. Niiden käyttäminen ei ole mitenkään vanhanaikaista.
Kestokassi on huomattavasti vanhempi innovaatio kuin muovikassi. Sitä vaan kutsuttiin aikaisemmin eri nimellä.
Nyt oli puhe kaupan nykyisistä kestokasseista, ei vanhoista ostoskasseista, pässi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli puhe kaupan nykyisistä kestokasseista, ei vanhoista ostoskasseista, pässi.
Minä taas olen aina ajatellut että kestokassi on yhtä kuin ostoskassi. Eli uudelleen käytettävä kauppakassi. Kestokasseja sitten on eri sorttisia puuvillaisista kangaskasseista noihin kaupan muovisiin kasseihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen aina ajatellut että kestokassi on yhtä kuin ostoskassi. Eli uudelleen käytettävä kauppakassi. Kestokasseja sitten on eri sorttisia puuvillaisista kangaskasseista noihin kaupan muovisiin kasseihin.
Mikä järki on sanoa ostoskassia kestokassiksi, varsinkin kun jokainen kaupparyhmä nykyisin myy kasseja nimeltään kestokassi?
Joudun ostamaan muovokassin, jos menen muun menon jälkeen suunnittelematta ruokakauppaan.
Pitänee jemmata kestokassi johonkin autossa.
Käyn kävellen kaupassa ja ostan useamman päivän ruuat kerralla. Muovipussi on paljon helpompi kantaa kuin kestokassi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestokasseissa on liian pitkät kahvat. En kanna ruokaostoksia olalla, ja lyhyenä ihmisenä muovikassi on sopiva. Kestokassit tuppaa myös olemaan todella isoja. Sellaisen kantaminen kilometritolkulla on tympeää. Käytän reppua ja muovikassia.
Muovikassia käytän kauppareissun jälkeen esim. pakkaamisessa. Laitan kengät tai uikkarit siihen. Lopulta muovikassi menee roskiksena.
Minulle lyhyenä ihmisenä nuo kestokassit olkahihnoineen on paras juttu. Kassin voi nostaa välillä olkapäälle ja välillä kantaa kädessä. Nuo muovikassit taas tuntuvat siltä, että ne hipoo jo maata kulkiessa.
Mulla on jo reppu, mihin pakkaan painavimmat tavarat. Jos vielä olalle tulee laukku, niin alkaa sattua olkapäähän. Ja vaikkei sattuisi, se kestokassi ei mahdu selkäpuolelle (koska on se reppu) vaan on ärsyttävästi sivulla ja meinaa pudota.
Minulla taas olkapäät eivät kunnolla kestä reppuja, monen mallin viilekkeet keikkuvat suoraan olkapäiden kohdalla eikä kuopissa niin kuin pitäisi. Mun kauppamatka on puoli kilsaa, joten aivan huoletta minä kävellen kannan sen kymppikiloisen kestokassin olkapäällä sen kummemmin pysähtelemättä. Joskus saatan ottaa kevyemmälle tavaralle lisäksi muovipussin toisessa kädessä kannettavaksi.
No puolen kilometrin matkalla sillä ei olekaan mitään väliä, mutta minun kauppamatka on 3,5 km. Ei tulisi mieleenkään kantaa painavaa kestokassia olalla. Siinä saa itselleen virheasennon. Kukin tavallaan. Muovikasseista en luovu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole! Lapsia ei ole.
Kuka sitä nyt hikisissä muovisissa puutarhatuoleissa haluaisi istua? Meillä on italialaiset design-puutarhakalusteet, jotka ovat edelleen kuin uusia, vaikka ne on ostettu lähemmäs 30 v. sitten.
Muovisista leikkuulaudoista irtoaa aina leikatessa mikromuovia, käytän puisia (jotka on todettu muovia hygieenisimmäksi)Muovia on kaikilla ja kaikkialla. Mun pölynimurissakin on muovia enemmän kuin metallia. Tietsikkakin on tehty muovista. Kännykän kuoret on muovia. Kuulakärkikynät on muovipäällysteisiä. Hiirimatto on muovia. CD-soitin on muovia. Silppuri on muovia. Pöytälampun varjostin on muovia. Pöydällä oleva tarvikelaatikko on puuta, mutta sisältö, ne kaikki pikkutavarat ja sälät, on enimmäkseen muovista, siis viivotin, kynäteline, terottimet, liimapurkki jne. Ikkunan sälekaihtimet olettaisin olevan muovia. Kaikki johdot, töpselit, pistorasiat, jotain muovisekoitetta ne on kaikki. Eli nää on nyt mitä äkkiseltään ympäriltäni totesin. Me ei päästä muovia pakoon millään.
Yksi puinen leikkuulauta ei meitä siltä pelasta.
Ei mutta vähentää kuormitusta. Etenkin oman elimistö kuormitusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei reppuun mahdu ostokset vai meinaatko että kävisin viisi kertaa kaupassa peräkkäin. Autolla. Vai pitäiskö ostaa rinkka.
Taitaa sulla olla repussa ylimääräistä..
Harvemmin , yleensä käyn vetokärrin kanssa kaupassa, saan kerralla enemmän painavia tuotteita tuotua kotiin, kauppa on lähellä.
Ohis. Kiinnitti keskustelussa huomiota, että suurin osa kestokassin käyttäjistä menee autolla kauppaan ja kestokassi on sitten aina valmiina autossa. Polttoaine vs. muovikassi? Tietysti jos on kymmenien kilometrien kauppamatka, niin eipä sinne kävellä. Jos vaikka näen kävelyllä jotain kivaa ja haluan ostaa sen, niin ostan myös muovikassin. En todellakaan kuljettele jatkuvasti taskussa jotain hankalan mallista ja liian isoa kestokassia. Kestokassin kahvoja ei saa solmuun, muovikassin saa ja kassi lyhenee sillä juuri sopivaksi.
Sinkkiämpäri tietenkin. Ei kai kellään nyt muovisia ämpäreitä ole. Ne on muovia!!!