Miksi ostatte vielä muovikasseja? Kestokassi on niin paljon kätevämpi!
Kommentit (212)
Joo ei tule mieleenkään maksaa yhdestä roskapussista 59 senttiä.
Heti,kun kestokassit ovat halvempia kuin muovipussit, niin ostan niitä,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en halua ostaa erikseen roskapusseja.
Ostat mieluummin kaupan logolla varustettuja premium-roskapusseja 7-kertaisella hinnalla.
Niihin mahtuu enemmän roskia; tilavuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsen roskapusseja.
Sinä olet roska.
Olen nettomaksaja, joten en ole roska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en halua ostaa erikseen roskapusseja.
Ostat mieluummin kaupan logolla varustettuja premium-roskapusseja 7-kertaisella hinnalla.
Niihin mahtuu enemmän roskia; tilavuus.
No kaupasta saa myös isompia roskapussirullia paljon edullisemmin. Olen hyvin toimeentuleva, mutta en osta kaupan muovipusseja roskapussiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden kestokassin ympäristövaikutus on sama kuin 780 muovipussin. Eli jos käyt kaksi kertaa kaupassa viikossa ja muistat ottaa joka kerran kestokassin mukaan ja se vielä sen kestää ehjänä, niin olet sujut kahdeksan vuoden päästä. Ei tällä kestävyysnäkökulmalla ole perustetta, pelkkää hyvesignalointia ja osuuskauppaväen loputonta ahneutta.
No mä olen käyttänyt kestokasseja 30 vuotta, että oon sitten jo voiton puolella.
Niin, jos yksi on riittänyt
No kaksi niitä mulla on, ei mahdu viikonlopun ruuat yhteen kassiin. Silti olen voiton puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marketissa jokaikinen tuote on pakattu muoviin, muovipusseihin ja muovipakkauksiin. Maailmako pelastuu, kun niitä muoviin pakattuja tuotteita ei kanneta muovipussilla kotiin? Eihän tuossa ajattelussa ole mitään logiikkaa.
Samaa mieltä! Lisäksi tuntuu, että muovia käytetään pakkauksissa aikaisempaa enemmän. Esimerkiksi pienet litteät paristot on nykyisin sullottu kovan muovin sisään ja ne saa käyttöön vain saksillla, vaikka aikaisemmin ne sai kätevästi ja helposti irti painamalla niin, että tulivat pahvin läpi. Todella lapsellista viherpesua leikkiä maailman pelastamista nostamalla muovikassien hintoja.
Ihmiset on vaan niin tyhmiä. Kaupan hyllyt täynnä muoviroskaa. Sitä voi kyllä ostaa kun ei sitä Muovipussia vaan osta.
Meillä tulee oudosti Muovijätettä melkoisia määriä vaikka ei muovikassia ostetakaan?
On Liha ja leikkelepakkauksia. Leipäpussia ym ym.
Miksiköhän kauppa ei ole kauhean kiinnostunut tällaisesta?
Minä tilasin Temusta kolmella eurolla sellaisen ohutta nailonia olevan ison kassin, joka mahtuu tyhjänä suurin piirtein nyrkkiin. Se on mulla aina käsilaukussa lompsan ja kännykän kanssa. Siksi se on myös aina mukana, ei unohdu koskaan kotiin.
Siihen mahtuu uskomattoman paljon tavaraa, vähintään kahden muovikassillisen verran. En ole yhtäkään muovikassia ostanut sen jälkeen ja kestokassit taas ei mene niin pieneen tilaan eikä niitä voi pitää käsilaukussa.
Ja siinä on niin nätti kuosikin, että kehtaa vallan hyvin kantaa käsissään.
Ja kestää vaikka miten painavaa, ei ole repeillyt mistään ja on ollut mulla jo kolme vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Mihin laitatte biojätteet?
Sinnehän ne menee samaan pussiin kuin muutkin roskat.
Mulla on oma ostoskori, samanlainen kuin kaupoissa. Kätevä.
Kolme kestokassia. Kankaisia, jotka voi taitella pieneen tilaan laukun pohjalle. Käytän muovipusseja roskapusseina.
Tykkään kestokasseista, koska kestävät paremmin. Muovipusseihin tulee usein reikä tai repeämä.
Eräässä kaupassa poistivat muovipussit itsepalvelukassalta, koska ihmiset jättivät niitä maksamatta. Nuukaper....eet.
Johtuu vanhasta tavasta. Kassalla huomaa sitten että ei tullut otettua kassia mukaan.
Repun paino jakautuu hartijoille ja jaloille. Lisäksi vielä: molemmat kädet jäävät vapaiksi, jos vaikka liukastuu, niin käsillä voi koittaa ottaa sen iskun vastaan.
Tätähän lääkärit tosiaan suosittelee. Tai miten se nyt olikaan...
Meillä muovikassit ovat monesti uusiokäytössä ennen kuin menevät roskiskasseiksi. Ne ostettavat, rullassa olevat "roskiskassit" ovat ihan onnettomia siihen hommaan. Meillä ainoastaan yläkerran roskiksena nenäliinoille, meikinpoistoliinoille ja muille kosmetiikkajutuille sellainen ohut kassi käy, ei muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset eivät heitä Muovikasseja mereen...
Suomalaiset laittavat niihin roskansa. Eli juuri niin kuin pitääkin.
Se että ostat erikseen roskapussit ja vielä kestokassit päälle on tuhlausta.
Minulla on aina Muovikassi tai pari Autossa. Ne käytetään pari kolme kertaa kauppakassina ja sitten lopuksi roskapussina.
Mikä järki maksaa yhdestä muovikassista 50 senttiä?
Ole hiljaa... ei niihin sun rahat mene!!!
Käytän aina kestokassin roskapussina ja ostan sitten uuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsen roskapusseja.
Halvemmaksi tulee ostaa roskapussirulla. 20 pussia maksaa 1,50 euroa.
Meillä tulee todella vähän sekajätettä. Suuri osa biojätettä sekä muovia ja kartonkia. Käytän hedelmäpusseja roskapussina niin tulee vietyä pois useammin. Senkin täyttyminen on hidasta.
Jos lähtee vaikka kaupungille ja paluumatkalla päättää poiketa kaupassakin, niin esim. silloin ei ole kestokassia mukana. Silloin olen ostanut muovipussin ja joskus uuden kestokassin.