Miksi ostatte vielä muovikasseja? Kestokassi on niin paljon kätevämpi!
Kommentit (212)
Miksi Roskapussien hintoja ei nosteta? Ne ovat Muovipusseja myös?
Roskapussiakin voi käyttää Ostoskassina...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset eivät heitä Muovikasseja mereen...
Suomalaiset laittavat niihin roskansa. Eli juuri niin kuin pitääkin.
Se että ostat erikseen roskapussit ja vielä kestokassit päälle on tuhlausta.
Minulla on aina Muovikassi tai pari Autossa. Ne käytetään pari kolme kertaa kauppakassina ja sitten lopuksi roskapussina.
Mikä järki maksaa yhdestä muovikassista 50 senttiä?
Mitä väliä, maksaako ostokset 58,20e vai 58,70e?
Ei se lähemmä satasen kauppalaskussa tee paljon mitään. Noin isohan se kauppalasku monesti tuppaa olemaan, kun niin mainostetaan, että käypä vain kerran viikossa kaupassa. Noin kuulemma säästät. Itselläni on aina mennyt vähiten rahaa kauppoihin silloin, kun olen päässyt käymään siellä useamman kerran viikossa.
Tuo selittyy sillä, että käydessäsi kerran viikossa heität paljon ruokaa hävikkiin
Eihän teille Kestokassi ihmisillä vaan ole muovisia Puutarhakalusteita. Muovisia lasten leluja. Muovisia leikkuulautoja. Muovipulkkaa jne..Niitä kaikkia saa myös puisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin laitatte biojätteet?
Meidän Prismassa voi valita paperipussin hedelmille / vihanneksille. Eli ostan niissä mitä ostankin, ja kotona on aina pusseja biojätteelle. Leivon myös ja silloin jää jauhoista ja sokerista paperipussin, joita voi käyttää. Olen myös askarrellut sanomalehdestä pusseja silloin kun vielä tuli lehtiä meille.
Kauttaviivan voi hyvin korvata sanalla ja. Kauttaviiva missä tekstissä hyvänsä saa viestin sekavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kestokasseja on myös helppo ommella vaikka vanhoista risoista farkuista, jos kotoa löytyy ompelukone. Melkein mistä vaan kankaasta, eli jos vaikka lakana on hiertynyt keskeltä puhki, niin reunapaloista saa vielä hyviä taskuun mahtuvia ostoskasseja.
Haluat näyttää sitten kaupassa pultsarilta. Omapahan on valintasi.
Vierailija kirjoitti:
Eihän teille Kestokassi ihmisillä vaan ole muovisia Puutarhakalusteita. Muovisia lasten leluja. Muovisia leikkuulautoja. Muovipulkkaa jne..Niitä kaikkia saa myös puisina.
Onhan meillä. Mutta koen olevani hyvä luontoihminen kun en osta sitä muovikassia.
Tällainen on meidän naisten logiikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marketissa jokaikinen tuote on pakattu muoviin, muovipusseihin ja muovipakkauksiin. Maailmako pelastuu, kun niitä muoviin pakattuja tuotteita ei kanneta muovipussilla kotiin? Eihän tuossa ajattelussa ole mitään logiikkaa.
Monet ruokatarvikkeet on pakattu paperipussiin kuten jauhot tai pahvipakkaukseen kuten murot. Pesupulveri, talouspaperi ja sokeripussi myös. On ikävää kulkea ulkona kangaskassin kanssa, jos tulee sade tai maa on märkä ja likainen. Joskus on pakko laskea kassi maahan. Helsingissä monilta pysäkeiltä on otettu pois penkki, jolle voi laskea kassin hetkeksi. Ison tukevan tekoaineesta tehdyn muun kassin kanssa on ikävä käydä kaupassa. Yksi käsi pitää kiinni kassista ja toisen pitäisi varmistaa, ettei kukaan tartu lompakkoon, pankkikorttiin tai kännykkään.
Onhan muropaketin sisällä aina se muovinen pussi, eiks ne muuten säily?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsen roskapusseja.
Ne tulee huomattavasti halvemmaksi kun ostaa rullan.
Joku täällä totesi jo, että ne ovat surkeaa laatua ja hajoavat ennen kuin ehtii jäteastioiden luokse.
Kannattaa valita kestokassi huolella, nimittäin ei muoviset kestokassit kuluttavat luontoa paljon enemmän kuin yksittäinen muovipussi. Itse käytän muovipussia 10-15 kertaa kunnes joutaa roskiksen pussiksi. Ja syy miksi käytän muovipussia on se että se mahtuu kätevästi taskuun.
Mä en ikinä muista ottaa niitä kestokasseja mukaani ja tuntuu hölmöltä kävellä tyhjä kassi kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsen roskapusseja.
Halvemmaksi tulee ostaa roskapussirulla. 20 pussia maksaa 1,50 euroa.
Ne on huonoja pusseja. Halvalla kun ei saa hyvää.
Vanhasta materiaalista tehty tuote ei voi olla hyvä. Sen takia monet uutena ostetut muoviesineet ja muovikassit, roskapussit ym menevät rikki. Ennen muovi oli kestävää ja tavaroita käytettiin kauan.
Käytän muovikassia 2-3 kertaa kauppakassina ja sen jälkeen roskapussina.
Jos käyttäisin kestokasseja, pitäisi minun ostaa niiden kestokassien lisäksi sama määrä roskapusseja, kuin ostan nyt kertakäyttöisiä ostoskasseja.
Jos olisin sinkku, käyttäisin varmaan kestokassia, koska ostaisin niin vähän ruokaa kerralla, että se muovikassi ei tulisi edes täyteen. Olisi helppoa ottaa se yksi kassi mukaan kauppaan, ja tietäisin, että se riittää. Kolmen teinin äitinä elämä ei ole samalla tavalla ennakoitavissa. Ja on oikeitakin haasteita.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ikinä muista ottaa niitä kestokasseja mukaani ja tuntuu hölmöltä kävellä tyhjä kassi kädessä.
Kaupungille mennessäni minulla on taiteltava kestokassi laukussani mahdollisia löytöjä varten. Kauppaan kävelee helposti kestokassi kainalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestokassit likaantuvat. En viitsi pestä ruuankantovälineitä.
Minä ostan aika usein uuden kestokassin. Käytän vanhat kaikkeen muuhun tarkoitukseen, esim. pyykkikassiksi, jos niitä pitää kuskata vaikka ulos. Muutama muuttokin on tehty noilla. Ovat myös hyviä jätepaperin keruussa, kun ne tyhjentää lehtiroskiin, rähjääntyneen kassin voi nakata muovinkeräykseen, koska muoviahan se on. Joku rähjä kassi on mulla muovinkeräyskassina muutenkin. On se myös erinomainen panttipullokassi, puolentoista litran pulloja siihen mahtuu ainakin 20. Uusiokäyttölista on siis loputon, joku näppäräkätinenhän voi vaikka leikata niistä suikaleita ja kutoa maton.
Kestokassi ei ole pakkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei apua 😂 ei kai kukaan nyt käytä reppuja ellei ole alakoululainen tai patikkaretkelle lähdössä!
Jos kuljet pyörällä tai julkisilla niin reppu on todella kätevä.
Julkisilla kulkiessa se ei ole ollenkaan kätevä. Sitä joutuu ottamaan pois selästä istumaan mennessä ja poistuessa laittamaan takaisin selkään. Tai sitten voi istua hankalasti penkin reunalla reppu selässä. Jos joutuu seisomaan, repun kantaja vie kahden seisojan tilan. Ainakin lyhyttä matkaa kulkiessa nuo ovat aikuisella täysin persiistä, pidemmillä juna- ja bussimatkoilla sentään käteviä
Vierailija kirjoitti:
Miksi Roskapussien hintoja ei nosteta? Ne ovat Muovipusseja myös?
Roskapussiakin voi käyttää Ostoskassina...
Mutta ne rullassa olevat muoviset roskapussit on niin ohutta muovia, ettei ne kestä kauppakasseina. Kyllä minä käytän niitä vain roskapusseina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsen roskapusseja.
Halvemmaksi tulee ostaa roskapussirulla. 20 pussia maksaa 1,50 euroa.
Tämän takia ostan yleensä roskapusseja silloin kun kestokassit on unohtunut kotiin. Enkä osta niitä kaikkein halvimpia, jotka hajoaa käsiin heti jos niihin laittaa yhdenkin maitopurkin, vaan vähän kalliimpia ja kestävämpiä. Nekin menee helpommin rikki kuin "oikeat" muovikassit, mutta niissä voi silti kantaa useimmat ruokaostokset kotiin.
Vierailija kirjoitti:
50 vuotta sitten oli kudotut muovi matot vessaan yms kun mummot kantoi noita sylikaupalla kaupasta ja oli vielä uutta muovia.
Kuka tahansa, joka osti maitoa, kantoi niitä kotiin. Yhtä lailla miehet joivat maitoa. Maitoa myytiin muovipusseissa. Pian alkoi lehdissä olla ohjeita maton virkkaamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Käytän muovikassia 2-3 kertaa kauppakassina ja sen jälkeen roskapussina.
Jos käyttäisin kestokasseja, pitäisi minun ostaa niiden kestokassien lisäksi sama määrä roskapusseja, kuin ostan nyt kertakäyttöisiä ostoskasseja.
Jos olisin sinkku, käyttäisin varmaan kestokassia, koska ostaisin niin vähän ruokaa kerralla, että se muovikassi ei tulisi edes täyteen. Olisi helppoa ottaa se yksi kassi mukaan kauppaan, ja tietäisin, että se riittää. Kolmen teinin äitinä elämä ei ole samalla tavalla ennakoitavissa. Ja on oikeitakin haasteita.
Käytän yhtä kestokassia n. vuoden. Yksi kassi maksaa n. 2-3 euroa. Roskapusseiksi ostan halpoja muovipusseja rullassa, 25kpl rulla maksaa euron. Kun haluan vaihtaa kestokassin uuteen, hyötykäytän sen roskakassina tai kuljetan sillä jotakin jonnekin ja jätän sinne roskiin laitettavaksi. Nykyiset kestokassit ovat heikompaa tekoa nekin kuin ennen.
Niin autossa. Mutta monet joutuvat kantamaan ostokset kotiin itse. Pieneen tilaan mahtuva ja kevyt muovikassi on silloin hyvä. Sen pystyy kädellä pusertamaan kokonaan kiinni kantokahvojen kohdalta, jos tulee sade.