Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ostatte vielä muovikasseja? Kestokassi on niin paljon kätevämpi!

Vierailija
28.07.2026 |

Selkärepusta puhumattakaan.

Kommentit (212)

Vierailija
81/212 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei apua 😂 ei kai kukaan nyt käytä reppuja ellei ole alakoululainen tai patikkaretkelle lähdössä!

Jos kuljet pyörällä tai julkisilla niin reppu on todella kätevä.

Vierailija
82/212 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat voisivat puuttua laajemmin muovin, lasin ja kartongin hukkakäyttöön: valmistajat tekevät sellaisia pakkauksia, jotka vaikuttavat isommilta kuin ovatkaan. Esim. kartonkisen myslipaketin sisällä on aina "ilmatila". Pienemmät pakkaukset olisivat ekologisempia ja veisivät vähemmän tilaa ostoskassissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/212 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin laitatte biojätteet?

Ämpärissä on biojätepussi.

Vierailija
84/212 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kestokassi tai kaksi mukana. Autolla teen kauppareissut niin ei kärsi selkä kantamisesta. Roskapussit ostan rullassa, ne on kyllä ohuempia kuin kaupan muovikassit.

Vierailija
85/212 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä muovikassit ovat monesti uusiokäytössä ennen kuin menevät roskiskasseiksi. Ne ostettavat, rullassa olevat "roskiskassit" ovat ihan onnettomia siihen hommaan. Meillä ainoastaan yläkerran roskiksena nenäliinoille, meikinpoistoliinoille ja muille kosmetiikkajutuille sellainen ohut kassi käy, ei muuten. 

Mulla on paksuja roskapussirullia. 

Vierailija
86/212 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset eivät heitä Muovikasseja mereen...

Suomalaiset laittavat niihin roskansa. Eli juuri niin kuin pitääkin.

Se että ostat erikseen roskapussit ja vielä kestokassit päälle on tuhlausta.

Minulla on aina Muovikassi tai pari Autossa. Ne käytetään pari kolme kertaa kauppakassina ja sitten lopuksi roskapussina.

Mikä järki maksaa yhdestä muovikassista 50 senttiä? 

Mitä väliä, maksaako ostokset 58,20e vai 58,70e?

Vuositasolla se onkin vähän isompi summa.

Vierailija
87/212 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yleensä mukana sellainen pieneen tilaan menevä kestokassi. Isommassa käsilaukussa pieneen kasaan menevä reppu. Ja repussa kangaskassi. Niitä muovisia kestokasseja vihaan. Ei niitä saa pidettyä mitenkään järkevästi mukana ja pitävät ärsyttävää rapinaa, jos niitä pakkaa johonkin. Muovipussin ostan joskus tarvittaessa. Kyllä niille ainakin meillä löytyy uusiokäyttöä. 

Vierailija
88/212 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muista ottaa kestokassia mukaan. Aina se muistuu mieleen siinä kassalla ja sitten ärsyttää ottaa se liki euron maksava muovipussi. Löytyy  varmaan 10 kestokassia, mutta miksi hemmetissä niitä ei muista ottaa mukaan! 

Vierailija
89/212 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsen roskapusseja.

Ne tulee huomattavasti halvemmaksi kun ostaa rullan. 

Vierailija
90/212 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja selkäreppua + kestokassia on kätevä käyttää sitten Roskapussina, vai ??? Ihminen TARVII muovikasseja.

Vierailija
91/212 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en muista ottaa kestokassia mukaan. Aina se muistuu mieleen siinä kassalla ja sitten ärsyttää ottaa se liki euron maksava muovipussi. Löytyy  varmaan 10 kestokassia, mutta miksi hemmetissä niitä ei muista ottaa mukaan! 

Mulla on sellainen pieni harmaa jonka ostin Clasulta. Se on aina käsilaukussa mukana. On tosi kätevä pienen kokonsa ansiosta. Menee kasaan itsensä sisään. 

Vierailija
92/212 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reppu aikuisella . Niin . Paitsi jos retkeilee .

Vierailija
93/212 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevä on muovikassikin..roskat ja jätteet sinne kassiin,kassi kiinni ja levikkeille,metsään  tai pientareille..helppoa päästä eroon..ja Afrikan slummeissa paskannetaan muovikassiin ja heitetään pois käsistä,tai sitten mereen..

Vierailija
94/212 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja selkäreppua + kestokassia on kätevä käyttää sitten Roskapussina, vai ??? Ihminen TARVII muovikasseja.

20 kpl roskapusseja maksaa alle 2e. 

1 kaupan muovipussi maksaa 30snt. 

Vierailija
95/212 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulee mieleen asiointini alkossa , mies tuli kassalle ja osti vain 20 kpl Alkon muovipusseja , myyjäkin sanoi että uransa omituisin myynti tapahtuma , sitä tarina ei kerro mihin tämä mies niitä tarvitsi . Hämmentävää se kyllä oli .

Vierailija
96/212 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellainen pieni harmaa jonka ostin Clasulta. Se on aina käsilaukussa mukana. On tosi kätevä pienen kokonsa ansiosta. Menee kasaan itsensä sisään. 

Mun käsilaukku on niin pieni, ettei sinne mahdu..

Vierailija
97/212 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsen roskapusseja.

Kestokassia ja reppua voi ilmeisesti käyttää myös roskakassina ?? ( Totta kai ostan muovikasseja !! )

Vierailija
98/212 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

stanan nillittäjät, vetäkää muovipussi päähänne ja tukehtukaa siihen!

Vierailija
99/212 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjetöntä käyttää muovipusseja roskapusseina näillä hinnoilla 

Meillä mies käyttää, muut kai jotain akkojen kasseja mielestään, itellä reppu, kun kestokassi hajosi, enkä ole viittinyt ostaa uutta. Onhan ne aika rumia suurin osa.

Vierailija
100/212 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsen roskapusseja.

Halvemmaksi tulee ostaa roskapussirulla. 20 pussia maksaa 1,50 euroa. 

Ne on huonoja pusseja. Halvalla kun ei saa hyvää.