Tässä narkomaanin tarina, onko hän mielestänne itse syyllinen huumeongelmaansa?
Kommentit (55)
Kyllä, täysin ja itse aiheutti. Enemmän ihmettelen sitä, mitä 100 rappionarkkaria tekee ilmaisasunnoissa Töölössä ihmisten parissa?
Syypää on se joka pisti aineet suoneen. Turha siitä on yhteiskuntaa syyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, täysin ja itse aiheutti. Enemmän ihmettelen sitä, mitä 100 rappionarkkaria tekee ilmaisasunnoissa Töölössä ihmisten parissa?
EIkö nuo kotiolot ole sinusta yhtään syyllinen? Jos lapset veteävät huumeita, niin en kyllä syyttäisi siitä lapsia vaan niitä aikuisia jotka sen mahdollistaa.
Kaikki, jotka ovat käyneet läpi huumehelvetin, ymmärtävät ettei ole ihan yksinkertainen "oma syy" juttu.
Vierailija kirjoitti:
Syypää on se joka pisti aineet suoneen. Turha siitä on yhteiskuntaa syyttää.
Tärkeintä aina kaikessa on syyllisten löytäminen. Ongelmien ratkaisun kanssa ei ole niin tarkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EIkö nuo kotiolot ole sinusta yhtään syyllinen? Jos lapset veteävät huumeita, niin en kyllä syyttäisi siitä lapsia vaan niitä aikuisia jotka sen mahdollistaa.
Se että aikuisissakin on vikaa ei tee käyttäjästä syytöntä uhria.
Vaihteeksi luin kysymyksen ja linkin.
Jutussa sanottiin, että sytytteli tulipaloja. Pyromaanit ja päihdeongelmaiset ovat yleensä hallitsevien eroperhemammojen kasvattamia. Eli normisettiä taas.
Kyseessä on yhteiskunnallinen ongelma. Esim. Ruotsissa vieraannuttaminen on kriminalisoitu, ja hyvästä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Asuntoloiden pitäisi olla jossain laitakaupungilla.
Ei siinä kerrottu syitä. Ei voi tietää. Usein se on itselääkintää ahdistukseen yms. Toisinaan jännityksen hakua ja silloin on helpompi päästä eroon ahdistusta on vaikea juosta pakoon..
Sellaisiakin tapauksia on, ettei kotioloissa eikä taustassa ole mitään ihmeellistä tai erityistä vikaa. Henkilö on jopa saattanut aloittaa opinnot yliopistossa. Sitten hän on voinut bileissä maistaa jotain, ja siitä asiat ovat vähitellen lähteneet kehkeytymään. Riittää, että ihmisellä on taipumus addiktoitua. Se voi kohdistua tupakkaan, alkoholiin tai kannabikseen. Kaikilla ei tätä taipumusta ole.
Oisko se klassinen (diagnosoimaton) adhd hänelläkin. Kertoi keskittymisvaikeuksista. Todennäköisesti ei kestä tylsistymistä ja aivot huutaa dopamiinia. Sitä sitten lääkitään huumeilla jotka viimeistään laitoksissa tulee monella sijoitetulla nuorella kuvaan.
Lähettäisin leirille.
Ei mulla muuta.
Ei ole. Yhteiskunta on päättänyt, että aikuiset eivät ihmiset saa itse päättää mitä tunkevat omiin suoniinsa, vaan se tulee estää vaikka sitten totalitaarisen ja väkivaltaisen tyrannian keinoin On hyvin absurdi asetelma, että holhottava olisikin kuitenkin itse vastuussa valinnoistaan.
Kyllä. Kotiolot voivat olla vaikka mitä, mutta kukaan ei pakota ottamaan huumeita. Valinta mitä elämässä tekee on täysin vapaaehtoinen. Voi valita myös toisin. Joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Jutussa sanottiin, että sytytteli tulipaloja. Pyromaanit ja päihdeongelmaiset ovat yleensä hallitsevien eroperhemammojen kasvattamia. Eli normisettiä taas.
Kyseessä on yhteiskunnallinen ongelma. Esim. Ruotsissa vieraannuttaminen on kriminalisoitu, ja hyvästä syystä.
Heppu oli asunut isänsä luona ja sitten äitinsä luona, eli molemmat olivat epäonnistuneet kasvattajina.
Vierailija kirjoitti:
Eli naisen vika, tietenkin? 🤦
Vierailija kirjoitti:
Hän asui isänsä kanssa lapsena.
Kyllä on.