Miksi Jumala on jättänyt meille niin monitulkintaisen sanoman?
Kysymys kristityille, ei ilkeilyä kiitos. Minkä takia Jumala on jättänyt meille sanansa niin monitulkintaisessa muodossa, että ihmiset joutuvat kiistelemään sen merkityksistä? Ihminen on ikään kuin asetettu mahdottoman tehtävän eteen. Jos hän todella haluaisi ihmisten pelastuvan, niin miksei hän tuo tahtoaan ilmi niin selvällä tavalla, että siitä ei voi erehtyä? Silloin kyse olisi aidosti vapaasta tahdosta eikä esimerkiksi siitä, että ei vaan ymmärrä sanomaa tai tulkitsee sen väärin.
Toinen kysymys kuuluu miksi kaikki ihmiset eivät usko vaikka haluaisivat? Vaikka kuinka rukoilisi ja lukisi Raamattua ei silti vaan sydämessään usko. Miksi Jumala sallii tämän?
Kommentit (8287)
Jotta voidaan päästä tavoitteeseen on tehtävä asiat x. Tämä tarkoittaa että on tehtävä asiat x jotta tavoite toteutuu.
Mitä tapahtuu jos jatkamme samalla tavalla?
Mitä voi tapahtua kun vaihdamme suuntaa?
Suunnan vaihtaminen saattaa aiheuttaa ongelmia mutta onko ne kannattava kohdata jotta tilanne paranisi? Ongelmia ei pidä pelätä eikä niiden takia uutta suuntaa pidä pitää huonona vaihtoehtona.
Psyykkiset ongelmat aiheuttavat ongelmia mutta niin aiheuttaa niiden hoitaminenkin. Miten asioita ajatellaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristinusko ihana sanoma - Jeesus elää ja hänet voi tuntea.
Kun Jeesus tulee takaisin, niin hän tuntee minut, tuntee omakseen.
Ihmeellistä houreista höpinää. Ei perustu mihinkään konkreettiseen.
Aika monen kristityn peruskokemus on tuo, että tuntee Jeesuksen. Näin oli 30 jKr. , näin oli sata vuotta sitten, näin on nyt ja näin on tulevaisuudessa.
Kristityt elävät hiljaisena perusvirtana läpi aikojen "hiljainen luottamus" sydämessään. Eivät huutele isosti, mutta säilyttävät uskon.
Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.
Noinhan se Paavalikin kirjoitti, noin kristitty haluaa päättä taipaleensa.
Ja niin se päättyy. Olemattomuuteen.
höpsis, taival täällä ajassa päättyy, sitten siirrytään ikuisuuteen
Ruumiisi hajoaa ja sen atomit ja molekyylit joutuvat kiertoon. Osa niistä muuttuu hetikohta bakteerien ja sienien rakennusaineeksi. Orgaanisista molekyyleistä syntyy hiilidioksidia, josta kasvit tekevät sokeria ym. Tämä on iankaikkista.
Niin mutta olemme pohjimmiltamme hengellisiä olentoja, emme pelkästään maallisia.
Karl Marxin mukaan olemme materiaa, mutta henki on materian korkein muoto. Maasta olet sinä tullut ja maaksi taas muutut.
Ei tainnut tietää hengellisen maailman lainalaisuuksista mitään. Se on Luojan omaa käsialaa (niinkuin on toki tomumajakin). Paikka johon Hän itse ihmisessä puhuu, ilmaisee tahtonsa.
"Hengellisen maailman lainalaisuuksia" tuskin on olemassa minään yleispätevinä lakeina, ne ovat yksittäisten ihmisten kuvitelmia. Lait pitäisi jotenkin näyttää toteen tai perustella riippumattomasti. Voi olla, että monet uskovat kuolemanjälkeiseen elämään, mutta se johtuu heidän kuolemanpelostaan, jota uskon sanoma tarkoituksella vahvistaa.
Miten uskonoppi selittää elämän synnyn hedelmöityksessä, vai onko myös olemassa elämää ennen syntymää?
Hengellisen elämän lainalaisuuksia on : Ihmisen on kerran kuoltava, sen jälkeen tulee tuomio, Mitä ihminen kylvää, sitä hän niittää. Niinkuin mittaat, niin sinulle mitataan. Kaikki lisääntyy lajinsa mukaan.
Psalmit:
139:16 Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.
Kaikkien ihmisten määrä on ennalta määrätty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristinusko ihana sanoma - Jeesus elää ja hänet voi tuntea.
Kun Jeesus tulee takaisin, niin hän tuntee minut, tuntee omakseen.
Ihmeellistä houreista höpinää. Ei perustu mihinkään konkreettiseen.
Aika monen kristityn peruskokemus on tuo, että tuntee Jeesuksen. Näin oli 30 jKr. , näin oli sata vuotta sitten, näin on nyt ja näin on tulevaisuudessa.
Kristityt elävät hiljaisena perusvirtana läpi aikojen "hiljainen luottamus" sydämessään. Eivät huutele isosti, mutta säilyttävät uskon.
Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.
Noinhan se Paavalikin kirjoitti, noin kristitty haluaa päättä taipaleensa.
Paavali ei taida olla kovin hyvä esimerkki seurata jeesusta. Hän ei jeesusta edes tavannut ja kannatti mm. lihansyöntiä, siinä missä jeesus puolusti eläimiä. Oikeastaan minkään ajan valaistuneet eivät ole lihansyöjiä, niin miksi itse jumala olisi.
Paavali on parhain esimerkki Jeesuksen seuraajista.
Paavali kohtasi Jeesuksen Damaskoksen tiellä ja myöhemmin käydessään taivaassa .
Jeesuksen ruokana oli kalat ja pääsiäsateria oli lammas.
Tavoite ja vapautuminen
Marxilaisen humanismin tavoitteena on poistaa luokkaerot ja kapitalistinen riisto, jotta ihminen voi vapautua vieraantumisesta.
Työ on tehtävä tai tehtävä ei toteudu.