Miksi Jumala on jättänyt meille niin monitulkintaisen sanoman?
Kysymys kristityille, ei ilkeilyä kiitos. Minkä takia Jumala on jättänyt meille sanansa niin monitulkintaisessa muodossa, että ihmiset joutuvat kiistelemään sen merkityksistä? Ihminen on ikään kuin asetettu mahdottoman tehtävän eteen. Jos hän todella haluaisi ihmisten pelastuvan, niin miksei hän tuo tahtoaan ilmi niin selvällä tavalla, että siitä ei voi erehtyä? Silloin kyse olisi aidosti vapaasta tahdosta eikä esimerkiksi siitä, että ei vaan ymmärrä sanomaa tai tulkitsee sen väärin.
Toinen kysymys kuuluu miksi kaikki ihmiset eivät usko vaikka haluaisivat? Vaikka kuinka rukoilisi ja lukisi Raamattua ei silti vaan sydämessään usko. Miksi Jumala sallii tämän?
Kommentit (2867)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orjuus on esikuva synnistä, saatanan orjuudesta.
Kristus on tullut vapauttamaan ne jotka synnin orjuudessa ja kuoleman pelossa elävät elämänsä. Vapauteen. Myös luomakunta on turmeluksen orjuudessa ja odottaa vapautusta.
Miksi jumala loi turmeluksen? Miksi jumala loi saatanan? Miksi se antaa saatanan rellestää? Sehän voisi poistaa kaiken tuon yhdellä sanalla. Vaan ei poista. Sellanen kaveri se on, taitaa nauttia showsta. Eikä ihme, eihän sille ole kohta pariin tuhanteen vuoteen uhrattu yhtään elukkaa temppelissä. Kyllä siinä jokainen alkaisi tulemaan kärttyisäksi.
Ei Jumala ole luonnut turmelusta, eikä Jumala ole luonnut saatanaa.
Jumalan luomistyö oli hyvää.
Saatanalla on laillinen oikeus,koska Aadam luovutti valtansa hänelle. Määräajan.
Viimenen täydellinen uhri oli Jeesus ristillä.
No mistä se saatana sitten putkahti? Ja miksi kaikkivaltias ei tee saatanan touhuista loppua?
Lusifer muuttui saatanaksi, eli Jumalan ja ihmisen viholliseksi, noustessaan kapinaan Kaikkivaltiasta vastaan.
Kyllä hän tekee siitä lopun. Hänelle on jo valmistettu kadotus.
Lucifer on kointähti ja kointähti on Jeesus tai yhtä Jeesuksen kanssa. Lihaksi tullut Jumalan Sana. Sana lucifer on latinaa ja tarkoittaa ”valonkantajaa” tai ”valontuoja”
1. Moos. 1:3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.
1. Moos. 1:4 Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
1. Moos. 1:5 Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.
Ennen kristinuskoa babyloniassa ja kaldeassa ristiä käytettiin elämän ja hedelmällisyyden jumalan (kuten Tammuzin) tunnuksena. Risti ei siten ole sattumalta kristinuskon symboli. Luuk. 14:27 Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.
Joh. 1:4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
Joh. 1:5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
Ilm. 21:23 Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.
Ilm. 21:24 Ja kansat tulevat vaeltamaan sen valkeudessa, ja maan kuninkaat vievät sinne kunniansa.
Ilm. 21:25 Eikä sen portteja suljeta päivällä, ja yötä ei siellä ole,
Joh. 3:19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
Ilm. 2:26 Ja joka voittaa ja loppuun asti ottaa minun teoistani vaarin, sille minä annan vallan hallita pakanoita,
Ilm. 2:27 ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, niinkuin saviastiat heidät särjetään-niinkuin minäkin sen vallan Isältäni sain-
Ilm. 2:28 ja minä annan hänelle kointähden.
2. Piet. 1:19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.
Ilm. 22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti.
”Häpeä on myös rangaistus, ja kelpo rangaistus onkin.”
No jospa Jumala sitten käyttäisi vaihteeksi sitä eikä tappaisi tai raiskauttaisi viattomia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orjuus on esikuva synnistä, saatanan orjuudesta.
Kristus on tullut vapauttamaan ne jotka synnin orjuudessa ja kuoleman pelossa elävät elämänsä. Vapauteen. Myös luomakunta on turmeluksen orjuudessa ja odottaa vapautusta.
Miksi jumala loi turmeluksen? Miksi jumala loi saatanan? Miksi se antaa saatanan rellestää? Sehän voisi poistaa kaiken tuon yhdellä sanalla. Vaan ei poista. Sellanen kaveri se on, taitaa nauttia showsta. Eikä ihme, eihän sille ole kohta pariin tuhanteen vuoteen uhrattu yhtään elukkaa temppelissä. Kyllä siinä jokainen alkaisi tulemaan kärttyisäksi.
Ei Jumala ole luonnut turmelusta, eikä Jumala ole luonnut saatanaa.
Jumalan luomistyö oli hyvää.
Saatanalla on laillinen oikeus,koska Aadam luovutti valtansa hänelle. Määräajan.
Viimenen täydellinen uhri oli Jeesus ristillä.
No mistä se saatana sitten putkahti? Ja miksi kaikkivaltias ei tee saatanan touhuista loppua?
Lusifer muuttui saatanaksi, eli Jumalan ja ihmisen viholliseksi, noustessaan kapinaan Kaikkivaltiasta vastaan.
Kyllä hän tekee siitä lopun. Hänelle on jo valmistettu kadotus.
Lucifer on kointähti ja kointähti on Jeesus tai yhtä Jeesuksen kanssa. Lihaksi tullut Jumalan Sana. Sana lucifer on latinaa ja tarkoittaa ”valonkantajaa” tai ”valontuoja”
1. Moos. 1:3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.
1. Moos. 1:4 Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
1. Moos. 1:5 Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.
Ennen kristinuskoa babyloniassa ja kaldeassa ristiä käytettiin elämän ja hedelmällisyyden jumalan (kuten Tammuzin) tunnuksena. Risti ei siten ole sattumalta kristinuskon symboli. Luuk. 14:27 Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.
Joh. 1:4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
Joh. 1:5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
Ilm. 21:23 Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.
Ilm. 21:24 Ja kansat tulevat vaeltamaan sen valkeudessa, ja maan kuninkaat vievät sinne kunniansa.
Ilm. 21:25 Eikä sen portteja suljeta päivällä, ja yötä ei siellä ole,
Joh. 3:19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
Ilm. 2:26 Ja joka voittaa ja loppuun asti ottaa minun teoistani vaarin, sille minä annan vallan hallita pakanoita,
Ilm. 2:27 ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, niinkuin saviastiat heidät särjetään-niinkuin minäkin sen vallan Isältäni sain-
Ilm. 2:28 ja minä annan hänelle kointähden.
2. Piet. 1:19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.
Ilm. 22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti.
Matt. 5:43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
Matt. 5:44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
Matt. 5:45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
Matt. 5:46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
Matt. 5:47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
Matt. 5:48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."
Luuk. 20:35 Mutta ne, jotka on arvollisiksi nähty pääsemään toiseen maailmaan ja ylösnousemukseen kuolleista, eivät nai eivätkä mene miehelle.
Luuk. 20:36 Sillä he eivät enää voi kuolla, kun ovat enkelien kaltaisia; ja he ovat Jumalan lapsia, koska ovat ylösnousemuksen lapsia.
Luuk. 14:27 Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.
Job 22:21Tee siis sovinto ja elä rauhassa hänen kanssaan, niin saavutat onnen.
Job 22:22 Ota opetusta hänen suustaan ja kätke hänen sanansa sydämeesi.
Job 22:23 Kun palajat Kaikkivaltiaan tykö, niin tulet rakastetuksi, jos karkoitat vääryyden majastasi kauas,
Job 22:24 viskaat kulta-aarteesi tomuun ja Oofirin kullan joen kivien joukkoon.
Job 22:25 Jos Kaikkivaltias tulee sinun kulta-aarteeksesi, sinun hopeaharkoiksesi,
Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Job 22:27 Kun rukoilet häntä, niin hän kuulee sinua, ja sinä saat täyttää lupauksesi.
Job 22:28 Jos mitä päätät, niin se sinulle onnistuu, ja sinun teillesi loistaa valo.
Job 22:29 Jos tie painuu alaspäin, niin sinä sanot: 'Ylös!' ja hän auttaa nöyrtyväistä.
Job 22:30 Hän pelastaa senkin, joka ei ole viaton; sinun kättesi puhtauden tähden hän pelastuu."
Jos siis Lusifer voi pelastua, voi kai myös ihminen pelastua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Onks....sulla jotenkin ongelmia asioiden sisäistämisessä? Vai haluatko vängätä vaan ja antaa takaisin kuten pöytätenniksessä?”
Uskostasi paljastuu aika kauheita asioita ja sinua ei saisi laittaa ”seinää vasten” niistä? Miksi ei?Jos et pysty kunnolla ja moraalisesti puolustamaan kantojasi, olisko mahdollista että uskossasi on joitain aika vakavia puutteita?
Ei vaan sä haluat vaan vängätä. Mulla menee sunnuntai-ilta sellaisen kanssa, joka ei kenties haluakaan ymmärtää.
-Yht.kr.
Miksi muuten haaskaat aikaasi tällaisten keskustelujen parissa? Kuvitteletko, että saat jonkun käännytettyä puolellesi tai ainakin kiinnostumaan Jeesuksesta tällä tavalla? Vai onko vänkääminen muuten vaan sinulle mieluisaa ajanvietettä?
”Kuvitteletko, että saat jonkun käännytettyä puolellesi tai ainakin kiinnostumaan Jeesuksesta tällä tavalla”
Tällaiset uskovat ennemmin karkottavat ihmisiä uskonnosta. Vaikka eivät itse sitä tietenkään tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Mulle on ihan sama milloin kuolen.”
Omasta puolestasi voit päättää mutta et muiden puolesta. Puolustelet nyt viattomien tappamista jos et enää muista.Onks....sulla jotenkin ongelmia asioiden sisäistämisessä? Vai haluatko vängätä vaan ja antaa takaisin kuten pöytätenniksessä?
Ongelmista isoin ei ole kuolema. Uskovalle tai lapsilleen kuolema on vain siirtymä ihanasts Jeesus-uskosta ihanaan Jeesuksen näkemiseen. Vaikka kokonainen Titanic olisi ollut täynnä uudestisyntyneitä uskovia, niin se olisi ollut melkein ihana asia.
Paavali sanoi "elämä on minulle Kristus ja kuolema on voitto."
Isoin ongelma on, jos ei ole Jeesus sydämessä. Silloin mitkään Ifin tai Tapiolan vakuutukset tai nuorennuskapselit tai itsensä kieputtaminen turvatyynyihin eivät auta.
-Yht.krist.
Sinä olet pahempi, kuin hautajaisissa ilkkuvat Westboron babtistit. Oikeastiko sinä pystyisit vain nauramaan ja laulamaan, jos joku murh aisi lapsesi?
Lapsen kuolema on kamala, ja aikuisenkin uskovan kuolema on surullinen, Jeesuskin itki kuollutta Lasarusta.
Joo, surisin lapsen kuolemaa. Mutta tietäisin tämän olevan ikuisesti hyvässä paikassa. Uskovan kuolema on iloinen asia - vaikkemme me ihmiset sitä kuolemaa saada jouduttaakaan.
Kun suhteellisuudentaju sanoo, että 1-80-vuotinen elämä vs.biljoonan potenssiin biljoona vuotta Taivaassa on vähän eri kaliiperia.
Suosittelen lämpimästi suhteellisuudentajua. Raamatun asiat asettuvat oikeisiin uomiinsa.
-Yhteiskristillinen
Eihän siinä kuolemassa pitäisi olla mitään kamalaa ja surtavaa, vaan suorastaan riemuittavaa ja mur haajaa pitäisi kiittää, kun teki niin valtavan suuren palveluksen, kun oman pelastuksensa riskeeraten päästi lapset Taivaaseen Jeesuksen luokse.
Jammu-setä lienee sankarisi.
Ainoat henkirikokset, joista pitäisi antaa tuomio, ja erittäin ankara sellainen, olisi siis uskosta osattomiin kohdistuvat, koska näille se kuolema on paha juttu.
Menee vähän ohi aiheen, mutta joskus nuorempana ihmettelin, miksi niin harva äiti tai isä tappaa lapsensa näiden ollessa pieniä. Moni kuitenkin uskoo, että kaikki pikkulapset tai ainakin kaikki kastetut vauvat pääsee taivaaseen. Miten melkein kaikki vanhemmat pystyy ottamaan riskin siitä, että heidän rakkaat lapsensa joutuvat ikuisiksi ajoiksi helvettiin, jos he hylkäävät isoiksi kasvettuaan Jeesuksen? Lapsen taivaspaikka olisi niin helppo varmistaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Onks....sulla jotenkin ongelmia asioiden sisäistämisessä? Vai haluatko vängätä vaan ja antaa takaisin kuten pöytätenniksessä?”
Uskostasi paljastuu aika kauheita asioita ja sinua ei saisi laittaa ”seinää vasten” niistä? Miksi ei?Jos et pysty kunnolla ja moraalisesti puolustamaan kantojasi, olisko mahdollista että uskossasi on joitain aika vakavia puutteita?
Ei vaan sä haluat vaan vängätä. Mulla menee sunnuntai-ilta sellaisen kanssa, joka ei kenties haluakaan ymmärtää.
-Yht.kr.
Miksi muuten haaskaat aikaasi tällaisten keskustelujen parissa? Kuvitteletko, että saat jonkun käännytettyä puolellesi tai ainakin kiinnostumaan Jeesuksesta tällä tavalla? Vai onko vänkääminen muuten vaan sinulle mieluisaa ajanvietettä?
Onko nyt ongelmana se, kun vastaan eikkarien kysymyksiin? Onko vastaaminen ja selvittäminen vänkäämistä?
Mulla on kokemus siitä, että jos ei vastaa, valitetaan "ei se uskaltanut/hän ei pysty perustelemaan/tähän ei siis uskovilla löydy vastausta?"
Mikään ei ole siis hyvä?
Ja kyllä mä tykkään avata uskonjuttuja. :) Raamatun tutkiminen on hurjan mielenkiintoista, vaikka ennen pidin sitä tylsänä. Koska Jeesus on hurjan mielenkiintoinen, niin Sanansa on myös.
-Yhtis
Vierailija kirjoitti:
”-En sano tätä siten että puolustelisin jotain taivaista diktaattoria.”
Myöhäistä. Olet tehnyt sitä jo pitkän aikaa.Et ole kertaakaan kertonut minä tekee Jumalastasi hyvän tai edes miten hänen moraalisuutensa ylittäisi keskivertoihmisen vastaavan.
Jäkätijäkäti :D
Ai miks Jumala on hyvä?
-loi suht kauniin maailman ja luonnon
-antoi aistit, jonkinlaisen terveyden, rakkaita ihmisiä, töitä
-on ihan huippu tyyppi! Rakastaa ja anteeksiantaa. Antaa ilon ja rauhan, läsnäolossaan on hyvä olla. Auttanut pois masiksesta ja antaa elämälle merkityksen. Auttaa arjessa, vastaa useimpiin rukouksiin.
-raivasi tien Taivaaseen synneistämme huolimatta, eli 33 v.ja kuoli myös mun puolesta.
Antaa kaiken ilmaiseksi. Antaa loputtoman iankaikkisuuden Taivaassa heille, joille nää jutut kelpaa.
-Yhtis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”No raamatussa se sanotaan aika selvästi. Jumala haluaa testata ihmisen uskoa”
Kaikkitietävän ja kaikkivaltiaan ei tarvitse testailla mitään. Jos hän tietää kaiken, hän tietää jo ennalta kuka uskoo ja kuka ei.Hän tietää jo ennen ihmisen syntymää että tuleeko hän uskomaan vai ei.
Kaikkitietävyys on siis aika ongelmallinen ominaisuus jumalassa koska se tekee monista jumalien väitetyistä toimista sekä turhia että pelkkää kiusatekoa.
Ei kaikkitietävyys ole sama kuin kaikkimääräävyys.
Joku sivustaseuraaja voi olla lähes varma että naapurin liimanhaistelija-Jonnesta tulee pikkurikollinen, matikassa surkea Teemu ei pääse lääkikseen ja laulukilpailuun ilmoittautunut laulutaidoton Liisa ei tule voittamaan laulukisoja. Silti ne Jonnet, Teemut ja Liisat tekee omat valintansa, hakeutuvat vääriin juttuihin ja jatkavat touhujaan.
Koska Jumala antaa vapautta, vaikka seuraamukset tulevat mukana.
-Yhteiskristillinen
Kyllä se vaan on. Onko ymmärryksessäsi jotain vialla?
Jos lääkäri tietää että juoppo-Repe ei 99 % lakkaa juomista ja veikkaa että maksa sanoo kohta poks, niin silti se lääkäri antaa sille luvan edelleen ryypätä. Kieltää, mutta ei voi lain mukaan estää.
Jos Jumala oikeesti määräisi, niin mehän oltaisiin kaikki uskovia?
-Yhteiskristillinen
Jos jumala oikeasti olisi olemassa, niin mehän oltaisiin kaikki uskovia.
Jos tarkkoja ollaan niin kadotuksessa on pelkästään niitä jotka uskovat. Sinne mennään näkemisen jälkeen.
Tällä hetkellä Jumala voidaan nähdä Hänen teoissaan ja niillä hengellisillä silmillä, jotka uskoon sisälle tulleet ovat saaneet.
Vierailija kirjoitti:
”Ai että miljardit pariskunnat eivät päätä että nyt laitetaan tenava alulle? Tai "en jaksa laittaa kortsua”
Ovatko lapset Jumalan lahja vai ei?
On ihan omasta asenteesta kiinni nähdä lapset joko lahjana tai rasitteena.
Itselläni on vähän kyyninen asenne, vaikka uskossa olenkin enkä ole omia lapsia hankkinut. Mutta hienoa, että monet muut näkevät lapset lahjoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Yht.kr.
Onko nyt ongelmana se, kun vastaan eikkarien kysymyksiin? Onko vastaaminen ja selvittäminen vänkäämistä?
Mulla on kokemus siitä, että jos ei vastaa, valitetaan "ei se uskaltanut/hän ei pysty perustelemaan/tähän ei siis uskovilla löydy vastausta?"
Mikään ei ole siis hyvä?
Ja kyllä mä tykkään avata uskonjuttuja. :) Raamatun tutkiminen on hurjan mielenkiintoista, vaikka ennen pidin sitä tylsänä. Koska Jeesus on hurjan mielenkiintoinen, niin Sanansa on myös.
-Yhtis
Sinä et tunnu ymmärtävän oman osaamisesi rajoja. Ja ne jotka ovat vänkäämisen sijasta aidosti kiinnostuneita kristinuskosta osaavat varmasti etsiä tietoa jostain muualta kuin täältä.
Tässä vielä muistus siitä, että Raamatunkin mukaan joskus on parempi olla vaan hiljaa:
"Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja." 2 Tim 2:23
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Yht.kr.
Mikään ei ole siis hyvä?
-Yhtis
Sinä et tunnu ymmärtävän oman osaamisesi rajoja. Ja ne jotka ovat vänkäämisen sijasta aidosti kiinnostuneita kristinuskosta osaavat varmasti etsiä tietoa jostain muualta kuin täältä.
Tässä vielä muistus siitä, että Raamatunkin mukaan joskus on parempi olla vaan hiljaa:
"Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja." 2 Tim 2:23
No kerro mitä en ole osannut? Tai mikä on mennyt ei-raamatullisesti?
Kaikkiin kysymyksiin ei ole kellään uskovalla vastausta, sellaisiin mitkä on selkeesti Jumalan omaa tonttia.
-Yhtis
Vierailija kirjoitti:
Jeesuksen sanoma on yksinkertainen ja helposti ymmärrettävä. Sen ympärille on sitten kirjoiteltu kaikenlaista skeidaa. Ei jumala raamattua kirjoittanut, vaan ihmiset.
Raamatun ovat kirjoittaneet ihmiset, kuten Jeesuksen opetuslapset ja muut profeetat Pyhänhengen ohjauksessa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Yht.kr.
Mikään ei ole siis hyvä?
-Yhtis
Kuvitteleeko joku muka oikeasti, että jos vauvapalstalta ei löydy ketään joka antaisi johonkin kysymykseen tyydyttävän vastauksen, uskovilta puuttuu vastaus tähän kysymykseen? Mieti nyt vähän.
Jos et voi jättää kokonaan vastaamatta, kannattaisi ehkä ohjata kysyjät vaikka jollekin nettisivulle, jolla asiat on selitetty paremmin ja perusteellisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesuksen sanoma on yksinkertainen ja helposti ymmärrettävä. Sen ympärille on sitten kirjoiteltu kaikenlaista skeidaa. Ei jumala raamattua kirjoittanut, vaan ihmiset.
Raamatun ovat kirjoittaneet ihmiset, kuten Jeesuksen opetuslapset ja muut profeetat Pyhänhengen ohjauksessa!
Ja meidän naapuri Sepi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Yht.kr.
Mikään ei ole siis hyvä?
-Yhtis
Kuvitteleeko joku muka oikeasti, että jos vauvapalstalta ei löydy ketään joka antaisi johonkin kysymykseen tyydyttävän vastauksen, uskovilta puuttuu vastaus tähän kysymykseen? Mieti nyt vähän.
Jos et voi jättää kokonaan vastaamatta, kannattaisi ehkä ohjata kysyjät vaikka jollekin nettisivulle, jolla asiat on selitetty paremmin ja perusteellisemmin.
No mä itse inhoan tapaa "katso tämä video", "en jaksa selittää mutta lue tuon enkunkielinen teksti linkin takaa."
Ei niin etten osais enkkua ja käyttäis kääntäjääkin, mutta kun tekstiä tulee eri kirjoittajilla paljon, niin nopea tiivistys siitä mitä linkin takana on, on kohteliasta.
Eikä kaikki tykkää mennä joka puljun sivuille, olen törmännyt siihenkin.
-Yhteiskristillinen
Ja siis vastailen tosi mielelläni, jos joku haluaa oikeesti tietää jotain, vaikka kysyisi kiukkuisestikin. Mutta sellainen ajantappaja-ateisti joka tylsyyttään aukoo päätään netissä uskovalle ja heittää aina jonkun lisäkysymyksen ihan huvikseen, on aika epäkiitollinen juttukumppani. Vastaamiseen kuitenki menee aikaa, vaikka kysyminen olis nopeeta.
Eräs eikkari oli kerran oikein rehellinenkin, myönsi että härnää uskovia ihan tylsyyttään. No, oli rehellinen edes!
-Yhteiskristiölinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Yht.kr.
Miksi muuten itse haaskaat aikaasi vänkäämällä ilmiöstä, johon et usko vaan haluat loukata uskovaisia tai mitä hittoa nyt haluatkaan. Ne on kuulleet tuota vänkäystä pari tuhatta vuotta, ei ole luultavaa että sinun omat ns.oivalluksesi muuttavat tilannetta. Myös aikamme filosofeista, jopa marksista löytyy kaikenlaista vängättävää jos sivuuttaa pääasiat. Olet vain vänkääjätyyppiä. Uskovat ei ole velvollisia muuhun kuin evankelioimiseen, ei vänkäämisiin jostain mistä joku on kehitellyt jutun juurta. Tutustu vaikka neutraaliin muinaishistoriaan, jospa oppisit jotain. Raamattua siinä sivussa, ei sitä voi ohittaa tässä.
Vierailija kirjoitti:
Jumala voi tehdä niinkuin haluaa se on Jumalan yksinoikeus. Siihen se on tyydyttävä.
Miksi vaivautua opiskelemaan tai suunnittelemaan tulevaisuutta, jos kaikki on jumalan halusta kiinni? Tätä en ymmärrä.
”-En sano tätä siten että puolustelisin jotain taivaista diktaattoria.”
Myöhäistä. Olet tehnyt sitä jo pitkän aikaa.
Et ole kertaakaan kertonut minä tekee Jumalastasi hyvän tai edes miten hänen moraalisuutensa ylittäisi keskivertoihmisen vastaavan.