Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläinlääkärimaksut niin kovia että ihmiset vievät lemmikin piikille kun ei ole rahaa hoitoihin

Vierailija
26.07.2026 |

Tämä on ihan totta.

Evidensia on ostanut pikkuklinikoita pois vauhdilla ja määrää pitkälti hinnat. 

JA yllätys firman omistavat ulkomaiset sijoittajat.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ottanut vakuutusta ensimmäiselle kissalleni. Hän tuli kerran melko sairaaksi ja sairaalahoitonsa ja operaationsa tulivat maksamaan minulle noin 3500 euroa. Sen jälkeen olen ottanut parhaan mahdollisen vakuutuksen kissoilleni. 

"Hän"?

Kertoo teistä hulluista tarpeeksi. 

Hullu on hän, joka ei vieläkään ymmärrä tai halua ymmärtää,  että lemmikki on samanlainen tunteva ja kognitiivinen nisäkäs kuin ihminen itsekin. He eivät ole esineitä. 

Vierailija
62/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein, pilaavat ilmastoa. 

Niin sinäkin, ja taasko unohdit ottaa lääkkeesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paluu vanhoihin aikoihin kun lemmikkejä ei hoidettu lääkäreillä.

Vanhoina aikoina valvontaeläinlääkäri ei ollut puhaltamassa niskaan eikä ollut edes kotietsintävaltuuksia pelkkien kuulopuheiden perusteella, siten kuin nykyisessä stasi-yhteiskunnassa heti, jos ilkeämielinen naapuri tai muu sivullinen tekee eläimestä huoli-ilmoituksen.

Vierailija
64/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiria on hauska ampua ilmakiväärillä

Olen itse ampunut vain kissoja haulikon suolapanoksilla. Se hätäinen rääkyminen oli upea kuunneltavaa.

Toivottavasti ei kohdata. Olen kerran ollut käräjillä, koska eräs ääliö heitti koiraani kivellä ja minä sitten löin häntä. Hammas hajosi. Ei kaduta ja tekisin sen uudestaan. 

Olipa paska tarina

No ei tämä ollut tarina, vaan lyhyt kuvaus tapauksesta viiden vuoden takaa. 

On sulla vilkas mielikuvitus.

Luulet tosiaan, että kerron tarinaa? 

Tiedän

Vierailija
65/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti, syö pääs

Vierailija
66/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eivät ne eläinlääkärit koskaan halpoja ole olleet, vaikka isojen ketjujen hinnat ovatkin vielä pienempiä yksityisiä eläinlääkäreitä korkeammat. Jos haluaa lemmikkieläimestä pitää hyvää huolta (kuten luulisi jokaisen lemmikkiä miettivän haluavan)  myös sairauden sattuessa, niin järkevä ihminen ottaa jo etukäteen selvää mitä lysti maksaa ja varautuu siihen alusta asti. 

Lemmikki ei ole perusihmisoikeus, joten ei siihen kaikilla tule automaattisesti olla varaa tai saada tukia. Mielestäni lemmikin pitämiseen tulisi hankkia lupa ja ennen luvan saamista käydä hyväksytysti kurssi ja tentti (tyyliin mopokortti). Vähentäisi paljon hyvällä ajatuksella, mutta huonolla valmistautumisella hankittuja lemmikkejä. 

Meillä on kaksi kissaa, niille on premium-vakuutukset ja joka kuukausi laitetaan erilliselle tilille pari sataa säästöön ihan sitä varten, että on mahdollisuus tarjota heille paras mahdollinen sairaanhoito jos/kun sille tulee tarvetta. He ovat perheenjäseniämme, ja mulle on mahdoton ajatus, että olisimme hankkineet heidät ilman mahdollisuutta tähän. 

Tänään noin mutta huomenna voi olla.toisin. Työttömyys, sairaudet ja onnettomuudet. Kissa on pitkäikäinen ja jotkut ihmiset koko ikänsä kaikkivoipia tai ainakin luulevat niin. Rahaa on hoitaa, voi napsia vaikka osakesäästötililtä  mutta jatkossa ollaan ilman lemmikkiä ryöstöhintojen takia.

Toki, sille ei voi mitään, että elämässä sattuu asiat menemään huonosti ja paha taloudellinen alamäki iskee. Lähtökohtaisesti sellaisessa tilanteessa ei kuitenkaan tulisi hankkia lemmikkiä. Sitten jos asiat menevät elämässä mönkään, niin eihän sille mitään voi. 

Vierailija
67/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin. Vakuutukset nosti ne hinnat. Sama juttu ihmislääkäreissä yksityisellä. Keksitään mitä ihmeellisempiä laskutuksia vakuutusyhtiötä varten. Kärsijöitä ne joilla ei ole vakuutusta. Eläimiä ei hoideta kun lääkärit on laskutusautomaatteja. 

Vierailija
68/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eivät ne eläinlääkärit koskaan halpoja ole olleet, vaikka isojen ketjujen hinnat ovatkin vielä pienempiä yksityisiä eläinlääkäreitä korkeammat. Jos haluaa lemmikkieläimestä pitää hyvää huolta (kuten luulisi jokaisen lemmikkiä miettivän haluavan)  myös sairauden sattuessa, niin järkevä ihminen ottaa jo etukäteen selvää mitä lysti maksaa ja varautuu siihen alusta asti. 

Lemmikki ei ole perusihmisoikeus, joten ei siihen kaikilla tule automaattisesti olla varaa tai saada tukia. Mielestäni lemmikin pitämiseen tulisi hankkia lupa ja ennen luvan saamista käydä hyväksytysti kurssi ja tentti (tyyliin mopokortti). Vähentäisi paljon hyvällä ajatuksella, mutta huonolla valmistautumisella hankittuja lemmikkejä. 

Meillä on kaksi kissaa, niille on premium-vakuutukset ja joka kuukausi laitetaan erilliselle tilille pari sataa säästöön ihan sitä varten, että on mahdollisuus tarjota heille paras mahdollinen sairaanhoito jos/kun sille tulee tarvetta. He ovat perheenjäseniämme, ja mulle on mahdoton ajatus, että olisimme hankkineet heidät ilman mahdollisuutta tähän. 

Tänään noin mutta huomenna voi olla.toisin. Työttömyys, sairaudet ja onnettomuudet. Kissa on pitkäikäinen ja jotkut ihmiset koko ikänsä kaikkivoipia tai ainakin luulevat niin. Rahaa on hoitaa, voi napsia vaikka osakesäästötililtä  mutta jatkossa ollaan ilman lemmikkiä ryöstöhintojen takia.

Toki, sille ei voi mitään, että elämässä sattuu asiat menemään huonosti ja paha taloudellinen alamäki iskee. Lähtökohtaisesti sellaisessa tilanteessa ei kuitenkaan tulisi hankkia lemmikkiä. Sitten jos asiat menevät elämässä mönkään, niin eihän sille mitään voi. 

Vika on myös eläinlääkäriasemissa. Hinnat on naurettavia. Ennen koronaa touhussa oli joku järki. Sivusta 

Vierailija
69/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ampunut vain kissoja haulikon suolapanoksilla. Se hätäinen rääkyminen oli upea kuunneltavaa.

Toivottavasti ei kohdata. Olen kerran ollut käräjillä, koska eräs ääliö heitti koiraani kivellä ja minä sitten löin häntä. Hammas hajosi. Ei kaduta ja tekisin sen uudestaan. 

Olipa paska tarina

Tiedän

No, en minä pysty sinun uskomustasi muuttamaan vaikka mitä sanoisin.

Vierailija
70/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa oli kyse eläinlääkärimaksuista. Mistä näitä eläintappofantasioitaan tai muuten vain provosoinnista innostuvia tyyppejä aina löytyy näihin lemmikkikeskusteluihin?

Vierailija
71/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa paska tarina

Tiedän

No, en minä pysty sinun uskomustasi muuttamaan vaikka mitä sanoisin.

Hehe. Paskalla tarinalla oli paskempi loppu. Ihan kuten ampumillani koirilla. 

Vierailija
72/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettaisivat itse lemmikkinsä esim. lapiolla, niin tulisi vielä halvemmaksi.

Reikäpää .22 maksaa parikymmentä senttiä, kyllä sillä henki hurtasta irtoaa.  Ja ihan laillisesti.

Vierailija
73/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa oli kyse eläinlääkärimaksuista. Mistä näitä eläintappofantasioitaan tai muuten vain provosoinnista innostuvia tyyppejä aina löytyy näihin lemmikkikeskusteluihin?

Päävikaisia irrallaan. 

Vierailija
74/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa yhtään. Kadut lainehtii koiran paskasta ja nautin kun koiria tapetaan.

Tekit sinäkin housuhin syntyessä ja paska ei ollut siellä, missä olisi pitänyt, elikä viemärissä. On sun vanhemmat ollut sinusta viirun verran empaatisemppia, kun jättivät sinut eloon eikä tap panutkaan, että väärään paikkaan paskansit. 

Vierailija
75/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa yhtään. Kadut lainehtii koiran paskasta ja nautin kun koiria tapetaan.

Kumpi on syyllknen- koiran omistsja tai koira? Miksi vihaat eläimiä, mutta ei vastuudentunnottomia omistajiaa?

Vierailija
76/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki toki-vammainen🤪

Vierailija
77/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekit sinäkin housuhin syntyessä ja paska ei ollut siellä, missä olisi pitänyt, elikä viemärissä. On sun vanhemmat ollut sinusta viirun verran empaatisemppia, kun jättivät sinut eloon eikä tap panutkaan, että väärään paikkaan paskansit. 

Hihi. Koirahullu suuttu. 🤭

Toivottavasti koirasi kuolee tuskallisesti pian. 

Vierailija
78/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmosta se on kun on eläimestä vastuussa. 

Tänään Hamasin Sanomien yleisönosastossa joku kirjoittaa että kissan punnitseminen ell:n vaa'alla maksoi 30€. Omistaja nosti vaa'alle ja lääkäri katsoi lukeman.

Vierailija
79/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamassa kuukaudessa nousi 100 prossaa kaupungin el lasku samasta toimenpiteestä.

Kun katsoin kuittia, niin siinä olikin lekurin oman yrityksen nimi.

Eli tekee kaupungin maksamalla ajalla tiliä itselleen.

Vierailija
80/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paluu vanhoihin aikoihin kun lemmikkejä ei hoidettu lääkäreillä.

Mikä on monilta osin OK. Kun koiralla on lääkkeitä enemmän kuin 90v mummolla, niin joudutaan miettimään, missä menee omistajan vastuu. Kun sisäelimet, sydän ja keuhkot toimivat mitenkuten, riittää rahaa eläinlääkärille ja vaaditaan lisää kunnallisia klinikoita, mutta mummosta todetaan, että eikö tuolle kärsimykselle voisi tehdä lopun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi