Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläinlääkärimaksut niin kovia että ihmiset vievät lemmikin piikille kun ei ole rahaa hoitoihin

Vierailija
26.07.2026 |

Tämä on ihan totta.

Evidensia on ostanut pikkuklinikoita pois vauhdilla ja määrää pitkälti hinnat. 

JA yllätys firman omistavat ulkomaiset sijoittajat.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiria on hauska ampua ilmakiväärillä

Ja ampujilta on tosi kiva hakata polvilumpiot paskaksi pesäpallomailalla.

Miksi suutuit? Ilmakiväärin panos jää koiran nahan alle jonka poistaminen on helppoa.

En suuttunut. Pidän siitä, että voin hakata polvilumpioita rikki ihmisiltä, jotka eivät ansaitse oikeutta edes ilmapistooliin, saati kävelyyn.

Impotentti raivosi on sangen huvittavaa.

Vierailija
42/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ampunut vain kissoja haulikon suolapanoksilla. Se hätäinen rääkyminen oli upea kuunneltavaa.

Toivottavasti ei kohdata. Olen kerran ollut käräjillä, koska eräs ääliö heitti koiraani kivellä ja minä sitten löin häntä. Hammas hajosi. Ei kaduta ja tekisin sen uudestaan. 

Olipa paska tarina

No ei tämä ollut tarina, vaan lyhyt kuvaus tapauksesta viiden vuoden takaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paluu vanhoihin aikoihin kun lemmikkejä ei hoidettu lääkäreillä.

Eläimiä on hoidettu lääkäreillä vuosisatoja. Agraariyhteiskunnassa hevonen oli korvaamattoman arvokas.

Totta kai, koska hevosesta oli hyötyä. Mitä hyötyä on lotona lojuvasta kissasta, joka ei edes pääse pienjyrsijöitä saalistamaan.

Vierailija
44/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja sitten kun puhutaan leikkauksista ja anestesiasta niin mennä useisiin tuhansiin.

Eivätkö tollot ota tätä huomioo ottaessaan elukoita vangikseen.   Tottakai on vietävä piikille jos ei ole varaa hoitaa niinkuin kuuluu.

Vierailija
45/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ostaako niitä rescue huijaus koiria osa varastettuja!  

Vierailija
46/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vietnamista videoita YouTubesta kun he grillaan koiria chihua kadulla ja pilkkoo lautaselle.   YouTube DOG MEAT REASTAURANT 

Herkullisen näköistä. 🤤

Vierailija
47/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ampunut vain kissoja haulikon suolapanoksilla. Se hätäinen rääkyminen oli upea kuunneltavaa.

Toivottavasti ei kohdata. Olen kerran ollut käräjillä, koska eräs ääliö heitti koiraani kivellä ja minä sitten löin häntä. Hammas hajosi. Ei kaduta ja tekisin sen uudestaan. 

Olipa paska tarina

On sulla vilkas mielikuvitus.

Vierailija
48/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koiran varastaja takuuvarmasti helvetissä ! 

Vierailija
49/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niinhän ne on ennekin tehneet. nappi otsaan tai eläinlääkärin kautta henki pois. 

Parempi niin kuin että eläin kärsii. Näin monet ihmisistäkin toivoo. 

Vierailija
50/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut vakuutusta ensimmäiselle kissalleni. Hän tuli kerran melko sairaaksi ja sairaalahoitonsa ja operaationsa tulivat maksamaan minulle noin 3500 euroa. Sen jälkeen olen ottanut parhaan mahdollisen vakuutuksen kissoilleni. 

Vierailija
51/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suutuit? Ilmakiväärin panos jää koiran nahan alle jonka poistaminen on helppoa.

En suuttunut. Pidän siitä, että voin hakata polvilumpioita rikki ihmisiltä, jotka eivät ansaitse oikeutta edes ilmapistooliin, saati kävelyyn.

Ei kyse ole raivosta. Tosiasia on se, että jos menet ampumaan jonkun koiraa ilpparilla, joudut takuuvarmasti kostotoimien kohteeksi. Fiksut maksaa jollekin narkkarille piikin verran kulukorvausta. Käteisellä. Ilman sormenjälkiä. Näin asiat hoituvat siististi kuntoon.

Vierailija
52/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kuin ulisisi, kuinka merkkilaukut ovat kalliita.

Niitä ei ole pakko ostaa, kuten ei kissaakaan pitää.

Vierailija
53/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa paska tarina

On sulla vilkas mielikuvitus.

Luulet tosiaan, että kerron tarinaa? 

Vierailija
54/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eivät ne eläinlääkärit koskaan halpoja ole olleet, vaikka isojen ketjujen hinnat ovatkin vielä pienempiä yksityisiä eläinlääkäreitä korkeammat. Jos haluaa lemmikkieläimestä pitää hyvää huolta (kuten luulisi jokaisen lemmikkiä miettivän haluavan)  myös sairauden sattuessa, niin järkevä ihminen ottaa jo etukäteen selvää mitä lysti maksaa ja varautuu siihen alusta asti. 

Lemmikki ei ole perusihmisoikeus, joten ei siihen kaikilla tule automaattisesti olla varaa tai saada tukia. Mielestäni lemmikin pitämiseen tulisi hankkia lupa ja ennen luvan saamista käydä hyväksytysti kurssi ja tentti (tyyliin mopokortti). Vähentäisi paljon hyvällä ajatuksella, mutta huonolla valmistautumisella hankittuja lemmikkejä. 

Meillä on kaksi kissaa, niille on premium-vakuutukset ja joka kuukausi laitetaan erilliselle tilille pari sataa säästöön ihan sitä varten, että on mahdollisuus tarjota heille paras mahdollinen sairaanhoito jos/kun sille tulee tarvetta. He ovat perheenjäseniämme, ja mulle on mahdoton ajatus, että olisimme hankkineet heidät ilman mahdollisuutta tähän. 

Tänään noin mutta huomenna voi olla.toisin. Työttömyys, sairaudet ja onnettomuudet. Kissa on pitkäikäinen ja jotkut ihmiset koko ikänsä kaikkivoipia tai ainakin luulevat niin. Rahaa on hoitaa, voi napsia vaikka osakesäästötililtä  mutta jatkossa ollaan ilman lemmikkiä ryöstöhintojen takia.

Vierailija
55/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottanut vakuutusta ensimmäiselle kissalleni. Hän tuli kerran melko sairaaksi ja sairaalahoitonsa ja operaationsa tulivat maksamaan minulle noin 3500 euroa. Sen jälkeen olen ottanut parhaan mahdollisen vakuutuksen kissoilleni. 

"Hän"?

Kertoo teistä hulluista tarpeeksi. 

Vierailija
56/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niinhän ne on ennekin tehneet. nappi otsaan tai eläinlääkärin kautta henki pois. 

Juuri näin jos ei ole varaa elukan lääkeisiin.  Pitää ottaessaan miettiä nämä asiat.  😝😝😝

Vierailija
57/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Upea idea!

En ole koskaan edes tullut ajatelleeksi tuoresuolausta!

Kiitos kissankeitto reseptin parantamisesta. 🥳

Psykopaatit on isompi ongelma kuin lääkärikulut. Mitä pitäisi tehdä näiden poistamiseksi populaatiosta? 

Vierailija
58/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhansia euroja sitten henkitoreissaan olevaan lemmikkiin jotka lähinnä lapsena hoidettiin sitten hirvi kiväärillä.

Vierailija
59/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hän"?

Kertoo teistä hulluista tarpeeksi. 

Eri lajia oleva perheenjäseneni, oma yksilönsä. Ei ole esine. 

Vierailija
60/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole raivosta. Tosiasia on se, että jos menet ampumaan jonkun koiraa ilpparilla, joudut takuuvarmasti kostotoimien kohteeksi. Fiksut maksaa jollekin narkkarille piikin verran kulukorvausta. Käteisellä. Ilman sormenjälkiä. Näin asiat hoituvat siististi kuntoon.

Kukaan ei uskalla tehdä mitään. Mistä tiedän? Koska olen  ampunut kylän jokaista rakkia eikä kukaan koiranomistajista uskalla tehdä mitään koska he tietävät minun kostavan tuhatkertaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän