Eläinlääkärimaksut niin kovia että ihmiset vievät lemmikin piikille kun ei ole rahaa hoitoihin
Tämä on ihan totta.
Evidensia on ostanut pikkuklinikoita pois vauhdilla ja määrää pitkälti hinnat.
JA yllätys firman omistavat ulkomaiset sijoittajat.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Kohta nämäkin vaaditaan sotemenoihin lisättäväksi. Monen naisen mielestä eläin on arvokkaampi kuin ihminen. Niitähän on tuotu kaukomailta asti Suomeen tuliaisinakin.
Jo on, että pitää olla koirallekin kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiria on hauska ampua ilmakiväärillä
Olen itse ampunut vain kissoja haulikon suolapanoksilla. Se hätäinen rääkyminen oli upea kuunneltavaa.
Minusta olisi upeaa kuulla miten sinä rääkyisit kun leikkaisin peniksesi irti.
No eivät ne eläinlääkärit koskaan halpoja ole olleet, vaikka isojen ketjujen hinnat ovatkin vielä pienempiä yksityisiä eläinlääkäreitä korkeammat. Jos haluaa lemmikkieläimestä pitää hyvää huolta (kuten luulisi jokaisen lemmikkiä miettivän haluavan) myös sairauden sattuessa, niin järkevä ihminen ottaa jo etukäteen selvää mitä lysti maksaa ja varautuu siihen alusta asti.
Lemmikki ei ole perusihmisoikeus, joten ei siihen kaikilla tule automaattisesti olla varaa tai saada tukia. Mielestäni lemmikin pitämiseen tulisi hankkia lupa ja ennen luvan saamista käydä hyväksytysti kurssi ja tentti (tyyliin mopokortti). Vähentäisi paljon hyvällä ajatuksella, mutta huonolla valmistautumisella hankittuja lemmikkejä.
Meillä on kaksi kissaa, niille on premium-vakuutukset ja joka kuukausi laitetaan erilliselle tilille pari sataa säästöön ihan sitä varten, että on mahdollisuus tarjota heille paras mahdollinen sairaanhoito jos/kun sille tulee tarvetta. He ovat perheenjäseniämme, ja mulle on mahdoton ajatus, että olisimme hankkineet heidät ilman mahdollisuutta tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ampunut vain kissoja haulikon suolapanoksilla. Se hätäinen rääkyminen oli upea kuunneltavaa.
Nettivinkattu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei kohdata. Olen kerran ollut käräjillä, koska eräs ääliö heitti koiraani kivellä ja minä sitten löin häntä. Hammas hajosi. Ei kaduta ja tekisin sen uudestaan.
VIETNAMILAINEN SYÖ NIITÄ LEMMIKKEJÄ , YouTube Best Dog meat restaurant Hanoi Vietnam
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Upea idea!
En ole koskaan edes tullut ajatelleeksi tuoresuolausta!
Kiitos kissankeitto reseptin parantamisesta. 🥳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettivinkattu
Yhyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ampujilta on tosi kiva hakata polvilumpiot paskaksi pesäpallomailalla.
Miksi suutuit? Ilmakiväärin panos jää koiran nahan alle jonka poistaminen on helppoa.
I saw what u did there. Koiran nahan poistaminen on helppoa. 😂
Lopettaisivat itse lemmikkinsä esim. lapiolla, niin tulisi vielä halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei kohdata. Olen kerran ollut käräjillä, koska eräs ääliö heitti koiraani kivellä ja minä sitten löin häntä. Hammas hajosi. Ei kaduta ja tekisin sen uudestaan.
Olipa paska tarina
Koiravarkaat ja lehmä varkaat ja lammasvarkaat palaa helvetissä lopulta .
Vierailija kirjoitti:
Timantit kans kalliita nykysin, ja kulta.
Joo mutta ennen ei eläinlääköri ollut samoissa hinnoissa.
Ostin samana vuonna koiralle eläinlääkäripalveluita, paljon lääkkeitä ja säännölliset verikokeet. 2kk päästä koira parani
Ostin rouvalle valkokiltasormuksen jossa olihyvänlaatuinen 0.5 ct timantti.
Molemmat maksoi 4 tonnia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ampujilta on tosi kiva hakata polvilumpiot paskaksi pesäpallomailalla.
Miksi suutuit? Ilmakiväärin panos jää koiran nahan alle jonka poistaminen on helppoa.
En suuttunut. Pidän siitä, että voin hakata polvilumpioita rikki ihmisiltä, jotka eivät ansaitse oikeutta edes ilmapistooliin, saati kävelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Paluu vanhoihin aikoihin kun lemmikkejä ei hoidettu lääkäreillä.
Eläimiä on hoidettu lääkäreillä vuosisatoja. Agraariyhteiskunnassa hevonen oli korvaamattoman arvokas.
Meille ei tule enää kissoja. Kolme on ja nuorin on 11-vuotias. Eläinlääkärikassa nyt 500 euroa joka ei riitä mihinkään. Säästetään bonuksia. Osakkeita myyn jos on pakko. En halua viedä jatkossa rahoja eläinlääkäriin. Nähty on että hinnat on törkeät.
Vierailija kirjoitti:
Lopettaisivat itse lemmikkinsä esim. lapiolla, niin tulisi vielä halvemmaksi.
Minä voisin suorittaa lopetuksen paljailla nyrkeillä. Voisin vieläpä maksaa siitä ilosta!
Vierailija kirjoitti:
Eläinlääkärikulut ovat kaksinkertaistuneet kymmenessä vuodessa. Kuvitelkaa. Kaksinkertaistuneet! Ihan sairasta.
Niin on tupakka-askin hintakin. Yhtä haitallisia ympäristölle.
Vietnamista videoita YouTubesta kun he grillaan koiria chihua kadulla ja pilkkoo lautaselle. YouTube DOG MEAT REASTAURANT