Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläinlääkärimaksut niin kovia että ihmiset vievät lemmikin piikille kun ei ole rahaa hoitoihin

Vierailija
26.07.2026 |

Tämä on ihan totta.

Evidensia on ostanut pikkuklinikoita pois vauhdilla ja määrää pitkälti hinnat. 

JA yllätys firman omistavat ulkomaiset sijoittajat.

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläinlääkärikulut ovat kaksinkertaistuneet kymmenessä vuodessa. Kuvitelkaa. Kaksinkertaistuneet! Ihan sairasta. 

Näin on. 12 vuotta olen ollut koiranomistaja, ja uutta ei enää tule, kun tästä aika jättää. Hinnat tosiaan tuplaantuivat tänä aikana ja joka kerta on edellistä kalliimpi. 

Sama, 13 vuotta koiranomistajana. Koiralta poistettiin juuri hammaskivi, 300 euroa. Pitäisi 2 hammasta poistaa kokonaan, hinta-arvio 800-900. Minulla ei ole mahdollisuuksia saada tuollaista summaa mistään, elän kuntoutusrahalla. Tuon 300 euron säästäminen oli jo ihan ylärajoilla. Aikoinaan hammaskiven poisto oli 150 ja hampaanpoisto 300-400 euroa. Yli tuplaantuneet on hinnat. Vaikka olisin työkykyinen niin vajaa tonni on iso raha.

Vierailija
142/152 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ottanut vakuutusta ensimmäiselle kissalleni. Hän tuli kerran melko sairaaksi ja sairaalahoitonsa ja operaationsa tulivat maksamaan minulle noin 3500 euroa. Sen jälkeen olen ottanut parhaan mahdollisen vakuutuksen kissoilleni. 

"Hän"?

Kertoo teistä hulluista tarpeeksi. 

No kissa on hän, mutta koira on se.

Koiralla on isäntä, kissalla on henkilökuntaa.

Kissanomistajien mielestä kissan koiraa vähöisempi ymmärrys ja itsekkyys on jotenkin hieno  ominaisuus jota he itsekin tavoittelevat.

Kissat on toki nättejä, mutta saattaisin mielummin hankkia koiran - minusta älykkyys, luotettavuus ja lojaalius perheenjöseniä kohtaan ovat ihailtavampia luonteenpiirteitä. 

Kissoja ei jostain syystä kutsuta ihmisen parhaaksi ystävöksi. 

Kissa on koiraa paljon älykkäämpi eläin. Koirat ovat jalostettu tyhmiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloinen asia, jos otsikko totta.

Vierailija
144/152 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen on niin tyhmä että ottaa  lemmikin ja luulee ettei koidu mitään muuta kulua kuin ruokinta? Jokaisen lemmikin hankkijan tulee miettiä kaikki mahdolliset kulut, ennen kuin laskee onko varaa pitää lemmikkiä. Tiedän tämän kokemuksesta. Ensin hankintakulut voi olla tuhansia euroja. Ja pitää muistaa myös mihin lemmikki lomilla jos ei voi ottaa mukaan. Se maksaa paljon.

Viisaita sanoja. Ottakaa opiksi kun kaikki on totta. Sama kokemus.👍👍👍

Vierailija
145/152 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläinlääkärikulut ovat kaksinkertaistuneet kymmenessä vuodessa. Kuvitelkaa. Kaksinkertaistuneet! Ihan sairasta. 

Näin on. 12 vuotta olen ollut koiranomistaja, ja uutta ei enää tule, kun tästä aika jättää. Hinnat tosiaan tuplaantuivat tänä aikana ja joka kerta on edellistä kalliimpi. 

Meillä on ollut aina koiria. Perhepiirissä on eläinlääkäri joka hoitaa halvalla meidän koiria. Ei ota maksun kuin tarvittavista lääkkeistä.

Olet lokki?

Vierailija
146/152 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi piskiä ei ole pakko ottaa ja yhdellä kutilla siitä pääsee helposti eroon.

Vierailija
147/152 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä köyhiä, menkää töihin!!

Vierailija
148/152 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ottaa lemmikin jos ei pysty sitä hoitamaan. Lääkärikäynnit on ihan normaali asia silloin kun sen lemmikin ottaa.

Vierailija
149/152 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama, 13 vuotta koiranomistajana. Koiralta poistettiin juuri hammaskivi, 300 euroa. Pitäisi 2 hammasta poistaa kokonaan, hinta-arvio 800-900. Minulla ei ole mahdollisuuksia saada tuollaista summaa mistään, elän kuntoutusrahalla. Tuon 300 euron säästäminen oli jo ihan ylärajoilla. Aikoinaan hammaskiven poisto oli 150 ja hampaanpoisto 300-400 euroa. Yli tuplaantuneet on hinnat. Vaikka olisin työkykyinen niin vajaa tonni on iso raha.

Ennen hampaiden poistot tehtiin hegenvaarallisessa anestesiassa, ja hampaat roiskittiin tuurilla suusta pois ja toiovottiin, ettei juuri katkennut ja jäänyt leukaan. Nykyään hampaat poistetaan kunnon anestesiassa ja otetaan suusta rtg-kuva ennen ja jälkeen poistojen.

Vierailija
150/152 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä ottaa lemmikin jos ei pysty sitä hoitamaan. Lääkärikäynnit on ihan normaali asia silloin kun sen lemmikin ottaa.

Niin, enään en itsekkään ottaisi. Ongelma on siinä, että kustannukset olivat järkeviä vielä silloin kun lemmikki hankittiin 16 vuotta sitten. Siitä ajasta lemmikin hoito hinnat ovat kasvaneet tähtitieteellisiin lukemiin.

Vierailija
151/152 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläinlääkinnästä on kadonnut kutsumus ja sielu. Surullista.

Kouluttaudu itse monet vuodet eläinlääkäriksi ja hoida ilmaiseksi kutsumuksesta ajattelemattomien elukoitten ottajien sairauksia. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Vierailija
152/152 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iloinen asia, jos otsikko totta.

Kyllä. Kun lemmikeille ei ole haittaveroa niin ihan oikein jos ell-laskutus vähän rajoittaa lemmikkien määrää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi