Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokra-asujilla on vielä 66 päivää aikaa tupakoida parvekkeella, sitten se kiellettään kaikilta vaikka olisi 10v vanha soppari

Vierailija
26.07.2026 |

https://kiinteistonvalitysala.fi/uutisia/hyva-valitystapa/kvkln-lakival…

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/22221290-b14a-4a6f-b144-ca56f2750789

"3. Tupakointikielto oletukseksi

Tupakointikielto muuttuu oletusarvoiseksi, joten tupakointia ei tarvitse jatkossa kieltää erikseen. Oletus ulottuu myös vuokrasopimuksiin, jotka on solmittu ennen lain voimaantuloa.

Tupakointi on jatkossa sallittua kiinteistön alueella vain vuokranantajan luvalla."

Pääsee varmuudella nauttimaan puhtaasta hengitysilmasta!
Tupakoitsijat kävelevät kiltisti ulos tupakalle, taloyhtiön osoittamalle paikalla tai sit ulos koko alueelta

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesko viesti samasta aiheesta ja joka kerta sama tulos. Sinun väitteesi ammutaan alas. 

Vierailija
22/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatko tyydytystä tuosta jankkaamisesta, ap?

Suurta tyydytystä tuottaa se tieto, että joka sekunti tupakointikielto parvekkeilla on askeleen lähempänä.
Olen yli 10 vuotta kärsinyt itsekkäiden tupakoitsijoiden parvekesauhuttelusta.
Mulla on astmaakin

ap

Tuo sun jankkaamisesi on näköjään mennyt päähän asti.

Entäs sitten kun se kielletään, mihin seuraavaksi siirrät valivalisi? - Naapurin koiraan, kirkuviin penskoihin?

.....

Mikset muuta sellaseen taloon, missä rööki on kielletty. Ai niin, et pysty (koska minäminä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lakia aiotaan valvoa? Kuka soittaa poliisit paikalle?

Ylipäänsä poliisit ei tule paikalle. Tupakointi ei ole laitonta Suomessa. Taloyhtiö voi asiaan puuttua, mutta tuskin heillä siihen resursseja on. 

Vierailija
24/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa vuokranantaja voi purkaa vuokrasopimuksen ”muun erittäin painavan syyn” perusteella.

Tällainen syy voi olla esimerkiksi vuokralaisen syyllistyminen vakavaan väkivallantekoon huoneiston, asuinrakennuksen tai kiinteistön välittömässä läheisyydessä niin, että naapureiden kotirauha ja turvallisuudentunne heikkenevät.

Säännös helpottaa vuokranantajan ja tuomioistuimen harkintaa tilanteissa, joissa vuokrasopimuksen purkamiseen vaikuttaa olevan erittäin painava syy, vaikka mikään nykyisistä purkamisperusteista ei selvästi soveltuisi tilanteeseen.

Töistä tulee potkut "asialliseen syyn" takia ja kämppä lähtee alta naapurin pelkotilojen vuoksi. Kunnon äärioikeistomeininkiä. Nykyään pelkkä pukeutuminen tai ihonväri saa ihmisissä aikaan pelkotiloja, joten ylilyönneiltä tuskin tullaan välttymään.

Vierailija
25/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurta tyydytystä tuottaa se tieto, että joka sekunti tupakointikielto parvekkeilla on askeleen lähempänä.
Mulla on astmaakin

ap

Hankkisit mieluummin elämän. Muutama tuntemani astmaatikko röökaa. 

Vierailija
26/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostan sille joka yrittää estää tupakointini.

Vierailija
27/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa vuokranantaja voi purkaa vuokrasopimuksen ”muun erittäin painavan syyn” perusteella.

Tällainen syy voi olla esimerkiksi vuokralaisen syyllistyminen vakavaan väkivallantekoon huoneiston, asuinrakennuksen tai kiinteistön välittömässä läheisyydessä niin, että naapureiden kotirauha ja turvallisuudentunne heikkenevät.

Säännös helpottaa vuokranantajan ja tuomioistuimen harkintaa tilanteissa, joissa vuokrasopimuksen purkamiseen vaikuttaa olevan erittäin painava syy, vaikka mikään nykyisistä purkamisperusteista ei selvästi soveltuisi tilanteeseen.

Tämä tietää huonoa kaikille koirien omistajille. Yksin jäänyt uliseva tai väkivaltainen tappajapiski ei riko lakia, mutta jos se koetaan uhkana, häätö tulee omistajalle. 

Vierailija
28/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, pitääkö mun nyt siis kysyä vuokraisännältä saanko polttaa parvekkeella vai mitenkä tämä menee

Vierailija
29/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks jää sääntösuomi taakse 30:n päivän päästä.

Vierailija
30/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🥱 Mitään tuollaista ei ole tulossa. AP on pahempi häirikkö kuin palsta.incel

Vierailija
31/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, pitääkö mun nyt siis kysyä vuokraisännältä saanko polttaa parvekkeella vai mitenkä tämä menee

Jos kyseessä omistusasunto, missä olet vuokralla kannattaa kysyä vuokranantajalta, mitä taloyhtiö on päättänyt tai päättää asiasta:

-Taloyhtiön päätös: Taloyhtiö voi kieltää tupakoinnin parvekkeilla ja piha-alueilla enemmistöpäätöksellä tai yhtiökokouksen linjauksella. 

Vierailija
32/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lakia aiotaan valvoa? Kuka soittaa poliisit paikalle?

Ylipäänsä poliisit ei tule paikalle. Tupakointi ei ole laitonta Suomessa. Taloyhtiö voi asiaan puuttua, mutta tuskin heillä siihen resursseja on. 

Kyllä meillä ainakin puututaan. Tupakointi kielletty sekä talossa että talon tontilla. 

Vierailija
33/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miten tämä nyt menee? Nykyisin taloyhtiön järjestyssäännöissä voidaan kieltää parveketupakointi: kiellon rikkomisesta voi seurata häätö. Kun laki astuu voimaan, isännöitsijä joutuu tekemään aina rikosilmoituksen, poliisi ja oikeuslaitos suorittavat tutkinnan ja päätyvät mahdolliseen käräjätuomioon tupakoinnista. Laki menee aina järjestyssäännön edelle, eli taloyhtiöllä ei enää ole valtaa häätää asukasta tupakoinnin vuoksi- ainoastaan oikeuslaitoksella.

Vierailija
34/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Ihanko totta?

Vierailija
35/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töistä tulee potkut "asialliseen syyn" takia ja kämppä lähtee alta naapurin pelkotilojen vuoksi. Kunnon äärioikeistomeininkiä. Nykyään pelkkä pukeutuminen tai ihonväri saa ihmisissä aikaan pelkotiloja, joten ylilyönneiltä tuskin tullaan välttymään.

Naurettavaa spekulointia. "Vakava väkivallanteko" jäi sinulta ilmeisesti täysin ymmärtämättä.

Vierailija
36/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä rivitalojen terassit? Naapurista tulee 3m päästä suoraan savut omalle terassilleni. Tai makkariin jos ikkuna auki. 

Vierailija
37/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako pilveä polttaa edelliseen malliin?

Vierailija
38/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kostan sille joka yrittää estää tupakointini.

Meidän talossa tupakointi kielletty vuokrasopimuksessa, joten kun sinut saadaan kiinni siitä tarpeeksi usein, niin vuokrasopimus irtisanotaan. Siinäpä "kostat", tosi lapsellista.

Vierailija
39/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on astmaakin

ap

Jo edellisen tupakkalain kohdalla vuonna 2017 ja sen jälkeen rakennetuissa vuokrataloissa on parveketupakointikielto. Miksi et ole sellaiseen muuttanut? 

Vierailija
40/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiö päättää siitä onko tupakointi sallittu vai ei. Joten he kyllä ilmoittavat pian asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän