Siis mitä helve""ttiä,tätäkö terveydenhuollon taso nykyään on? Menin valittamaan kipeää polvea niin puolet ajasta kun lääkäri maanitt
Maanitteli menemään kyykkyyn. Ja mä en pysty. Kuten en myöskään nousemaan portaita tai polkemaan pyörällä. Sitten koputteli polvia ja sanoi että tuntuvat "rauhallisilta". Kotiin tulin särkylääkereseptn kanssa vaikka olin toivonut vaikkapa magneettikuvausta! O
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liike on lääke ja siitä on jokainen itse vastuussa.
Tämä on mielenkiintoinen mainoslause. Jos katsoo miten nivelrikkoa esiintyy eri maissa ja vertailee miten paljon kyseisissä maissa vapaaehtoisesti liikutaan, niin eipä sieltä kummoista korrelaatiota löydy. Pisimpään vaikuttaa elävän ihmiset jotka lipittävät viiniä, haastelee mukavia päivät pitkät ja tekee kevyttä fyysistä työtä jos sitäkään.
Se on mitä typerin mainoslause. Lääkkeitä tarvitaan kun on sairas. Terveelle lääkkeistä on vain haittaa, eli terveen ei kannata liikkua? Juupajuu...
Vierailija kirjoitti:
Kehitysmaista tulleille menee tk ajat nykyään. Korva meni lukkoon viime lauantaina ja yritin itse sitä huuhdella ja laitoin korvatippoja. Varhan chatissa jouduin väittelemään 15 min. että pääsin korvahuuhteluun hoitajalle. Tätä on nykysuomi.
Ei voi olla totta. Tuo ei kyllä millään tavalla kuulu julkiselle terveydenhuollolle. Käytkö leukauttamassa kyntesi kun terveyskeskuksessa?
Täällä taas vänisee ne jotka eivät ole itsestään huolta pitäneet. Hyppäävät päivystyksissä valittamassa ja haukkuvat henkilökuntaa paikallisilla puskaradioilla kuinka heitä kaltoinkohdellaan.
Onko polvestasi otettu ihan röntgenkuva?
https://www.terveyskyla.fi/reumatalo/reumasairaudet/nivelrikko/nain-laa…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on mielenkiintoinen mainoslause. Jos katsoo miten nivelrikkoa esiintyy eri maissa ja vertailee miten paljon kyseisissä maissa vapaaehtoisesti liikutaan, niin eipä sieltä kummoista korrelaatiota löydy. Pisimpään vaikuttaa elävän ihmiset jotka lipittävät viiniä, haastelee mukavia päivät pitkät ja tekee kevyttä fyysistä työtä jos sitäkään.
Se on mitä typerin mainoslause. Lääkkeitä tarvitaan kun on sairas. Terveelle lääkkeistä on vain haittaa, eli terveen ei kannata liikkua? Juupajuu...
Aivan. Lääke ei voi olla liike. Lääke on aina jokin molekyyli, jota voidaan tuottaa esimerkiksi geneettisesti muunnelluilla kolibakteereilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep tota se on. Ja jos satut pääsemään fyssarille, vastaus kaikkeen on "mee kuntosalille, et sä voi ittees rikkoo"
Miksi et mene salille?
Tähän olisi tosiaan kiva kuulla vastaus.
Onko sinulla ollut koskaan minkäänlaista vakavaa sairautta?
On. On myös ollut useita vaivoja, jotka johtuivat vääristä elämäntavoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehitysmaista tulleille menee tk ajat nykyään. Korva meni lukkoon viime lauantaina ja yritin itse sitä huuhdella ja laitoin korvatippoja. Varhan chatissa jouduin väittelemään 15 min. että pääsin korvahuuhteluun hoitajalle. Tätä on nykysuomi.
Ei voi olla totta. Tuo ei kyllä millään tavalla kuulu julkiselle terveydenhuollolle. Käytkö leukauttamassa kyntesi kun terveyskeskuksessa?
kyntesikin*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissain maissa ei nivelrikkoa ole kun ihmiset kuolevat ennen kuin tulevat siihen ikään että on vaivoja. Suomessa voi oireita olla nuoremmila mahdollisesti geneettisten syiden, vammojen, ylipainon ja vähäisen liikkumisen vuoksi. Naisilla on usein vaivoja nuorempana kun rasitus tulee vähän eri tavalla kun lantio on leveämpi.
Painon pudotus ja reisilihasten vahvistaminen voi auttaa polvivaivoihin niin että ei ole ihan heti tarvetta tekonivelleikkaukseen. Sitten kun polvet ovat päässeet huonoon kuntoon niin sitten leikkaus on ainoa hoitovaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuollaisia urpoja on tämäkin valtio täynnä. Kaikki mulle nyt ja heti, itse en osaa enkä yritä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla taas tämä vanhempi minä minä minä sukupolvi asialla. Korvien huuhtelu onnistuu vallan mainiosti kotona. Mihin sitä hoitajaa tarvitaan?
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas vänisee ne jotka eivät ole itsestään huolta pitäneet. Hyppäävät päivystyksissä valittamassa ja haukkuvat henkilökuntaa paikallisilla puskaradioilla kuinka heitä kaltoinkohdellaan.
Terveytesi johtuu vain osittain harrastamastasi liikunnasta. Suurin osa on hyvää tuuriasi, sinulla on käynyt toistaiseksi hyvä tsäkä. Et tietenkään hyväksy tätä, koska tuurilla ei pääse pätemään. On ihmisiä joiden vaivat johtuvat rakenteellisista vioista, jotka ovat olleet läsnä syntymästä saakka. Pieniä virheasentoja, joita et näe päältäpäin. Niistä seuraa suuria ongelmia, joita on mahdotonta ratkaista täysin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Kerro mulle, miten olisin voinut estää SORMIEN nivelrikon, jonka takia käsi on melkein käyttökelvoton. (Olen muuten normaalipainoinen ja liikunnallinen ihminen.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissain maissa ei nivelrikkoa ole kun ihmiset kuolevat ennen kuin tulevat siihen ikään että on vaivoja. Suomessa voi oireita olla nuoremmila mahdollisesti geneettisten syiden, vammojen, ylipainon ja vähäisen liikkumisen vuoksi. Naisilla on usein vaivoja nuorempana kun rasitus tulee vähän eri tavalla kun lantio on leveämpi.
Painon pudotus ja reisilihasten vahvistaminen voi auttaa polvivaivoihin niin että ei ole ihan heti tarvetta tekonivelleikkaukseen. Sitten kun polvet ovat päässeet huonoon kuntoon niin sitten leikkaus on ainoa hoitovaihtoehto.
Ja olet sitä mieltä, ettei kuormittava työ voisi aiheuttaa nivelten kulumista????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta tuokin, mutta eipä nuo vanhaksi elävät kovin heikossa kunnossa vaikuta olevan, vaikka eivät ole kummemmin liikkuneetkaan. Sosiaaliset tekijät selittänevät eniten. Ruokavalio llakin voi olla merkitystä. Aasi assa syödään esim. kanat luineen ja rustoineen. Se voisi selittää parempaa nivelkuntoa. Painon pudotus ei paranna viallista niveltä, mutta voi kipuja. Toisaalta, koska lihakset ovat tärkeimmät, niin ehkä testo steronip umppauksella ja salitreenillä voisi saada paremman tuloksen kuin painon tiputtamisella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep tota se on. Ja jos satut pääsemään fyssarille, vastaus kaikkeen on "mee kuntosalille, et sä voi ittees rikkoo"
Miksi et mene salille?
Tähän olisi tosiaan kiva kuulla vastaus.
On. On myös ollut useita vaivoja, jotka johtuivat vääristä elämäntavoista.
No niin. Siksipä luulet, että muidenkin vaivat johtuvat elämäntavoista. Eivät läheskään aina johdu, vaikka omasi johtuivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro mulle, miten olisin voinut estää SORMIEN nivelrikon, jonka takia käsi on melkein käyttökelvoton. (Olen muuten normaalipainoinen ja liikunnallinen ihminen.)
On se kummaa että käsi on käyttökelvoton parin sormen vuoksi.
Ehei, ei magneettikuvaan pääse muuta kuin yksityisellä itse maksamalla tai vakuutuksen kautta.
Jep. Mullakin perinnöllinen virheasento, mikä luultavasti aiheuttanut jo lapsesta väärän kävelytyylin ja siitä nivelrikot. Ikinä en ole ollut ylipainoinen.
Ihmiset syövät itsensä sairaiksi, sen näkee polvikuvista juuri, ja niitä on paljon ja jokaikinen työpäivä.