Siis mitä helve""ttiä,tätäkö terveydenhuollon taso nykyään on? Menin valittamaan kipeää polvea niin puolet ajasta kun lääkäri maanitt
Maanitteli menemään kyykkyyn. Ja mä en pysty. Kuten en myöskään nousemaan portaita tai polkemaan pyörällä. Sitten koputteli polvia ja sanoi että tuntuvat "rauhallisilta". Kotiin tulin särkylääkereseptn kanssa vaikka olin toivonut vaikkapa magneettikuvausta! O
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep tota se on. Ja jos satut pääsemään fyssarille, vastaus kaikkeen on "mee kuntosalille, et sä voi ittees rikkoo"
Miksi et mene salille?
Tähän olisi tosiaan kiva kuulla vastaus.
Onko sinulla ollut koskaan minkäänlaista vakavaa sairautta?
On. On myös ollut useita vaivoja, jotka johtuivat vääristä elämäntavoista.
No niin. Siksipä luulet, että muidenkin vaivat johtuvat elämäntavoista. Eivät läheskään aina johdu, vaikka omasi johtuivat.
Eivät kaikki tietenkään johtuneet. Tälläkin hetkellä syön pitkäaikaista lääkitystä sairauteen, joka ei liity elämäntapoihin.
Silti olen itse vastuussa hyvinvoinnistani, ei lääkärini.
Suomessa yli 660000 vieraskielistä. Helppo päätellä miten vaikuttaa jonoihin ja hoidon laatuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen ei pääse kyykkyyn, siinä on jo niin paljon ongelmia, että ehkä olisi paras ottaa ensisijaiseksi tavoitteeksi nimenomaan tuo, että pääsisi kyykkyyn ja sitten vielä ylöskin. Monesti polvet ovat kipeät ylipainon ja vähäisen liikunnan takia, tai sitten voi olla reuma.
Painonnostaja Assi Koiviston valmentaja sanoi lehtihaastattelussa että jokaisen pitäisi tehdä 30 syväkyykkyä joka päivä. Se pitäisi selän ja jalat kunnossa. Lapset menevät luontaisesti syväkyykkyyn ongelmitta. Aika pian teini-iässä istuminen ja liikunan vähäisyys johtaa ongelmiin notkeuden ja liikkumisen suhteen.
Menen työssäni päivän aikana kyykkyyn kymmeniä kertoja ja juuri siksi päivän päätteeksi on kipeänä selkä, polvet ja välillä lonkatkin.
Miksi me maksetaan veroja törkeän paljon verrattuna vastaaviin maihin? Verorahoja ei enää suunnata oman kansan hyväksi, olemme oman onnemme nojassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä mietit että yksityiselle magneettiin vai kaljalle. Sä menit kaljalle.
Kalja maksaa happy hourina noin 6 euroa, magneettikuvaus Pihlajalinnassa 890 euroa. Aika monta kaljaa saa kiskoa että tuo muuttuu keskusteluksi valinnasta kahden vaihtoehdon kesken.
Yllättäen säästäminen on sinulle täysin outo asia. Kun jätät parin kuukauden kaljat juomatta, alkaa rahat olla jo kasassa.
Oman elämän hallinta näkyy myös olevan taito jota kaikilla ei ole. On niin totuttu siihen että joku muu maksaa ja järjestää. Eikö olisi ollut järkevää ottaa vakuutus vuosia sitten ja maksaa siitä vähän joka kuukausi? Tarpeen tullen ei tarvitse huokailla vaan mennä hoitoon jonka on itse jo maksanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas vänisee ne jotka eivät ole itsestään huolta pitäneet. Hyppäävät päivystyksissä valittamassa ja haukkuvat henkilökuntaa paikallisilla puskaradioilla kuinka heitä kaltoinkohdellaan.
Kerro mulle, miten olisin voinut estää SORMIEN nivelrikon, jonka takia käsi on melkein käyttökelvoton. (Olen muuten normaalipainoinen ja liikunnallinen ihminen.)
On se kummaa että käsi on käyttökelvoton parin sormen vuoksi.
No lähinnä peukalon tyvinivel kyseessä, joten tarttumisote hyvin kivuliasta, kaikki mitä teet on tuskallista/mahdotonta, esim sukkien laitto jalkaan ja miljoona muuta yhtä tavallista asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota se on. Valitti mitä hyvänsä - saa särkylääkkeet. Kuvauksia ei tehdä.
Mene yksityiselle, sieltä saat koko setin. Kuvauksen ja tiedon siitä mitä on vialla.
Ja maksat saatanasti.
Niin. Jos itse pitää maksaa, niin ei se niin paljoa kiinnosta. Jos yhteiskunta maksaa, niin kaikki mulle heti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene yksityiselle, sieltä saat koko setin. Kuvauksen ja tiedon siitä mitä on vialla.
Ja maksat saatanasti.
Eikö terveytesi ole sen arvoista? Kun terveys menee, ei elämä ole enää elämisen arvoista. Suomessa on totuttu, että joku muu korjaa asiat omasta puolesta. Verot alas ja vastuu omasta elämästä ihmisille itselleen.
Suomessa on maailman korkeimpia, ellei peräti korkein, verotuksen aste. Kansainvälisen tilaston mukaan Suomen verotus on maailman ykkönen:
https://worldpopulationreview.com/country-rankings/highest-taxed-countr…
Ei veroastetta voi enää nostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haluaisin magneettikuvat polvista.
Juu mene yksityiselle. Ei minnekään magneettiin Suomessa pääse julkisella eikä edes työterveyshuollossa.
Pääsee kyllä, mikäli lääkäri arvioi tutkimuksen aiheellisiksi. Jos aloittajalla on esimerkiksi 40kg ylipainoa, niin siihen ei mikään magneettikuvaus auta. Siihen auttaa vain laihduttaminen.
Suoraan sanottuna k*sessa olet ellei ole laajaa työterveyttä tai varaa mennä omilla rahoilla yksityiselle.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset syövät itsensä sairaiksi, sen näkee polvikuvista juuri, ja niitä on paljon ja jokaikinen työpäivä.
Polvensa voi pilata myös ahkeralla urheilulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en saanut yksityisellä. Tk:n nuoi naislääkäri lähetti kuviin ja nivelrikkoa löytyi jalkapöydistä useita. Mun kohdalla on ongelma kun olen terveesti normaalipainoinen, en liian laiha mutta ei ylipainoa niin mitään vikaa ei voi olla varsinkaan mieslääkäreiden mielestä. Samoin sydänongelmia saimme närästyslääkkeen. Lopulta löytyi pieni synnynnäinen vika, mitä ei oltu koskaan tutkittu mutta mikä selitti monet oireet.
Löytyi vika, mille ei ilmeisesti voi taikka kannata tehdä mitään. Yhteiskunnan rahoja meni tuhottomasti hukkaan vain siksi, että sinä halusit diagnoosin. Mitä hyötyä siitä löydöksestä oli? Mikään ei muutu - paitsi ehkä sinulla on nyt tekosyy olla tekemättä asioita, jotka saattaisi ylläpitää toimintakykyä.
On syynsä, että lääkärit eivät hulluna ryhdy jahtaamaan syytä joka kolotukselle. Varsinkin iän myötä niitä kolituksia tulee ja niihin todellakin auttaa lepo ja särkylääke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et pysty edes kyykkyyn menemään tai noita muita niin olisin kyllä enemmän huolissani siitä kuin kipeästä polvesta
Täh? Kipeän polven takia just ei pääse kyykkyyn.
En ole se jolle vastasit, mutta esimerkiksi minulla kipuileva polvi on usein ollut myös turvonnut, jos ei ihan kaksinkertaiseksi niin melkein. Siinä kohtaa polvea ei yksinkertasesti saa enää taitettua 90 asteen kulmaan, koska polveen ja sen ympärille kertynyt neste rajoittaa liikerataa. Kyykistyminen ei tällöin onnistu, eikä polvea myöskään pystynyt taittamaan silloin, kun jalkaa yritti nostaa tuolille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset syövät itsensä sairaiksi, sen näkee polvikuvista juuri, ja niitä on paljon ja jokaikinen työpäivä.
Polvensa voi pilata myös ahkeralla urheilulla.
Kun katsoo suomalaisia ja ylipainotilastoja, siitä tuskin on pelkoa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa yli 660000 vieraskielistä. Helppo päätellä miten vaikuttaa jonoihin ja hoidon laatuun.
hys... tästä ei saa puhua...
just v...tu noin. oli oikeasti välilevynpullistuma--- lääkäri sanoo oiskoo jtk mielipahaa, stressia--- et usko- pöytälaatikosta löi pillerit käteen ns ensappuu- sitt resepti apteekkiin.
juoksulenkillä jäisellä nitkahti vähältäpititilanne liukastumiseen.
menin yksityiselle mri kuvaukseen - no iiiiso prolapsi pullistuma.
laitoin kuspäälle viestin---tuskin muisti mikä tapaus--eikä tod oo mikään stressi mt tms--- otatit mri kuvannokset omaan piikkiin-
hyvin eleistä- laitetaan joo ryhmään mt. vakavatkin sairaudet jää huomaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haluaisin magneettikuvat polvista.
Juu mene yksityiselle. Ei minnekään magneettiin Suomessa pääse julkisella eikä edes työterveyshuollossa.
Pääsee kyllä, mikäli lääkäri arvioi tutkimuksen aiheellisiksi. Jos aloittajalla on esimerkiksi 40kg ylipainoa, niin siihen ei mikään magneettikuvaus auta. Siihen auttaa vain laihduttaminen.
Millaisessahan tapauksessa lääkäri mahtaisi arvioida magneettikuva perustelluksi? Kipu selässä tai polvessa siihen ei ainakaan riitä.
Edes röntgeniin ei niin vaan pääse. Pojallani oli kerran murtuma olkapäässä. Oli urheiluvamma ja kova kipu. Päivystyslääkäri arvioi, että ei siinä voi olla murtumaa, kun saa kättä liikutettua. Ei laittanut Edes röntgeniin. Menimme yksityiselle. Ortopedi lähetti röntgeniin ja sen jälkeen magneettiin. Olkapäässä oli murtuma ja se piti leikata, jotta käden liikerata saatiin korjattu normaaliksi.
Tällaista on Suomen terveydenhuolto nykyään. Jos haluat varmistaa, että saat oikeanlaista hoitoa, mene yksityiselle. Ja googlaa huolella ensin ja varmista että kyseessä on juuri sen alan spesialisti.
Kun edes saamari jostain saisi lääkäriajan. Kaikki lomailevat, ja mulla palaa lomapäiviä sairastamisen ja kohta pitäisi palata töihinkin.
Vierailija kirjoitti:
Suoraan sanottuna k*sessa olet ellei ole laajaa työterveyttä tai varaa mennä omilla rahoilla yksityiselle.
Ei siellä työterveydessäkään pääse magneettiin, vaikka laaja työterveys olisikin.