Siis mitä helve""ttiä,tätäkö terveydenhuollon taso nykyään on? Menin valittamaan kipeää polvea niin puolet ajasta kun lääkäri maanitt
Maanitteli menemään kyykkyyn. Ja mä en pysty. Kuten en myöskään nousemaan portaita tai polkemaan pyörällä. Sitten koputteli polvia ja sanoi että tuntuvat "rauhallisilta". Kotiin tulin särkylääkereseptn kanssa vaikka olin toivonut vaikkapa magneettikuvausta! O
Kommentit (119)
Parilla sadalla saa magneettikuvauksen yksityiseltä.
298+23e näyttää olevan. + tietty lääkätikäynti toisen mokoman.
On kohtuutonta että maassa jossa on lain velvoite hoita ihmiset julkisella puolella kunnolla pitää tuokin hoitaa itse!!!!
Vierailija kirjoitti:
Minä pääsin päivystävälle hoitajalle. Käski fysioterapeutille. Sanoi että jalkojen kivut ja puutuneisuus johtuu rasituksesta. Mikä ihmeen rasitus? Ei sitä ole.
Varmaan oli tarkoitus sanoa rasituksen puutteesta. Liike on lääke ja sängyssä makaaminen on vaarallista. Suomalainen on keskimäärin läski ja vähän liikkuva mikä johtaa tuki- ja liikuntaelimistön rappeutumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haluaisin magneettikuvat polvista.
Yksityiseltä saat rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota se on. Valitti mitä hyvänsä - saa särkylääkkeet. Kuvauksia ei tehdä.
Mene yksityiselle, sieltä saat koko setin. Kuvauksen ja tiedon siitä mitä on vialla.
Ja maksat saatanasti.
Magneettikuvaus ei ole nykyään enää kallista. Kun kuvat on, voit pyytää niistä mielipidettä julkiselta puolelta.
Itse tein 20 vuotta sitten juuri näin, kun ei muutoin suostuttu tutkimaan. Maksoin polven magneettikuvauksen, kuvien perusteella polvi leikattiin. Rakenteellinen vika joka aiheuttaa kulumaa ja sijoiltaanmenoa. Ikää oli silloin vähän päälle 20 v. Nuorten naisten nivelongelmia ei oteta tosissaan, kuten ei oikein mitään muutakaan. Vasta kun on 70 v mummo niin silloin kyllä tutkitaan ja otetaan vakavissaan, vaikka työura on takana eikä edessä ja se leikattu polvi ei ehdi edes parantua ennen kuin mummo potkaisee viimeisen kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pääsin päivystävälle hoitajalle. Käski fysioterapeutille. Sanoi että jalkojen kivut ja puutuneisuus johtuu rasituksesta. Mikä ihmeen rasitus? Ei sitä ole.
Varmaan oli tarkoitus sanoa rasituksen puutteesta. Liike on lääke ja sängyssä makaaminen on vaarallista. Suomalainen on keskimäärin läski ja vähän liikkuva mikä johtaa tuki- ja liikuntaelimistön rappeutumiseen.
No eipä se noin mene. Polviongelmissa suurimmat syyt ovat aiemmat vammat, genetiikka jne. Paino voi itse asiassa olla jopa hyväksi, koska silloin on vahvemmat luut. Keskeistä on lihaksiston kunto. Lihaksisto tukee liikkeen oikeaa rataa. Mikäli on jo kulumia, silloin suositellaan esimerkiksi vesijumppaa, tasaisella kävelyä ym. rauhallista liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitään palvelua ei nykyään saa. Rahaa riittää lähettää ukrainaan ja suomeen otetaan intialaisia ym. paskamaista tulleita.
Tätä ketjua luettuani en nimittelisi muita noin ylenkatseellisesti, näyttää se paskamaa olevan paljon lähempänä,
Jos et pysty edes kyykkyyn menemään tai noita muita niin olisin kyllä enemmän huolissani siitä kuin kipeästä polvesta
Millä ...vetillä sinä onnistuit poppamiehelle päästä ?
No, samapa tuo.
On vaiva mikä tahansa niin lopetat vain alkoholin juonnin, tupakin polton, voin syönnin ( vaikka et niitä käyttäisikään, käyt lenkillä, tarkkailet painosi, ajattelet positiivisesti ja otat tarvittaessa pari Buranaa...
Niin kyllä Se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihduta ja liiku .
Sain polvikipuun tuon ohjeen. Olen 167 cm pitkä ja painan 52 kg, kysyi, että paljonko pitää pudottaa painoa. Vastaus oli, että 5 kg olisi hyvä saada pois. Ja liikkua pitää, joka päivä kävellä ainakin 3 km.
Menin ykstyiselle, murtuma jalassa, ehdoton taivutuskielto, ei kävelyä.
Tavallinen pulliainen ei kävele murtuneella jalalla todellakaan ja oikeasti kipeät potilaat tutkitaan hyvin. Murtuma jalassa tavallisesti kipsataan tai leikataan eikä pelkästään anneta vain kävelykieltoa joten vähän ihmetyttää jos oikeasti oli kyse polven murtumasta. Murtuman syy olisi hyvä tutkia onko kyse vammasta, syövän etäpesäkkeestä, osteoporoosista tai muusta syystä.
Vierailija kirjoitti:
Parilla sadalla saa magneettikuvauksen yksityiseltä.
298+23e näyttää olevan. + tietty lääkätikäynti toisen mokoman.
On kohtuutonta että maassa jossa on lain velvoite hoita ihmiset julkisella puolella kunnolla pitää tuokin hoitaa itse!!!!
Ei ole, lääkäri on tutkinut eikä mitään turvotusta tms löydy niin buranalla pärjää. En ymmärrä nykypäivän ihmisiä joiden mielestä pitää aloittaa kalleimmasta hoidosta. Nivelrikko todettiin ihan röntgenissä enkä usko että vaikka olisi magneettiin pistetty se sillä olisi parantunut. On ollut niin etten itse pääsee kyykkyyn mutta se on mennyt ohi
Vierailija kirjoitti:
Jos et pysty edes kyykkyyn menemään tai noita muita niin olisin kyllä enemmän huolissani siitä kuin kipeästä polvesta
Täh? Kipeän polven takia just ei pääse kyykkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Jep tota se on. Ja jos satut pääsemään fyssarille, vastaus kaikkeen on "mee kuntosalille, et sä voi ittees rikkoo"
Ja silti että mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään palvelua ei nykyään saa. Rahaa riittää lähettää ukrainaan ja suomeen otetaan intialaisia ym. paskamaista tulleita.
Tätä ketjua luettuani en nimittelisi muita noin ylenkatseellisesti, näyttää se paskamaa olevan paljon lähempänä,
?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep tota se on. Ja jos satut pääsemään fyssarille, vastaus kaikkeen on "mee kuntosalille, et sä voi ittees rikkoo"
Ja silti että mene.
ette*
Jos ihminen ei pääse kyykkyyn, siinä on jo niin paljon ongelmia, että ehkä olisi paras ottaa ensisijaiseksi tavoitteeksi nimenomaan tuo, että pääsisi kyykkyyn ja sitten vielä ylöskin. Monesti polvet ovat kipeät ylipainon ja vähäisen liikunnan takia, tai sitten voi olla reuma.
Vierailija kirjoitti:
Olisit edes yrittänyt vähän kyykistyä, niin lääkäri olisi nähnyt ettei se onnistu.
Joo, se on tämä. Kun viranomainen esim työkkäri taikka julkinen terveyden huollon lääkäri pyytää jotain niin sitä sitten pitää kiltisti yrittää jotta tämä henkilö itse näkee ettet pysty. Muuten olet luulosairas tai muuten yhteistyökyvytön. Aina pitää yrittää tehdä ohjeen mukaan ja jos ei pysty niin ei pysty ja sitten pääsee eteenpäin esim oikean lääkärin vastaanotolle. Suomi on poljettu ö-luokan maaksi. Onneksi ollaan jo tiputtu pois siitä että oltaisiin maailman onnellisin maa.
Liike on lääke ja siitä on jokainen itse vastuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä se noin mene. Polviongelmissa suurimmat syyt ovat aiemmat vammat, genetiikka jne. Paino voi itse asiassa olla jopa hyväksi, koska silloin on vahvemmat luut. Keskeistä on lihaksiston kunto. Lihaksisto tukee liikkeen oikeaa rataa. Mikäli on jo kulumia, silloin suositellaan esimerkiksi vesijumppaa, tasaisella kävelyä ym. rauhallista liikuntaa.
Nivelten ja lihasten kunnon kannalta liikkuminen on tärkeää. Ylipainoisilla on harvemmin osteoporoosia jollei ole riskitekijöitä kuten kortisonin jatkuvaa käyttöä suurella annoksella. Vastaan on toisaalta tullut potilas joka oli jäänyt pyörätuoliin eikä polvia enää saanut suoristettua. Fysioterapian jälkeen tehtiin leikkaus sarananivelellä mutta valitettavasti reiteen tuli murtuma toipumisvaiheessa eli luut olivat huonossa kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Kipeän polven takia just ei pääse kyykkyyn.
No mikä sitä polvea vaivaa? Onko siihen tullut isku tai muu vamma? Jos ei, niin onko nivelrikkoa muissa nivelissä? Onko ylipainoa, ja paljonko?
Milloin on magneettiin päässyt vain siksi kun siltä tuntuu ?