Siis mitä helve""ttiä,tätäkö terveydenhuollon taso nykyään on? Menin valittamaan kipeää polvea niin puolet ajasta kun lääkäri maanitt
Maanitteli menemään kyykkyyn. Ja mä en pysty. Kuten en myöskään nousemaan portaita tai polkemaan pyörällä. Sitten koputteli polvia ja sanoi että tuntuvat "rauhallisilta". Kotiin tulin särkylääkereseptn kanssa vaikka olin toivonut vaikkapa magneettikuvausta! O
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota se on. Valitti mitä hyvänsä - saa särkylääkkeet. Kuvauksia ei tehdä.
Mene yksityiselle, sieltä saat koko setin. Kuvauksen ja tiedon siitä mitä on vialla.
Ja maksat saatanasti.
Yhy yhyy, on se niin väärin jos pitää itse maksaa omia kulujaan eikä voi aina maksattaa menojaan muilla ihmisillä.
Parilla sadalla saa magneettikuvauksen yksityiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihduta ja liiku .
Sain polvikipuun tuon ohjeen. Olen 167 cm pitkä ja painan 52 kg, kysyi, että paljonko pitää pudottaa painoa. Vastaus oli, että 5 kg olisi hyvä saada pois. Ja liikkua pitää, joka päivä kävellä ainakin 3 km.
Menin ykstyiselle, murtuma jalassa, ehdoton taivutuskielto, ei kävelyä.
miten tuo murtuma oli tullu ?
Osteoporoosia?
Röntgenkuva minun polvista otettiin. En tajua magneettikuvaa tässä yhteydessä. Vai oliko ap trolli?
Sitä se on tämä Suomen "maailman paras" terveydenhoito. Suurin osa lääkäreistä ei tajua edes sitä mikä on reaktiivinen artriitti. Jos on ollut tulehdus vaikkapa kuukausi sitten ja polvet kipeytyvät, lähes 100 prosentin varmuudella kyse on reaktiivisesta artriitista. Mutta ei, tätä ei lääketiede tiedä vieläkään....
Koko nykysuomi on ihan perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Kehitysmaista tulleille menee tk ajat nykyään. Korva meni lukkoon viime lauantaina ja yritin itse sitä huuhdella ja laitoin korvatippoja. Varhan chatissa jouduin väittelemään 15 min. että pääsin korvahuuhteluun hoitajalle. Tätä on nykysuomi.
Tipoilla lähtee. Itse nuo kannattaa hoitaa.
Mitään palvelua ei nykyään saa. Rahaa riittää lähettää ukrainaan ja suomeen otetaan intialaisia ym. paskamaista tulleita.
Minä pääsin päivystävälle hoitajalle. Käski fysioterapeutille. Sanoi että jalkojen kivut ja puutuneisuus johtuu rasituksesta. Mikä ihmeen rasitus? Ei sitä ole.
Tytär kävi juuri lääkärissä toista kertaa kun ranne on turvonnut ja niin kipeä ettei edes sormet liiku.
1. kerralla sai yksityiseltä buranareseptin ja käskyn käyttää rannetukea. Kun se ei ole auttanut kuukaudessa pitää nyt ottaa vahvempia lääkkeitä ja olla käyttämättä kättä!? Mites työnteko, kotihommat??
Eli yksityinen on ihan yhtä paska mutta laskuttaa enemmän. Ranteesta pitäisi ehdottomasti ottaa kuvat ja selvittää vika ennenkuin on liian myöhäistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehitysmaista tulleille menee tk ajat nykyään. Korva meni lukkoon viime lauantaina ja yritin itse sitä huuhdella ja laitoin korvatippoja. Varhan chatissa jouduin väittelemään 15 min. että pääsin korvahuuhteluun hoitajalle. Tätä on nykysuomi.
Tipoilla lähtee. Itse nuo kannattaa hoitaa.
Vaan kun ei lähtenyt. Hoitaja joutui huuhtelemaan korvani 13 kertaa.
Turvattomuudentunne maassamme lisääntyy kun ei pääse lääkäriin tai jos pääsee, ei saa käypää hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene yksityiselle, sieltä saat koko setin. Kuvauksen ja tiedon siitä mitä on vialla.
Ja maksat saatanasti.
ole sitten kipeä mieluummin
Oireet kyselemällä ja tekemällä tavalliset testit selviää mikä polvea vaivaa. Jos jalka ei ole turvoksissa niin tuskin siellä on mitään rikki. Tavallisella natiiviröntgekuvauksella näkee polven kulumat. Ei se magneettikuvaus paranna polvia millään tavalla eikä sellaista taida olla terveyskeskuksessa edes saatavilla vaikka moni sellaista kuvittelee.
Tuttua. Mulla oli tosin selkä rikki onnettomuuden jälkeen enkä päässyt siksi sairaalapediltä ylös. Mut oli tuotu paareilla sairaalaan.
No lääkäri vaatimalla sitä vaati, niin yritin sitten ylösnousua ystävän avustuksella. Hirveä kipukramppi iski jälleen ja läsähdin makaamaan vuoteelle itkevänä, kun sattui niin paljon.
Lääkärin reaktio: "Ai sua sattuu noin paljon." (no niinhän mä olin lääkärille kertonut) "Jos minä nyt menisin katsomaan sen sun selkäröntgenin" (joka oli sekin otettu liian kapea-alaisena, eikä ongelmaa näkynyt)
T. Murtunut selkä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja maksat saatanasti.
Saman verran se maksaa julkisella ja siksi jonot ovat pitkät kun vähän kipeät haluavat kuvauksia huvin vuoksi.
Pääset kyllä magneettikuvaukseen jos haluat "Magneettikuvaukseen voi mennä yksityisellä puolella ilman lääkärin lähetettä, jolloin maksaa tutkimuksen kokonaan itse ilman Kela-korvausta. Palvelua tarjoavat esimerkiksi SYNLAB Suomi, Visio Magneettikuvaus ja Unilabs."
Vierailija kirjoitti:
Oireet kyselemällä ja tekemällä tavalliset testit selviää mikä polvea vaivaa. Jos jalka ei ole turvoksissa niin tuskin siellä on mitään rikki. Tavallisella natiiviröntgekuvauksella näkee polven kulumat. Ei se magneettikuvaus paranna polvia millään tavalla eikä sellaista taida olla terveyskeskuksessa edes saatavilla vaikka moni sellaista kuvittelee.
Noin se menee ja vaikka olisi K-L luokan 1-2 kulumat, eivät ne välttämättä kipuile lainkaan. Sidekudosta ei sen sijaan näe rtg:llä, eli siihen tarvitaa MRI, mutta nykyisin ei ristiside tms. ongelmia juurikaan lähdetä korjailemaan, eikä nivelpintoja aleta kaapia siten kuin ennen.