Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö ihmisiä hävetä ajaa autolla letkan ensimmäisenä?

Vierailija
23.07.2026 |

Luulisi että peilissä oleva näky saisi miettimään hieman

Kommentit (154)

Vierailija
121/154 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos seuraisitte autonne kulutusta, huomaisitte tekin, että 70:n nopeus 80 km/h alueella vähentää bensan kulutusta melkoisesti. 100:n nopeudella bensa suorastaan lorisee tankista moottoriin. 

Kenelle sinä sitä bensaa säästät, Sannalle lentokoneeseen vai?

Vierailija
122/154 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajan rajoituksen mukaan niin ei, ei hävetä yhtään. Jos jotakuta ottaa päähän se etten halua rikkoa lakia ja vaarantaa turvallisuutta ajamalla ylinopeutta, se on tämän luuserin aivan oma ongelma. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/154 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun pitää olla aina letkan ensimmäinen!

Vierailija
124/154 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näihin kyselyihin eivät koskaan vastaa ne jotka ajavat 70 100 alueella?

Aina vaan samat vastaukset "kyllä minä minä minä ajan rajoitusten mukaan".

Ensin ajetaan 70 100 alueella kilometritolkulla, mutta kappas kummaa kun ohituskaista alkaa niin jo löytyy kaasukin. 120 mittarissa et pääse edes rinnalle :D

Tämä! Porista Tampereelle on ainoastaan yksi ohituskaista. Kerran körröttelin tällaisen letkan vetäjän takana kun ohituspaikkoja ei ollut. Ohituskaista kun alkoi, polkaisi letkanvetäjä kaasun pohjaan...nauroin, kun vedin maasturimersulla 140  km tunnissa ohi ylämäkeen, ei sen pösö siihen pystynyt, muut jäi edelleen teiden kuninkaan taaksi. Ovat sairaita.

Vierailija
125/154 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisi voi sakottaa nykyään kolmen km ylinopeudesta. Parempi ajaa noin 5km alle varmuudeksi, ettei sakkoraja ylity esim alamäessä

Ei se mikään automaatio ole. Olosuhteet yms vaikuttaa

Vierailija
126/154 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin ajetaan 70 100 alueella kilometritolkulla, mutta kappas kummaa kun ohituskaista alkaa niin jo löytyy kaasukin. 120 mittarissa et pääse edes rinnalle :D

Tämä! Porista Tampereelle on ainoastaan yksi ohituskaista. Kerran körröttelin tällaisen letkan vetäjän takana kun ohituspaikkoja ei ollut. Ohituskaista kun alkoi, polkaisi letkanvetäjä kaasun pohjaan...nauroin, kun vedin maasturimersulla 140  km tunnissa ohi ylämäkeen, ei sen pösö siihen pystynyt, muut jäi edelleen teiden kuninkaan taaksi. Ovat sairaita.

Tuskin se kilpailemassa sinun kanssa oli. Ei vain halunnut. Ja sinä 🤡 luulit että nyt kulkee🤣 

Vierailija
127/154 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos letkan ensimmäisen pitäisi väistää, niin sen jälkeenhän aiemmin letkan toisena ollut on letkan ensimmäinen. Joten hänenkin pitäisi sen jälkeen väistää. Alkaa bussipysäkit pikkuhiljaa täyttyä. 

Paitsi tietenkin jos ratin takana olen Minä Itte. 

Vierailija
128/154 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ohitan nuo nysvärit, aina ja poikkeuksetta. Vaikka sitten sieltä jonon perältä muutama ohitustaidoton kerrallaan. 

Joskus oikein naurattaa kun se ohittaminen on joillekin täysin ylipääsemätön suoritus.

Sitten lopulta ollaan samoissa valoissa ja siinä se sun riskin ottosi oli täysin turhaa.

Ymmärrän tietenkin, ettei kaikkien autojen tehot riitä nopeaan ohittamiseen. Olen itsekin körrötellyt nuorempana sellaisilla riisikipoilla. Ei niillä ohiteltu! Ohittaminen kunnon autolla on kuitenkin ihan turvallista kun valitsee kohdan, missä on tarpeeksi suuri näkyvyys eteen. Täällä joku ei katso takapeiliä tai jopa kääntää sen sivuun, itse ainakin seuraan aktiivisesti myös takana olevaa liikennettä, esim ohittamaan lähtiessä pitää tarkistaa, etteikö joku toinen ole jo ohittamassa. Lisäksi, mun dieselmersu kuluttaa vähemmän 120 km nopeudessa kuin 90 km.

Vierailija
129/154 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi jonoa veti pösö, niin pääsit ohi maasturimersullakin, jolle 140 km/h taisi olla saavutus, josta voi olla ylpeä. 

Vierailija
130/154 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse. Ja kun peilitkin kääntää sivuun niin ei edes häikäse. Saa rauhassa ajella vakkarilla mittari 80 kohdalla satasen alueella ja mikä parasta, niin ei tartte jarrutella edessä pumppaavan liikenteen takia.

Vierailija
131/154 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole tainnut koskaan tulla eteen ketään, joka olisi ajanut 70 km/h satasen alueella. Jonkin verran tulee vastaan autoilijiota, jotka ajavat 90 km/h riippumatta onko rajoitus 80 km/h tai 100 km/h.

Vierailija
132/154 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävettäisi ainoastaan olla se letkan aiheuttanut toisen auton kuski eli ensimmäisen puskurissa roikkuva ohitustaidoton.

Vierailija
133/154 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluimmin letkan ekana kuin vikana.

Vierailija
134/154 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin se kilpailemassa sinun kanssa oli. Ei vain halunnut. Ja sinä 🤡 luulit että nyt kulkee🤣 

Taisit tunnistaa itsesi :D

Mene jatkossa bussilla tai pysy kotona.

Vierailija
135/154 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohi siitä vaan, jos mennään liian hitaasti. Jos mennään rajoitusten mukaan, niin ei pitäis olla valittamista.

mut kun MULLA on vapautus nopeusrajotuksist!

Vierailija
136/154 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kun mulla on sähkövatkain. 

Vierailija
137/154 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos letkan ensimmäisen pitäisi väistää, niin sen jälkeenhän aiemmin letkan toisena ollut on letkan ensimmäinen. Joten hänenkin pitäisi sen jälkeen väistää. Alkaa bussipysäkit pikkuhiljaa täyttyä. 

Paitsi tietenkin jos ratin takana olen Minä Itte. 

Riittää ihan vaan se, että ajaisi nopeusrajoitukset huomioiden. Ei tarvitse kerätä koko jonoa peräänsä.

Vierailija
138/154 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ajaa vaikka 70, niin mitä sitten?

Kerrotko vielä miksi kiihdytät ohituskaistan kohdalla sen 50 vaikka rajoitus pysyy samana?

Vierailija
139/154 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, sillä ajan aina nopeusrajoituksen mukaan. (Mittari testattu, kusee 7km/h joten ajan sen 7km/h yli rajoituksen) Jos lain noudattaminen on jollekkin ongelma niin ei ole minun häpeäni, mua ei ylinopeus sakkojen makselu kiinnosta, on nuorempana kokeiltu, en nauttinut.

Vierailija
140/154 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan vähän vanhempaa autoa, ja vaikka ajaisin 130km/h 100km/h alueella, letkaksi silti kerääntyy väkeä ja ohi on vain pakko päästä. Ja siis mittarivirhe kyllä huomioitu, mutta ns huonomman auton takana ei vaan voi ajaa moni. Minusta taas on ihanaa olla sellaisen auton imussa, joka ajaa tasaisesti maks 10km/h vauhtia sallitun yli.