Oon 2 viikkoa syönyt niin terveellisesti kuin ihminen voi
Ja paino ei oo laskenut grammaakaan :( Motivaatio kyllä horjuu. Oon siis syönyt kasviksia, kanaa, kalaa, marjoja, vähän täysjyväviljaa vähän hedelmiä ja rahkaa. Säännölliset ruoka-ajat ja vettä reilusti. En vaan tajua.
Kommentit (148)
En käytä voita vaan rypsi- ja oliiviöljyä jos rasvaa johonkin laitan. Olen siis 2 viikon aikana "herkutellut" niin että söin töissä 2 karkkia kun oli tarjolla. Viljaa oon syönyt 1 palan realia päivässä. Ei pastaa, riisiä tai perunaa vaan pelkkiä kasviksia kalan tai kanan kans. Siis voiko kasviksista saada liikaa hiilaria? Kurkku, tomaatti, paprika, porkkana, parsakaali, kukkakaali ja salaatti mulla käytössä. Ap
Olen itse keski-ikäinen mies ja vaikken ollutkaan koskaan varsinaisesti lihava, niin olin jo lievän ylipainon rajoilla. Leikkasin hiilareita rajusti ja korvasin ne oliiviöljyllä purkista. Välipalaksi en todellakaan syö hiilarimössöä, vaan vaikkapa maapähkinöitä...ja ne eivät edes maksa paljoa mitään! Ruuan kanssa lisukkeeksi salaattia ja/tai juureksia oliiviöljyllä kylvytettynä. Tipuin lyhyessä ajassa 5 kiloa ja siitä vielä hieman pois. Nyt kiloni ovat sopivat ja tällä linjalla aion pysyä. Uskoisin, että jos olisin oikeasti lihava, niin olisin varmaan tiputtanut jo 7-10 kg tähän mennessä! Ja lisää tippuisi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä viljat pois. Eivät ne ole terveellisiä millään mittarilla. Turhia kaloreita ja täysjyvässäkin on vain vähän hyödyllisiä hivenaineita. Kolme reilua ateriaa ja yöllä vähintään 12 tunnin tauko.
No joo, itsellä kaurapuuro on osa aamupalaa, muuten en viljoja syö. Leivän, pastan, leivonnaisten, muiden herkkujen ja riisin mussuttamisella suurin osa suomalaisista on itsensä tankiksi lihottanut. Syödään kuin hiilaritankkaava maratoonari mutta ei liikuta, on se jännä että on niin paha lihavuusepidemia.
Jännä väite, kun itse syön täyjyväviljaa joka aamu ja aterioilla on aina lautasmallin tyyppiin hiilareita
Bmi22
Olen eri.
Olin koko elämäni viisikymppiseksi asti bmi 21-23. Myös lasten saamisen jälkeen. Sitten se muuttui. Paino alkoi kohoamaan vuosi vuodelta, vaikka söin kuinka terveellisesti ja monipuolisesti lautasmallia noudattaen. Vaihdevuosissa elimistön toiminta vain menee sekaisin. Ainakin 80 prosentilla. Sinä voit kuulua onnekkaaseen 20 prosenttiinLopulta sain nousun taittumaan syömällä vhh. Mutta tämäkin lienee yksilöllistä, kenelle toimii mikäkin.
Mutta miten vatsa kestää jotain pelkkiä kasviksia ja lihaa? Ilman hiilaria et oikeen saa kuitua.
?? Wtf. Kuitua on nimenomaan kasviksissa, paljon enemmän kuin viljassa. Viljassa on SOKERIA. Ihmisen vatsa on tehty lihaa ja kasvista varten, ei sokeriviljoja :D Nimenomaan sokeri on se joka tuhoaa aineenvaihdunnan täysin.
Kasvisten ja lihan lisäksi ketolla olevat syövät yleensä paljon esim. oliiviöljyä, tai muuta neutraalia kasviöljyä. Ei keltaisia öljyjä, avokado on ihan ok.
Ihminen ei tarvitse hiilaria yhtään mihinkään. Keho osaa syntetisoida energiaa jopa proteiinista, ja noista öljyistä ja rasvoista sitä saa suoraan myös.
Kaksi viikkoa ei riitä. Minulla vaati monta kuukautta kunnes paino yhtäkkiä tippui paljon. Motivaatiota oli kyllä vaikeaa löytää.
Ei ole mahdollista lihota jos ei syö mitään, joten jotain on mussuteltu.
Vierailija kirjoitti:
En käytä voita vaan rypsi- ja oliiviöljyä jos rasvaa johonkin laitan. Olen siis 2 viikon aikana "herkutellut" niin että söin töissä 2 karkkia kun oli tarjolla. Viljaa oon syönyt 1 palan realia päivässä. Ei pastaa, riisiä tai perunaa vaan pelkkiä kasviksia kalan tai kanan kans. Siis voiko kasviksista saada liikaa hiilaria? Kurkku, tomaatti, paprika, porkkana, parsakaali, kukkakaali ja salaatti mulla käytössä. Ap
Ei voi. Mutta öljy on energiapitoisinta ravintoa mitä on olemassa, eli periaatteessa jos käytät sitä hiilarin sijaan paljon niin voit saada silti yhtä paljon tai enemmänkin energiaa kehoosi kuin aiemminkin :D
Laihdutukseen kuuluvat väistämättä
- nälän tunne
- sokerin himo
- energiatasojen putoaminen
Kunnes muutaman päivän kuluttua keho on tottunut uuteen rytmiin ja nämä himot vaimenevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä viljat pois. Eivät ne ole terveellisiä millään mittarilla. Turhia kaloreita ja täysjyvässäkin on vain vähän hyödyllisiä hivenaineita. Kolme reilua ateriaa ja yöllä vähintään 12 tunnin tauko.
No joo, itsellä kaurapuuro on osa aamupalaa, muuten en viljoja syö. Leivän, pastan, leivonnaisten, muiden herkkujen ja riisin mussuttamisella suurin osa suomalaisista on itsensä tankiksi lihottanut. Syödään kuin hiilaritankkaava maratoonari mutta ei liikuta, on se jännä että on niin paha lihavuusepidemia.
Jännä väite, kun itse syön täyjyväviljaa joka aamu ja aterioilla on aina lautasmallin tyyppiin hiilareita
Bmi22
Olen eri.
Olin koko elämäni viisikymppiseksi asti bmi 21-23. Myös lasten saamisen jälkeen. Sitten se muuttui. Paino alkoi kohoamaan vuosi vuodelta, vaikka söin kuinka terveellisesti ja monipuolisesti lautasmallia noudattaen. Vaihdevuosissa elimistön toiminta vain menee sekaisin. Ainakin 80 prosentilla. Sinä voit kuulua onnekkaaseen 20 prosenttiinLopulta sain nousun taittumaan syömällä vhh. Mutta tämäkin lienee yksilöllistä, kenelle toimii mikäkin.
Mutta miten vatsa kestää jotain pelkkiä kasviksia ja lihaa? Ilman hiilaria et oikeen saa kuitua.
syön hiilaria, mutta rajoitan niiden syöntiä. Olen pyri ketoosiin, vaan pyrin pitämään hiilarit 50-70. Lihaa syön aika vähän. Vatsani on aina ollut jumahtava, ja kaikilla ruokavalioilla varmistan kuidun saannin, nyt kokeilen psylliumia.
Tämä toimii minulla: ei tuota huonoa oloa, ei rajoita liikaa syömisiä, ei estä työpaikkaruokailuja, mutta auttaa painonhallinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bmi22
Olen eri.
?? Wtf. Kuitua on nimenomaan kasviksissa, paljon enemmän kuin viljassa. Viljassa on SOKERIA. Ihmisen vatsa on tehty lihaa ja kasvista varten, ei sokeriviljoja :D Nimenomaan sokeri on se joka tuhoaa aineenvaihdunnan täysin.
Kasvisten ja lihan lisäksi ketolla olevat syövät yleensä paljon esim. oliiviöljyä, tai muuta neutraalia kasviöljyä. Ei keltaisia öljyjä, avokado on ihan ok.
Ihminen ei tarvitse hiilaria yhtään mihinkään. Keho osaa syntetisoida energiaa jopa proteiinista, ja noista öljyistä ja rasvoista sitä saa suoraan myös.
Kasvikset yleensä sulavat huonosti ja voivat ärsyttää vatsaa. Ne voivat sisältää ihan antiravinteiksi kutsuttuja ainesosia.
Muutenkin jotenkin naurettavia nämä laihdutusketjut täällä. Pari viikkoa syöty kuin normaali sika superpossun sijaan ja pitäisi saada välittömiä tuloksia. Yleensä hoikat ihmiset syövät VUOSIA dieetaten, elävät dieetillä käytännössä 24/7, ja dieettien lisäksi silloin tällöin paastoavat eli eivät syö yhtään mitään :D
Käytännössä kuin lähtisi maratoonille ja ekoilla metreillä alkaisi huutaa että missä mun mitali. Voi teitä. Tsemppiä puurtamiseen, ekoista askelista se maratooni alkaa ja aloittaminen on vaikeinta, mutta se on pitkä tie :D
Vierailija kirjoitti:
Olen itse keski-ikäinen mies ja vaikken ollutkaan koskaan varsinaisesti lihava, niin olin jo lievän ylipainon rajoilla. Leikkasin hiilareita rajusti ja korvasin ne oliiviöljyllä purkista. Välipalaksi en todellakaan syö hiilarimössöä, vaan vaikkapa maapähkinöitä...ja ne eivät edes maksa paljoa mitään! Ruuan kanssa lisukkeeksi salaattia ja/tai juureksia oliiviöljyllä kylvytettynä. Tipuin lyhyessä ajassa 5 kiloa ja siitä vielä hieman pois. Nyt kiloni ovat sopivat ja tällä linjalla aion pysyä. Uskoisin, että jos olisin oikeasti lihava, niin olisin varmaan tiputtanut jo 7-10 kg tähän mennessä! Ja lisää tippuisi...
Miehen ja naisen painonpudostusta ei voi verrata. Ainakaan keski-iässä. Ne hormonit.
Me aloitimme miehen kanssa saman dieetin taannoin. Miehellä ylipainoa 15 kiloa ja minulla 10 kiloa.
Kolmessa kuukaudessa mies pudotti 11 kiloa ja minä 3 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Oon siis keski-ikäinen nainen ja n. 8-10 kg pitäis saada pois. Joka paikassa aina sanotaan että pitää syödä tarpeeksi että paino putoaa ja ettei lihasmassa katoa niin oon sitten yrittänyt syödä reiluja annoksia just kanaa ja kasviksia. Mutta ei kai se tässä iässä enää päde. Mutta ennen tätä dieettiä söin paljon vähemmän ja harvemmin ja silti paino vaan nousi, toki herkkuja on mennyt. Nyt oon 2 viikon aikana ottanu pari karkkia en muuta. Ap
Ei se paino parissa viikossa noussut noihin lukemiin, niin ei se myöskään laske nopeasti. Laihduttaminen on maraton, ei pikamatka. Se, mitä voit tehdä painonpudotuksen tehostamiseksi, on aineenvaihdunnan boostaaminen. Eli lisää liikuntaa sekä matalalla että korkealla sykkeellä, vähintään jompi kumpi. Puoli tuntia päivässä on jo hyvä määrä, jos et nykyisellään liiku. Jos liikut, lisää nykytilaan jotain - esim. juuri korkean sykkeen HIIT-treenin tyyppistä liikuntaa.
Kallista tuo ruoka Suomessa, ostin korin olutta ja 2 banaania 26€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bmi22
Olen eri.
Kasvikset yleensä sulavat huonosti ja voivat ärsyttää vatsaa. Ne voivat sisältää ihan antiravinteiksi kutsuttuja ainesosia.
?? Kasvikset ärsyttävät vatsaa ??
Mistä oikein keksit näitä juttuja?
Jos syöt 2dl salaattia tyhjään vatsaan niin vatsasi hyppii riemusta ja kiljuu ilosta, ei ärsyynny. Sen sijaan jos laitat sinne kilon vehnää, se ja suolesi itkee ja vaikertaa kuin hakattu mato.
Toki sen myönnän, että jos syöt esim. liian raakoja tai myrkytettyjä kasviksia, mitä et pese kunnolla, kehon on vaikeampi saada niistä mitään hyötyä irti, jos niistä mitään hyötyä saakaan. Esim. suomessa parilla lisäaineella kypsytetyt puolivihreät tomaatit ovat vähän kuin ei mitään söisi, jos vertaa kotona kasvatettuun tomaattiin.
Salaateissa käytetään yleensä oliiviöljyä, balsamicoja ja chilejä, joka auttavat esim. tomaatin pilkkomisessa. Yhtä lailla kun vilja pitäisi hapattaa, ettei vehnägluteeni tuhoa kehoa. Jos haluat syödä puhtaasti sellaista ruokaa joka kelpaa suoraan sellaisenaan, niin sitten pitää ryhtyä karhudieetille eli mennä syömään mustikoita ja puolukoita suoraan puskasta. Kaikkea modernia ruokaa joutuu terästämään tai yhdistämään johonkin, jotta keho saa siitä parhaan hyödyn irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bmi22
Olen eri.
Antiravinteita on eniten täysjyväviljassa. Sen takia villieläimet eivät mielellään syö viljaa, vaan muita kasveja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen ja naisen painonpudostusta ei voi verrata. Ainakaan keski-iässä. Ne hormonit.
Me aloitimme miehen kanssa saman dieetin taannoin. Miehellä ylipainoa 15 kiloa ja minulla 10 kiloa.
Kolmessa kuukaudessa mies pudotti 11 kiloa ja minä 3 kiloa.
Kyllä sinunkin paino putoaa, jos liikut tarpeeksi!
En syö siis mitenkään paljon öljyjä, vaan vähän pannulle kanaa paistaessa (useimmiten paistan uunissa) tai loraus salaattiin. Niin kai se sitten on, että pitää vaan malttaa odottaa. Sitä vaan muistelee nuorempia aikoja, miten muutamankin päivän vähempi syöminen sai housut pyörimään jalassa. Nyt on tietysti rasvaa vyötäröllä ihan eri määrä. Kiitos kun ootte vastailleet! :) ap
Kannattaisi varmaan opetella kasvisten käsittelyä ja esim. sitä mikä on oikea aika syödä kasviksia - syökö raakoja vai kypsiä - kasvissyöjiltä eikä lihansyöjiltä :D Jos haluat väärät ohjeet sellaisilta ihmisiltä jotka eivät ainakaan osaa syödä kasviksia, kuuntele toki karnivooreja. Mutta suurin osa maailman väestöstä osaa syödä kasviksia ihan oikein ja kasvissyöjät myös elävät keskimäärin paljon pidempään, kuin lihansyöjät. Tietty jos tieten tahtoen haluat täyttää pääsi valheinfolla siitä, että kannattaa syödä vaan proteiininpaskaa ja sokeria ja kaikki muu on myrkyllistä, sellaistakin misinfoa on saatavilla. Mutta totta se ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmessa kuukaudessa mies pudotti 11 kiloa ja minä 3 kiloa.Kyllä sinunkin paino putoaa, jos liikut tarpeeksi!
Toki putoaa, jos käytän päivässä kaksi tuntia liikkumiseen ja vähennän kalorit tuhanteen.
Pointtini ei ollut se, miten saan painon pudotettua, vaan se, että miehen ja naisen elimistö toimii eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
En syö siis mitenkään paljon öljyjä, vaan vähän pannulle kanaa paistaessa (useimmiten paistan uunissa) tai loraus salaattiin. Niin kai se sitten on, että pitää vaan malttaa odottaa. Sitä vaan muistelee nuorempia aikoja, miten muutamankin päivän vähempi syöminen sai housut pyörimään jalassa. Nyt on tietysti rasvaa vyötäröllä ihan eri määrä. Kiitos kun ootte vastailleet! :) ap
No siinäpä sulle seuraava vaihe, lopeta kanan syönti ja siirrä se (vihreä) öljy kunnolliseen salaattiin, missä reippaasti hyvää merisuolaa. Laita mukaan vähän vaikka tabascoa niin ruuansulatus saa potkua.
Ymmärrä myös se, että liha sulaa ruuansulatuskanavassa jopa 72 tuntia eli olet käytännössä aivan tukossa, suolesi on oksettava kuin mätänevä tulppa, kun syöt sitä lihamoskaa.
Ketogeeninen ruokavalio on ihmiselle luonnollisin, viljat ja sokerit ovat modernia teollisuusekstraa. Tattari taitaa olla lähinnä luonnonmukaisia viljoja, mitä ihminen voisi näillä leveyspiireillä syödä, ja sekin maistuu enemmän mineraaleilta kuin sokerilta.