Oon 2 viikkoa syönyt niin terveellisesti kuin ihminen voi
Ja paino ei oo laskenut grammaakaan :( Motivaatio kyllä horjuu. Oon siis syönyt kasviksia, kanaa, kalaa, marjoja, vähän täysjyväviljaa vähän hedelmiä ja rahkaa. Säännölliset ruoka-ajat ja vettä reilusti. En vaan tajua.
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Oon siis keski-ikäinen nainen ja n. 8-10 kg pitäis saada pois. Joka paikassa aina sanotaan että pitää syödä tarpeeksi että paino putoaa ja ettei lihasmassa katoa niin oon sitten yrittänyt syödä reiluja annoksia just kanaa ja kasviksia. Mutta ei kai se tässä iässä enää päde. Mutta ennen tätä dieettiä söin paljon vähemmän ja harvemmin ja silti paino vaan nousi, toki herkkuja on mennyt. Nyt oon 2 viikon aikana ottanu pari karkkia en muuta. Ap
Syöt siis pikkulapsille tarkoitettuja sokerinameja. Paistatko kaiken myös voissa?
Vierailija kirjoitti:
Mä sulan jos jättää sokerin ja vehnäjauhon pois alta aikayksikön. Muuta saa syödä vaikka kuinka paljon.
Mulla noi ei kuulu ruokavalioon laisinkaan :0
Bmi22
Vierailija kirjoitti:
Outo käsitys sinulla terveellisestä. Monet terveysintoilijat harrastavat paastoja eivätkä syö lihaa tai maitotuotteita ollenkaan. Olet siis ilmeisesti jättänyt sokerin kuitenkin pois? Se on hyvä alku.
Kana ja kala on oikein hyvä. Punainen liha vaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Itse jätin kaikki herkut pois ja kuukaudessa paino tippunut puoli kiloa :(
Se herkutteluun käytetty aika pitäisi käyttää johonkin myös, vaikka liikuntaan tai muuhun kevyeen toimintaan. Annoskokoja ja määriä voi myös vähentää ja alkaa juomaan vaikkapa yrttihaudukkeita ja teetä tilalla. Ylipäätään fokus ruuasta ja syömisestä pitäisi saada pois ja jotain muuta tekemistä. Ylensyönnistä obsessointi siihen että "nyt en syö" ei varsinaisesti korjaa ongelmaa joka on obsessio ruokaan ja vatsan toimintaan.
Ajatelkaapa että ihminen voi paastota 40 päivää eli olla syömättä yhtään mitään. Ääritapauksissa ihminen voi olla syömättä jopa vuosia, näitäkin on dokumentoitu maailmalla useita. En suosittele tätä, mutta se laittaa perspektiiviin obsessionne siitä, että olette jo ylipainoisia ja ajattelette parin tunnin paaston jälkeen että nälkä tappaa teidät, muuttuu niin vahvaksi että teidän on pakko syödä. Ei todellakaan ole. Keksikää joku muu obsession tai edes kiinnostuksen ja uteliaisuuden kohde kuin ruoka tai ruokailemattomuus, ja alkakaa harrastamaan sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä viljat pois. Eivät ne ole terveellisiä millään mittarilla. Turhia kaloreita ja täysjyvässäkin on vain vähän hyödyllisiä hivenaineita. Kolme reilua ateriaa ja yöllä vähintään 12 tunnin tauko.
No joo, itsellä kaurapuuro on osa aamupalaa, muuten en viljoja syö. Leivän, pastan, leivonnaisten, muiden herkkujen ja riisin mussuttamisella suurin osa suomalaisista on itsensä tankiksi lihottanut. Syödään kuin hiilaritankkaava maratoonari mutta ei liikuta, on se jännä että on niin paha lihavuusepidemia.
Jännä väite, kun itse syön täyjyväviljaa joka aamu ja aterioilla on aina lautasmallin tyyppiin hiilareita
Bmi22
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo käsitys sinulla terveellisestä. Monet terveysintoilijat harrastavat paastoja eivätkä syö lihaa tai maitotuotteita ollenkaan. Olet siis ilmeisesti jättänyt sokerin kuitenkin pois? Se on hyvä alku.
Ei kai punainen liha - jos se on nautaa eikä possua - lihota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon siis keski-ikäinen nainen ja n. 8-10 kg pitäis saada pois. Joka paikassa aina sanotaan että pitää syödä tarpeeksi että paino putoaa ja ettei lihasmassa katoa niin oon sitten yrittänyt syödä reiluja annoksia just kanaa ja kasviksia. Mutta ei kai se tässä iässä enää päde. Mutta ennen tätä dieettiä söin paljon vähemmän ja harvemmin ja silti paino vaan nousi, toki herkkuja on mennyt. Nyt oon 2 viikon aikana ottanu pari karkkia en muuta. Ap
Syöt siis pikkulapsille tarkoitettuja sokerinameja. Paistatko kaiken myös voissa?
Voi onkin hyvä paistamiseen. Ja muuhunkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heitä se vaaka hittoon ja keskity luomaan rutiinit terveelliseen syömiseen. Puolen vuoden päästä voit alkaa sitten miettiä pitäisikö tehdä lihaskuntoa ja saisiko vähän painoakin pois. Tuossa iässä pitäisi mennä terveys edellä.
Miksei voisi harrastaa liikuntaa nyt eikä puolen vuoden päästä? On sekin melko oleellista terveyden kannalta.
Tosiasia on se, että ensimmäisen kahden viikon aikana jos ei lähde putoamaan se ei lähde sen jälkeenkään ilman korjauksia. Ensimmäisinä viikkoina lähtee aina eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä höpötä, punainen liha on superruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raudanpuuteanemiitikolla varmaan riittääkin puhtia laihduttamiseen😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on tarkoitus oikeasti dieetata niin fiksuinta olisi pudottaa ainakin myös kana pois. Kanaa ruokitaan teollisuusrehulla ja se välittyy väistämättä toisen käden kautta kanan mukana ihmiskehoon, joka saa haluamaan myös tuota rehua. Merikala, villikala, ja tällaiset ovat ihan ok, mutta sinänsä TURHIA jos on tarkoitus laihduttaa.
Laihduttavan kehossa on jo ihan tarpeeksi ravinteita ja hivenaineita, ei hänen tarvitse mättää niitä sinne koko ajan lisää. Tärkeää on ylläpitää jonkinlaista kaloritasapainoa, mutta joku kolmen päivän paastokin yleensä vähentää sen tarvetta merkittävästi, kun keho tottuu siihen että sen päätyö ei olekaan sulattaa ja varastoida tätä hillitöntä määrää mättöä, mitä se ihminen lappaa kiduksiinsa.
Liikunta on siitä hyvä, että lihas kuluttaa energiaa myös levossa. Siksi esimerkiksi jokaisen aterian jälkeen voisi olla fiksua tehdä 100 kyykkyhyppyä tai käydä 5 kilometrin lenkillä. Jos on aikaa obsessoida ruuasta niin paljon että lihoo, on varmasti aikaa myös jumpata paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä viljat pois. Eivät ne ole terveellisiä millään mittarilla. Turhia kaloreita ja täysjyvässäkin on vain vähän hyödyllisiä hivenaineita. Kolme reilua ateriaa ja yöllä vähintään 12 tunnin tauko.
No joo, itsellä kaurapuuro on osa aamupalaa, muuten en viljoja syö. Leivän, pastan, leivonnaisten, muiden herkkujen ja riisin mussuttamisella suurin osa suomalaisista on itsensä tankiksi lihottanut. Syödään kuin hiilaritankkaava maratoonari mutta ei liikuta, on se jännä että on niin paha lihavuusepidemia.
Jännä väite, kun itse syön täyjyväviljaa joka aamu ja aterioilla on aina lautasmallin tyyppiin hiilareita
Bmi22
Olen eri.
Olin koko elämäni viisikymppiseksi asti bmi 21-23. Myös lasten saamisen jälkeen. Sitten se muuttui. Paino alkoi kohoamaan vuosi vuodelta, vaikka söin kuinka terveellisesti ja monipuolisesti lautasmallia noudattaen. Vaihdevuosissa elimistön toiminta vain menee sekaisin. Ainakin 80 prosentilla. Sinä voit kuulua onnekkaaseen 20 prosenttiin
Lopulta sain nousun taittumaan syömällä vhh. Mutta tämäkin lienee yksilöllistä, kenelle toimii mikäkin.
Oikeasti ylipainoisen dieettaamisen tärkein juttu on se, että kun keho menee ketoosiin ja rasvasolut alkavat liueta energiaksi, niistä liukenevat myös kaikki myrkyt mitä on niihin varastoitu. Sen vuoksi olisi hyvä keskittyä päivittäiseen suolen puhdistamiseen esim. lämpimän suolaveden avulla, syödä mahdollisesti lääkehiiltä ja paljon vihreää, joka tukee maksan toimintaa, joka pilkkoo niitä epätoivoisesti rasvasoluihin varastoituja myrkkyjä.
Monesti jojoilleena (joo tyhmä oon) tiedän että se paino ei putoa sillai koko ajan samaa vauhtia, vaan saattaa välillä pitää taukoakin, kunnes taas mennään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bmi22
Olen eri.
Olin koko elämäni viisikymppiseksi asti bmi 21-23. Myös lasten saamisen jälkeen. Sitten se muuttui. Paino alkoi kohoamaan vuosi vuodelta, vaikka söin kuinka terveellisesti ja monipuolisesti lautasmallia noudattaen. Vaihdevuosissa elimistön toiminta vain menee sekaisin. Ainakin 80 prosentilla. Sinä voit kuulua onnekkaaseen 20 prosenttiinLopulta sain nousun taittumaan syömällä vhh. Mutta tämäkin lienee yksilöllistä, kenelle toimii mikäkin.
No kyse ei ole tuosta vaan ilmiöstä mitä nykytiede ei tunnista ollenkaan. Periaatteessa lapsia tehneen ei tarvitse syödä välttämättä lähes ollenkaan. Kaikki lautasmallit sun muut voidaan unohtaa, jos painoa alkaa kertymään. Tärkeintä on kuunnella kehoaan, liikuttaa sitä ja lisätä silloin tällöin jotakin jos on tarpeen - aina ei edes ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bmi22
Olen eri.
Olin koko elämäni viisikymppiseksi asti bmi 21-23. Myös lasten saamisen jälkeen. Sitten se muuttui. Paino alkoi kohoamaan vuosi vuodelta, vaikka söin kuinka terveellisesti ja monipuolisesti lautasmallia noudattaen. Vaihdevuosissa elimistön toiminta vain menee sekaisin. Ainakin 80 prosentilla. Sinä voit kuulua onnekkaaseen 20 prosenttiinLopulta sain nousun taittumaan syömällä vhh. Mutta tämäkin lienee yksilöllistä, kenelle toimii mikäkin.
Mutta miten vatsa kestää jotain pelkkiä kasviksia ja lihaa? Ilman hiilaria et oikeen saa kuitua.
Harva tällä palstalla osaa laihdutuksen, siksi sitä kysellään koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Harva tällä palstalla osaa laihdutuksen, siksi sitä kysellään koko ajan.
Ja säkö osaat?
Jos et laihdu sillä, mitä nyt syöt, niin sun on muutettava syömisiä.
Se "terveellinen" on vähän miten kukakin tulkitsee. Jotkut vannovat lautasmalliin, jotkut virallisiin suosituksiin, jotkut jopa vegaaniruokaan, toiset aitoon ravintoon keinotuotteiden sijaan jne. Mikä sitten lienee se sinun "niin terveellinen kuin ihminen vain voi"