Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihan oikeasti boomereiden sukupolvea vaivaa?

Vierailija
16.07.2026 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012144249.html

Miten ihminen voi olla näin täydellisen moukka, toisia (nuorempia) vähättelevä huonokäytöksinen peräreikä, ja sitten vielä uhriutua? Jos tämä junamatka oli "helvetti", niin kyllä on kermapersuksella todellakin ollut helppo ja pullamössöinen elämä. 😂

Kommentit (151)

Vierailija
61/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi, jos opettelisit kirjoittamaan?

Vierailija
62/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on lukenu liikaa tätä palstaa. Tää palsta ruokkii kusipäisyyttä.

Ööööorpopurra on inceleitä öö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoilla ihmisillä ei enää pää toimi kunnolla. Ei heidän kanssaan kannata alkaa kinaamaan.

Ovat kiukkuisia kun joka paikkaan sattuu ja kaikki on vaikeaa. Yritetään ymmärtää heitä.

Sekin on asiakapalvelussa erityinen taito, että tulee toimeen vanhusten kanssa. Kaikki eivät sitä osaa.

Vierailija
64/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä toi junamummo oli ihmeen cool. Itse olisin siinä tilanteessa käyttänyt paljon kovempaa kieltä kuin tuollaista haista pas...ka. Asiakaspalvelijat hyppii nykyään silmille ja alkaa heti itkemään jos joutuvat sitä hommaansa ihan oikeesti hoitamaan. Vätykset tullut työelämään.

Hyppii silmille? Sinä olet ilmeisesti niitä saatanan mulkkuja, joiden mielestä asiakaspalvelijan tehtävä on saada sinut tuntemaan jotain ylemmyyttä. 

Tässäpä meille esimerkki kauniisti käyttäytyvästä sukupolvensa edustajasta. Varmasti oivallinen aasiakaspalvelija.

Vedä sinä itsesi vessasta. Kenenkään asiakaspalvelijan ei tarvitse sietää asiakkaalta mitään egoistista kukkoilua. 

Ja eikun paranee, mitähän vielä 😂 

Jäävät mummot kakkosiksi 🐓

Vierailija
65/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ovat saaneet elää pitkän nousukauden ja helpolla saaneet rikkaudet itselleen. Nöyryys puuttuu heiltä kokonaan ja häpeä.

Kas kun ei kaikki päässeet helpolla ja rikastuneet. Monet pääsi eläkkeelle sairaana ja työeläke on pieni. En puhu verenpainetaudista vaan fyysisistä sairauksista jotka rajoittavat liikkumista. Monilla on myös krooniset kivut.

Vierailija
66/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häpesin silmät päästäni mentyäni yli 70 v. ystävän kanssa kahvilaan jossa hän sanoi todella rumasti meitä palvelleelle kahvilan työntekijälle, kun voisilmäpullien paistopinta ei ollut hänelle mieluinen eikä hänelle kelvannut mikään muukaan pulla mitä hänelle ehdotettiin ja niinpä hän kiukkuisena tyytyi pelkkään kahviin. Olen ystävääni vain muutaman vuoden nuorempi enkä kyllä kehtaisi ikinä käyttäytyä niin kuin hän käyttäytyi ja taisi olla viimeinen kerta, kun tavattiin kahvien merkeissä kahvilassa. Olen huomannut muistakin eläkeikäisistä, että moni töksäyttelee toisille ihmisille mitä sattuu ja arvostelevat myös tökerösti ääneen muita ihmisiä ihan syyttä suotta. Käytöskurssi taitaisi olla tarpeen monelle boomeri-ikäiselle.

Isäni, jolla tosin dementia, oli haukkunut tarjoilijattaren läskiperseeksi.

Mieheni joka oli mukana tiuskasi että nyt se suu kiinni. Oli hävennyt, isäni ei ollut tietenkään ollut moksiskaan.

Olisko junamummoilla jotain dementiaa?

Ei. Sinulla on.

Vierailija
67/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse viime viikolla junan extraluokassa kun junaan otettiin kyytiin hajonneen junan matkustajia. Konduktööri erikseen kuulutti että uudet matkustajat voivat mennä istumaan mille tahansa vapaalle paikalle, myös lisämaksulliseen extraluokkaan. Ihmettelen miksei noiden mummojen kohdalla tämä käynyt jos kerran paikkoja oli vapaana. Vaikkei sitä kalliimpaa lippua olisikaan ostettu niin he olivat joutuneet ilmeisesti yli tunnin odottamaan uutta junaa. Vaikuttaa että konduktööri on ollu joku nuori kympintyttö jolla ei ole ollut lainkaan pelisilmää tilanteessa. Toki myös asiakkaiden käytös ollut varmasti epäasiallista.

Vierailija
68/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VR perui junan Vaasasta Helsinkiin. Rouvilla oli liput siihen junaan. Jos kaikki olisi mennyt alkuperäisen suunnitelman mukaan, niin mitään välikohtauksia ei olisi tullut! VR oli se, joka mokasi! Kaiken lisäksi iäkkäille ihmisille on tutumpaa ostaa ja hoitaa lippuasiat lipunmyyntitoimistossa. Nettisovellukset eivät ole heille helppokäyttöisiä. Ymmärrykseni on ihan täysin rouvien puolella! Rouvien tulee saada tuntuvat vahingonkorvaukset!

Ei mitenkää epätavallista että junia perutaan.

Mummot siis matkustivat ilman lippua? Ja riemastuivat kun neuvottiin menemään toiseen vaunuun?

Sinne samaan vaunuun meni muitakin perutusta junasta, ja he saivat ilman lisämaksua liput tyhjille paikoille. Saman olisi pitänyt toimia myös vanhuksille, joille toiseen vaunuun siirtyminen on vaikeaa liikkuvassa junassa. 

Mikä huuto siitäkin olisi tullut jos mummo olisi kaatunut jonkun matkustajan päälle painavan laukkunsa kanssa siirtyessään toiseen vaunuun.

Vierailija
69/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotasukupolvi oli ihan oikeassa kutsuessaan näitä pullamössöiksi. 

Pullamössöllä syötetty sukupolvihan tuo on, ja ironista että he keksi vielä projisoida sen paskansa nuorempiin, vaikka nuoret ei sitä pullamössöä syöneet kuten he.

Olen syntynyt 1971 enkä ole ikinä syönyt pullamössöä eikä ole minun lapsetkaan. Mutta anoppi on syntynyt -45, minun äiti s 1940 ei ole syönyt 

Vierailija
70/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kehitetään termi ja sitten se muokataan hajanaisilla olettamuksilla, ja pääsee kysymään: mikä niitä vaivaa. Oikeesti samat ja eri vaivat kuin muitakin ihmisiä siellä ja täällä. Boomereita ei ole olemassa. Tyypillinen sanmaristin oletus, tämä BOOMERI hysteria. 

Vierailija
71/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti konduktööritytteli selviää paineesta ilman sairauslomaa.

Vierailija
72/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoista viis, mutta jos mä maksan lipusta xx euroa ja joku toinen saa sen vinkumalla puolet halvemmalla, mä en ole tyytyväinen. Hinnoittelun tulee olla selkeä ja kaikille sama. Jos et ole jostain palvelusta maksanut, se ei sulle kuuluu.

Muuten joka juna on täynnä näitä vinkujia, että on paljon helpompi istua tässä missä mä jo istun kuin lähteä laukkujen kanssa junan toiseen päähän. 

Vierailija
73/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhoilla ihmisillä ei enää pää toimi kunnolla. Ei heidän kanssaan kannata alkaa kinaamaan.

Ovat kiukkuisia kun joka paikkaan sattuu ja kaikki on vaikeaa. Yritetään ymmärtää heitä.

Sekin on asiakapalvelussa erityinen taito, että tulee toimeen vanhusten kanssa. Kaikki eivät sitä osaa.

Kun toinen on 76 ja toinen 60 niin onko nyt niin vanhoja ? Tunnen yli 90 vuotiaita kohteliaita ihmisiä. Toki 1930-44 syntyneet onkin hiljaista sukupolvea 

Vierailija
74/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono ravinto mikä on aiheuttanut aivojen kehittymiseen negatiivisesti. Onneksi kuolevat kohta pois.

Vierailija
75/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotasukupolvi oli ihan oikeassa kutsuessaan näitä pullamössöiksi. 

Eiks se ole sotasukupolvi, joka nämä kasvatti? Haukkuvat työnsä tuloksia.

Vierailija
76/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummoista viis, mutta jos mä maksan lipusta xx euroa ja joku toinen saa sen vinkumalla puolet halvemmalla, mä en ole tyytyväinen. Hinnoittelun tulee olla selkeä ja kaikille sama. Jos et ole jostain palvelusta maksanut, se ei sulle kuuluu.

Muuten joka juna on täynnä näitä vinkujia, että on paljon helpompi istua tässä missä mä jo istun kuin lähteä laukkujen kanssa junan toiseen päähän. 

Ymmärräthän, että tämä ei ollut asian ydin?

Jos on lukutaito jäänyt tekniselle tasolle, ei kannata alkaa "vinkumaan" oikeuksistaan.

Vierailija
77/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori naiskonnari antoi mustan miehen samalla lipulla jäädä vaunuun, ja yritti häätää kapinalliset mummut härkävaunuun. ;D

Pitääkö paikkaansa? Vaikea sanoa.

Jos pitää niin mummojen olisi pitänyt kimpassa tämän miehen kanssa esittää asiansa.

Ai, nuori konnarinainenko olisi alkanut ryttyilemään mustalle miehelle? Mies tuli puolustamaan Suomimummoja, että onhan hänelläkin sama matkalippu, ja saa pitää paikkansa vaunussa.

Absurdi tilanne, että vähemmistöön kuuluva henkilö tulee paikalle puolustamaan kantaväestöön kuuluvia iäkkäitä ihmisiä, ja lopputulos on että oman valtion virkamies heittää lopulta omat kansalaisensa ulos kulkuvälineestä. ;D

Taisi tämä musta mies, joka matkusti saman arvoisella lipulla olla hieman ymmällään mihin poliisivaltioon on päätynyt.

Vierailija
78/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono ravinto mikä on aiheuttanut aivojen kehittymiseen negatiivisesti. Onneksi kuolevat kohta pois.

Haittaeläimiä.

Vierailija
79/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykysukupolvi vastaavasti yliravittu.

Aika näyttää miten pitkään heidän fysiikka kestää.

Eivätkä oppimistuloksetkaan parantuneet ole. Hyvänä esimerkkinä ylläoleva lause.

Vierailija
80/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouvien oma näkökanta asiaan puuttuu kokonaan. Oliko heillä Extra Rento -liput siihen peruttuun junaan? Siinä tapauksessa heille olisi pitänyt tarjota sellaiset liput. Joka tapauksessa rouvien tulee saada rahallista korvausta, koska juna Vaasasta Helsinkiin peruttiin VR:n toimesta ja heille koitui kohtuuttomia kärsimyksiä sen takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän