Mikä ihan oikeasti boomereiden sukupolvea vaivaa?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012144249.html
Miten ihminen voi olla näin täydellisen moukka, toisia (nuorempia) vähättelevä huonokäytöksinen peräreikä, ja sitten vielä uhriutua? Jos tämä junamatka oli "helvetti", niin kyllä on kermapersuksella todellakin ollut helppo ja pullamössöinen elämä. 😂
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
"Heitä ei kasvatettu oikein. Elivät pellossa."
Niin ja kun he kasvattivat meidät, niin ei meillä taida olla edes sitä tasoa mitä heillä.
On meille maailma opettanut tasoa. Nämä saivat kaiken valmiiksi paloiteltuna kultatarjottimella.
Vierailija kirjoitti:
Luin jutun ja mielestäni kumpikaan osapuoli ei käyttäytynyt asiassa asianmukaisesti. Jäi tosin epäselväksi, oliko näillä rouvilla uudet liput tähän toiseen junaan vai ei? En tiedä mikä on VR:n virallinen käytäntö jos juna perutaan. Saako sitä vain astella seuraavaan junaan ilman lippua? Entä jos ei ole rahaa uuteen lippuun juuri sillä hetkellä? Kummankin osapuolen olisi ollut hyvä laskea kymmeneen ja miettiä miten asiasta selvitään sovussa niin että matka olisi päässyt jatkumaan ilman lisäsotkuja. Parempi laiha sovinto kuin lihava riita. N34
Joo, joku mättää tässä tapauksessa.
Jos saa seuraavaan junaan uuden lipun niin eikö ole laskettu että mahtuu kyytiin ja paikkakin löytyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Heitä ei kasvatettu oikein. Elivät pellossa."
Niin ja kun he kasvattivat meidät, niin ei meillä taida olla edes sitä tasoa mitä heillä.
On meille maailma opettanut tasoa. Nämä saivat kaiken valmiiksi paloiteltuna kultatarjottimella.
Olet kateellinen, kateellinen, kateellinen, kateellinen. Häpeä!
Häpesin silmät päästäni mentyäni yli 70 v. ystävän kanssa kahvilaan jossa hän sanoi todella rumasti meitä palvelleelle kahvilan työntekijälle, kun voisilmäpullien paistopinta ei ollut hänelle mieluinen eikä hänelle kelvannut mikään muukaan pulla mitä hänelle ehdotettiin ja niinpä hän kiukkuisena tyytyi pelkkään kahviin. Olen ystävääni vain muutaman vuoden nuorempi enkä kyllä kehtaisi ikinä käyttäytyä niin kuin hän käyttäytyi ja taisi olla viimeinen kerta, kun tavattiin kahvien merkeissä kahvilassa. Olen huomannut muistakin eläkeikäisistä, että moni töksäyttelee toisille ihmisille mitä sattuu ja arvostelevat myös tökerösti ääneen muita ihmisiä ihan syyttä suotta. Käytöskurssi taitaisi olla tarpeen monelle boomeri-ikäiselle.
Näitä on nuorempina miesoletettuversioina junissa satoja, mutta vasta 60+ iässä tuo käytös ei ole suotavaa?
Mikä Sinua, ap, ihan oikeasti vaivaa?
Aloituksesi on törkeää vihapuhetta ja maalittamista.
Ahneus ja itsekkyys. Lisäksi käytöstavat puuttuvat suurimmalta osalta.
Mummoilla ei ollut paikkaa mihin mennä kun oli pakko siirtyä toiseen junaan. Osahan istui lattialla. Ja toinen mummo yritti kuotenkin hakea virallisen paikkalipun extraluokasta onnistumatta. Eli ymmärrän, kun on vielä raskaat laukut mukana. Olisin itsekin kimpaantunut.
Nää oli hameväkeä. Kuvittelevat voivansa tehdä mitä haluavat.
VR perui junan Vaasasta Helsinkiin. Rouvilla oli liput siihen junaan. Jos kaikki olisi mennyt alkuperäisen suunnitelman mukaan, niin mitään välikohtauksia ei olisi tullut! VR oli se, joka mokasi! Kaiken lisäksi iäkkäille ihmisille on tutumpaa ostaa ja hoitaa lippuasiat lipunmyyntitoimistossa. Nettisovellukset eivät ole heille helppokäyttöisiä. Ymmärrykseni on ihan täysin rouvien puolella! Rouvien tulee saada tuntuvat vahingonkorvaukset!
Boomerimummot on niin tyhmiä, ettei ne tajua edes tarvitsevansa terapiaa. Tosin ne on niin vanhoja ettei mikään terapua riittäisi.
Ja lisäksi omahyväisiä, hyi teitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuori naiskonnari antoi mustan miehen samalla lipulla jäädä vaunuun, ja yritti häätää kapinalliset mummut härkävaunuun. ;D
Pitääkö paikkaansa? Vaikea sanoa.
Jos pitää niin mummojen olisi pitänyt kimpassa tämän miehen kanssa esittää asiansa.
Vähemmistöryhmää oli nämä mummot.
tuleva kummeli sketsi kanadan mummo junassa. toivottavasti leviää kanadaankin. opettavat mummoille käytös tapoja.
Vierailija kirjoitti:
tuleva kummeli sketsi kanadan mummo junassa. toivottavasti leviää kanadaankin. opettavat mummoille käytös tapoja.
Haistavittusaatanankusipää. Siinä sinulle kasvatusta.
Vierailija kirjoitti:
Häpesin silmät päästäni mentyäni yli 70 v. ystävän kanssa kahvilaan jossa hän sanoi todella rumasti meitä palvelleelle kahvilan työntekijälle, kun voisilmäpullien paistopinta ei ollut hänelle mieluinen eikä hänelle kelvannut mikään muukaan pulla mitä hänelle ehdotettiin ja niinpä hän kiukkuisena tyytyi pelkkään kahviin. Olen ystävääni vain muutaman vuoden nuorempi enkä kyllä kehtaisi ikinä käyttäytyä niin kuin hän käyttäytyi ja taisi olla viimeinen kerta, kun tavattiin kahvien merkeissä kahvilassa. Olen huomannut muistakin eläkeikäisistä, että moni töksäyttelee toisille ihmisille mitä sattuu ja arvostelevat myös tökerösti ääneen muita ihmisiä ihan syyttä suotta. Käytöskurssi taitaisi olla tarpeen monelle boomeri-ikäiselle.
Isäni, jolla tosin dementia, oli haukkunut tarjoilijattaren läskiperseeksi.
Mieheni joka oli mukana tiuskasi että nyt se suu kiinni. Oli hävennyt, isäni ei ollut tietenkään ollut moksiskaan.
Olisko junamummoilla jotain dementiaa?
Vierailija kirjoitti:
Boomerimummot on niin tyhmiä, ettei ne tajua edes tarvitsevansa terapiaa. Tosin ne on niin vanhoja ettei mikään terapua riittäisi.
Ja lisäksi omahyväisiä, hyi teitä!
Sulle työnnetään pyllyyn teräväpiikkinen kampa. M22
No, en itse ole seitsemänkymppinen vielä moneen vuosikymmeneen, mutta silti ihmettelen tästä tapauksesta noussutta kohua. Luin jutun uudelleen enkä edelleenkään tajua. Ei ole tietysti oikein kenenkään haistatella ja riehua, mutta onhan noita asiakkaita kohdeltu aika ala-arvoisesti. Tuntuu jotenkin uskomattomalta, että ensin perutaan junavuoro ja sitten simputetaan asiakkaita, jotka vain yrittävät jatkaa matkaa.
Sitkeästi elää tällä palstalla sellainen käsitys, että asiakas on aina automaattisesti väärässä oleva aasiakas. Itse olen aika usein saanut p*skaa palvelua, en siksi että olisin riehunut, vaan siksi että olen puhevian takia hiljainen ja näkymätön ja välttelen konflikteja. Minun pärstäkertoimestani syntyy mielikuva, että tuo nössö tyytyy p*skaankin. Ja useimmiten tyydynkin, kun en jaksa valittaa.
Mieluummin olisin valittajamummo.
Vierailija kirjoitti:
Vielä 1980-luvulla munkit, leivät yms. olivat miljardi kertaa parempia, kuin nykyään. Ymmärrän oikein hyvin kiukun. Myös karamellit, jäätelöt jne. maistuvat suorastaan pahoilta verrattuna entisajan tuotteisiin. Kiukku on ihan ymmärrettävää. M47
Vierailija kirjoitti:
VR perui junan Vaasasta Helsinkiin. Rouvilla oli liput siihen junaan. Jos kaikki olisi mennyt alkuperäisen suunnitelman mukaan, niin mitään välikohtauksia ei olisi tullut! VR oli se, joka mokasi! Kaiken lisäksi iäkkäille ihmisille on tutumpaa ostaa ja hoitaa lippuasiat lipunmyyntitoimistossa. Nettisovellukset eivät ole heille helppokäyttöisiä. Ymmärrykseni on ihan täysin rouvien puolella! Rouvien tulee saada tuntuvat vahingonkorvaukset!
Ei mitenkää epätavallista että junia perutaan.
Mummot siis matkustivat ilman lippua? Ja riemastuivat kun neuvottiin menemään toiseen vaunuun?
Jotain mätää Suomenmaassa.