Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihan oikeasti boomereiden sukupolvea vaivaa?

Vierailija
16.07.2026 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012144249.html

Miten ihminen voi olla näin täydellisen moukka, toisia (nuorempia) vähättelevä huonokäytöksinen peräreikä, ja sitten vielä uhriutua? Jos tämä junamatka oli "helvetti", niin kyllä on kermapersuksella todellakin ollut helppo ja pullamössöinen elämä. 😂

Kommentit (151)

Vierailija
81/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummoista viis, mutta jos mä maksan lipusta xx euroa ja joku toinen saa sen vinkumalla puolet halvemmalla, mä en ole tyytyväinen. Hinnoittelun tulee olla selkeä ja kaikille sama. Jos et ole jostain palvelusta maksanut, se ei sulle kuuluu.

Muuten joka juna on täynnä näitä vinkujia, että on paljon helpompi istua tässä missä mä jo istun kuin lähteä laukkujen kanssa junan toiseen päähän. 

Eikö tässä nyt ollut kyse poikkeustapauksesta kaikin puolin? Nuo asiakkaat eivät olleet saaneet sitä matkaa, josta alunperin maksoivat, koska se peruttiin. Tuossa tilanteessa oli tärkeintä vain saada jokin istumapaikka, jotta pääsee matkaan.

Vierailija
82/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotasukupolvi oli ihan oikeassa kutsuessaan näitä pullamössöiksi. 

Pullamössöllä syötetty sukupolvihan tuo on, ja ironista että he keksi vielä projisoida sen paskansa nuorempiin, vaikka nuoret ei sitä pullamössöä syöneet kuten he.

Olen syntynyt 1971 enkä ole ikinä syönyt pullamössöä eikä ole minun lapsetkaan. Mutta anoppi on syntynyt -45, minun äiti s 1940 ei ole syönyt 

Olen syntynyt 66 ja kyllä mun lapsuudessa dipattiin pullaa kahviin. Mutta ei se elämä niin hääviä ollut muutenkaa kainuussa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeä ihminen kun halusi istua jossain siinä junassa jonne VR oli pakannut kahden junan asiakkaat 

Vierailija
84/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, että konduktööri ylipäätään puuttui siihen kuka istuu missäkin. Olen ostanut aika monet liput extra hiljaiseen vaunuun, jonne saapastelee ihan ketä tahansa pitämään meteliä tai keskustelemaan keskenään. Konduktööriä ei näy missään. Jos asiasta valittaa VR:n palaute on vain se, että pitäisi sitten ostaa kahden hlön kabinetti omaa rauhaa varten. 
Ihan sama kuka matkustaja vaatii oikeuksiaan, koska ne oikeudet vaihtelevat sen mukaan kuin on junan henkilökuntaa paikalla. Huvittaa jo ilmaisu extra rento. Joten mummot saa riehua siinä kuin muutkin. 

Vierailija
85/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän ne kuitenkaan ampuneet sitä konnaria, joten mikä oikeastaan on ongelma?

Vierailija
86/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotasukupolvi oli ihan oikeassa kutsuessaan näitä pullamössöiksi. 

Pullamössöllä syötetty sukupolvihan tuo on, ja ironista että he keksi vielä projisoida sen paskansa nuorempiin, vaikka nuoret ei sitä pullamössöä syöneet kuten he.

Olen syntynyt 1971 enkä ole ikinä syönyt pullamössöä eikä ole minun lapsetkaan. Mutta anoppi on syntynyt -45, minun äiti s 1940 ei ole syönyt 

Olen syntynyt 66 ja kyllä mun lapsuudessa dipattiin pullaa kahviin. Mutta ei se elämä niin hääviä ollut muutenkaa kainuussa. 

"Pullamössö on kahviin, maitoon tai kaakaoon liotettu pehmeä pulla, jota nautitaan usein lusikalla suoraan kupista."

Se ei ole sitä dippausta vaan koko pulla pala tungettiin kuppiin ja syötiin lusikalla 

Vierailija
87/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä toi junamummo oli ihmeen cool. Itse olisin siinä tilanteessa käyttänyt paljon kovempaa kieltä kuin tuollaista haista pas...ka. Asiakaspalvelijat hyppii nykyään silmille ja alkaa heti itkemään jos joutuvat sitä hommaansa ihan oikeesti hoitamaan. Vätykset tullut työelämään.

Niin sinun asenteet ovat niin out 😒 t: mukava ja viisas boomer

Vierailija
88/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sit tiedä luuliko tää mummo saavansa asian selittämällä käännettyä jotenkin paremmaksi. Ei nyt ihan onnistunut.

Toisaalta talossa on yksi vähän samanlainen mummeli joka tuntuu luulevan maailman pyörivän itsensä ympärillä ja välillä melko törkeä asenne muita kohtaan jos joku yrittää sanoa ettei maailma pyöri mummon ympärillä.

Tää meidän talon mummeli tosin vaan on vanha juoppo. 

Vierailija
89/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori naiskonnari antoi mustan miehen samalla lipulla jäädä vaunuun, ja yritti häätää kapinalliset mummut härkävaunuun. ;D

Näkiköhän mummojen lisäksi kukaan muu matkustaja tätä mystistä "mustaa miestä".?

Vierailija
90/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki boomerit, mutta aina se on boomeri

Vierailija
91/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itse viime viikolla junan extraluokassa kun junaan otettiin kyytiin hajonneen junan matkustajia. Konduktööri erikseen kuulutti että uudet matkustajat voivat mennä istumaan mille tahansa vapaalle paikalle, myös lisämaksulliseen extraluokkaan. Ihmettelen miksei noiden mummojen kohdalla tämä käynyt jos kerran paikkoja oli vapaana. Vaikkei sitä kalliimpaa lippua olisikaan ostettu niin he olivat joutuneet ilmeisesti yli tunnin odottamaan uutta junaa. Vaikuttaa että konduktööri on ollu joku nuori kympintyttö jolla ei ole ollut lainkaan pelisilmää tilanteessa. Toki myös asiakkaiden käytös ollut varmasti epäasiallista.

Minä olin myös samassa junassa. Kuulit ilmeisesti kuulutuksen väärin, koska kuulutuksessa sanottiin, että vain eläkeikäiset öykkärimummot saavat istua mihin tahansa ja tavisten pitää noudattaa konduktöörin ohjeita.

Vierailija
92/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä toi junamummo oli ihmeen cool. Itse olisin siinä tilanteessa käyttänyt paljon kovempaa kieltä kuin tuollaista haista pas...ka. Asiakaspalvelijat hyppii nykyään silmille ja alkaa heti itkemään jos joutuvat sitä hommaansa ihan oikeesti hoitamaan. Vätykset tullut työelämään.

Niin sinun asenteet ovat niin out 😒 t: mukava ja viisas boomer

Päinvastoin, sinunkin homekorvan olisi aika tuuletella asenteesi nykypäivään kele ddu tana

..ttujen ..ttu

Vierailija
93/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sit tiedä luuliko tää mummo saavansa asian selittämällä käännettyä jotenkin paremmaksi. Ei nyt ihan onnistunut.

Toisaalta talossa on yksi vähän samanlainen mummeli joka tuntuu luulevan maailman pyörivän itsensä ympärillä ja välillä melko törkeä asenne muita kohtaan jos joku yrittää sanoa ettei maailma pyöri mummon ympärillä.

Tää meidän talon mummeli tosin vaan on vanha juoppo. 

Onnekas

meillä taas narkkarinuoriso särkee paikkoja ja metelöi 24/7

+ kakarat kiljuu pääauki, kun heillä on oikeus

Vierailija
94/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin itse viime viikolla junan extraluokassa kun junaan otettiin kyytiin hajonneen junan matkustajia. Konduktööri erikseen kuulutti että uudet matkustajat voivat mennä istumaan mille tahansa vapaalle paikalle, myös lisämaksulliseen extraluokkaan. Ihmettelen miksei noiden mummojen kohdalla tämä käynyt jos kerran paikkoja oli vapaana. Vaikkei sitä kalliimpaa lippua olisikaan ostettu niin he olivat joutuneet ilmeisesti yli tunnin odottamaan uutta junaa. Vaikuttaa että konduktööri on ollu joku nuori kympintyttö jolla ei ole ollut lainkaan pelisilmää tilanteessa. Toki myös asiakkaiden käytös ollut varmasti epäasiallista.

Minä olin myös samassa junassa. Kuulit ilmeisesti kuulutuksen väärin, koska kuulutuksessa sanottiin, että vain eläkeikäiset öykkärimummot saavat istua mihin tahansa ja tavisten pitää noudattaa konduktöörin ohjeita.

Minäki olin paikalla ja ymmärsit väärin.

Elikkäs paikkansa saa valita muut, paitsi iäkkäät naisihmiset jääkööt odottamaan konduktöörin ohjeita seisaaltaan.

Vierailija
95/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä mummot ovat juuri niitä, jotka aikanaan hoitolaitoksessa lyövät hoitajia kepillä kunnes nämä vaihtavat itkien alaa. En yleensä kannata väkisin rauhalliseksi lääkitsemistä, mutta nyt näen, että on siinäkin puolensa.

Vierailija
96/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai palvelijat

Kyllä. asiakaspalvelija  on ammatti

Vierailija
97/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

heille opetettu että vanhempia pitää kunnioittaa nämä nyky päivän hullut ratsastavat sillä. meidän talo kokouksessakin luulivat että boomerin äänellä kaataa 3 normi ihmisen ääntä. kauheat luulot itsekeskeisistä  luuloistaan..minä minä nasrkuja.

Vierailija
98/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä mummot ovat juuri niitä, jotka aikanaan hoitolaitoksessa lyövät hoitajia kepillä kunnes nämä vaihtavat itkien alaa. En yleensä kannata väkisin rauhalliseksi lääkitsemistä, mutta nyt näen, että on siinäkin puolensa.

Hahaa

Minäpä vienkin vähän terävämpiä aseita patjan alle, pääsen parempaan hoitoon..............

Vierailija
99/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon tauti hoitaisi niin kusipäisyyden kuin huoltosuhteen.

Pärskimisiin!

Vierailija
100/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Kusipäitä on kaikissa ikäluokissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi