Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihan oikeasti boomereiden sukupolvea vaivaa?

Vierailija
16.07.2026 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012144249.html

Miten ihminen voi olla näin täydellisen moukka, toisia (nuorempia) vähättelevä huonokäytöksinen peräreikä, ja sitten vielä uhriutua? Jos tämä junamatka oli "helvetti", niin kyllä on kermapersuksella todellakin ollut helppo ja pullamössöinen elämä. 😂

Kommentit (151)

Vierailija
101/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkuu tää mummo on 76 vuotias! Melkein 80 vee! Jos junat on myöhässä ja paikat sekaisin niin antakaa vanhoille, sairaille ja raskaanaoleville istumapaikka.

Eläkää itse melkein 80 vuotiaiksi ja seisokaa tai vaihtakaa paikkaa liikkuvassa junassa. Suomesta puuttuu kokonaan vanhempien ihmisten arvostus ja sen vuoksi paikka sai haistattelut. 

Plikka kun on kuitenkin asikaspalvelutöissä eikä mikään arvon kuningatar.

Kyllä se on nykysukupolvi kun ei kestä mitään vaan heti vedetään herne nenään kun asiakas vähän tuohtuu.

N40 sekä asiakaspalvelussa että asiakkaana 27v! Ja kohdannut näitä nielensäpahottajia itsekin 

Vierailija
102/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihan oikeasti yleistävää aloittajaa vaivaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

heille opetettu että vanhempia pitää kunnioittaa nämä nyky päivän hullut ratsastavat sillä. meidän talo kokouksessakin luulivat että boomerin äänellä kaataa 3 normi ihmisen ääntä. kauheat luulot itsekeskeisistä  luuloistaan..minä minä nasrkuja.

itse keskeisiä kirjoitetaan oppi määrälläsi erikseen

Vierailija
104/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret ikäluokat. Ei aiheuta edes yllätystä.

Vierailija
105/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukkuu tää mummo on 76 vuotias! Melkein 80 vee! Jos junat on myöhässä ja paikat sekaisin niin antakaa vanhoille, sairaille ja raskaanaoleville istumapaikka.

Eläkää itse melkein 80 vuotiaiksi ja seisokaa tai vaihtakaa paikkaa liikkuvassa junassa. Suomesta puuttuu kokonaan vanhempien ihmisten arvostus ja sen vuoksi paikka sai haistattelut. 

Kyllä se on nykysukupolvi kun ei kestä mitään vaan heti vedetään herne nenään kun asiakas vähän tuohtuu.

N40 sekä asiakaspalvelussa että asiakkaana 27v! Ja kohdannut näitä nielensäpahottajia itsekin 

Todellinen asiakaspalvelija saa tuohtuneen asiakkaan lauhtumaan, ja jopa hyvälle tuulelle.

Usein tähän riittää ihan peruskohteliaisuus ja empaattinen kuuntelu.

Ei kaikkea tarvitse ottaa henkilökohtaisesti, ammattitaidon ydin.

Vierailija
106/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihan oikeasti yleistävää aloittajaa vaivaa?

Äidin ja isän rakkauden puute yleistynyt boomerineuroosiksi

Vierailija
107/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

76v ei nykyisin ole edes ikä eikä mikään. Painu helvettiin siitä plikattelemasta. 

Vierailija
108/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

76v ei nykyisin ole edes ikä eikä mikään. Painu helvettiin siitä plikattelemasta. 

Sanoo 20v Roope. Useat 50 vuotiaat kärsivät niin monista vaivoista etteivät kykene vaihtaa paikkaa. 76 on edelleen kunnioitettava ikä. Ei niin moni elä niin vanhaksi, mutta vaikka elää, vaivat eivät näy päälle päin.

Joten mene roopeplikka kotiis kasvamaan

Vierailija
109/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leimaat heidät kaikki parin naisen vuoksi?

Noloa.

Vierailija
110/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, moderaattorin on aika laittaa plikka laiturile odottamaan seuraavaa ketjua.

Nyrkkiäkin varmaan paukuttaa polveensa!

Vierailija
111/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotasukupolvi oli ihan oikeassa kutsuessaan näitä pullamössöiksi. 

Pullamössöllä syötetty sukupolvihan tuo on, ja ironista että he keksi vielä projisoida sen paskansa nuorempiin, vaikka nuoret ei sitä pullamössöä syöneet kuten he.

Olen syntynyt 1971 enkä ole ikinä syönyt pullamössöä eikä ole minun lapsetkaan. Mutta anoppi on syntynyt -45, minun äiti s 1940 ei ole syönyt 

Olen syntynyt 66 ja kyllä mun lapsuudessa dipattiin pullaa kahviin. Mutta ei se elämä niin hääviä ollut muutenkaa kainuussa. 

"Pullamössö on kahviin, maitoon tai kaakaoon liotettu pehmeä pulla, jota nautitaan usein lusikalla suoraan kupista."

Se ei ole sitä dippausta vaan koko pulla pala tungettiin kuppiin ja syötiin lusikalla 

Ootko noin vajaa että lähdet hakemaan jotain nyansseja päivänselvästä asiasta. 

Vierailija
112/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono ravinto mikä on aiheuttanut aivojen kehittymiseen negatiivisesti. Onneksi kuolevat kohta pois.

Ja miten tämä, sinänsä luonnollinen lopputulema, edistää onnellisuuttasi? 

Vierailija
113/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä toi junamummo oli ihmeen cool. Itse olisin siinä tilanteessa käyttänyt paljon kovempaa kieltä kuin tuollaista haista pas...ka. Asiakaspalvelijat hyppii nykyään silmille ja alkaa heti itkemään jos joutuvat sitä hommaansa ihan oikeesti hoitamaan. Vätykset tullut työelämään.

Ja hetkinen, tuossahan näytti olevan ongelmana se, että juna tai vaunu, johon mummolla oli istumapaikat oli varattu, peruttiin VR:n toimesta. Muutakin väkeä oli samassa tilanteessa, junassa, jossa heidän varaamiaan istumapaikkoja ei ollut olemassa. Siellähän sanottiin että väkeä istui lattioillakin, kun paikkoja ei ollut tarpeeksi. Sitten muka 76-vuotiaan olisi pitänyt istua lattialla vaikka hänellä oli tyhjä paikka. Oliko konduktöörillä edes tietoa, oliko nämä paikat varattuja, siis jossa nainen ja tämän ystävä istuivat? Sitten vielä konnari oli laittamassa noin iäkästä ihmistä laukkujen kanssa kulkemaan liikkuvaan junaan etsimään paikkaa toisaalta? Nainen oli luvannut lähteä Tampereen kohdalla junan pysähtyessä etsimään vapaata paikkaa muualta junasta, mutta se ei käynyt. 

Tuossa tilanteessa olisin itsekin voinut olla aika tuohtunut. Toki haistattelu virkatehtävissä ei kuuluu tapoihini, mutta törkeästihän tuossa on kohdeltu ihmisiä. Tyhjä paikka löytyi toiselle samassa tilanteessa olevalle henkilölle, mutta ei näille iäkkäille naisille, koska he istuivat vähän kalliimmilla paikoilla...  Ei kovin hyvät arvosanat VR:lle, hehän olivat ongelmaan syyllisiä. 

Vierailija
114/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin itse viime viikolla junan extraluokassa kun junaan otettiin kyytiin hajonneen junan matkustajia. Konduktööri erikseen kuulutti että uudet matkustajat voivat mennä istumaan mille tahansa vapaalle paikalle, myös lisämaksulliseen extraluokkaan. Ihmettelen miksei noiden mummojen kohdalla tämä käynyt jos kerran paikkoja oli vapaana. Vaikkei sitä kalliimpaa lippua olisikaan ostettu niin he olivat joutuneet ilmeisesti yli tunnin odottamaan uutta junaa. Vaikuttaa että konduktööri on ollu joku nuori kympintyttö jolla ei ole ollut lainkaan pelisilmää tilanteessa. Toki myös asiakkaiden käytös ollut varmasti epäasiallista.

Minä olin myös samassa junassa. Kuulit ilmeisesti kuulutuksen väärin, koska kuulutuksessa sanottiin, että vain eläkeikäiset öykkärimummot saavat istua mihin tahansa ja tavisten pitää noudattaa konduktöörin ohjeita.

Minäki olin paikalla ja ymmärsit väärin.

Elikkäs paikkansa saa valita muut, paitsi iäkkäät naisihmiset jääkööt odottamaan konduktöörin ohjeita seisaaltaan.

Seisaaltaan? Koko ongelma oli se, että mummot nimenomaan eivät saaneet persaustaan ylös penkistä.

Vierailija
115/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä toi junamummo oli ihmeen cool. Itse olisin siinä tilanteessa käyttänyt paljon kovempaa kieltä kuin tuollaista haista pas...ka. Asiakaspalvelijat hyppii nykyään silmille ja alkaa heti itkemään jos joutuvat sitä hommaansa ihan oikeesti hoitamaan. Vätykset tullut työelämään.

Hyppii silmille? Sinä olet ilmeisesti niitä saatanan mulkkuja, joiden mielestä asiakaspalvelijan tehtävä on saada sinut tuntemaan jotain ylemmyyttä. 

Tässäpä meille esimerkki kauniisti käyttäytyvästä sukupolvensa edustajasta. Varmasti oivallinen aasiakaspalvelija.

Vedä sinä itsesi vessasta. Kenenkään asiakaspalvelijan ei tarvitse sietää asiakkaalta mitään egoistista kukkoilua. 

Ja eikun paranee, mitähän vielä 😂 

Jäävät mummot kakkosiksi 🐓

Todellakin outoja toiveita, vetää itsensä vessasta. G' moon! Ehdottaja ensin... 

Vierailija
116/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä mummot ovat juuri niitä, jotka aikanaan hoitolaitoksessa lyövät hoitajia kepillä kunnes nämä vaihtavat itkien alaa. En yleensä kannata väkisin rauhalliseksi lääkitsemistä, mutta nyt näen, että on siinäkin puolensa.

Hahaa

Minäpä vienkin vähän terävämpiä aseita patjan alle, pääsen parempaan hoitoon..............

No kaikkihan me sinne "teräviä" kätketään. Mutta älä laita alusastiaan. Ei ole hyvä piilo.

Vierailija
117/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellinen asiakaspalvelija saa tuohtuneen asiakkaan lauhtumaan, ja jopa hyvälle tuulelle.

Usein tähän riittää ihan peruskohteliaisuus ja empaattinen kuuntelu.

Ei kaikkea tarvitse ottaa henkilökohtaisesti, ammattitaidon ydin.

Näinpä. Varsinkin jos asiakaspalvelijan yritys on mokannut kuten tässä kävi. 

Vierailija
118/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä on omasta mielestään joku koko elämän kattava VIP-passi, missä ikinä liikkuvatkin. Tykkäävät kyllä elämöidä sillä, että ovat "rakentaneet tämän maan". Paskan vitut. Heidän veteraanivanhempansa maan rakensivat, nämä perivät hyvin valmiin maan ja toki kuseksivat kaiken maailman taistolaisuudella ja veteraanien pilkalla kaiken päälle jo 60-luvulla. Hyi olkoon. 

Vierailija
119/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sit tiedä luuliko tää mummo saavansa asian selittämällä käännettyä jotenkin paremmaksi. Ei nyt ihan onnistunut.

Toisaalta talossa on yksi vähän samanlainen mummeli joka tuntuu luulevan maailman pyörivän itsensä ympärillä ja välillä melko törkeä asenne muita kohtaan jos joku yrittää sanoa ettei maailma pyöri mummon ympärillä.

Tää meidän talon mummeli tosin vaan on vanha juoppo. 

Onnekas

meillä taas narkkarinuoriso särkee paikkoja ja metelöi 24/7

+ kakarat kiljuu pääauki, kun heillä on oikeus

Hyvässä talossa on tietty molempia. 

Mutta ei se mummojen surkeaa asennetta sen paremmaksi muutu jos artikkelissa asti pitää haukkua kondyktööriä siitä ettei tämä tajunnut antaa mummoille periksi suoraan. 

Vierailija
120/151 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sit tiedä luuliko tää mummo saavansa asian selittämällä käännettyä jotenkin paremmaksi. Ei nyt ihan onnistunut.

Toisaalta talossa on yksi vähän samanlainen mummeli joka tuntuu luulevan maailman pyörivän itsensä ympärillä ja välillä melko törkeä asenne muita kohtaan jos joku yrittää sanoa ettei maailma pyöri mummon ympärillä.

Tää meidän talon mummeli tosin vaan on vanha juoppo. 

Onnekas

meillä taas narkkarinuoriso särkee paikkoja ja metelöi 24/7

+ kakarat kiljuu pääauki, kun heillä on oikeus

Hyvässä talossa on tietty molempia. 

Mutta ei se mummojen surkeaa asennetta sen paremmaksi muutu jos artikkelissa asti pitää haukkua kondyktööriä siitä ettei tämä tajunnut antaa mummoille periksi suoraan. 

Mutta VR oli tässä ongelman aiheuttaja ja väärässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi