Miten eläimistä pitävät lihaa syövät ihmiset tulevat toimeen kaksinaismoralisminsa kanssa?
Mun mielestä on vähän outoa sanoa pitävänsä eläimistä, mutta kumminkin syödä niitä ja usein tuotantoeläinten kohtelu on aika julmaa.
Kommentit (143)
Koska meidät on aivopesty ajattelemaan, että on ok syödä possua, mutta ei ole ok syödä koiraa.
Lihaa voi tuottaa myös vastuullisesti ja eläimistä huolehtien. Ei ole mikään pakko ostaa tehotuotettua lihaa.
t. pientilallinen, joka kasvattaa itse omat lihansa
Vierailija kirjoitti:
Koska meidät on aivopesty ajattelemaan, että on ok syödä possua, mutta ei ole ok syödä koiraa.
Oletko islaminuskoinen vai miksi sinusta possun syömisessä on joku ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni vegaaniksi itseään tituleeraava ottaa eläinperäistä levitettä leivälle ja käyttää kosmetiikkaa jota testattu eläimillä talvitakin karvahuppureunusta unohtamatta
Ai miten moni? Kerro meille. Mihin perustat tämän väitteesi?
Sitä paitsi on aina paljon parempi olla lähes vegaani kuin eläimistä tehtyjen ruokien ja tuotteiden suurkuluttaja, eli toisin sanoen sekasyöjä. Ihminen, joka valitsee arjessaan syödä ja käyttää eläimiä säännöllisesti on aina huonompi kuin sellainen, joka vain ottaa leivän päälle joskus eläinperäistä levitettä tms.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi pitää suklaasta ja silti syödä sitä?
Yritä uudelleen, huti meni ja reilusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että ne ovat vain eläimiä ja tuotantoeläin on hierarkiassa ruokaa niin ihmisille kuin näiden lihaa syöville lemmikeille. Kysymyksessäsi on sisäänrakennettuna ajatus eläimistä ja ihmisistä samanarvoisina. Silloin kun ihminen ja eläin rinnastetaan on kadotettu moraali ja vajottu syvälle pimeyteen.
Palsta on täynnä kissatätejä, joiden mielestä eläimet ovat lähtökohtaisesti ihmisiä arvokkaampia. Häiriintyneitä ihmisiä, jotka ovat epäonnistuneet ihmissuhteissaan, mutta kuitenkin projisoivat inhimillisiä piirteitä eläimiin, koska pohjimmiltaan kaipaavat ihmiskontaktia.
Pikemminkin paljon on häiriintyneitä koiraihmisiä jotka inhimillistävät piskinsä ja ovat niin narsistisia ja persoonallisuushäiriösiä että kukaan ei tykkää heistä.
pidän kysymyksen asettelua hieman omituisena. Pidän minä luonnosta muutenkin mutten koe tunnontuskia käyttää ravinnoksi puolukoita tai sieniä. Kasvimaani on kaunis mutta en tunne moraalista dilemmaa syödä perunoita sieltä? Miten pitäminen ja ravinnoksi käyttäminen sulkee toisensa pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastan hevosiani ja koiriani enkä voisi ikinä syödä niitä. Silti minulle ei ole mikään ongelma syödä esim. porsaan tai kanan lihaa. EI minulla niihin mitään tunnesidettä ole.
Eli ymmärtäisit jos joku söisi hevosesi tai kissasi, koska henkilöllä ei ole tunnesidettä niihin?
Eli ymmärtäisit, jos joku söisi äitisi tai puolisosi tai lapsesi, koska henkilöllä ei ole tunnesidettä niihin? Vai olisiko kuitenkin niin, että se SINUN tunnesiteesi vaikuttaa asiaan?
t. eri
En ymmärtäisi. En ymmärrä miksi pitää kiduttaa/syödä/altistaa huonoille oloille niitä joihin ei ole tunnesidettä. Joku maksaa tuosta ostamalla lihaa.
Teeskentelet kuitenkin ymmärtäväsi luonnollisena sitä, kuinka petoeläimet saalistavat saaliseläimiä, usein jopa hitaasti kiduttaen, etkä yritä millään tavalla estää sitä. Luonnonvaraiset eläimet kärsivät usein nälästä, taudeista, loisista, jatkuvasta pelosta joutua väkivallan kohteeksi ja usein joutuvatkin, aina kuolemaan asti. Lajin sisälläkin on monesti väkivaltainen hierarkia, jossa alempia pahoinpidellään ja pidetään nälässä ja asemasta tapellaan välillä verisesti, jopa kuolemaan asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni vegaaniksi itseään tituleeraava ottaa eläinperäistä levitettä leivälle ja käyttää kosmetiikkaa jota testattu eläimillä talvitakin karvahuppureunusta unohtamatta
Ai miten moni? Kerro meille. Mihin perustat tämän väitteesi?
Sitä paitsi on aina paljon parempi olla lähes vegaani kuin eläimistä tehtyjen ruokien ja tuotteiden suurkuluttaja, eli toisin sanoen sekasyöjä. Ihminen, joka valitsee arjessaan syödä ja käyttää eläimiä säännöllisesti on aina huonompi kuin sellainen, joka vain ottaa leivän päälle joskus eläinperäistä levitettä tms.
Sekasyöjä ei mitenkään automattisesti SUURkuluta eläintuotteita. Esimerkiksi minä syön lihaa korkeintaan kerran kuukaudessa, vaikka olen sekasyöjä
t. eri
Olen käynyt navetassa, eipä nuo lehmät mitenkään kärsineet, ulkona eivät silloin olleet koska lähellä oli lauma susia. Hyvä kuntoisia lehmiä ja vasikoita. Sikalassa en ole käynyt mutten syökään läskiä. Minulla on koira, joka on lihansyöjä myös rottakoira joten tappaa hiiret ja rotat, kuuluu koirani geeni perimään sekin. Minulla on ollut kaksi kissaa, undulaatteja, akvaarioita useampia. Tykkään eläimistä, mutta en ole niin tyhmä ettenkö tajua että tuotanto eläin ja lemmikki ovat eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mennyt ollenkaan hutiin. Kysymys on tasan sama kuin se, miten voi pitää eläimistä, vaikka syö niitä.
Vierailija kirjoitti:
Koska joillekin häiriintyneille hulluille koiraihmisille koira on pyhä eläin josta ei saisi sanoa mitään negatiivista. Muiden eläinten haukkuminen on niille tyypillistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastan hevosiani ja koiriani enkä voisi ikinä syödä niitä. Silti minulle ei ole mikään ongelma syödä esim. porsaan tai kanan lihaa. EI minulla niihin mitään tunnesidettä ole.
Eli ymmärtäisit jos joku söisi hevosesi tai kissasi, koska henkilöllä ei ole tunnesidettä niihin?
Eli ymmärtäisit, jos joku söisi äitisi tai puolisosi tai lapsesi, koska henkilöllä ei ole tunnesidettä niihin? Vai olisiko kuitenkin niin, että se SINUN tunnesiteesi vaikuttaa asiaan?
t. eri
En ymmärtäisi. En ymmärrä miksi pitää kiduttaa/syödä/altistaa huonoille oloille niitä joihin ei ole tunnesidettä. Joku maksaa tuosta ostamalla lihaa.
Kannattaisi syödä lihaa. Se on hyväksi aivoille ja auttaa myös ymmärtämään asioita. Ihminen on luonnostaan sekasyöjä.
Eli sinä siis ymmärtäisit, jos joku söisi sinun äitisi, puolisosi, lapsesi, lemmikkisi tms? Just joo, kuulostaa ennemminkin siltä, että lihan syöminen surkastuttaa aivot....
- eri
Ihmisillä on tapana syödä asioita, joista he pitävät. Ei siinä ole mitään moraalista ongelmaa.
mää syön koiranikin ku aika koittaa. jeesusteles siitä, oon ku intiaanit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mennyt ollenkaan hutiin. Kysymys on tasan sama kuin se, miten voi pitää eläimistä, vaikka syö niitä.
No tyhmä olet, jos et tajua mitä eroa on eläimille ja suklaalla. 🤦🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Kannattaisi syödä lihaa. Se on hyväksi aivoille ja auttaa myös ymmärtämään asioita. Ihminen on luonnostaan sekasyöjä.
Eli sinä siis ymmärtäisit, jos joku söisi sinun äitisi, puolisosi, lapsesi, lemmikkisi tms? Just joo, kuulostaa ennemminkin siltä, että lihan syöminen surkastuttaa aivot....
- eri
Kannatta vielä harjoitella tuota luetunymmärtämistä. Tsemppiä siihen!
Se on ihan sama homma kuin, että pitää jäätelöstä tai kaurahiutaleista ja syö niitä. Ei sen ihmeellisempi asia.