HEMMETIN sähköautokaaharit ykköstien ohituskaistalla!!! 😠😡🤬🤬!!! Miksi sähköautoilla ajetaan niin kovaa? 🚀🚀🚀🚀
Kuljen usein Helsingin ja Turun välillä ykköstietä ja ajan ihan rajoituksen mukaan 120 km/ todellista ja joskus 125 km/h. SILTI takaa tulee autoja ohi ja lähes järjestään nämä kaikki autot ovat sähköautoja. Audia, BYDiä, Polestaria, Skodaa, Smartia, Teslaa, Volvoa, Volswagenia lappaa ohi ja katoavat horisonttiin. Väitän, että nopeutta niillä on 140 - 160 km/h.
Miksi sähköautoilijat kaahaavat eivätkä pysy kiltisti oikealla kaistalla niin kuin me fossiiliautoilijat? Ymmärtäisin ohitukset, jos ajaisin alinopeutta, mutta kun en siis aja.
Kortti pois vaan!!!
Kommentit (18)
Ihmetyttää? Eihän sähköauto edes kulje lujaa? Olisko huiput jossain 160 - 170 km/h? Korjatkaa jos olen väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää? Eihän sähköauto edes kulje lujaa? Olisko huiput jossain 160 - 170 km/h? Korjatkaa jos olen väärässä.
Olet väärässä urpo.
Ne on niitä paremman luokan ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mg:ssä oon saanut 155 tauluun, enempää ei tullut vaikka yritti.
Vierailija kirjoitti:
Ne on niitä paremman luokan ihmisiä.
Herroilla on kiire h e lvettiin.
terv. mosse kuski
Päinvastoin. Monet sähköautoilijat säästävät sähköä ajelemalla liian hiljaa!
Ai. Mä ajan vuodessa 50tkm/v kehäteitä ja motareita ja olen ihmetellyt kuinka vähän sähkikset kaahailee, vaikka monella on se 300-400 heppaa.
Vierailija kirjoitti:
Oma on rajoitettu 225een. Testattu on, Saksassa.
AP on trolli. Sähköautoilijat ajavat hiljaa, koska muuten akku loppuu hetkessä.
Päinvastoin. Sähköautoilija on se kaikkein hitain.
Motarilla perusautot ajaa 120 kmh, paremmat bensapremiumit menee ohi 130-150 kmh.
Kaikkein hitaimpia on sähköautot, köröttelevät 90-100 kmh peläten rangen loppumista.
Tesla toki kaikista noloin tässä(kin).
Tesla = Rangeless Rover
Sähköauto kuluttaa todella paljon enemmän suurissa nopeuksissa, minkä takia moottoriteillä näkeekin rauhallisesti ajavia kuljettajia. Tästä on tehty ihan tutkimuksiakin ja ainakin Ruotsissa on huomattu että sähköautojen yleistyminen on vähentänyt ylinopeuksien ajamista.
Vierailija kirjoitti:
AP on trolli. Sähköautoilijat ajavat hiljaa, koska muuten akku loppuu hetkessä.
Hetkessä? 3,5h saan painaa kesällä motaria 125 vakkarissa.
Yrittäkää nyt päättää, ovatko ne sähköautot teiden tukkona kun ei akut riitä kovaa ajamiseen vai ajavat ylinopeutta.
Vierailija kirjoitti:
Motarilla perusautot ajaa 120 kmh, paremmat bensapremiumit menee ohi 130-150 kmh.
Kaikkein hitaimpia on sähköautot, köröttelevät 90-100 kmh peläten rangen loppumista.
Tesla = Rangeless Rover
Cool story, bro. Todellisuus siellä motarilla on sitten ihan toista.
Vierailija kirjoitti:
Tesla = Rangeless Rover
Tesloissa kyrpii vain se ettei autopilottia voi käyttää kuin max 140km/h.
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto kuluttaa todella paljon enemmän suurissa nopeuksissa, minkä takia moottoriteillä näkeekin rauhallisesti ajavia kuljettajia. Tästä on tehty ihan tutkimuksiakin ja ainakin Ruotsissa on huomattu että sähköautojen yleistyminen on vähentänyt ylinopeuksien ajamista.
Tämän vuoksi en ole vielä sähköautoa hankkinut vaan pysynyt hybridissä.
Mutta nyt muutamat Mersut ja Bemarit alkavat olla sellaisia että kelpaavat minullekin.
Vierailija kirjoitti:
Joo on se kauheaa kun 120km/h vauhti kuluttaa 16kWh/100km. Miten pärjään, vain 75kWh akku, kääk.
Poliisilla on tärkeämpää tehtävää kuin valvoa nopeuksia motarilla