Miten eläimistä pitävät lihaa syövät ihmiset tulevat toimeen kaksinaismoralisminsa kanssa?
Mun mielestä on vähän outoa sanoa pitävänsä eläimistä, mutta kumminkin syödä niitä ja usein tuotantoeläinten kohtelu on aika julmaa.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastan hevosiani ja koiriani enkä voisi ikinä syödä niitä. Silti minulle ei ole mikään ongelma syödä esim. porsaan tai kanan lihaa. EI minulla niihin mitään tunnesidettä ole.
Eli ymmärtäisit jos joku söisi hevosesi tai kissasi, koska henkilöllä ei ole tunnesidettä niihin?
Eli ymmärtäisit, jos joku söisi äitisi tai puolisosi tai lapsesi, koska henkilöllä ei ole tunnesidettä niihin? Vai olisiko kuitenkin niin, että se SINUN tunnesiteesi vaikuttaa asiaan?
t. eri
En ymmärtäisi. En ymmärrä miksi pitää kiduttaa/syödä/altistaa huonoille oloille niitä joihin ei ole tunnesidettä. Joku maksaa tuosta ostamalla lihaa.
Kannattaisi syödä lihaa. Se on hyväksi aivoille ja auttaa myös ymmärtämään asioita. Ihminen on luonnostaan sekasyöjä.
Eli sinä siis ymmärtäisit, jos joku söisi sinun äitisi, puolisosi, lapsesi, lemmikkisi tms? Just joo, kuulostaa ennemminkin siltä, että lihan syöminen surkastuttaa aivot....
- eri
Kannatta vielä harjoitella tuota luetunymmärtämistä. Tsemppiä siihen!
Miksi te ette uskalla vastata teille jo kahdestikin esitettyyn kysymykseen?
Ei ole tapana lähteä muikaan aivovammaisten, lukutaidottomien lasten vänkäämisiin.
Koska puhuisit itsesi pussiin. Aivan, siinä se syy, ettette uskalla edes yhteen yksinkertaiseen kysymykseen vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi pitää suklaasta ja silti syödä sitä?
Yritä uudelleen, huti meni ja reilusti.
Ei mennyt ollenkaan hutiin. Kysymys on tasan sama kuin se, miten voi pitää eläimistä, vaikka syö niitä.
No tyhmä olet, jos et tajua mitä eroa on eläimille ja suklaalla. 🤦🏻
Nyt ei puhuttu suklaan ja eläimen eroista. Puhuttiin siitä, miten voi syödä jotain, mistä pitää. Kartalle, tollo!
Minä pidän koirasta lemmikkinä ja naudasta pihvinä. Rakastan molempia. So simple. On myös kasveja, joita tykkään kasvattaa ja hoitaa, mutten syödä. Sitten on niitä, joita tykkään syödä. Kun avaajan tavoin arvioi kaikkea omista periaatteistaan käsin, ei ikinä ymmärrä muita ihmisiä. Loputtomiin ihmetellään, miksi joku tykkää valkosipulietanoista, kun kysyjä inhoaa niitä. Vastaus on yksinkertainen, koska pitää niistä.
Eli sinä siis olet niin itsekeskeinen ja välinpitämätön, että arvotat ne omat hetkelliset makumieltymyksesi toisen elollisen, tietoisen ja tuntevan olennon kärsimyksen ja elämän yläpuolelle?
Ja sitten täällä vielä ihmetellään, että miksi vegaaneja pidetään parempina ihmisinä....
Ei sellaista voi ihmetellä, mitä ei tapahdu. Tämäkin ketju todistaa, että vegaaneilla on isoja puutteita kognitiivissa toiminnoissa, kuten loogisessa päättelyssä ja lukutaidossa.
Miten vegaanilla voi olla lihaa syövä lemmikkieläin? Voihan tämän kysymyksen myös näinkin asetella.
Koska puhuisit itsesi pussiin. Aivan, siinä se syy, ettette uskalla edes yhteen yksinkertaiseen kysymykseen vastata.
Voimme sopia noin, jos se helpottaa sinun aivovammaista elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on outoa, että kasvissyöjät pitävät itseään parempina kuin muut ja omistavat 2 koiraa, jolle syöttävät lihaa: usein kiinalaista tai rääkättyjen ulkomaaalaisten eläinten lihaa. Lisäksi kasvisyöjä-vegaanit kantavat usein nahkalaukkua tai pitävät nahkavyötä, joka on tehty ulkomailla rääkätystä lampaasta. Ei sitä nahkalaukkua tehdä vanhuuteen kuolleen eläimen nahasta, vaan se on teurastetun eläimen vuotanahka. Muhamettilaisissa maissa eläimiä tapetaan jumasti ja rituaaliteurastetaan. Samoin budhistit kohtelevat huonosti eläimiä, vaikka ovat kovia joogaamaan, mikä on muotia Suomessa. Suomessa kohdellaan eläimiä yleisesti ottaen hyvin.
Jos syön Suomessa kunnollisesti kasvattujen ja asainmukaisesti teurastettujen eläinten lihaa itse ihmisenä, miten voin olla eettisesti vegaanin alapuolella, joka omistaa 2 koiraa, jotka syövät lihaa? Parempi kai olisi olla pitämättä koiraa. Koiran pitäminen kerrostalossa ja kävelytys asfaltilla on rääkkäämistä sekin. Koiran omistamattomuus on eläinrakkautta ja vähentää myös ympäristökuormitusta. Minä keskityn luonnonlintuihin ja hyönteisiin.
Muovikengät ja kiinalaiset polyesterit eivät ole kyllä nahkaa parempia. Nahka on luonnontuote. Muovia on myös meikkipurnukoissa ja muissa turhuuksissa. Muovi jää luontoon ja vesiin mikromuovina kertyy aivoihin ja soluihin. Muovi, joka kertyy elimiin, haittaa myös eläimiä ja vaurioittaa niitä. Liha ja nahka ovat luonnontuotteita, jotka maatuvat.
Vegaaneilla ei pääsääntöisesti ole lemmikkieläimiä. Osalla on rescuekoiria. Vegaanit eivät käytä nahkaisia asusteita.
Kyllä käyttävät, kun on ostettu esim second handista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on outoa, että kasvissyöjät pitävät itseään parempina kuin muut ja omistavat 2 koiraa, jolle syöttävät lihaa: usein kiinalaista tai rääkättyjen ulkomaaalaisten eläinten lihaa. Lisäksi kasvisyöjä-vegaanit kantavat usein nahkalaukkua tai pitävät nahkavyötä, joka on tehty ulkomailla rääkätystä lampaasta. Ei sitä nahkalaukkua tehdä vanhuuteen kuolleen eläimen nahasta, vaan se on teurastetun eläimen vuotanahka. Muhamettilaisissa maissa eläimiä tapetaan jumasti ja rituaaliteurastetaan. Samoin budhistit kohtelevat huonosti eläimiä, vaikka ovat kovia joogaamaan, mikä on muotia Suomessa. Suomessa kohdellaan eläimiä yleisesti ottaen hyvin.
Jos syön Suomessa kunnollisesti kasvattujen ja asainmukaisesti teurastettujen eläinten lihaa itse ihmisenä, miten voin olla eettisesti vegaanin alapuolella, joka omistaa 2 koiraa, jotka syövät lihaa? Parempi kai olisi olla pitämättä koiraa. Koiran pitäminen kerrostalossa ja kävelytys asfaltilla on rääkkäämistä sekin. Koiran omistamattomuus on eläinrakkautta ja vähentää myös ympäristökuormitusta. Minä keskityn luonnonlintuihin ja hyönteisiin.
Muovikengät ja kiinalaiset polyesterit eivät ole kyllä nahkaa parempia. Nahka on luonnontuote. Muovia on myös meikkipurnukoissa ja muissa turhuuksissa. Muovi jää luontoon ja vesiin mikromuovina kertyy aivoihin ja soluihin. Muovi, joka kertyy elimiin, haittaa myös eläimiä ja vaurioittaa niitä. Liha ja nahka ovat luonnontuotteita, jotka maatuvat.
Vegaaneilla ei pääsääntöisesti ole lemmikkieläimiä. Osalla on rescuekoiria. Vegaanit eivät käytä nahkaisia asusteita.
Ai se, että joku toinen on jo käyttänyt tuotetta muutta nahan ei-eläinperäiseksi. Huutista vegaanien tyhmyydelle :D:D:D:D:D
Vierailija kirjoitti:
Jos ap niin rakastaa eläimiä, miksei ota sitten vaikka kukkoa ja kymmentä kanaa sinne itsemurhayksiöönsä kissan sijaan?
Minä rakastan kukkoja. Erityisen hyviä ovat punaviinikastikkeessa hauduttuina.
eri
Vierailija kirjoitti:
Miten vegaanilla voi olla lihaa syövä lemmikkieläin? Voihan tämän kysymyksen myös näinkin asetella.
Se, että minä olen vegaani, ei tarkoita, että kaikkin ympärilläni pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Lihansyöjä se on meidän kissakin.
Mutku kissa. Mutku Sanna. Mutku Kiina 🤣🤣🤣👍
Itse en vastuuta omista teoistani ota, olenhan persu.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on vähän outoa sanoa pitävänsä eläimistä, mutta kumminkin tappaa hyttysiä ja paarmoja.
Hyttysten ja paarmojen tappaminen on puolustautumista. Mutta muita ötököitä yritän auttaa. Sudenkorennon pelastin veden pinnalta aurinkoiselle kovelle, ritariperhosen autoin kuistilta ulos, kärpäsen autoin roskapussista ulos jne.
Ei ole niin pientä ötökkää, ettenkö auttaisi jos se joutuu pinteeseen. Kerran metsäkävelylläkin mehiläinen pisti, kun taisin jalalla osua siihen. Se jäi polulle selälleen sätkimään. Otin pienen risun ja autoin sen oikein päin. Pienten auttamisesta tulee hyvä mieli!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai se, että joku toinen on jo käyttänyt tuotetta muutta nahan ei-eläinperäiseksi. Huutista vegaanien tyhmyydelle :D:D:D:D:D
Tuo tyyppi nyt elää ihan omissa maailmoissaan noitten juttujensa kanssa. Mutta kiva, että täällä kaksi harhaista on löytänyt toisensa ja saatte pitää keskenänne omaa kivaa. 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten olet täällä yrittämässä käännyttää muita veganismiisi?
Onhan se hyvä että meillä elintaso on niin korkea että voi olla yleviä periaatteita. Valitettavasti aika moni ihminen maapallolla olisi tyytyväinen, jos saa joka päivä edes jotakin syötävää.
Vierailija kirjoitti:
pidän kysymyksen asettelua hieman omituisena. Pidän minä luonnosta muutenkin mutten koe tunnontuskia käyttää ravinnoksi puolukoita tai sieniä. Kasvimaani on kaunis mutta en tunne moraalista dilemmaa syödä perunoita sieltä? Miten pitäminen ja ravinnoksi käyttäminen sulkee toisensa pois?
Itse pidän vaimoni reisistä. Syön taas tänään iltapalaksi pienen palan vaimoni herkkureittä 😋
Jostain syystä hevospiireissä näkee melkoista piittaamattomuutta hevosten hyvinvoinnista, vaikka niistä ainakin periaatteessa pidetäänkin ja käsittääkseni kasvissyönti ei ole mitenkään erityisen yleistä hevosihmisten keskuudessa ainakaan maalla. Tietenkään ruokailuvalinnat ja hevosten hyvinvoinnista huolehtiminen ei ole yksi ja sama asia, mutta väkisin tulee mieleen, että onko niillä yhteys toisiinsa. Joku empatiakyvyn puuttuminen? Kunhan harrastuseläimeni mahdollistaa kivan harrastuksen tai kilpailun niin muulla ei niin väliä, samoin kuin että tuotantoeläimen kuolema mahdollistaa makkarat lautaselle niin muulla ei niin väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten olet täällä yrittämässä käännyttää muita veganismiisi?
En todellakaan ole. Minun puolestani voit syödä vaikka kokonaisen norsun joka päivä. Ei se minulta ole pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä riehut? Jos et otse osaa ajatella loogisesti, älä jauhaa. Koska nahka on ekologisempaa ja kestävämpi kuin esim vegaaninen nahka, jotkut vegaanit käyttävät käytettyjä nahkatuotteita. Uusia ei osteta, koska se ylläpitää markkinoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihansyöjä se on meidän kissakin.
Mutku kissa. Mutku Sanna. Mutku Kiina 🤣🤣🤣👍
Itse en vastuuta omista teoistani ota, olenhan persu.
Minä otan täyden vastuun siitä, että syön lihaa. Ihminen on sekaruokavalioinen nisäkäs. Lihansyönti on luonnollinen osa ihmisyyttä. Yhtä luonnollista kuin se, että kissa(peto) syö lihaa.
Tuotanto- ja saaliseläimet ja lemmikit ovat eri asia. Eläinkunnassakin on eläimiä, jotka hoivaavat joskus toistenkin poikasia, mutta syövät silti muita eläimiä ravinnokseen. Esimerkiksi monet apinalajit (kuten simpanssit ja makakit), sudet, leijonat ja delfiinit saattavat adoptoida laumansa orpoja poikasia. Poikasen hoitovastuun voi ottaa lauman toinen naaras tai jopa poikamiesryhmä. Tai eläin on ottanut hoiviinsa kokonaan toisen lajin poikasen. Esimerkiksi pullonokkadelfiinit ovat toisinaan adoptoineet muiden valaslajien poikasia, ja jotkut linnut saattavat syöttää pesässään vieraiden lajien poikasia.
Eli sinä siis olet niin itsekeskeinen ja välinpitämätön, että arvotat ne omat hetkelliset makumieltymyksesi toisen elollisen, tietoisen ja tuntevan olennon kärsimyksen ja elämän yläpuolelle?
Ja sitten täällä vielä ihmetellään, että miksi vegaaneja pidetään parempina ihmisinä....