Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten eläimistä pitävät lihaa syövät ihmiset tulevat toimeen kaksinaismoralisminsa kanssa?

Vierailija
30.06.2026 |

Mun mielestä on vähän outoa sanoa pitävänsä eläimistä, mutta kumminkin syödä niitä ja usein tuotantoeläinten kohtelu on aika julmaa.

Kommentit (146)

Vierailija
141/146 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moralisoitko kettua, pantteria, sutta tai leijonaa, kun ne saalistavat ja syövät eläimiä? En minäkään. Ihminen on sekasyöjä ja on aivan luonnollista, että ihminen syö lihaa, luonnonlaki. 

Vierailija
142/146 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitetaan sinut keskelle umpimetsää talvella. Riittääkö sun ruoaksi mustikanvarvut ja lumi? Sinä olet kaksinaismoralisti. Minä syön lihaa, koska olen pohjoisen asukas ja tarvitsen riittävän tukevaa ravintoa. Pelkät soijapavut ja kikkiherneet ei minulle riitä. Ehkä sota tekisi suomalaisille gutaa, jotta alkaisivat hahmottaa todellisuutta paremmin. Ehkäpä iivanat järjestävät meille yllärin, ihmiset lähdetetään kämpistään ja ruoka alkaa olla kortilla ja soijapavut loppu. Siinä todellakin loppuu tämä ilmastovouhottajien kaksinaismoralismi. Ja muuten, miten näitä ympäristönystäviä ei yhtään häiritse vihreän siirtymän tieltä kaadettavat metsät ja tuhotut mannut?

T. Oikea luonnonsuojelija ja yksinäismoralisti

Miksi pitää miettiä jotain hypoteettisia selviytymistaisteluita luonnossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/146 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleehan tuota mietittyä. Tosin ei minun tarvitse erityisemmin pitää jostain tuntevasta olennosta halutakseni ettei se kärsi. 

Vierailija
144/146 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ap:kaan tulee monen kanssa toimeen tuolla asenteella, joten miksi juuri häntä pitäisi miellyttää tai myötäillä. En keksi yhtään syytä.

Vierailija
145/146 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanien kanssa on mahdotonta saada aikaan järkevää keskustelua. Osaavat kommunikoida vain "sinä teet väärin, koska et ajattele samoin kuin minä" tasolla. Sama tyyli kuin Pride-hörhöillä. 

Vierailija
146/146 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se käy koko ajan vaikeemmaks. Ennen mä en juuri kelannut näitä juttui mut sit hengasin jonkun aikaa yhen hienon vegaanileidin kanssa ja se sai mun silmät aukeen. Sen jälkeen oon vähentänyt ihan kaikkee tosi paljo. Kyl me edelleen syön vähä kaikkee mut silleen tosi paljon pienempii määrii ja neki vähenee koko ajan ku tuntuu vaan tyhmältä ostaa eläintä kun kasviksillakin pärjää.

M35

>antaa naisen (heikomman sukupuolen) määritellä kuinka saa ajatella

Mitäs muuta soijapojalle? 🤭

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän