Miten eläimistä pitävät lihaa syövät ihmiset tulevat toimeen kaksinaismoralisminsa kanssa?
Mun mielestä on vähän outoa sanoa pitävänsä eläimistä, mutta kumminkin syödä niitä ja usein tuotantoeläinten kohtelu on aika julmaa.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitetaan sinut keskelle umpimetsää talvella. Riittääkö sun ruoaksi mustikanvarvut ja lumi? Sinä olet kaksinaismoralisti. Minä syön lihaa, koska olen pohjoisen asukas ja tarvitsen riittävän tukevaa ravintoa. Pelkät soijapavut ja kikkiherneet ei minulle riitä. Ehkä sota tekisi suomalaisille gutaa, jotta alkaisivat hahmottaa todellisuutta paremmin. Ehkäpä iivanat järjestävät meille yllärin, ihmiset lähdetetään kämpistään ja ruoka alkaa olla kortilla ja soijapavut loppu. Siinä todellakin loppuu tämä ilmastovouhottajien kaksinaismoralismi. Ja muuten, miten näitä ympäristönystäviä ei yhtään häiritse vihreän siirtymän tieltä kaadettavat metsät ja tuhotut mannut?
T. Oikea luonnonsuojelija ja yksinäismoralisti
Et sinä mikään luonnon suojelija ole, vaan säälittävä inseli.
Jäikö levy päälle? 🤭 Saatko jonkun orgasmin joka kerta kun sanot inseli? 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti ajateltuna tässä on pieni ristiriita. Olen vähentänyt tuotantoeläinten syöntiä hiukan ja ottanut riistaa tilalle. Olen myös vähentänyt lihansyöntiä ihan terveyssyistä. Äsken vetäisin pikarjoaksi järvikalapuikkoja.
Riistaa? Metsästätkö itse murhan haluinen inseli?
Miksi haukut toista saksan kielen saarta tarkoittavalla sanalla? Eikä siihen tule i-kirjainta loppuun.
Lihansyönti ei ole väärin. Joten siinä kohtaa ei minulla ole ongelmaa.
Eläinten kaltoinkohtelu lihantuotannossa on väärin, mutta lähden siitä että Suomessa laki (tuotanto-)eläinten hyvinvoinnista sekä lain toteutumisen valvonta pääsääntöisesti toimivat. Ostan vain suomalaista lihaa.
Tuotantoeläinten kohtelu on kyllä todella tärkeä asia ja siinä on parantamisen varaa. Kannatan mahdollisimman luonnonmukaisiin karjatiloihin siirtymistä asteittain Suomessa. Se johtaa lihan hintojen nousuun mutta ei lihan kuulukaan mielestäni olla jokapäiväistä ruokaa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Sitä kutsutaan ravintoketjuksi einstein :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti ajateltuna tässä on pieni ristiriita. Olen vähentänyt tuotantoeläinten syöntiä hiukan ja ottanut riistaa tilalle. Olen myös vähentänyt lihansyöntiä ihan terveyssyistä. Äsken vetäisin pikarjoaksi järvikalapuikkoja.
Riistaa? Metsästätkö itse murhan haluinen inseli?
Miksi haukut toista saksan kielen saarta tarkoittavalla sanalla? Eikä siihen tule i-kirjainta loppuun.
Insel on myös kunta Saksi-Anhaltin osavaltiossa Saksassa
Lisäksi se voi tarkoittaa uusiutuvan energian simulaatiojärjestelmää.
eri
Faith kirjoitti:
Lihansyönti ei ole väärin. Joten siinä kohtaa ei minulla ole ongelmaa.
Eläinten kaltoinkohtelu lihantuotannossa on väärin, mutta lähden siitä että Suomessa laki (tuotanto-)eläinten hyvinvoinnista sekä lain toteutumisen valvonta pääsääntöisesti toimivat. Ostan vain suomalaista lihaa.
Tuotantoeläinten kohtelu on kyllä todella tärkeä asia ja siinä on parantamisen varaa. Kannatan mahdollisimman luonnonmukaisiin karjatiloihin siirtymistä asteittain Suomessa. Se johtaa lihan hintojen nousuun mutta ei lihan kuulukaan mielestäni olla jokapäiväistä ruokaa.
Moni ajattelee, että Suomessa tuotantoeläinten asiat ovat erityisen hyvin. Monella ei ole tietoa.
Minusta on outoa, että kasvissyöjät pitävät itseään parempina kuin muut ja omistavat 2 koiraa, jolle syöttävät lihaa: usein kiinalaista tai rääkättyjen ulkomaaalaisten eläinten lihaa. Lisäksi kasvisyöjä-vegaanit kantavat usein nahkalaukkua tai pitävät nahkavyötä, joka on tehty ulkomailla rääkätystä lampaasta. Ei sitä nahkalaukkua tehdä vanhuuteen kuolleen eläimen nahasta, vaan se on teurastetun eläimen vuotanahka. Muhamettilaisissa maissa eläimiä tapetaan jumasti ja rituaaliteurastetaan. Samoin budhistit kohtelevat huonosti eläimiä, vaikka ovat kovia joogaamaan, mikä on muotia Suomessa. Suomessa kohdellaan eläimiä yleisesti ottaen hyvin.
Jos syön Suomessa kunnollisesti kasvattujen ja asainmukaisesti teurastettujen eläinten lihaa itse ihmisenä, miten voin olla eettisesti vegaanin alapuolella, joka omistaa 2 koiraa, jotka syövät lihaa? Parempi kai olisi olla pitämättä koiraa. Koiran pitäminen kerrostalossa ja kävelytys asfaltilla on rääkkäämistä sekin. Koiran omistamattomuus on eläinrakkautta ja vähentää myös ympäristökuormitusta. Minä keskityn luonnonlintuihin ja hyönteisiin.
Muovikengät ja kiinalaiset polyesterit eivät ole kyllä nahkaa parempia. Nahka on luonnontuote. Muovia on myös meikkipurnukoissa ja muissa turhuuksissa. Muovi jää luontoon ja vesiin mikromuovina kertyy aivoihin ja soluihin. Muovi, joka kertyy elimiin, haittaa myös eläimiä ja vaurioittaa niitä. Liha ja nahka ovat luonnontuotteita, jotka maatuvat.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on outoa, että kasvissyöjät pitävät itseään parempina kuin muut ja omistavat 2 koiraa, jolle syöttävät lihaa: usein kiinalaista tai rääkättyjen ulkomaaalaisten eläinten lihaa. Lisäksi kasvisyöjä-vegaanit kantavat usein nahkalaukkua tai pitävät nahkavyötä, joka on tehty ulkomailla rääkätystä lampaasta. Ei sitä nahkalaukkua tehdä vanhuuteen kuolleen eläimen nahasta, vaan se on teurastetun eläimen vuotanahka. Muhamettilaisissa maissa eläimiä tapetaan jumasti ja rituaaliteurastetaan. Samoin budhistit kohtelevat huonosti eläimiä, vaikka ovat kovia joogaamaan, mikä on muotia Suomessa. Suomessa kohdellaan eläimiä yleisesti ottaen hyvin.
Jos syön Suomessa kunnollisesti kasvattujen ja asainmukaisesti teurastettujen eläinten lihaa itse ihmisenä, miten voin olla eettisesti vegaanin alapuolella, joka omistaa 2 koiraa, jotka syövät lihaa? Parempi kai olisi olla pitämättä koiraa. Koiran pitäminen kerrostalossa ja kävelytys asfaltilla on rääkkäämistä sekin. Koiran omistamattomuus on eläinrakkautta ja vähentää myös ympäristökuormitusta. Minä keskityn luonnonlintuihin ja hyönteisiin.
Muovikengät ja kiinalaiset polyesterit eivät ole kyllä nahkaa parempia. Nahka on luonnontuote. Muovia on myös meikkipurnukoissa ja muissa turhuuksissa. Muovi jää luontoon ja vesiin mikromuovina kertyy aivoihin ja soluihin. Muovi, joka kertyy elimiin, haittaa myös eläimiä ja vaurioittaa niitä. Liha ja nahka ovat luonnontuotteita, jotka maatuvat.
Vegaaneilla ei pääsääntöisesti ole lemmikkieläimiä. Osalla on rescuekoiria. Vegaanit eivät käytä nahkaisia asusteita.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan hevosiani ja koiriani enkä voisi ikinä syödä niitä. Silti minulle ei ole mikään ongelma syödä esim. porsaan tai kanan lihaa. EI minulla niihin mitään tunnesidettä ole.
Eli ymmärtäisit jos joku söisi hevosesi tai kissasi, koska henkilöllä ei ole tunnesidettä niihin?
Osa on myös vegaaneja puhtaasti terveyssyistä (sydänterveys useimmiten syynä tällöin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastan hevosiani ja koiriani enkä voisi ikinä syödä niitä. Silti minulle ei ole mikään ongelma syödä esim. porsaan tai kanan lihaa. EI minulla niihin mitään tunnesidettä ole.
Eli ymmärtäisit jos joku söisi hevosesi tai kissasi, koska henkilöllä ei ole tunnesidettä niihin?
Eli ymmärtäisit, jos joku söisi äitisi tai puolisosi tai lapsesi, koska henkilöllä ei ole tunnesidettä niihin? Vai olisiko kuitenkin niin, että se SINUN tunnesiteesi vaikuttaa asiaan?
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ymmärtäisit, jos joku söisi äitisi tai puolisosi tai lapsesi, koska henkilöllä ei ole tunnesidettä niihin? Vai olisiko kuitenkin niin, että se SINUN tunnesiteesi vaikuttaa asiaan?
t. eri
En ymmärtäisi. En ymmärrä miksi pitää kiduttaa/syödä/altistaa huonoille oloille niitä joihin ei ole tunnesidettä. Joku maksaa tuosta ostamalla lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
En ymmärtäisi. En ymmärrä miksi pitää kiduttaa/syödä/altistaa huonoille oloille niitä joihin ei ole tunnesidettä. Joku maksaa tuosta ostamalla lihaa.
Kannattaisi syödä lihaa. Se on hyväksi aivoille ja auttaa myös ymmärtämään asioita. Ihminen on luonnostaan sekasyöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Kannattaisi syödä lihaa. Se on hyväksi aivoille ja auttaa myös ymmärtämään asioita. Ihminen on luonnostaan sekasyöjä.
Kannattaisi olla syömättä niin paljon sitä lihaa niin ymmärtäisitte jotakin ettekä olisi niin pulleita.
Vierailija kirjoitti:
Lihalla meidän koirakin pääsääntöisesti elää, vaikka on eläin itsekin.
Luetun ymmärtäminen on näköjään liikaa vaadittu sinulta ja peukuttajiltasi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä minulla kissa on?
t. lainaamasi
Kannattaisi olla syömättä niin paljon sitä lihaa niin ymmärtäisitte jotakin ettekä olisi niin pulleita.
Ei minulla mitään ongelmia ole ymmärtämisessä. Ymmärrän erinoimaisesti, että luontaisesti sekasyöjänä ihminen syö lihaa. Pullea en ole koskaan ollut. Painoindeksi normaalin alarajoilla.
Yllättävän moni vegaaniksi itseään tituleeraava ottaa eläinperäistä levitettä leivälle ja käyttää kosmetiikkaa jota testattu eläimillä talvitakin karvahuppureunusta unohtamatta
Vierailija kirjoitti:
🙄 Ei millään pahalla, mutta et kyllä kuulostaa käyvän ihan täysillä rattailla.
Vassarijuntti ei edes tiedä, että murhanhaluinen on yhdyssana 😂