Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaan viisikymppinen pariskunta, yhdessä

Vierailija
29.06.2026 |

Oltu nelisen vuotta. Nyt kun on keskusteltu asioista enempi, on käynyt mm. ilmi, että mies ei halua enää naimisiin, ei halua enää ottaa velkaa, eli ostaa asuntoa ja viimeisin oli se, että muutto toiselle paikkakunnalle ei ole hänelle vaihtoehto. Mulla asuu lapset kauempana, missä olisi parempi asua esim. mun töiden vuoksi ja olen miettinyt jo ennen tapaamistamme, että muutto olisi fiksua. Mietim tässä nyt, onko nää nyt niin tärkeitä asioita mulle, että jossain kohtaa muutan, lähti mies mukaan tai ei. Myös asunnon ostoa olen miettinyt, asumme nyt vuokralla. Millaisia ajatuksia herättää? Vai olenko vaan liian vaativa?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole muuta vaihtehtoa, kuin sinä muutat yksin. 

Vierailija
42/49 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on hyviä perusteluja, enkä ymmärrä miksi hänen pitäisi niistä tinkiä.

Moni ihminen on muuttanut suunnitelmiaan rakkauden takia, eikä se ole huono asia.

Olen itsekin muuttanut rakkauden perässä. Toiseen maahan.  Ja laittanut koko elämän uusiksi. Se oli hyvä päätös. Sain paljon hyvää elämääni, ja pääsin käymään paikoissa, joihin en olisi muuten päässyt.

Olen edelleen naimisissa ko rakkauden kanssa. Tänä vuonna vietetään 25 v hääpäivää.

Elämässäni olen oppinut, että ei kannata suunnitella elämää liian valmiiksi eikä etenkään hirttäytyä mihinkään suunnitelmiin.

Niin minäkin olen muuttanut, mutta tässä iässä en enää muuta rakkauden perässä vaan mietin omasta parastani. 

56v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta iästä vielä. Minä olen syönyt Sidenafil potenssilääkettä 45-vuotiaasta saakka. Se poisti sen epävarmuuden tunteen ja homma sujui. 60-vuotiaana tehtiin eturauhasen höyläysleikkaus, joka ei kovin hyvin onnistunut. Siemensyöksy loppui, kuti jää piippuun. Samalla meni mielenkiinto koko touhuun. Ainut ilo on, että WC:n tarve väheni, enää 10-12 kertaa/vrk.

Vierailija
44/49 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatte eri asioita elämältä, sinä päätät mitä sinä teet.

Vierailija
45/49 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta iästä vielä. Minä olen syönyt Sidenafil potenssilääkettä 45-vuotiaasta saakka. Se poisti sen epävarmuuden tunteen ja homma sujui. 60-vuotiaana tehtiin eturauhasen höyläysleikkaus, joka ei kovin hyvin onnistunut. Siemensyöksy loppui, kuti jää piippuun. Samalla meni mielenkiinto koko touhuun. Ainut ilo on, että WC:n tarve väheni, enää 10-12 kertaa/vrk.

Voit perustaa höyläyksillesi oman ketjun

Vierailija
46/49 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta osalta se olisi, että näkemiin. Toivottavasti lähden vasta arkussa tästä nykyisestä asunnosta pois. 

Vierailija
47/49 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmön hommaa mennä naimisiin jos on jo lapsia, sotkee vain perimisasiat persiilleen.

Hölmön hommaa ottaa uutta asuntolainaa viidenkympin jälkeen päälle, kun pitäisi juuri irrottaa pääomaa asumisesta sijoituksiin ja myöhemmin ihan vaan elämiseen.

Kodin sijaintikaupunki on täysin henk.koht. mielipide, mikä miellyttää enemmän - minulle isompi parempi.

Vierailija
48/49 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta vaan toiselle paikkakunnalle ja ota yksin se asuntolaina. Minä suunnittelen asunnon myyntiä, että saan rahat käyttöön eläkepäiviksi. Muutan edulliseen vuokra-asuntoon.

Vierailija
49/49 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä noi asiat on selvinneet vasta nyt? Mistä te olette puhuneet neljä vuotta, jos ei noista sanaakaan ja kuitenkin ne, esim naimisiinmeno ja paikkakunnan vaihto, on parisuhteen kannalta niin merkittäviä, että en olisi lähtenyt näkemyseroissa edes harkitsemaan suhdetta! 

Kuten joku joskus täällä on todennut, itsetuntemuksen määrää ei voi väheksyä parisuhteessa.  Jokainen ymmärtää että elämässä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista odottamatonta, mutta ilmeisesti ap on ollut tietoinen halustaan mennä vielä naimisiin (joka on toisille ehdoton ei) ja halustaan muuttaa toiselle paikkakunnalle (joka sekin voi syystä x olla ehdoton ei toiselle). 

Te haluatte eri asioita ja jos ette pääse näistä kompromissiin, molemmille ero tai etäsuhde on paras ratkaisu. Puhu miehesi kanssa, älä jauha täällä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan