Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmeessä enne kesällä selvittiin ilman,että oli vesipullo mukana ja siitä hörpittiin koko ajan. Päiväkodissaki jo oltava juomapullot.

Vierailija
28.06.2026 |

Jatkuvaa hörppimisestä ja pullon täyttelyä koska muuten tulee kuolema,

Kommentit (209)

Vierailija
141/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on tuolle vedenkittaajalle hieman tietoa siitä, miten mainosmiehet keksivät tarpeen jatkuvalle vedenjuomiselle. Olette mainonnan uhreja.

 

https://medium.com/better-marketing/the-hydration-hustle-how-marketers-…

 

The Hydration Hustle: How Marketers Sold Us on Bottled Water
The story of how we became obsessed with hydration

 

 

 

Meillä Suomessa saa juomakelpoista vettä hanasta. Eli mikään mainosmies ei hyödy yhtään mitenkään siitä, että juon vettä. 

Mainiosmiehet ovat keksineet sen vedenjuomisen kulttuurin ja saaneet sinutkin uskomaan, että koko ajan on juotava vettä.

No nesteytyksen tärkeys ja nimenomaan veden juonti on ihan olennainen osa ihan kaikkea liikuntaa. Opetetaan ihan koulussa ja viimeistään armeijassa jos ei ole mennyt aiemmin perille. 

Vierailija
142/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun 20-luvulla syntynyt, nyt jo edesmennyt, vaari kanteli kesäisin vesipulloa kun hoiti puutarhaa. Mummi pisti aina mehukannun ja mukeja ulos pöydälle kun leikittiin pihalla. Ei riittävä nesteytys nyt mikään uusi juttu ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koomista, että joku alakouluikäinen ihan  tosissaan luulee, että vedenjuominen on keksitty vasta 2000-luvulla. Ei ole lapsi tainnut koskaan kuulla vesileilistä, jotka kulkijat ennen pitivät mukanaan. 

Vierailija
144/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä kannattaa ostaa veden sekaan elektrolyyttejä tai laittaa vaikka vähän suolaa sinne veden sekaan myös

Vierailija
145/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä kannattaa ostaa veden sekaan elektrolyyttejä tai laittaa vaikka vähän suolaa sinne veden sekaan myös

 

 

Todellakaan ei kannata ostaa sikahintaisia eletrolyyttejä. Pieni ripaus puhdistamatonta merisuolaa ajaa saman asian. 

Vierailija
146/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläisestäkin aiheesta jotkut kehittää riidan!  Jokaisen oma asia, miten juo. Mutta onhan toi uusi muoti-ilmiö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
147/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä kannattaa ostaa veden sekaan elektrolyyttejä tai laittaa vaikka vähän suolaa sinne veden sekaan myös

 

 

Miksi? Luuletko, että joskus 1800-luvulla porukka laittoi Puhdistamon lime-mango jauhetta vetensä joukkoon? :D:D:D

Vierailija
148/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ne päiväkodin vesipullot on koko ajan sekaisin, vaikka miten isolla kirjoittaisi niihin nimen. Hoitajat ei osaa lukea eikä välitä, taudit siirtyy kätevästi pullosta toiseen.

Kukaan ei pakota laittamaan lasta broilerilaitokseen jos itse välittää lapsestaan. Se että dumppaat lapsen jollekin joka ei välitä on välinpitämättömyyden osoitus sinulta vanhempana.

Ei pakota, mutta jotta toimeentulotuki pysyy nykytasolla, niin tarvitaan meitä veronmaksajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
149/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään tästä trendistä. Kiihottavaa ajatella miten se timmi jättivesipulloa kantava fitnessmimmi käy varmaan jatkuvasti pissalla...

-M59

Vierailija
150/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläisestäkin aiheesta jotkut kehittää riidan!  Jokaisen oma asia, miten juo. Mutta onhan toi uusi muoti-ilmiö.

 

 

Joo, tosi uusi. Vettä on juotu niin kauan kun maapallolla on ollut ihmisiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
151/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako kymmentä litraa vettä sinulla muuten on kotona kotivarassa?

 

Nolla kymmentä. Viimeksi kun oli pidempi vesikatko, tuosta naapurin paloasemalta sai käydä hakemassa ämpäriin vettä. 

Arvasin, koska kirjotuksistasi huomaa, ettet osaa erottaa tärkeitä asioita vähemmän tärkeistä.

Minulla joka selviän ilman jatkuvaa vedenlipitystä kadulla, on n 50 litraa vettä kotivarassa. Oikeassa kriisissä sitä ei nimittäin saa vedenjakelusta lainkaan. Laita sinäkin kotivarasi kuntoon.

Vierailija
152/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena selviää mistä vaan, nestehukastakin. Mutta parempi kysymys olisi, miten saada vanhat jääräpäät uskomaan, että ihmisen kuuluu juoda vettä. Helteet ovat tulossa taas, meidänkin hyvinvointialueella on vuodepaikkoja vähennetty reilusti ja kahdesta pienemmästä kunnasta on vuodeosastot lopetettu kokonaan. Ja pian ne vähät paikat täyttyy kuivuneista vanhuksista, jotka eivät halua juoda vettä edes helteellä! Niin kotihoidolla kuin omaisillakin on muutakin hoidettavaa, kuin vahtia ja tyrkyttää vettä jääräpäille, jotka kuvittelevat veden litkimisen olevan nuorison hömpötystä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
153/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesällä kannattaa ostaa veden sekaan elektrolyyttejä tai laittaa vaikka vähän suolaa sinne veden sekaan myös

 

 

Miksi? Luuletko, että joskus 1800-luvulla porukka laittoi Puhdistamon lime-mango jauhetta vetensä joukkoon? :D:D:D

Tänään  vuosi on 2026 ja asioista tiedetään enemmän kuin 1800 luvulla. Ehkä siksi

Vierailija
154/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ennen juotu kuin aamukahvi ja lasillinen maitoa ruoan kanssa. Ja silti tehtiin pitkiä päiviä heinätöitä kovalla helteellä. Jos Ranskassa on nyt se 40 astetta, ei se ole mitään siihen mitä silloin. Valehtelematta ainakin 50 astetta oli ja silti jaksettiin. Toisin kuin tämä pullamössö-vesipullo sukupolvi.

Ja heinätöiden lomassa juotiin vettä ja sahtia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
155/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koomista, että joku alakouluikäinen ihan  tosissaan luulee, että vedenjuominen on keksitty vasta 2000-luvulla. Ei ole lapsi tainnut koskaan kuulla vesileilistä, jotka kulkijat ennen pitivät mukanaan. 

Niin, kulkijat. Oletan että tässä keskustelussa on aika vähän kulkureita ja useimmilla on koti ja esimerkiksi työpaikka, joiden välisiä matkoja he kulkevat. Voivat juoda ihan ennen lähtöä lasista, eikä tarvitse vesileiriä 😀

Vierailija
156/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako kymmentä litraa vettä sinulla muuten on kotona kotivarassa?

 

Nolla kymmentä. Viimeksi kun oli pidempi vesikatko, tuosta naapurin paloasemalta sai käydä hakemassa ämpäriin vettä. 

Arvasin, koska kirjotuksistasi huomaa, ettet osaa erottaa tärkeitä asioita vähemmän tärkeistä.

Minulla joka selviän ilman jatkuvaa vedenlipitystä kadulla, on n 50 litraa vettä kotivarassa. Oikeassa kriisissä sitä ei nimittäin saa vedenjakelusta lainkaan. Laita sinäkin kotivarasi kuntoon.

 

 

Missä olen sanonut, että lipitän jatkuvasti vettä kadulla? 

Vierailija
157/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiajalla juotiin olutta, koska vesi ei yleensä ollut juomakelpoista 😀

Vierailija
158/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koomista, että joku alakouluikäinen ihan  tosissaan luulee, että vedenjuominen on keksitty vasta 2000-luvulla. Ei ole lapsi tainnut koskaan kuulla vesileilistä, jotka kulkijat ennen pitivät mukanaan. 

Niin, kulkijat. Oletan että tässä keskustelussa on aika vähän kulkureita ja useimmilla on koti ja esimerkiksi työpaikka, joiden välisiä matkoja he kulkevat. Voivat juoda ihan ennen lähtöä lasista, eikä tarvitse vesileiriä 😀

 

 

Ai sä olet niin pieni lapsi, ettet ole koskaan kuullut ruumiillisesta työstä. Usko tai älä, mutta aika moni tekee sellaista nykyisinkin. Ei siihen tosiaan vesileiriä tarvita, mutta vesileili on hyvä olla mukana, jos tekee esim. asfalttihommia kesäkuumalla. 

Vierailija
159/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmastonlämpiäminen, jonka vaikutukset alkoivat näkyä 80-90-luvulla. 

 

Tosiaan, ei ennen 50-70-luvulla kantanut nitään vesipulloa, kun kesässä oli vain muutama hellepäivä ja yöt olivat viileät, jolloin asunnot saatiin viileäksi yöllä tuulettamalla. Nykyään yölläkin on yli 20 astetta. Ja kyllä nestettä juotiin ennenkin, mutta vain hellepäivinä, joka oli harvinaista herkkua Suomessa. 

Vierailija
160/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koomista, että joku alakouluikäinen ihan  tosissaan luulee, että vedenjuominen on keksitty vasta 2000-luvulla. Ei ole lapsi tainnut koskaan kuulla vesileilistä, jotka kulkijat ennen pitivät mukanaan. 

Niin, kulkijat. Oletan että tässä keskustelussa on aika vähän kulkureita ja useimmilla on koti ja esimerkiksi työpaikka, joiden välisiä matkoja he kulkevat. Voivat juoda ihan ennen lähtöä lasista, eikä tarvitse vesileiriä 😀

 

 

Aika monella meistä se työpaikka on ulkona ja kesällä tulee äkkiä kuuma ja jano. Ymmärrän, että tätä on vaikea hahmottaa, kun itse pelaa pleikkaa kaiket päivät kotona.