Miten ihmeessä enne kesällä selvittiin ilman,että oli vesipullo mukana ja siitä hörpittiin koko ajan. Päiväkodissaki jo oltava juomapullot.
Jatkuvaa hörppimisestä ja pullon täyttelyä koska muuten tulee kuolema,
Kommentit (209)
Kyllä mun 20-luvulla syntynyt, nyt jo edesmennyt, vaari kanteli kesäisin vesipulloa kun hoiti puutarhaa. Mummi pisti aina mehukannun ja mukeja ulos pöydälle kun leikittiin pihalla. Ei riittävä nesteytys nyt mikään uusi juttu ole.
Koomista, että joku alakouluikäinen ihan tosissaan luulee, että vedenjuominen on keksitty vasta 2000-luvulla. Ei ole lapsi tainnut koskaan kuulla vesileilistä, jotka kulkijat ennen pitivät mukanaan.
Kesällä kannattaa ostaa veden sekaan elektrolyyttejä tai laittaa vaikka vähän suolaa sinne veden sekaan myös
Vierailija kirjoitti:
Kesällä kannattaa ostaa veden sekaan elektrolyyttejä tai laittaa vaikka vähän suolaa sinne veden sekaan myös
Todellakaan ei kannata ostaa sikahintaisia eletrolyyttejä. Pieni ripaus puhdistamatonta merisuolaa ajaa saman asian.
Tälläisestäkin aiheesta jotkut kehittää riidan! Jokaisen oma asia, miten juo. Mutta onhan toi uusi muoti-ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
Kesällä kannattaa ostaa veden sekaan elektrolyyttejä tai laittaa vaikka vähän suolaa sinne veden sekaan myös
Miksi? Luuletko, että joskus 1800-luvulla porukka laittoi Puhdistamon lime-mango jauhetta vetensä joukkoon? :D:D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ne päiväkodin vesipullot on koko ajan sekaisin, vaikka miten isolla kirjoittaisi niihin nimen. Hoitajat ei osaa lukea eikä välitä, taudit siirtyy kätevästi pullosta toiseen.
Kukaan ei pakota laittamaan lasta broilerilaitokseen jos itse välittää lapsestaan. Se että dumppaat lapsen jollekin joka ei välitä on välinpitämättömyyden osoitus sinulta vanhempana.
Ei pakota, mutta jotta toimeentulotuki pysyy nykytasolla, niin tarvitaan meitä veronmaksajia.
Itse tykkään tästä trendistä. Kiihottavaa ajatella miten se timmi jättivesipulloa kantava fitnessmimmi käy varmaan jatkuvasti pissalla...
-M59
Vierailija kirjoitti:
Tälläisestäkin aiheesta jotkut kehittää riidan! Jokaisen oma asia, miten juo. Mutta onhan toi uusi muoti-ilmiö.
Joo, tosi uusi. Vettä on juotu niin kauan kun maapallolla on ollut ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Montako kymmentä litraa vettä sinulla muuten on kotona kotivarassa?
Nolla kymmentä. Viimeksi kun oli pidempi vesikatko, tuosta naapurin paloasemalta sai käydä hakemassa ämpäriin vettä.
Arvasin, koska kirjotuksistasi huomaa, ettet osaa erottaa tärkeitä asioita vähemmän tärkeistä.
Minulla joka selviän ilman jatkuvaa vedenlipitystä kadulla, on n 50 litraa vettä kotivarassa. Oikeassa kriisissä sitä ei nimittäin saa vedenjakelusta lainkaan. Laita sinäkin kotivarasi kuntoon.
Nuorena selviää mistä vaan, nestehukastakin. Mutta parempi kysymys olisi, miten saada vanhat jääräpäät uskomaan, että ihmisen kuuluu juoda vettä. Helteet ovat tulossa taas, meidänkin hyvinvointialueella on vuodepaikkoja vähennetty reilusti ja kahdesta pienemmästä kunnasta on vuodeosastot lopetettu kokonaan. Ja pian ne vähät paikat täyttyy kuivuneista vanhuksista, jotka eivät halua juoda vettä edes helteellä! Niin kotihoidolla kuin omaisillakin on muutakin hoidettavaa, kuin vahtia ja tyrkyttää vettä jääräpäille, jotka kuvittelevat veden litkimisen olevan nuorison hömpötystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesällä kannattaa ostaa veden sekaan elektrolyyttejä tai laittaa vaikka vähän suolaa sinne veden sekaan myös
Miksi? Luuletko, että joskus 1800-luvulla porukka laittoi Puhdistamon lime-mango jauhetta vetensä joukkoon? :D:D:D
Tänään vuosi on 2026 ja asioista tiedetään enemmän kuin 1800 luvulla. Ehkä siksi
Vierailija kirjoitti:
Ei ennen juotu kuin aamukahvi ja lasillinen maitoa ruoan kanssa. Ja silti tehtiin pitkiä päiviä heinätöitä kovalla helteellä. Jos Ranskassa on nyt se 40 astetta, ei se ole mitään siihen mitä silloin. Valehtelematta ainakin 50 astetta oli ja silti jaksettiin. Toisin kuin tämä pullamössö-vesipullo sukupolvi.
Ja heinätöiden lomassa juotiin vettä ja sahtia.
Vierailija kirjoitti:
Koomista, että joku alakouluikäinen ihan tosissaan luulee, että vedenjuominen on keksitty vasta 2000-luvulla. Ei ole lapsi tainnut koskaan kuulla vesileilistä, jotka kulkijat ennen pitivät mukanaan.
Niin, kulkijat. Oletan että tässä keskustelussa on aika vähän kulkureita ja useimmilla on koti ja esimerkiksi työpaikka, joiden välisiä matkoja he kulkevat. Voivat juoda ihan ennen lähtöä lasista, eikä tarvitse vesileiriä 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako kymmentä litraa vettä sinulla muuten on kotona kotivarassa?
Nolla kymmentä. Viimeksi kun oli pidempi vesikatko, tuosta naapurin paloasemalta sai käydä hakemassa ämpäriin vettä.
Arvasin, koska kirjotuksistasi huomaa, ettet osaa erottaa tärkeitä asioita vähemmän tärkeistä.
Minulla joka selviän ilman jatkuvaa vedenlipitystä kadulla, on n 50 litraa vettä kotivarassa. Oikeassa kriisissä sitä ei nimittäin saa vedenjakelusta lainkaan. Laita sinäkin kotivarasi kuntoon.
Missä olen sanonut, että lipitän jatkuvasti vettä kadulla?
Keskiajalla juotiin olutta, koska vesi ei yleensä ollut juomakelpoista 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koomista, että joku alakouluikäinen ihan tosissaan luulee, että vedenjuominen on keksitty vasta 2000-luvulla. Ei ole lapsi tainnut koskaan kuulla vesileilistä, jotka kulkijat ennen pitivät mukanaan.
Niin, kulkijat. Oletan että tässä keskustelussa on aika vähän kulkureita ja useimmilla on koti ja esimerkiksi työpaikka, joiden välisiä matkoja he kulkevat. Voivat juoda ihan ennen lähtöä lasista, eikä tarvitse vesileiriä 😀
Ai sä olet niin pieni lapsi, ettet ole koskaan kuullut ruumiillisesta työstä. Usko tai älä, mutta aika moni tekee sellaista nykyisinkin. Ei siihen tosiaan vesileiriä tarvita, mutta vesileili on hyvä olla mukana, jos tekee esim. asfalttihommia kesäkuumalla.
ilmastonlämpiäminen, jonka vaikutukset alkoivat näkyä 80-90-luvulla.
Tosiaan, ei ennen 50-70-luvulla kantanut nitään vesipulloa, kun kesässä oli vain muutama hellepäivä ja yöt olivat viileät, jolloin asunnot saatiin viileäksi yöllä tuulettamalla. Nykyään yölläkin on yli 20 astetta. Ja kyllä nestettä juotiin ennenkin, mutta vain hellepäivinä, joka oli harvinaista herkkua Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koomista, että joku alakouluikäinen ihan tosissaan luulee, että vedenjuominen on keksitty vasta 2000-luvulla. Ei ole lapsi tainnut koskaan kuulla vesileilistä, jotka kulkijat ennen pitivät mukanaan.
Niin, kulkijat. Oletan että tässä keskustelussa on aika vähän kulkureita ja useimmilla on koti ja esimerkiksi työpaikka, joiden välisiä matkoja he kulkevat. Voivat juoda ihan ennen lähtöä lasista, eikä tarvitse vesileiriä 😀
Aika monella meistä se työpaikka on ulkona ja kesällä tulee äkkiä kuuma ja jano. Ymmärrän, että tätä on vaikea hahmottaa, kun itse pelaa pleikkaa kaiket päivät kotona.
No nesteytyksen tärkeys ja nimenomaan veden juonti on ihan olennainen osa ihan kaikkea liikuntaa. Opetetaan ihan koulussa ja viimeistään armeijassa jos ei ole mennyt aiemmin perille.