Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä enne kesällä selvittiin ilman,että oli vesipullo mukana ja siitä hörpittiin koko ajan. Päiväkodissaki jo oltava juomapullot.

Vierailija
28.06.2026 |

Jatkuvaa hörppimisestä ja pullon täyttelyä koska muuten tulee kuolema,

Kommentit (209)

Vierailija
121/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on tuolle vedenkittaajalle hieman tietoa siitä, miten mainosmiehet keksivät tarpeen jatkuvalle vedenjuomiselle. Olette mainonnan uhreja.

 

https://medium.com/better-marketing/the-hydration-hustle-how-marketers-…

 

The Hydration Hustle: How Marketers Sold Us on Bottled Water
The story of how we became obsessed with hydration

 

 

 

Meillä Suomessa saa juomakelpoista vettä hanasta. Eli mikään mainosmies ei hyödy yhtään mitenkään siitä, että juon vettä. 

Mainiosmiehet ovat keksineet sen vedenjuomisen kulttuurin ja saaneet sinutkin uskomaan, että koko ajan on juotava vettä.

Vierailija
122/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä on peloteltu niin etteivät uskalla  edes roskapussia viedä laittamatta aurinkorasvaa suojakertoimella 50 ja tunkematta juomapulloa taskuun. Koska muuten helle tappaa heti,kun ovesta ulos astuu.

Hulluimmat laittaa aurinkovoidetta jopa keskellä pimeintä talvea :D

Lievästi huvitti kun menin uusien työkaverien kanssa afterille terassille kello 18 aikaan. Eräs kollega alkoi huolellisen rasvaamisen. Edes keskikesällä Helsingin ilta-auringon UV ei ole polttava vaikka ihanasti lämmittääkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne pärjännytkään, moni kuoli nestehukkaan tai muuten vain pökertyi helteellä

Vierailija
124/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesipullot ärsyttävät koska niitä ei ollut ennen samalla tavalla katukuvassa -> suuttuja tajuaa tulleensa vanhaksi ja suuttuu enemmän. Sen takia on erityisesti huomattu nuoret naiset

Vierailija
125/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ja kaverit käytiin välillä kotona tai kaverin luona juomassa vettä. 

Vierailija
126/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on tuolle vedenkittaajalle hieman tietoa siitä, miten mainosmiehet keksivät tarpeen jatkuvalle vedenjuomiselle. Olette mainonnan uhreja.

 

https://medium.com/better-marketing/the-hydration-hustle-how-marketers-…

 

The Hydration Hustle: How Marketers Sold Us on Bottled Water
The story of how we became obsessed with hydration

 

 

 

Meillä Suomessa saa juomakelpoista vettä hanasta. Eli mikään mainosmies ei hyödy yhtään mitenkään siitä, että juon vettä. 

Mainiosmiehet ovat keksineet sen vedenjuomisen kulttuurin ja saaneet sinutkin uskomaan, että koko ajan on juotava vettä.

 

 

Väärin. Olen huomannut juomisen hyödyt ihan itse. En  tarvitse mainosmiehiä siihen ,että ymmärrän, mitä tehdä kun janottaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ne päiväkodin vesipullot on koko ajan sekaisin, vaikka miten isolla kirjoittaisi niihin nimen. Hoitajat ei osaa lukea eikä välitä, taudit siirtyy kätevästi pullosta toiseen.

Lapset kyllä tarkkaan tietää, mikä on oma. Nimettömät laitetaan löytötavarahyllyyn. 

 

Tuohan olisikin kiva idea.  Vanhemmat tuovat sairaita ja lääkittyjä lapsia hoitoon tartuttamaan, joten laitetaan sama kiertämään.

Vierailija
128/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen päiväkodissa oli pihalla mukeja ja kannu vettä, niistä mukeista joi kaikki yhdessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä yhessä Jake Gyllenhalin armeija elokuvassa on hyvin opetettu nesteytyksen tärkeys kun ne on sielä aavikolla eikä tee mitään muuta kuin juo vettä kokoajan ja se tumma kersantti mikä lie huutaa siinä vieressä että pullo tyhjäks. Ei sitä turhaan juoda kuumalla ! ! !  Se nestehukka voi alkaa jo puolentunnin kohdalla, siitä etenee kokoajan, tunneissa voi olla jo taju kankaalla ennen ku huomaa mitää. 

Aavikolla. Käsitätkö miten kuuma on aavikolla? Onko Suomi yhtä kuuma maa vai asutko Saudi-Arabiassa?

Taas tuli näsäviisas kettuilemaan. Se nestehukka tulee ihan samalla tavalla oli ulkona +30 tai +60, sama mekanismi. Vesipullo mukaan !

Luuletko sinä ihmisen vedentarpeen olevan sama 60 asteessa kuin Suomrn kesäsäässä? Oikeasti?

Vierailija
130/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on tuolle vedenkittaajalle hieman tietoa siitä, miten mainosmiehet keksivät tarpeen jatkuvalle vedenjuomiselle. Olette mainonnan uhreja.

 

https://medium.com/better-marketing/the-hydration-hustle-how-marketers-…

 

The Hydration Hustle: How Marketers Sold Us on Bottled Water
The story of how we became obsessed with hydration

 

 

 

Meillä Suomessa saa juomakelpoista vettä hanasta. Eli mikään mainosmies ei hyödy yhtään mitenkään siitä, että juon vettä. 

Mainiosmiehet ovat keksineet sen vedenjuomisen kulttuurin ja saaneet sinutkin uskomaan, että koko ajan on juotava vettä.

 

 

MInkä v'tun kulttuurin? Ihmiset ovat juoneet vettä jo luolamiesajalla. Ei siinä mitään uutta ole. Ihmiskehosta 70% on vettä, joten juominen on ihmiselle elinehto. Ihminen kuolee nestehukkaan huomattavasti nopeammin kuin vaikkapa nälkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan luonnollista, että kurttuisia mammoja ahdistaa, kun nuori raikaskasvoinen nainen juo vettä ja kääntää miesten päät. Ihan loogista. 

Loogista on sekin, että ihmiset iän mukana kurtistuvat (sukupuolesta riippumatta), vaikka olisi nuorena raikaskasvoinen ja joisi vettä...

Vierailija
132/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan luonnollista, että kurttuisia mammoja ahdistaa, kun nuori raikaskasvoinen nainen juo vettä ja kääntää miesten päät. Ihan loogista. 

Loogista on sekin, että ihmiset iän mukana kurtistuvat (sukupuolesta riippumatta), vaikka olisi nuorena raikaskasvoinen ja joisi vettä...

 

 

Riittävästä nesteytyksestä huolehtivat kurtistuvat huomattavasti vähemmän ja sekös kurttumammoja ahdistaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
133/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on tuolle vedenkittaajalle hieman tietoa siitä, miten mainosmiehet keksivät tarpeen jatkuvalle vedenjuomiselle. Olette mainonnan uhreja.

 

https://medium.com/better-marketing/the-hydration-hustle-how-marketers-…

 

The Hydration Hustle: How Marketers Sold Us on Bottled Water
The story of how we became obsessed with hydration

 

 

 

Meillä Suomessa saa juomakelpoista vettä hanasta. Eli mikään mainosmies ei hyödy yhtään mitenkään siitä, että juon vettä. 

Mainiosmiehet ovat keksineet sen vedenjuomisen kulttuurin ja saaneet sinutkin uskomaan, että koko ajan on juotava vettä.

 

 

MInkä v'tun kulttuurin? Ihmiset ovat juoneet vettä jo luolamiesajalla. Ei siinä mitään uutta ole. Ihmiskehosta 70% on vettä, joten juominen on ihmiselle elinehto. Ihminen kuolee nestehukkaan huomattavasti nopeammin kuin vaikkapa nälkään. 

Montako kymmentä litraa vettä sinulla muuten on kotona kotivarassa?

Vierailija
134/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä tapellaan veden juomisesta :D Vesi on elinehto, juokaa sitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
135/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa miettinyt kun katsellut ihmisiä jotka pyörii jossain ilmastoidussa ostoskeskuksessa ja kaivelee laukuistaan vesipulloja vartin välein :D Metsäretkellä nyt ymmärtäisin.

Hörppimiseen tarvittavien pullojen myynti on varmaan melkoinen bisnes. Ei riitä, että ostat kaupan halvimman kulpaveden ja tempaiset pullollisen janoosi. Sinulla pitää olla jokin hieno merkkipullo, jossa sitten sisällä ties mitä litkua; pahimmillaan smoothie. Varmaan mukava pestä se pullo, ja toivoa, ettei mikään basilisko elä pullon sisäpinnalla ja aiheuta ripulia.

Miksi pitäisi ostaa kaupasta maksullista vettä joka kerta kun sitä tulee ilmaiseksi hanasta? Ihmiset on kantaneet juomaleiliä mukanaan varmaan tuhansia vuosia.

Vierailija
136/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan hörpi yhtään mitään.

Juon ihan normaalisti noin kaksi litraa vettä päivässä.

Vierailija
137/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo esim. Janni Hussin (35v) kasvoja ja vertaa niitä keskiverto av-,mammaan, huomaa kyllä helposti, miksi sitä vettä kannattaisi juoda riittävästi. 

Vierailija
138/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen siinä jatkuvassa vesipullon kallistelussa eniten sitä, että täytyyhän sen nesteen sitten tulla poiskin, eikö siinä joudu ravaamaan myös vessassa kovin tiuhaan jos hörppii vettä koko ajan?

Osa hikoilee myös nestettä pois, eikä vaan pissaile.

Vierailija
139/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kymmentä litraa vettä sinulla muuten on kotona kotivarassa?

 

Nolla kymmentä. Viimeksi kun oli pidempi vesikatko, tuosta naapurin paloasemalta sai käydä hakemassa ämpäriin vettä. 

Vierailija
140/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on tuolle vedenkittaajalle hieman tietoa siitä, miten mainosmiehet keksivät tarpeen jatkuvalle vedenjuomiselle. Olette mainonnan uhreja.

 

https://medium.com/better-marketing/the-hydration-hustle-how-marketers-…

 

The Hydration Hustle: How Marketers Sold Us on Bottled Water
The story of how we became obsessed with hydration

 

 

 

Meillä Suomessa saa juomakelpoista vettä hanasta. Eli mikään mainosmies ei hyödy yhtään mitenkään siitä, että juon vettä. 

Mainiosmiehet ovat keksineet sen vedenjuomisen kulttuurin ja saaneet sinutkin uskomaan, että koko ajan on juotava vettä.

Mitä vi..ttua sä sönkötät? Vettä on ennenkin juotu janoon.