Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmeessä enne kesällä selvittiin ilman,että oli vesipullo mukana ja siitä hörpittiin koko ajan. Päiväkodissaki jo oltava juomapullot.

Vierailija
28.06.2026 |

Jatkuvaa hörppimisestä ja pullon täyttelyä koska muuten tulee kuolema,

Kommentit (209)

Vierailija
101/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkee naamasta ketkä juo riittävästi vettä, varsinkin kun ikääntyy. Ihminen koostuu vedestä, jos haluaa kuivan korppunaaman niin sitten on juomatta.

Urheilujuomia valmistava firma keksi ne väitteet markkinointia varten, että koko ajan pitäisi juoda jotain, tai suorisyky heikkenee. Se on siis ihan mainosmiesten myynninedistämisväite, hatusta vedettyä. Se on kuitenkin iskostunut osalle selvästi mieleen ja muuttunut vuosikymmenten kuluessa totuudeksi, mitä se ei oikeasti tosiaankaan ole.

Vierailija
102/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta on se, jos omaa toimintamallia tuputetaan muille, että nyt on pakko olla vesipullo mukana. Tai jos on 0,5 litran vesipullo mukana muutaman tunnin retkelle, niin kauhistellaan ettei tuo riitä. Haluan itse päättää paljonko vettä kannan mukanani. Olen ollut yleensä myös hyvä arvioimaan tarpeen. 

Älä mene tuohon AP : n kaivamaan kuoppaan. AP haluaa juurikin sitä, että aletaan riitelemään asiasta. Se on Vakitrolli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilujuomia valmistava firma keksi ne väitteet markkinointia varten, että koko ajan pitäisi juoda jotain, tai suorisyky heikkenee. Se on siis ihan mainosmiesten myynninedistämisväite, hatusta vedettyä. Se on kuitenkin iskostunut osalle selvästi mieleen ja muuttunut vuosikymmenten kuluessa totuudeksi, mitä se ei oikeasti tosiaankaan ole.

 

Aika erikoista, että markkinoivat VEDEN juomista sen sijaan, että kehottaisivat ihmisiä käyttämään heidän myymiään urheilujuomia. 

Vierailija
104/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä yhteydessä joku kulkee kadulla vesipullo kädessä ja hörppii 10 minuutin välein ja joku seuraa perässä katsoen kulauksia? Aika erikoiselta kuulostaa vainota jotakuta noin, luulisi että laatukin loppuu jo kun vain jatkaa kävelyä.

Vierailija
105/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä yhessä Jake Gyllenhalin armeija elokuvassa on hyvin opetettu nesteytyksen tärkeys kun ne on sielä aavikolla eikä tee mitään muuta kuin juo vettä kokoajan ja se tumma kersantti mikä lie huutaa siinä vieressä että pullo tyhjäks. Ei sitä turhaan juoda kuumalla ! ! !  Se nestehukka voi alkaa jo puolentunnin kohdalla, siitä etenee kokoajan, tunneissa voi olla jo taju kankaalla ennen ku huomaa mitää. 

Vierailija
106/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahinta on se, jos omaa toimintamallia tuputetaan muille, että nyt on pakko olla vesipullo mukana. Tai jos on 0,5 litran vesipullo mukana muutaman tunnin retkelle, niin kauhistellaan ettei tuo riitä. Haluan itse päättää paljonko vettä kannan mukanani. Olen ollut yleensä myös hyvä arvioimaan tarpeen. 

Ei auta sitten valittaa heikkoa oloa tai pummia muilta vettä kun oma loppuu kesken.

Vastailet omaan aloitukseesi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan luonnollista, että kurttuisia mammoja ahdistaa, kun nuori raikaskasvoinen nainen juo vettä ja kääntää miesten päät. Ihan loogista. 

Vierailija
108/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla tarhassa lapsia kuukahti vedenpuutteeseen harva se päivä. Ei tajuttu mistä se johtui, se oli vähän kuin kätkytkuolema. Jouduin aina näitä suruviestejä soittamaan, että teidän Tero nääntyi tänään, otan osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen ihmiset näyttikin nuorina jo tosi vanhoilta kun ei vettä juoneet tarpeeksi. Olivat kuin kuivia korppuja. Kolmekymppiset näytti viisikymppisiltä ja viisikymppiset oli jo todella vanhoja. 

Äiti ei juonut paljon vettä ja näytti tosi kuivalta 50-vuotiaana. Minä taas olen pitänyt huolen vedenjuonnista ja näytin niin paljon terveemmältä 50-vuotiaana.

Vierailija
110/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on tuolle vedenkittaajalle hieman tietoa siitä, miten mainosmiehet keksivät tarpeen jatkuvalle vedenjuomiselle. Olette mainonnan uhreja.

 

https://medium.com/better-marketing/the-hydration-hustle-how-marketers-…

 

The Hydration Hustle: How Marketers Sold Us on Bottled Water
The story of how we became obsessed with hydration

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnin mittaisessa palaverissakin naiset hörppii vettä vähänpäästä. Eikö nyt jumalaut tuntia pysty oleen juomatta??

Mitä se sinua häiritsee? Mee terapiaan, jos on noin vaikeaa.

Se on jo, mutta ei siitä ole apua

Vierailija
112/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on tuolle vedenkittaajalle hieman tietoa siitä, miten mainosmiehet keksivät tarpeen jatkuvalle vedenjuomiselle. Olette mainonnan uhreja.

 

https://medium.com/better-marketing/the-hydration-hustle-how-marketers-…

 

The Hydration Hustle: How Marketers Sold Us on Bottled Water
The story of how we became obsessed with hydration

 

 

 

Meillä Suomessa saa juomakelpoista vettä hanasta. Eli mikään mainosmies ei hyödy yhtään mitenkään siitä, että juon vettä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkee naamasta ketkä juo riittävästi vettä, varsinkin kun ikääntyy. Ihminen koostuu vedestä, jos haluaa kuivan korppunaaman niin sitten on juomatta.

Urheilujuomia valmistava firma keksi ne väitteet markkinointia varten, että koko ajan pitäisi juoda jotain, tai suorisyky heikkenee. Se on siis ihan mainosmiesten myynninedistämisväite, hatusta vedettyä. Se on kuitenkin iskostunut osalle selvästi mieleen ja muuttunut vuosikymmenten kuluessa totuudeksi, mitä se ei oikeasti tosiaankaan ole.

Oletkos kokeillut tehdä vaikka yhtämittaista liikuntaa 5 h putkeen, esim. kovaa pyöräilyä, täysin juomatta? Kyllä urheilujuomillekin tarpeensa on, niillä ketkä oikeasti urheilee.

Vierailija
114/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä yhessä Jake Gyllenhalin armeija elokuvassa on hyvin opetettu nesteytyksen tärkeys kun ne on sielä aavikolla eikä tee mitään muuta kuin juo vettä kokoajan ja se tumma kersantti mikä lie huutaa siinä vieressä että pullo tyhjäks. Ei sitä turhaan juoda kuumalla ! ! !  Se nestehukka voi alkaa jo puolentunnin kohdalla, siitä etenee kokoajan, tunneissa voi olla jo taju kankaalla ennen ku huomaa mitää. 

Aavikolla. Käsitätkö miten kuuma on aavikolla? Onko Suomi yhtä kuuma maa vai asutko Saudi-Arabiassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on tuolle vedenkittaajalle hieman tietoa siitä, miten mainosmiehet keksivät tarpeen jatkuvalle vedenjuomiselle. Olette mainonnan uhreja.

 

https://medium.com/better-marketing/the-hydration-hustle-how-marketers-…

 

The Hydration Hustle: How Marketers Sold Us on Bottled Water
The story of how we became obsessed with hydration

 

 

Joo, amerikkalaiset vesipullottajat tosiaan vetää JÄÄTÄVÄT massit, kun suomalaiset laittavat pulloon vettä hanasta :D:D:D:D

Vierailija
116/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ne päiväkodin vesipullot on koko ajan sekaisin, vaikka miten isolla kirjoittaisi niihin nimen. Hoitajat ei osaa lukea eikä välitä, taudit siirtyy kätevästi pullosta toiseen.

Hyi js yäk.

Vierailija
117/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa meillä pyydettiin vesipullot siksi, että lapset juoksevat helteessä leikeissään ja tulevat sanomaan että jano. Ulko-ovet lukossa ja aikuisia 2 per 21 lasta, joten ei voi lähteä käyttämään juoma-automaatilla. 

Vierailija
118/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on tuolle vedenkittaajalle hieman tietoa siitä, miten mainosmiehet keksivät tarpeen jatkuvalle vedenjuomiselle. Olette mainonnan uhreja.

 

https://medium.com/better-marketing/the-hydration-hustle-how-marketers-…

 

The Hydration Hustle: How Marketers Sold Us on Bottled Water
The story of how we became obsessed with hydration

Vettä saa hanasta, ei tartte ostaa pullovettä.

Vierailija
119/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä yhessä Jake Gyllenhalin armeija elokuvassa on hyvin opetettu nesteytyksen tärkeys kun ne on sielä aavikolla eikä tee mitään muuta kuin juo vettä kokoajan ja se tumma kersantti mikä lie huutaa siinä vieressä että pullo tyhjäks. Ei sitä turhaan juoda kuumalla ! ! !  Se nestehukka voi alkaa jo puolentunnin kohdalla, siitä etenee kokoajan, tunneissa voi olla jo taju kankaalla ennen ku huomaa mitää. 

Aavikolla. Käsitätkö miten kuuma on aavikolla? Onko Suomi yhtä kuuma maa vai asutko Saudi-Arabiassa?

Taas tuli näsäviisas kettuilemaan. Se nestehukka tulee ihan samalla tavalla oli ulkona +30 tai +60, sama mekanismi. Vesipullo mukaan !

Vierailija
120/209 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa miettinyt kun katsellut ihmisiä jotka pyörii jossain ilmastoidussa ostoskeskuksessa ja kaivelee laukuistaan vesipulloja vartin välein :D Metsäretkellä nyt ymmärtäisin.

Hörppimiseen tarvittavien pullojen myynti on varmaan melkoinen bisnes. Ei riitä, että ostat kaupan halvimman kulpaveden ja tempaiset pullollisen janoosi. Sinulla pitää olla jokin hieno merkkipullo, jossa sitten sisällä ties mitä litkua; pahimmillaan smoothie. Varmaan mukava pestä se pullo, ja toivoa, ettei mikään basilisko elä pullon sisäpinnalla ja aiheuta ripulia.