Miten ihmeessä enne kesällä selvittiin ilman,että oli vesipullo mukana ja siitä hörpittiin koko ajan. Päiväkodissaki jo oltava juomapullot.
Jatkuvaa hörppimisestä ja pullon täyttelyä koska muuten tulee kuolema,
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen miettinyt. Eikö perusterve ihminen ja lapsi pärjää tunnin pari tai jopa kolme juomatta. Ennen pärjäsi aivan hyvin.
En mä ainakaan viitsi kanniskrlla vesipulloa, kun lähden lenkille. Juon lähtiessäni ja tullessani ja hyvin pärjään.
Entä jos lapsi ei ole juonut ollenkaan koko aamupäivänä ja on hellettä ulkona? Sama koskee tietysti ihan kaikkia vauvast vaariin. Parempi vaan pitää vettä mukana. Ja hyvä vaan jos juo. Itse olen tosi huono juomaan, koska inhoan jatkuvaa vessassa käymistä.
Miksi sellainen ihminen, joka ei muista aamupäivällä juoda yhtään, muistaisi asian siinä vaiheessa kun lähtee ulos? Eikö olisi vain järkevämpää juoda kotona ensin?
Ja sitten tahallaan väärinymmärtäjät! Sanoin, uusi muoti-ilmiö=pullon kantaminen koko ajan mukanaan,en vedenjuonti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesällä kannattaa ostaa veden sekaan elektrolyyttejä tai laittaa vaikka vähän suolaa sinne veden sekaan myös
Miksi? Luuletko, että joskus 1800-luvulla porukka laittoi Puhdistamon lime-mango jauhetta vetensä joukkoon? :D:D:D
Tänään vuosi on 2026 ja asioista tiedetään enemmän kuin 1800 luvulla. Ehkä siksi
Vuonna 2026kin jokainen edes auttavasti kartalla oleva tietää, että nuo lisäainejauheet ovat mainoskikka. Tavallinen merisuola sisältää ihan riittävästi elektrolyyttejä. Suomalaisilla tosin ei ole tarvetta lisätä sitä juomaan, koska suomalaiset saavat ruuasta jo älyttömät määrät suolaa.
Vierailija kirjoitti:
Samaa miettinyt kun katsellut ihmisiä jotka pyörii jossain ilmastoidussa ostoskeskuksessa ja kaivelee laukuistaan vesipulloja vartin välein :D Metsäretkellä nyt ymmärtäisin.
Koska ne on kaupunkiorjia.
Vierailija kirjoitti:
Noku niitten on pakko lehdissä maalata tällästä kuvaa kokoajan että aurinko on nyt paha asia ja se tappaa kaikki ketä sinne ulos menee, kesä on aivan kauheaa ja Eurooppa on nyt kokoajan aurinkohyökkäyksen kohteena. Oikeastihan noikin kuolemat on todennäkösesti jotain heikossa kunnossa jo valmiiksi olevia ihmisiä ketkä eivät osaa oikein huolehtia itsestään, ei sillä ettäkö ne olisi jotenkin vähempiarvoisia ja niiden kuuluisi menehtyä sinne aurinkoon, mutta vähän perspektiiviä asioihin, että tottakai joku menehtyy aurinkoon jos se sammuu esim sinne viinapäissään. Siinäkin tullaan aina siihen omavastuuseen että pitiki sinne mennä sammumaan, ja toiseks miksei ollu vettä mukana just.
No nyt mennään taas aivan eri asiaan, mutta kommentoinpa sen verran, että kun +40 asteessa huitelevista lämpötiloista puhutaan, niin se on tappava kuumuus. Se on tietenkin aivan selvää, että sydänvikaiset ja iäkkäät ihmiset on suurimmassa riskiryhmässä, mutta kenellekään sellainen lämpötila ei ole terveellistä. Ja siinä kuumuudessa, jotta ylipäätään pystyy ulkona olemaan, on pakko juoda jatkuvasti, muuten iskee nestehukka hetkessä.
Se nykyinen trendi, että kaikilla tosiaan on jatkuvasti vesipullot kädessä, on ihan toinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten tahallaan väärinymmärtäjät! Sanoin, uusi muoti-ilmiö=pullon kantaminen koko ajan mukanaan,en vedenjuonti!
Aika vaikea on kuljettaa vettä mukanaan ilman pulloa. Ja vettä on pidetty mukana jo vuosisatoja.
Mutta kai olette nähneet nähneet vanhoja valokuvia, joissa 20-30-vuotiaat näyttävät 50-60-vuotiailta?
No niin KATSOKAAS kun aavikolla ei ole järviä eikä puita . Siitä tämä johtuu . Älä salli kaataa rannoilta puita kuin eräät tekee . Eroosio syö maan sun mökiltä. Ja aurinko kuivattaa kasvit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koomista, että joku alakouluikäinen ihan tosissaan luulee, että vedenjuominen on keksitty vasta 2000-luvulla. Ei ole lapsi tainnut koskaan kuulla vesileilistä, jotka kulkijat ennen pitivät mukanaan.
Niin, kulkijat. Oletan että tässä keskustelussa on aika vähän kulkureita ja useimmilla on koti ja esimerkiksi työpaikka, joiden välisiä matkoja he kulkevat. Voivat juoda ihan ennen lähtöä lasista, eikä tarvitse vesileiriä 😀
Aika monella meistä se työpaikka on ulkona ja kesällä tulee äkkiä kuuma ja jano. Ymmärrän, että tätä on vaikea hahmottaa, kun itse pelaa pleikkaa kaiket päivät kotona.
Onko ulkona työskentely vaurioittanut aivojasi niin paljon, ettet ymmärrä eroa ulkona työskentelevän ja kauppakeskukseen hengailemaan lähtevän kanssa? Kukaan muu ei varmasti ihmettele, jos asfalttihemmoilla tai puutarhureilla on vesipullo mukana.
Hirveästi näkyy niitä jättikokoisia juomapulloja joiden kyljissä on oikein tsemppaamista että " You got this,almost there" jne kunnes lopulta tulee maali, eli pullon pohja. Miksi ihmeessä sellaista tarvitsee raahata mukana puolipilvisenä päivänä ja lyhyillä matkoilla?! On täysin eri asia tehdä vaikka reipas pyörälenkki jonnekin pitkospuille, kuin mennä ratikalla ostarille. Vettä on hyvä juoda,mutta liika on liikaa.
Etkö liiku ollenkaan ja istut ilmastoidussa kämpässä 24/7 vai miten vesipullo on sulle noin outo asia?
Ei edes ennen ollut näin lämpimiä kesijä, mitä nykyään. Nyt vasta viimeisen 20v aikana ollaan rakennettu vesipisteitä ja viilennetty huoneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koomista, että joku alakouluikäinen ihan tosissaan luulee, että vedenjuominen on keksitty vasta 2000-luvulla. Ei ole lapsi tainnut koskaan kuulla vesileilistä, jotka kulkijat ennen pitivät mukanaan.
Niin, kulkijat. Oletan että tässä keskustelussa on aika vähän kulkureita ja useimmilla on koti ja esimerkiksi työpaikka, joiden välisiä matkoja he kulkevat. Voivat juoda ihan ennen lähtöä lasista, eikä tarvitse vesileiriä 😀
Aika monella meistä se työpaikka on ulkona ja kesällä tulee äkkiä kuuma ja jano. Ymmärrän, että tätä on vaikea hahmottaa, kun itse pelaa pleikkaa kaiket päivät kotona.
Onko ulkona työskentely vaurioittanut aivojasi niin paljon, ettet ymmärrä eroa ulkona työskentelevän ja kauppakeskukseen hengailemaan lähtevän kanssa? Kukaan muu ei varmasti ihmettele, jos asfalttihemmoilla tai puutarhureilla on vesipullo mukana.
Missä on sanottu, että tässä ketjussa saa puhua vain kauppakeskuskessa hengailevista? Tiesitkö muuten, että aika moni ulkotyössä olevakin käy kauppakeskuksessa esim. työpäivän jälkeen ostamassa ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ne päiväkodin vesipullot on koko ajan sekaisin, vaikka miten isolla kirjoittaisi niihin nimen. Hoitajat ei osaa lukea eikä välitä, taudit siirtyy kätevästi pullosta toiseen.
Kukaan ei pakota laittamaan lasta broilerilaitokseen jos itse välittää lapsestaan. Se että dumppaat lapsen jollekin joka ei välitä on välinpitämättömyyden osoitus sinulta vanhempana.
Töihinkö se lapsi pitäisi ottaa mukaan vai viedä dementoituneelle isovanhemmalle hoitoon?
Olet töistä pois ja miehesi elättää perheen niinkuin kuuluukin. Olet nainen, vaadi oikeutesi äitinä. Se että olet synnytyskone ja heivaat lapsen jollekin ulkopuoliselle tai sille dementiamummolle on ihan yhtä lailla välinpitämättömyyttä äitinä. Luota mieheesi, että hän tuo rahan taloon ja lakkaa vetämästä niitä housuja jalkaan.
Hän on mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koomista, että joku alakouluikäinen ihan tosissaan luulee, että vedenjuominen on keksitty vasta 2000-luvulla. Ei ole lapsi tainnut koskaan kuulla vesileilistä, jotka kulkijat ennen pitivät mukanaan.
Niin, kulkijat. Oletan että tässä keskustelussa on aika vähän kulkureita ja useimmilla on koti ja esimerkiksi työpaikka, joiden välisiä matkoja he kulkevat. Voivat juoda ihan ennen lähtöä lasista, eikä tarvitse vesileiriä 😀
Ai sä olet niin pieni lapsi, ettet ole koskaan kuullut ruumiillisesta työstä. Usko tai älä, mutta aika moni tekee sellaista nykyisinkin. Ei siihen tosiaan vesileiriä tarvita, mutta vesileili on hyvä olla mukana, jos tekee esim. asfalttihommia kesäkuumalla.
Ai sinä vesijankkaaja olet asfalttimies, sikmä tapauksessa on tosi hyvä, että muistat juoda niissä hommissa. Laita veteen jotain nestehukkaan tarkoitettua suoliluosta myös!
Tällaiselle akateemiselle paperinpyörittäjälle kuin minä ei tule töissä hiki eikä jano, siksi ei ole tarvetta jatkuvaan juomiseen. On pikemminkin ärsyttävää rampata jatkuvasti vessassa.
No ulkona voi aina käydä oluella jossain tai kahvilla ja juoda vettä . Voi vaikka ostaa kaupasta pelkän veden eikä muuta . Rollaattorissa kulkee vesipullo hyvin ja kun ottaa mukaan pestyn muovimukin niin hyvin menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen miettinyt. Eikö perusterve ihminen ja lapsi pärjää tunnin pari tai jopa kolme juomatta. Ennen pärjäsi aivan hyvin.
En mä ainakaan viitsi kanniskrlla vesipulloa, kun lähden lenkille. Juon lähtiessäni ja tullessani ja hyvin pärjään.
Entä jos lapsi ei ole juonut ollenkaan koko aamupäivänä ja on hellettä ulkona? Sama koskee tietysti ihan kaikkia vauvast vaariin. Parempi vaan pitää vettä mukana. Ja hyvä vaan jos juo. Itse olen tosi huono juomaan, koska inhoan jatkuvaa vessassa käymistä.
Miksi sellainen ihminen, joka ei muista aamupäivällä juoda yhtään, muistaisi asian siinä vaiheessa kun lähtee ulos? Eikö olisi vain järkevämpää juoda kotona ensin?
Hikoillessa varmasti muistaa, silloin tulee jano. Itse kannan vesipulloa mukana hellesäällä liikkuessa, mutta en muuten. Olen vessassa ramppaaja tyyppiä muutenkin, joten en viitsi turhaan vettä lipittää, jollei tosiaan janots.
Onko ulkona työskentely vaurioittanut aivojasi niin paljon, ettet ymmärrä eroa ulkona työskentelevän ja kauppakeskukseen hengailemaan lähtevän kanssa? Kukaan muu ei varmasti ihmettele, jos asfalttihemmoilla tai puutarhureilla on vesipullo mukana.
Miksi päiväkotilaiset hengailevat kauppakeskuksissa? Otsikossahan puhutaan päiväkodissa juomisesta.
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen siinä jatkuvassa vesipullon kallistelussa eniten sitä, että täytyyhän sen nesteen sitten tulla poiskin, eikö siinä joudu ravaamaan myös vessassa kovin tiuhaan jos hörppii vettä koko ajan?
Ihmisellä on virtsarakko tuota varten.
Nesteen puulaakijoukkueen nimi oli Nestehukat.