Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaista olisi asua asuntoautossa?

Vierailija
28.06.2026 |

Siis sellaisessa oikeasti kivassa, ei missään käpyisessä van-life -pakussa.

Olen vajaa 50v leski ja teen enimmäkseen etätöitä, ainoa lapseni opiskelee.

Toimistolla käyn silloin tällöin ja nekin varmasti olisi sovittavissa. Viihdyn sekä maalla että kaupungissa, olen enimmäkseen terve, rintasyöpä on ollut remissiossa 10v ja minulla on nyt puhtaat paperit siitä. Harrastan luontoilua, juoksemista, patikoimista, taidenäyttelyitä ja teatteria. Miesystävä minulla on, mutta asumme erillämme ja molemmat tarvimme paljon omaa aikaa. Hän etätöissä myös, joten voisi lähteä reissuun mukaan halutessaan, mutta enemmän tämä olisi minua varten.

Minulla on kesämökki ja kaupunkiasunto joista on velkaa olematon määrä jäljellä. Olen ihan huvikseni miettinyt, että nyt aika rankkojen vuosien jälkeen voisi olla hyvä aika tehdä joku muutos ja myydä molemmat, saisin niistä oikein hyvän summan rahaa jonka voisi laittaa tuottamaan ylimääräistä ja silti ostaa todella mukavan asuntoauton.

Käytännössä voisin lopettaa työnteon, mutta pidän töistäni ja niitä mielelläni vaikka 4pv viikossa tekisin.

Mitä isoja haittapuolia siinä olisi? Pyykkäämisen keksin isoimpana.

En varmaan ympäri Eurooppaa ajelisi, Suomessa enimmäkseen ja varmaankin aika pitkiä aikoja samassa paikassa kerrallaan...

Säästäisin aivan hurjan summan rahaa vuodessa, ja voisin vaihtaa maisemaa kun huvittaa vaikkapa parhaiden sienestyspaikkojen perässä.

Ihan ajatusleikin tasolla tämä vielä...Mutta kyllä tämä jotenkin kutkuttaa. Ja kun olen nyt hyvässä kunnossa, taloudellinen tilanne ja työtilanne sen sallisi niin melkein tuntuisi synniltä olla kokeilematta. 

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraa viikoksi sopiva auto. Sittenpähän näet.

Vierailija
42/49 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset "mukavat, isot" maksavat muuten satojatuhansia... että aika harvalla on varaa... 

Jos asunnon ja mökin myy, niin luulisi yhden asuntoauton saavan... Tai vaikka kolme.... 

Asuntoja ja mökkejä on aika eri hintaisia, tiedoksesi vain. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vajaa 50v leski? Kuinka vajaa? Ja mihis ihmeeseen puoliso kuoli, kerroppas!

Mitä sillä tiedolla teet?

Vierailija
44/49 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokraa viikoksi sopiva auto. Sittenpähän näet.

Ap tässä taas. 

Minä luulen, että minulle varmaan olisi järkevää lähteä kokeilemaan vaikkapa 3kk ensin. Siinä ajassa yleensä alkaa isoin uutuudenviehätys karisemaan omalla kohdallani. Pitkät reissut ovat tuttuja minulle muuten, ja olen hyvin sopeutuva. Varmaan tuossa ajassa jo hyvin tarkkaan oppisi, että mitä asioita arvostan ja mitkä ovat tarpeettomia. Ajoakin varmasti ehtisi tulla ihan kiitettävä määrä. 

Vuokraaminen on kyllä todella hyvä ajatus, tunnen itseni hieman hölmöksi kun en sitä osannut ajatella! 😁 

Vierailija
45/49 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokraa viikoksi sopiva auto. Sittenpähän näet.

Ap tässä taas. 

Minä luulen, että minulle varmaan olisi järkevää lähteä kokeilemaan vaikkapa 3kk ensin. Siinä ajassa yleensä alkaa isoin uutuudenviehätys karisemaan omalla kohdallani. Pitkät reissut ovat tuttuja minulle muuten, ja olen hyvin sopeutuva. Varmaan tuossa ajassa jo hyvin tarkkaan oppisi, että mitä asioita arvostan ja mitkä ovat tarpeettomia. Ajoakin varmasti ehtisi tulla ihan kiitettävä määrä. 

Vuokraaminen on kyllä todella hyvä ajatus, tunnen itseni hieman hölmöksi kun en sitä osannut ajatella! 😁 

Tuolta nettikaravaani-sivulta löytää näköjään myös vuokrattavia. hakuehdoissa voi asettaa rajaksi sen 3500-kiloa, samoin myytävissä autoissa.

Aika suolaiset vuokrahinnat ainakin, jos yksin vuokraa: 500 viikko ja siitä ylöspäin.

Vierailija
46/49 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokraa viikoksi sopiva auto. Sittenpähän näet.

Ap tässä taas. 

Minä luulen, että minulle varmaan olisi järkevää lähteä kokeilemaan vaikkapa 3kk ensin. Siinä ajassa yleensä alkaa isoin uutuudenviehätys karisemaan omalla kohdallani. Pitkät reissut ovat tuttuja minulle muuten, ja olen hyvin sopeutuva. Varmaan tuossa ajassa jo hyvin tarkkaan oppisi, että mitä asioita arvostan ja mitkä ovat tarpeettomia. Ajoakin varmasti ehtisi tulla ihan kiitettävä määrä. 

Vuokraaminen on kyllä todella hyvä ajatus, tunnen itseni hieman hölmöksi kun en sitä osannut ajatella! 😁 

Tuolta nettikaravaani-sivulta löytää näköjään myös vuokrattavia. hakuehdoissa voi asettaa rajaksi sen 3500-kiloa, samoin myytävissä autoissa.

Aika suolaiset vuokrahinnat ainakin, jos yksin vuokraa: 500 viikko ja siitä ylöspäin.

Kiitos, pitää tutkia. Ehkä, jos pidemmäksi aikaa vuokraa niin hinnasta voisi hieman neuvotellakin... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/49 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokraa viikoksi sopiva auto. Sittenpähän näet.

Ap tässä taas. 

Minä luulen, että minulle varmaan olisi järkevää lähteä kokeilemaan vaikkapa 3kk ensin. Siinä ajassa yleensä alkaa isoin uutuudenviehätys karisemaan omalla kohdallani. Pitkät reissut ovat tuttuja minulle muuten, ja olen hyvin sopeutuva. Varmaan tuossa ajassa jo hyvin tarkkaan oppisi, että mitä asioita arvostan ja mitkä ovat tarpeettomia. Ajoakin varmasti ehtisi tulla ihan kiitettävä määrä. 

Vuokraaminen on kyllä todella hyvä ajatus, tunnen itseni hieman hölmöksi kun en sitä osannut ajatella! 😁 

Suviseurojen jälkeen on runsaasti valinnanvaraa vuokra-autoista.

Vierailija
48/49 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa! Tokikaan ei kaikille sovi, mutta itse haluaisin myös muuttaa pysyvästi autoon. 

Meillä on retkeilyauto, jossa ollaan asuttu puoli vuotta. Nykyään reissataan autolla noin 3 kk vuodesta ja mies asuu siinä puolet viikosta.

Kun tavaroilla on omat paikkansa, asuminen autossa on todella helppoa. Ja etenkin luonnossa liikkujalle mukavaa, kohteesta toiseen!

Pyykit pestään reissussakin aina itsepalvelupesulassa. Tunnin päästä saa puhtaat, kuivat pyykit viikata kaappiin. 

Ystäväni on asunut autossa jo viisi vuotta. Hän ajaa talveksi lämpimään, kesät on Suomessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/49 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdistä hyvään 24h punttisaliin että on saunaa, suihkua ja vessaa ympäri vuorokauden niin menee aika hyvin. 

Autossa on suihku ja vessa.