Reagoitteko vahvemmin, jos joku haisee pahalle vai jos joku haisee vahvasti hajusteelle?
Siinäpä se kysymys otsikossa. Kumpi häiritsee teitä enemmän? Kummasta huomautatte henkilölle todennäköisemmin tai yritätte elekielellä vihjaista asiasta?
Kommentit (49)
En huomauttele toisille ihmisille.
Hajusteet on pahempi.
Pienikin määrä hajustetta voi riittää haisemaan pahalta metrien päähän. Saa asua kaksi viikkoa roskiksessa peseytymättä jotta levittäisi samanlaista hajuhaittaa.
Vierailija kirjoitti:
Hajuste. Ei huonolla hygienialla edes voi saada niin pahaa ja voimakasta hajua mitä hajuvesillä
Entä esim. hammas- tai ientulehdus tms?
Kumpikin. En elehdi, yritän päästä pakoon hengittämättä tai jotain nenän sekä suun eteen. Saattaisin sanoa että liikaa parfyymia ilmassa.
Hajuste voi laukaista astmakohtauksen. Yskimisestä ei meinaa tulla loppua.
Hajuste. Kerran bussissa vieressäni istui nainen jolla oli todella imelän makea kanelinen ja voimakas parfyymi, että se tarttui vaatteisiini ja jäi haisemaan nenääni vähäksi aikaa. Hyi että.
Yksi työkaveri jätti peseytymättä. Siis oikeasti tyyliin kävi suihkussa kerran viikossa.
On se nyt helvetisti pahempi, kuin hajusteet.
Hajuste laukaisee kipukohtauksen.
Ehdottomasti hiki pahempi minulle jostain syystä.
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin. En elehdi, yritän päästä pakoon hengittämättä tai jotain nenän sekä suun eteen. Saattaisin sanoa että liikaa parfyymia ilmassa.
Minä kerran sanoi ääneen kaupassa pahasta hajusta ennenkuin huomasin pahan hajun lähteen, nimittäin hyvin likainen pariskunta, he kyllä kuuluvat kommenttini.
Vierailija kirjoitti:
Yksi työkaveri jätti peseytymättä. Siis oikeasti tyyliin kävi suihkussa kerran viikossa.
On se nyt helvetisti pahempi, kuin hajusteet.
Vielä 1970-luvulla ihmiset kävivät saunassa kerran viikossa.
Pikku pesut kyllä tehtiin pesuvadissa.
Usein nuo menevät käsi kädessä eli voimakkaan hajusteen käyttäjä myös haisee pahalle. Hajusteella joko koitetaan peittää omaa hajua tai sitten mitään hajuja ei huomata jonka takia sitä parfyymiakin tungetaan pyörryttävä määrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajuste. Ei huonolla hygienialla edes voi saada niin pahaa ja voimakasta hajua mitä hajuvesillä
Entä esim. hammas- tai ientulehdus tms?
Meillä töissä eräs käyttää niin paljon parfyymiä että se tulee pistävästi nenään jopa oven läpi. Ei mikään puliukkokaan haise niin pahalle.
Miten kertoa ihmiselle, että hajunsa (pesemättömyys, likaiset vaattet) on todennäköisesti se syy, miksi häntä kartetaan? Ihmettelee esim. kun työhaastattelut menee aina huonosti (kun koko huone jää haisemaan jälkeensä).
Vierailija kirjoitti:
Miten kertoa ihmiselle, että hajunsa (pesemättömyys, likaiset vaattet) on todennäköisesti se syy, miksi häntä kartetaan? Ihmettelee esim. kun työhaastattelut menee aina huonosti (kun koko huone jää haisemaan jälkeensä).
Jos on noin paha tilanne niin sanoo vaan suoraan. Helpotus lopulta sekä henkilölle itselleen että kaikille jotka joutuvat ikinä olemaan samassa tilassa hänen kanssaan. Mikään vihjailu ei toimi, ei tuollaiset ymmärrä
Paha haju lähinnä etoo. Joistain hajusteista alkaa sitten nenä valua, keuhkoissa rohista ja päätä särkeä. En huomauta kummastakaan kellekään, koska en koe sitä tarpeelliseksi. En ole maailman napa.
Hajuste. Ei huonolla hygienialla edes voi saada niin pahaa ja voimakasta hajua mitä hajuvesillä