Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eihän naisena ole mikään pakko ajaa ihokarvoja tai meikata

Vierailija
28.06.2026 |

Kuka nämä jutut ovat oikein keksineet?

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vapaus jättää sheivaamatta. Aivan kaikki. Niin kauan kuin mun ei tarvitse sun kanssa harrastaa seksiä, eikä olla parisuhteessa, niin kaikki on hyvin. Teippailet vaikka irtokarvoja kasvoihisi, niin ei haittaa minua millään muotoa. 

Vierailija
102/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni kainalokarvat näyttää hyvältä muilla naisilla, mutta itselläni en pysty niitä pitämään. Olen ajellut ne jostain 11-vuotiaasta, kuten säärikarvatkin. 

Tämä ei ole provo, vaan täysin totta. Olen 46-vuotias nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tuo kauneusteollisuus on miljardibisnes. Kyllä siinä melkoinen aivopesukoneisto jyllää.

Itse olen pyrkinyt kaikesta turhasta muovikrääsästä ja kemikaalipurnukoista eroon. Kuormittaa vain kehoa, mieltä ja luontoa tuollaiset. Olen allerginen nykyään kaikelle ulkopuolelta tulevalle "vaatimisille".

Ihmisellä on ihokarvat ja monenlaista muutakin karvaa. Se nyt on vaan fakta. Miksi minun naisena pitäisi niistä hankkiutua eroon, mutta miehen ei tarvitse? Höpsö ajatus. Voin myös aivan hyvin elää ilman meikkiä. 

Mukavan vapaata elämää. Eikä kulu rahaa turhuuksiin.

Vierailija
104/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vapaus jättää sheivaamatta. Aivan kaikki. Niin kauan kuin mun ei tarvitse sun kanssa harrastaa seksiä, eikä olla parisuhteessa, niin kaikki on hyvin. Teippailet vaikka irtokarvoja kasvoihisi, niin ei haittaa minua millään muotoa. 

Musta pikkasen tuntuu ettei kellään ole hirveetä hinkua olla sun kanssa parisuhteessa..

Vierailija
105/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tuo kauneusteollisuus on miljardibisnes. Kyllä siinä melkoinen aivopesukoneisto jyllää.

Itse olen pyrkinyt kaikesta turhasta muovikrääsästä ja kemikaalipurnukoista eroon. Kuormittaa vain kehoa, mieltä ja luontoa tuollaiset. Olen allerginen nykyään kaikelle ulkopuolelta tulevalle "vaatimisille".

Ihmisellä on ihokarvat ja monenlaista muutakin karvaa. Se nyt on vaan fakta. Miksi minun naisena pitäisi niistä hankkiutua eroon, mutta miehen ei tarvitse? Höpsö ajatus. Voin myös aivan hyvin elää ilman meikkiä. 

Jep, kauneusteollisuus ja yhteiskunnan asettamat ulkonäkövaatimukset/paineet vaikuttavat käytännössä jokaiseen jollain tavalla. Jos asian ymmärtää, voi päästä painostuksen ikeen alta pois.

Sitä en kuitenkaan ymmärrä, että jotkut eivät myönnä, että ulkoiset paineet ovat vaikuttaneet heidän omiin mieltymyksiinsä. He kuvittelevat ihan oikeasti että on heidän täysin muusta maailmasta riippumaton päätöksensä esim ajellla kaikki karvat tai meikat tai trimmata partaa.

Vierailija
106/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sun tarvikaan hankkiutua eroon ja meikinkäyttö on oma valintasi.

En pidä tämän sanan ylikäytöstä, mutta iso osa kansasta on aivopesty ajattelemaan, että naisilla ei kuulu olla karvoja ja että ne olisivat jotenkin epähygieniset, jotkut jopa pitävät niitä "oksettavina".

Huomaa tästä ketjustakin, kun miesoletetut ovat rientäneet naisten karvoja dissaamaan.

Vierailija
107/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tulee sellainen hienosteleva homo -viba miehestä joka ei kestä karvoja :D

Vierailija
108/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti naisia painostetaan ajamaan karvat ja olemaan sellainen kuin yhteiskunta haluaa. Vain vahvat ja rohkeat uhmaavat tuota, ja nämä ovat naisista parhaita.

Vierailija
109/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sitten ihmettele, kun kukaan ei koske.

Olen parisuhteessa.

Vierailija
110/119 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kosmetologiafirmat ajavat kovasti sitä, että ehostettaisiin ja poistettaisiin karvat. En itse meikkaa enkä sheivaa, ja tunnen monia, jotka eivät myöskään tee niin.

Vierailija
111/119 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo nainen painaa vähintään 80 kg. Tiedoksi inceleille, jotka varmasti kuvittelevat hänen painavan 40 kg.

Ei paina, ellei ole vähintään 2 metriä pitkä.

Voi se olla 180cm pitkä ja 80kg eli normaalipainoinen.

Miten ihmeessä veikkaatte tuota naista 80kiloiseksi? Olen itse n. 57-59kg ja en näe että tuo olisi juuri itseäni isompi mistään kohden. Ihme herutus erävideo, mutta en kyllä usko tuohon 80 kiloon millään. :D

Vierailija
112/119 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä meikannut. Sheivaan kainalot ja bikinirajan, koska kivempi laittaa deodoranttia karvattomaan kainaloon ja en tykkää siitä, että karvat tursuaa alushousujen ulkopuolelle. Sheivaan siis itseni vuoksi; en pidä hihattomia yläosia enkä käy rannalla/uimassa, joten kukaan ei näe, olenko sheivattu vai en. Parisuhdetta ei ole eikä tule. 

Vierailija
113/119 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein ihanin ja kaunein nainen on tatuoimaton luomunainen, joka ei meikkaa , mutta tykkää poistaa ihokarvansa sokeroimalla. Näin tekivät jo esihistorian kaunottaret. -Pekka M36 

Vierailija
114/119 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan tuon, että naisten karvoista on tekemällä tehty luonnotonta. Olen ollut yläasteikäinen 00-luvulla ja varsinkin silloin ajateltiin noin, että tottakai naisten kuuluu häivyttää karvoituksensa ja meikata. Toki kauneusihanteet ja esimerkiksi muoti oli 2000-luvun alussa mitä oli, mutta huomasi, että tämä vaikutti nuoriin. Silloinen kaveri suuttui minulle, kun huomasi etten ole ajellut kainalo- ja säärikarvojani. Hän piti pitkän luennon siitä, miten naisten vaan kuuluu tehdä niin, perusteli mm. sillä, että se on epäsiistiä ja että mitä nyt pojatkin sanovat. Omassa lähipiirissäni oli onneksi terveempiä asenteita tämän suhteen, olivat sitä mieltä, että on jokaisen oma asia eikä kuulu toisille. Eikä ketään miestäkään kyllä koskaan häirinnyt tämä, ei poikaystäväkään koskaan kommentoinut sitä olinko poistanut kainalokarvojani vai en.

Vierailija
115/119 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein ihanin ja kaunein nainen on tatuoimaton luomunainen, joka ei meikkaa , mutta tykkää poistaa ihokarvansa sokeroimalla. Näin tekivät jo esihistorian kaunottaret. -Pekka M36 

Miksi haluat sanella mitä nainen tekee tai ei tee?

Vierailija
116/119 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhdetta ei ole eikä tule. 

Kertoo kaiken paitsi tästä ketjusta, voimaantuneet femcelit, mutta myös koko palstan tasosta. 

Vierailija
117/119 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että naiset poisti karvansa sokeroimalla aikana, jona sokeria ei ollut vielä edes keksitty? No jo on paksua.

Vierailija
118/119 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhdetta ei ole eikä tule. 

Kertoo kaiken paitsi tästä ketjusta, voimaantuneet femcelit, mutta myös koko palstan tasosta. 

Ahaa. Eli yhden kirjoittajan yksi kommentti kertoo mielestäsi kaiken tästä ketjusta sekä koko palstan tasosta. HEH. Miten meni noin niinkuin omasta mielestäsi? 🤦‍

Vierailija
119/119 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

umj-eliitti on sen keksinyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme