Eihän naisena ole mikään pakko ajaa ihokarvoja tai meikata
Kommentit (99)
Naiset väittävät että eivät välitä muiden mielipiteistä, mutta oikeasti se on vain ryhmän hyväksytty mielipide jota kuuluukin toistella. He sanovat sitä yhdessä lammaslaumana niin kauan kuin se on oman sosiaalisen ryhmän mielestä oikea mielipide. Sitten kun se mielipide muuttuu lammaslauma siirtyy yhdessä määkimään seuraavaa hyväksyttyä mielipidettä.
Yhteisön mielipide ja sen hyväksyntä on aina naisille tärkeä, koska historiallisesti nainen raiskattu ja tapettu yksinään ilman yhteisön tukea. Vain mies on voinut kuvitella lähtevänsä yksin johonkin omaa onneaan takomaan. Ja miehillekin se on ollut hyvin vaikeaa, mutta sentään mahdollisuuksien rajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Yhteisön mielipide ja sen hyväksyntä on aina naisille tärkeä, koska historiallisesti nainen raiskattu ja tapettu yksinään ilman yhteisön tukea. Vain mies on voinut kuvitella lähtevänsä yksin johonkin omaa onneaan takomaan. Ja miehillekin se on ollut hyvin vaikeaa, mutta sentään mahdollisuuksien rajoissa.
Siksi olenkin erakko. T.naine
Vierailija kirjoitti:
Naiset väittävät että eivät välitä muiden mielipiteistä, mutta oikeasti se on vain ryhmän hyväksytty mielipide jota kuuluukin toistella. He sanovat sitä yhdessä lammaslaumana niin kauan kuin se on oman sosiaalisen ryhmän mielestä oikea mielipide. Sitten kun se mielipide muuttuu lammaslauma siirtyy yhdessä määkimään seuraavaa hyväksyttyä mielipidettä.
Tässähän mä nytkin määyn sua vastaan, kun et salli mun tykätä karvattomuudestani. En mä näistä karvabisneksistäni koskaan tosielämässä kenellekään juttele, joten en niillä myöskään keneltäkään mitään hyväksyntää saa.
Vitsit että olet vähän lapsellinen. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole, mutta saa jos haluaa. Mä haluan.
Ja sitten pitäisi miettiä, että miksi sä haluat? Oisko, koska lapsesta asti sulle on kerrottu, että naisten jalkojen pitää olla sileitä?
En mä säärikarvoihin koske, ne on niin olemattomat ettei näe edes valoa vasten. Jalkoväli ja kainalot sokeroidaan, ja kunhan saan aikaiseksi, laseroidaankin vielä joku päivä.
Mun perheessä oltiin hyvin luomuina, ei tule kotoa tämä vaan omasta mukavuudesta. Sori nyt kun sun olkiukko meni hukkaan.Kai sä ymmärrät, että etenkin jalkopääkarvat on olemassa ihan hygieniasyystä.
Vaikea uskoa, että mukavuussyistä aiot laseroittaa karvasi. Paitsi jos se mukavuussyy on ettei niitä tarvi enää ajella itse.
Ei sokeroinnissa mitään ajella, enkä mä tee sitä itse. Haluan laseroida sen vuoksi, että ei tarvitse sietää karvaa sängenkään vertaa eikä juosta sokeroinneissa. Karvat tulee pysymään aina poissa, kuten haluankin.
Laserointihan ei siis ole lainkaan epämiellyttävä toimenpide edes, joten ihmettelen, miksi epäilet mun mukavuussyitäni.
tuntuu et joillakin naisilla on joku oletus et pitää ajaa karvat, olla naisellinen ja meikata vähä... hyväksyyköhän ne edes joukkoonsa naisen joka ei tee mitään näitä ja mitä sellaisesta naisesta ajatellaan?
Vierailija kirjoitti:
Yhteisön mielipide ja sen hyväksyntä on aina naisille tärkeä, koska historiallisesti nainen raiskattu ja tapettu yksinään ilman yhteisön tukea. Vain mies on voinut kuvitella lähtevänsä yksin johonkin omaa onneaan takomaan. Ja miehillekin se on ollut hyvin vaikeaa, mutta sentään mahdollisuuksien rajoissa.
Minusta suuri osa naisista on aikka hölmöjä ninkuin suuri osa miehistäki. Olen nepsy nainen ja naiset (suuri osa) luultavasti vihaa minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole, mutta saa jos haluaa. Mä haluan.
Ja sitten pitäisi miettiä, että miksi sä haluat? Oisko, koska lapsesta asti sulle on kerrottu, että naisten jalkojen pitää olla sileitä?
En mä säärikarvoihin koske, ne on niin olemattomat ettei näe edes valoa vasten. Jalkoväli ja kainalot sokeroidaan, ja kunhan saan aikaiseksi, laseroidaankin vielä joku päivä.
Mun perheessä oltiin hyvin luomuina, ei tule kotoa tämä vaan omasta mukavuudesta. Sori nyt kun sun olkiukko meni hukkaan.Kuka väitti, että tuo karvattomuusajatus tulisi kotoa?
Lapsesta asti karvattomuuden puolesta kertomisesta tuossa jotakin edellä väitettiin. Meillä taas kotikotona kerrottiin mulle lapsesta asti sen luomun puolesta. Siitä mun kommentti, että huolimatta siitä, mitä mulle on lapsesta asti kerrottu, olen kasvanut haluamaan muuta. Etkä sä saa mua näin lähes viiskymppisenä muuttamaan tapaani vaikka kuinka aloittaisit sen saman puheen uudelleen :)
Vierailija kirjoitti:
Onko ihmisistä tullut ihan ääliötä, ettei voi elää ja olla niinkuin itse haluaa? Kaikki, ihan henk.koht asiatkin pitää hyväksyttää jollain keskustelupalstalla jossa jokainen on eri mieltä kun itse olet. Voimaantuminen tarkoittaa juurikin sitä, että et anna muitten vaikuttaa sinun mielipiteisiin ja tekemisiin. Tämä koskee sekä naisia että miehiä.
Puhetta on silti hyvä olla. Eri näkökulmista. Muuten jostakin muodostuu näennäinen yleinen linja ja se vaikuttaa asenteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LOL moni nainen miltei mieluummin kuolee, kun näyttää meikittömän naamansa maailmalle. Naiset hyötyvät meikistä hyvin paljon ja sen myös itse tietävät.
Varsinkin suomalaiset naiset joilla ei edes ole mitään kulmakarvoja ilman meikkiä. Pelkät vaaleat pienet karvat siinä silmien yläpuolella meikittömänä.
Mä en meikkaa mun kulmiani koskaan. Mulla on puuterikulmat ja lisäksi kosmetologi nyppii sekä värjää karvat niihin sopiviksi kolmen viikon välein. Ei tarvi ikinä meikata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää vaan ajako karvoja jonkun äijän retaleen mieliksi. Korkeintaan kainalot, ettei hiki haise.
Haiseeko se muka voimakkaammin jos on karvat? En siis ole testannut
Kaveri sanoi että hänen t-paitojen kainalot kastuu läpimäriksi kesällä. Kokeili sitten ajaa kainalokarvat (ei aja mitään muita karvoja) ja tilanne parani. Sanoi että ei halua että hyvälaatuiset paidat menee heti huonoksi.
Voi olla että riippuu myös siitä miten oma keho toimii, en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
tuntuu et joillakin naisilla on joku oletus et pitää ajaa karvat, olla naisellinen ja meikata vähä... hyväksyyköhän ne edes joukkoonsa naisen joka ei tee mitään näitä ja mitä sellaisesta naisesta ajatellaan?
Ei ketään kiinnosta, turhaan teet numeroa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuntuu et joillakin naisilla on joku oletus et pitää ajaa karvat, olla naisellinen ja meikata vähä... hyväksyyköhän ne edes joukkoonsa naisen joka ei tee mitään näitä ja mitä sellaisesta naisesta ajatellaan?
Ei ketään kiinnosta, turhaan teet numeroa
no noin voisi ajatella, mutta uskon et porukassa nälvisivät takaapäin. naiset on petollisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ihan itse tekevät kaikki jutut pakottamatta. Oma työkaveri (nainen) sanoi juuri viime viikolla että kävi botox-piikkejä ottamassa. Mietin vain että miten ja jaksaa. Kävelevät epämukavilla kengillä että perse näyttäisi paremmalta ja samalla vinkuvat ulkonäköpaineista. Niin, itse teette kaiken itsellenne.
On sosiaalinen normi, että naisten odotetaan ajavan karvansa. Kyse ei ole pakottamisesta eikä yleensä edes suorasta painostamisesta, vaan epäsuorasta ohjauksesta, jossa karvojen esitetään olevan epähygieenisiä tai epänaisellisia.
Samoin meikkaaminen. Kun jatkuvasti vahvasti meikattuja julkkisnaisia (instagram filtter naisista puhumattakaan) pidetään sinä tavoitteena ja miltä naisen kuuluu näyttää ollakseen kaunis, siinä on vaikea luonnollisen naisen kilpailla.
Onko täällä muita joilla tummat ja melko tiheät karvat? Mielellään olisi luomuna mutta ei viitsi, häpeä nousee kenen tahansa edessä jos joku näkisi esim. sääret vaikka luonnollinen asia. Tai vaikka uimahalliin ei viitsi mennä jos bikinirajaa ei olisi ajellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ihan itse tekevät kaikki jutut pakottamatta. Oma työkaveri (nainen) sanoi juuri viime viikolla että kävi botox-piikkejä ottamassa. Mietin vain että miten ja jaksaa. Kävelevät epämukavilla kengillä että perse näyttäisi paremmalta ja samalla vinkuvat ulkonäköpaineista. Niin, itse teette kaiken itsellenne.
On sosiaalinen normi, että naisten odotetaan ajavan karvansa. Kyse ei ole pakottamisesta eikä yleensä edes suorasta painostamisesta, vaan epäsuorasta ohjauksesta, jossa karvojen esitetään olevan epähygieenisiä tai epänaisellisia.
Samoin meikkaaminen. Kun jatkuvasti vahvasti meikattuja julkkisnaisia (instagram filtter naisista puhumattakaan) pidetään sinä tavoitteena ja miltä naisen kuuluu näyttää ollakseen kaunis, siinä on vaikea luonnollisen naisen kilpailla.
Jos itse tykkää ajella niin ok, muuten ei kenenkään mielipiteen takia.
Aikuisilla on karvat ja piste
Vierailija kirjoitti:
Jos itse tykkää ajella niin ok, muuten ei kenenkään mielipiteen takia.
Aikuisilla on karvat ja piste
On muitakin tapoja poistaa karvoja kuin ajelu.
Eivät naiset tuota osaa, vaikka sitä kuinka rummuttaisi. Kenenkään miehen en ole kuullut sanovan että hän voimaantui. Se on naisten mantra jolla yrittävät vakuuttaa että osaavat olla välittämättä muiden mielipiteistä, vaikka se on oikeasti kovakoodattuna naisten geeneihin. Ei se lähde.