Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Orpo kaivaa omaa ja puolueensa hautaa - "Valtakunnallisesti tärkeä". Ei suostu avamaan kuka päätti Garden Helsingin tuesta

Vierailija
28.06.2026 |

Nyt, jos koskaan Orpon kannattaisi käyttää viestintäkonsulttia.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012107248.html

Kommentit (166)

Vierailija
81/166 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urpå perustelee areenan rakentamista mm. työllisyysvaikutuksilla. Suurin osa Suomessa työskentelevistä raksamiehistä ei tosin ole suomalaisia, vaan mm. Virosta ja Puolasta. 

Vierailija
82/166 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on varsinainen omahyväisyyshallitus.

"Me ei kysytä asiantuntijoilta, me leikataan, me selitellään miten kansa on tyhmää, me pilataan mainetta, me tehdään mitä halutaan."

Miks meillä ees on demokratia jos poliitikoilla ei saa olla omaa tahtoa vaan pitää tehä mitä asiantuntija sanoo

Jos asiantuntijoilta olisi kysytty leikkausten vaikutuksista, ei olisi tullut 10 000 konkurssia. Siksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/166 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meni orpolta ruissikin ihan pilalle! Kuka nyt pystyy keskittyyn siihen ollenkaan, kun pitää muka jotain vastauksia antaa. Eikö se nyt riitä, jos sanotaan, että hallitus päätti? 

Vierailija
84/166 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku aiempi hallitus olisi selittänyt vain "hallitus päätti" tuon mittaluokan rahoituksesta, siitä olisi noussut sota.

Missä viipyy kokoomuksen Verkkouutisten ja persujen Suomen uutisten kommentit?

Epäilen, että ne tulevat sanomaan vain, että kansa on liian typerä ymmärtääkseen, kuten tähänkin asti.

Kokoomus on tämän maan parhaiten suunniteltu huijaus, jolla keskiluokka on saatu äänestämään rikkaiden edunvalvontakoneistoa.

Miten keskiluokka kärsii uudesta jäähallista 😂

Keskiluokka näyttää kärsivän vähäisestä ymmärryksestä. Ainakin sinun tapauksessasi.

Sä kärsit varmaan vähäisestä jääkiekon ymmärtämisestä ja et sallii mitään hauskaa sen johdosta muillekaan.

Trollaatko vai oletko oikeasti niin tyhmä, ettet ymmärrä pointtia?

Vierailija
85/166 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on varsinainen omahyväisyyshallitus.

"Me ei kysytä asiantuntijoilta, me leikataan, me selitellään miten kansa on tyhmää, me pilataan mainetta, me tehdään mitä halutaan."

Miks meillä ees on demokratia jos poliitikoilla ei saa olla omaa tahtoa vaan pitää tehä mitä asiantuntija sanoo

Jos asiantuntijoilta olisi kysytty leikkausten vaikutuksista, ei olisi tullut 10 000 konkurssia. Siksi.

Perutaan vaalit ja eduskunnassa voi olla vaan 200 asiantuntijaa

Vierailija
86/166 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urpå perustelee areenan rakentamista mm. työllisyysvaikutuksilla. Suurin osa Suomessa työskentelevistä raksamiehistä ei tosin ole suomalaisia, vaan mm. Virosta ja Puolasta. 

Sillä saadaan rakentamisen hintaa alas. Ne ei tee mitää vaikeita tai vastuullisia hommia siel

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/166 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku aiempi hallitus olisi selittänyt vain "hallitus päätti" tuon mittaluokan rahoituksesta, siitä olisi noussut sota.

Missä viipyy kokoomuksen Verkkouutisten ja persujen Suomen uutisten kommentit?

Epäilen, että ne tulevat sanomaan vain, että kansa on liian typerä ymmärtääkseen, kuten tähänkin asti.

Kokoomus on tämän maan parhaiten suunniteltu huijaus, jolla keskiluokka on saatu äänestämään rikkaiden edunvalvontakoneistoa.

Miten keskiluokka kärsii uudesta jäähallista 😂

Keskiluokka näyttää kärsivän vähäisestä ymmärryksestä. Ainakin sinun tapauksessasi.

Sä kärsit varmaan vähäisestä jääkiekon ymmärtämisestä ja et sallii mitään hauskaa sen johdosta muillekaan.

Trollaatko vai oletko oikeasti niin tyhmä, ettet ymmärrä pointtia?

Pitääkö tää viesti lukea sössöttävällä äänellä

Vierailija
88/166 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on varsinainen omahyväisyyshallitus.

"Me ei kysytä asiantuntijoilta, me leikataan, me selitellään miten kansa on tyhmää, me pilataan mainetta, me tehdään mitä halutaan."

Miks meillä ees on demokratia jos poliitikoilla ei saa olla omaa tahtoa vaan pitää tehä mitä asiantuntija sanoo

Jos asiantuntijoilta olisi kysytty leikkausten vaikutuksista, ei olisi tullut 10 000 konkurssia. Siksi.

Perutaan vaalit ja eduskunnassa voi olla vaan 200 asiantuntijaa

No kerropa, että miksi juuri tämä hallitus katsoo pärjäävänsä ilman aiempien hallitusten käyttämiä asiantuntijoita? Kun teki sen takia 100 000 uutta työtöntä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/166 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaa Nokia Areenaan. Joka on hetkenä minä hyvänsä kaatumassa meidän tamperelaisten veronmaksajien täyshuomaan. Niin hyvä yritys, tätä lisää muihinkin kaupunkeihin! 

Jos sä et halua käyttää verorahoja tapahtuma-areenaan nii mihi sä niitä haluat käyttää?

No vaikka lapsiin, nuoriin, vanhuksiin, tieinfraan, julkiseen terveydenhuoltoon, koulutukseen..

Vierailija
90/166 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen arvojen mukaisesti rahaa löytyy kavereiden hallihankkeelle, mutta ei hyvinvointialueille. Sellainen on kokoomus.

Hei ilonpilaaja, kaikki saa käydä siellä Helsinki Gardenis. Se on vähän niinku jäähallin idea.

Kokoomus leikkaa ensin niin, että lapsiperheköyhyys kasvaa, ja sen jälkeen kokkariääliö tulee selittämään jotain tällaista. Eikä varmaan edes hävetä olla noin röyhkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/166 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaa Nokia Areenaan. Joka on hetkenä minä hyvänsä kaatumassa meidän tamperelaisten veronmaksajien täyshuomaan. Niin hyvä yritys, tätä lisää muihinkin kaupunkeihin! 

Jos sä et halua käyttää verorahoja tapahtuma-areenaan nii mihi sä niitä haluat käyttää?

No vaikka lapsiin, nuoriin, vanhuksiin, tieinfraan, julkiseen terveydenhuoltoon, koulutukseen..

Mut ku jäähallit on just viihdettä lapsille ja nuorille

Vierailija
92/166 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha. Ei taia laskea Kokoomuksen kannatusta et hommaa uuen jäähallin. Päinvastoin.

Sitä paitsi, tuollaiset infrahankkeet kasvattavat BKT :tä aidosti ja tuovat hyvää kun raha liikkuu ja muuttaa muotoaan konkreettiseen ja fyysisieen muotoon. Se on 35 miljoonaa veronmaksajien rahaa infrassa ja seinissä kiinni, joihin saastaisten demaritorakoiden kommarikynnet pääse käsiksi ja julkista taloutta joudutaan supistamaan saman verran, joka tarkoittaa käytännössä sosiaalisyövästä ja saastaisesta demaripaskasta leikkaamista.  Demaritorakkalauman kynsissä tuo nettorahasumma muuttuisi 350 miljoonan valtionvelaksi (+315 miljoonaa€ velaksi menetetyn 35 miljoonan€ lisäksi), ja rahat menisi sosiaalisyöpään, demaripaskasakin vaalikarjan haalinta-projektiin, demarifemakkosyöpään, wokepaskaan ja neegersien rajattomaan importtaamiseen. Mitään hyödyllistä, tarpeellista saati konkreettista, NETTOveronmaksajaa hyödyttävää sillä ei saataisi koskaan, vain ed. mainittua syöpää & paskaa.

 

Tuossa tuessa ei ole mitään huonoja puolia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/166 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku aiempi hallitus olisi selittänyt vain "hallitus päätti" tuon mittaluokan rahoituksesta, siitä olisi noussut sota.

Missä viipyy kokoomuksen Verkkouutisten ja persujen Suomen uutisten kommentit?

Epäilen, että ne tulevat sanomaan vain, että kansa on liian typerä ymmärtääkseen, kuten tähänkin asti.

Kokoomus on tämän maan parhaiten suunniteltu huijaus, jolla keskiluokka on saatu äänestämään rikkaiden edunvalvontakoneistoa.

Miten keskiluokka kärsii uudesta jäähallista 😂

Keskiluokka näyttää kärsivän vähäisestä ymmärryksestä. Ainakin sinun tapauksessasi.

Sä kärsit varmaan vähäisestä jääkiekon ymmärtämisestä ja et sallii mitään hauskaa sen johdosta muillekaan.

Trollaatko vai oletko oikeasti niin tyhmä, ettet ymmärrä pointtia?

Pitääkö tää viesti lukea sössöttävällä äänellä

Ei, en ole helsinkiläinen.

Vierailija
94/166 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että persut ottaa syyn niskoilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/166 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha. Ei taia laskea Kokoomuksen kannatusta et hommaa uuen jäähallin. Päinvastoin.

Sitä paitsi, tuollaiset infrahankkeet kasvattavat BKT :tä aidosti ja tuovat hyvää kun raha liikkuu ja muuttaa muotoaan konkreettiseen ja fyysisieen muotoon. Se on 35 miljoonaa veronmaksajien rahaa infrassa ja seinissä kiinni, joihin saastaisten demaritorakoiden kommarikynnet pääse käsiksi ja julkista taloutta joudutaan supistamaan saman verran, joka tarkoittaa käytännössä sosiaalisyövästä ja saastaisesta demaripaskasta leikkaamista.  Demaritorakkalauman kynsissä tuo nettorahasumma muuttuisi 350 miljoonan valtionvelaksi (+315 miljoonaa€ velaksi menetetyn 35 miljoonan€ lisäksi), ja rahat menisi sosiaalisyöpään, demaripaskasakin vaalikarjan haalinta-projektiin, demarifemakkosyöpään, wokepaskaan ja neegersien rajattomaan importtaamiseen. Mitään hyödyllistä, tarpeellista saati konkreettista, NETTOveronmaksajaa hyödyttävää sillä ei saataisi koskaan, vain ed. mainittua syöpää & paskaa.

 

Tuossa tuessa ei ole mitään huonoja puolia!

Onko sinusta oikein, että vain tämä hanke sai rahaa, mutta ei Vantaan ja Hanasaaren hankkeet?

Vierailija
96/166 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuota olla oikeasti rakentamassa. Petteri jakaa veroeuroja kavereille vielä kun voi.

Eikö se tuki ollut ehdollinen, mitkähän ne ehdot on?

Tuki täytyy myöntää ehdollisena, koska avustusta koskevaa määrärahaa ei ole vielä valtion talousarviossa. Eduskunta päättää valtion talousarviosta, ei valtioneuvosto. Nämä ovat ihan perusasioita valtion taloudenhoidosta, jotka jokaisen pitäisi tietää.

Tuota noin... ei. Tuki on kirjattu budjettiriihessä ehdolliseksi siksi, että se on varaus. Orpon lausunnon mukaan rahoittaa n. 10 % Gardenista eli sen 35 miljoonaa euroa, jos hallia oikeasti aletaan rakentaa vuonna 2027 (eli muu rahoitus järjestyy ja rakennustyöt alkavat). 

Vierailija
97/166 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaa Nokia Areenaan. Joka on hetkenä minä hyvänsä kaatumassa meidän tamperelaisten veronmaksajien täyshuomaan. Niin hyvä yritys, tätä lisää muihinkin kaupunkeihin! 

Jos sä et halua käyttää verorahoja tapahtuma-areenaan nii mihi sä niitä haluat käyttää?

No vaikka lapsiin, nuoriin, vanhuksiin, tieinfraan, julkiseen terveydenhuoltoon, koulutukseen..

Mut ku jäähallit on just viihdettä lapsille ja nuorille

Jos näin on, miksi Orpo myönsi rahaa vain kokoomuslaisen vetävälle hankkeelle, mutta ei muille? 

Vierailija
98/166 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän vi tun valtakunnallista tuossa monitoimiareenassa mukamas on :DDD

Rahat menee Orpon tuttavapiirin urakoitsijoille ym. kiinteistökämyille.

POLIISI; TUU TUTKIMAAN. TÄÄLLÄ HUUTAA KANSA!

Orpo voi antaa omat rahansa noihin, ei veronmaksajien.

Vierailija
99/166 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha. Ei taia laskea Kokoomuksen kannatusta et hommaa uuen jäähallin. Päinvastoin.

Sitä paitsi, tuollaiset infrahankkeet kasvattavat BKT :tä aidosti ja tuovat hyvää kun raha liikkuu ja muuttaa muotoaan konkreettiseen ja fyysisieen muotoon. Se on 35 miljoonaa veronmaksajien rahaa infrassa ja seinissä kiinni, joihin saastaisten demaritorakoiden kommarikynnet pääse käsiksi ja julkista taloutta joudutaan supistamaan saman verran, joka tarkoittaa käytännössä sosiaalisyövästä ja saastaisesta demaripaskasta leikkaamista.  Demaritorakkalauman kynsissä tuo nettorahasumma muuttuisi 350 miljoonan valtionvelaksi (+315 miljoonaa€ velaksi menetetyn 35 miljoonan€ lisäksi), ja rahat menisi sosiaalisyöpään, demaripaskasakin vaalikarjan haalinta-projektiin, demarifemakkosyöpään, wokepaskaan ja neegersien rajattomaan importtaamiseen. Mitään hyödyllistä, tarpeellista saati konkreettista, NETTOveronmaksajaa hyödyttävää sillä ei saataisi koskaan, vain ed. mainittua syöpää & paskaa.

 

Tuossa tuessa ei ole mitään huonoja puolia!

Onko sinusta oikein, että vain tämä hanke sai rahaa, mutta ei Vantaan ja Hanasaaren hankkeet?

Mitkä helvetin vantaan ja hanasaaren hankkeet?

Vantaan ollessa kyseessä, voi helposti olettaa sen tarkoittavan lisää neekerikuutioita ja segregoituneita musulimaani-kortteleita joihin haalitaan lisää musulimaaneja valtion rahoilla lojumaan?

Vierailija
100/166 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt meni orpolta ruissikin ihan pilalle! Kuka nyt pystyy keskittyyn siihen ollenkaan, kun pitää muka jotain vastauksia antaa. Eikö se nyt riitä, jos sanotaan, että hallitus päätti? 

Onhan tämä Orpon hallitus päättänyt sanoa monta kertaa etteivät ole rasisteja. Nyt varmaan lisäävät korruption tuohon mantraansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi