Jokainen työtä tekemätön tunti on rahan menettämistä
Laskekaapa paljonko menetätte rahaa vuodessa, jos tekee töitä korkeintaan vain 8 tuntia viitenä päivänä viikossa.
Kommentit (19)
Mitä sillä rahalla tekee, jos on jatkuvasti töissä ja eläkeiässä on terveys mennyt liian työntoen takia?
Tunsin kerran erään hepun, joka oli Wall Streetillä pörssimeklarina. Rahaa tuli ovista ja ikkunoista, mutta se edellytti pörssikurssien jatkuvaa seuraamista. Lopulta huonon ruokavalion ja epäinhimillisten viikkotuntien myötä terveys petti ja ikenet alkoivat vuotamaan verta. Tuo oli herätys.
Sittemmin samainen heppu tapasi suomalaisen naisen ja muutti pieneen saareen lammasfarmariksi. Muutos laski tulotasoa, mutta elämänlaatu parani.
Kovin moni ei taida kuolinvuoteella harmitella sitä, että tuli tehtyä liian vähän töitä.
Yli 40h viikkotyöaika on laiton. Palkanmaksajista on myös pulaa.
Vierailija kirjoitti:
Kovin moni ei taida kuolinvuoteella harmitella sitä, että tuli tehtyä liian vähän töitä.
Ei tukipellet ainakaan.
jokainen robotin ja tekoälyn tekemä työ on yhteiskunnalle tappiollinen koska siitä ei saada verotuloja.
Jokainen työtunti on menetettyä vapaa-aikaa.
ap on iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigori, tai muuten yksinkertainen viipottaja?
Vierailija kirjoitti:
Kovin moni ei taida kuolinvuoteella harmitella sitä, että tuli tehtyä liian vähän töitä.
No se vähän riippuu. Joku taiteilija ehkä. Duunaripalkollinen ei.
Oikeiston jankutus työtunneista on naurettavaa. Nehän eivät edes tajua, että urakka on tehokkain työn tekemisen muoto. Siinä minimoidaan tunnit ja maksimoidaan tehokkuus.
Jatkuva urakointi ei kuitenkaan sovi kenellekään, koska siinä uupuu ja virhe-% kasvaa.
Ihmisen tehokkuus nykyaikaisessa aivotyössä kestää 6 tunnin työvuorot. Tämän jälkeen ylimenevä aika kuluu virheiden tekoon ja varsinkin niiden selvittelyyn, eli on teholtaan miinusmerkkistä.
Kaikkialla, missä on kokeiltu lyhennettyä työviikkoa, on tultu samaan tulokseen: työaikaa lyhentämällä virheet vähenevät ja sekä työterveys-, työviihtyvyys että työn tuottavuus nousee niin että voidaan maksaa samaa palkkaa kuin kokoaikatyöstä.
Mutta oikeisto on matalaälyistä eikä tajua mitään tieteestä: https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0956797611421206
Hyvin kiinnostava on tämä persujen halu poistaa kaikki työpaikat ja vihata työntekijäväkeä. Poistavat omat äänestäjänsäkin, ne vähät jotka työtä tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Mitä minä rahalla tekisin?
Maksat esim. Sähkölaskun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä minä rahalla tekisin?
Maksat esim. Sähkölaskun.
Ei minun sitä itse tarvitse maksaa. Ja jos tarvitsisi, niin kahdenkympin eteen ei paljon tarvitsisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeiston jankutus työtunneista on naurettavaa. Nehän eivät edes tajua, että urakka on tehokkain työn tekemisen muoto. Siinä minimoidaan tunnit ja maksimoidaan tehokkuus.
Jatkuva urakointi ei kuitenkaan sovi kenellekään, koska siinä uupuu ja virhe-% kasvaa.
Ihmisen tehokkuus nykyaikaisessa aivotyössä kestää 6 tunnin työvuorot. Tämän jälkeen ylimenevä aika kuluu virheiden tekoon ja varsinkin niiden selvittelyyn, eli on teholtaan miinusmerkkistä.
Kaikkialla, missä on kokeiltu lyhennettyä työviikkoa, on tultu samaan tulokseen: työaikaa lyhentämällä virheet vähenevät ja sekä työterveys-, työviihtyvyys että työn tuottavuus nousee niin että voidaan maksaa samaa palkkaa kuin kokoaikatyöstä.
Mutta oikeisto on matalaälyistä eikä tajua mitään tieteestä: https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0956797611421206
Paras idea mitä olen tähän saakka nähdä, 8h palkka 6h työstä. Työn laatu nousisi ja kaikki olisi parempaa, kaikki haluaa tehdä vain 6h töitä, kaikki mukaan!
Laitetaan tämmöinen provopaska poistoon
Vierailija kirjoitti:
Laitetaan tämmöinen provopaska poistoon
Naisten käsitys sananvapaudesta. Kaikki hankalaksi koettu ilmiannetaan ja poistetaan.
Rahan voi laittaa myös tuottamaan rahaa. Silloin jokainen tunti tuottaa koko ajan lisää.