Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia että 9vuotias saa itkuraivareita?

Vierailija
28.06.2026 |

Jos on ylirasittunut tai asiat eivät mene kuten haluaa tai kokee pettymyksiä, niin raivostuu tai/ja alkaa itkemään. Kyse ei siis omasta lapsesta vaan hänen kaveristaan. En muista että olisin itse enää tuossa iässä käyttäytynyt noin eikä omanikaan joten kysyn mistä voisi johtua ja onko tavallista?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ja se toki halusitkin kuulla.

Lienee jollain kirjolla. 

Vierailija
2/35 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ei olisi ollut tuollaisen kaveri. Miksi omasi on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, normaalia kaiken ikäisillä naisillakin.

Vierailija
4/35 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lienee jollain kirjolla. 

Miksi oletat että haluaisin jotenkin kuulla ettei ole normaalia?! Enemmänkin haluaisin ymmärtää mistä moinen johtuu koska ei omakohtaista kokemusta tai ymmärrystä. Kyseinen lapsi ei ole tiettävästi nepsy tai muuta. 

Vierailija
5/35 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni ei olisi ollut tuollaisen kaveri. Miksi omasi on?

Pitäisi varmaan tiedustella omalta lapseltani tarkemmin syitä siihen että miksi on tämän kaveri. Ilmeisesti kuitenkin viihtyvät keskenään ja ovat koulukavereita ja naapureita.

Vierailija
6/35 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, omassa lapsuudessa kouluikäisenä  oli jo noloa jos itki ilman oikeaa syytä (eli tyyliin jos joku oli kuollut tai jalka meni poikki) 

Vierailija
7/35 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 9-vuotias on aina saanut tahtonsa läpi itkuraivareilla, miksi ei käyttäisi sitä keinoa? 

Tuttavapiirissä oli poikalapsi, tosin 2 vuotta nuorempi, joka sai tahtonsa läpi itkupotkuraivareilla. Jännä juttu:  pojan pikkusiskolta, muistaakseni silloin 5, ei tuollaista käytöstä vanhemmat hyväksyneet. 

Vierailija
8/35 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Varmaan lapsuudesta opittu tapa, millä on aina saanut tahtonsa läpi. 

Vierailija
9/35 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lienee jollain kirjolla. 

Ei kaikki aina tarkoita että olisi jollain kirjoilla. Itkuraivokohtauksia saava 9v on vain huonosti kasvatettu.

Vierailija
10/35 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kierolta manipuloijalta. Ei muuta ku remmi laulamaan!

Vierailija
11/35 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on paha olla eikä ole oppinut vielä käsittelemään tunteitaan.

Vierailija
12/35 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia.

Vierailija
13/35 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikani sai viimeisen raivrinsa 12-vuotiaana. Sen jälkeen käänsi vihan sisäänpäin. On ollut pitkä ja kivinen tie. Jonkin sorton nepsy, mutta ei diagnoosia.

Vierailija
14/35 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lienee jollain kirjolla. 

Mistä sen tietää mitkä vaatimukset kotoa esitetään, asia ei ole aivan yksinkertainen.

Vierailija
15/35 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia. Varmaan lapsuudesta opittu tapa, millä on aina saanut tahtonsa läpi. 

9-vuotias on vielä lapsi.

Vierailija
16/35 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 54-vuotias ja voin saada ylirasittuneena itkuraivarin. Joten miksi ei 9-vuotiaskin?

Vierailija
17/35 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai 9-vuotias enää edes lapsuuttaan muista. Vai mitä?

Vierailija
18/35 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia edes 6-vuotiaalle. 3- tai 4-vuotiaalle tuollainen käytös on tavallista ymmärrettävää, ja silloinkin lapselle voi sanoa että nyt menet omaan huoneeseesi kunnes rauhoitut. Minä vein oman kaksivuotiaana pois  kun oltiin ravintolassa syömässä  ja hän alkoi raivota. Harmitti kun itselläkin jäi suunniteltu päivällinen väliin, mutta en halua että lapsesta kasvaa öykkäri. 

. Jos 9-vuotias alkaa huutaa kun ei saa tahtoaan läpi, hän tuskin on terve normaali lapsi. Hän on ehkä kehitysvammainen, autistinen tms. Vammaisen kohdalla tämä on ymmärrettävää, mutta vammaiselle lapsellekin voi panna  rajat! Ei vamma oikeuta mihin tahansa.  Jos kaksivuotiaan ei anneta käyttäytyä miten vain, niin ei kyllä anneta  9-vuotiaankaan, vaikka olisikin vammainen. 

Toinen vaihtoehto on ettei tuo raivopää ole vammainen vaan pelkästään huonosti kasvatettu kauhukakara jolle ei ole pantu rajoja. Hänellä tulee olemaan jatkossa vaikeaa jos hön ei opi tavoille. 

Vierailija
19/35 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 54-vuotias ja voin saada ylirasittuneena itkuraivarin. Joten miksi ei 9-vuotiaskin?

Sinun on korkea aika opetella käyttäytymään ja kasvaa aikuiseksi. 

Vierailija
20/35 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten raivoaminen on taktiikkaa jolla saa haluamansa. Ehkä se on huomannut saavansa tahtonsa läpi kun raivoaa. Kotona on  oppinut että huono käytös palkitaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi