Orpo kaivaa omaa ja puolueensa hautaa - "Valtakunnallisesti tärkeä". Ei suostu avamaan kuka päätti Garden Helsingin tuesta
Nyt, jos koskaan Orpon kannattaisi käyttää viestintäkonsulttia.
Kommentit (166)
Kiinnostaa ihan hitokseen, miten asia etenee. Tutkitaanko ja jos, niin onko tutkinta puolueetonta ja oikeaa. Vai käykö taas niin, että asia vaietaan kuoliaaksi ja kukaan ei koskaan saa tietää, miten tukipäätös lopulta nuijittiin valmiiksi.
Kyllä tämä jutska haiskahtaa nyt ihan sille itselleen: Orpo teki hallituksen puoliväliriihessä päätöksen tästä asiasta. Muuten tämä ei olisi nyt niin kuuma peruna, että kukaan ei halua siihen koskea pitkällä haarukallakaan.
Jos ei Orpo kerro niin se pannaan kertomaan. Poliisi tutkii jos ei ala tietoja tulla. Tuohan on puhdas korruptiohanke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urpå perustelee areenan rakentamista mm. työllisyysvaikutuksilla. Suurin osa Suomessa työskentelevistä raksamiehistä ei tosin ole suomalaisia, vaan mm. Virosta ja Puolasta.
Sillä saadaan rakentamisen hintaa alas. Ne ei tee mitää vaikeita tai vastuullisia hommia siel
Hintaa saadaan alas, mutta entä laatu? Ja miten se työllistää suomalaisia?
Vierailija kirjoitti:
Lapsilta, vanhuksilta, vammaisilta voi leikata surutta ja sitten jakaa ne rahat rikkaille kavereille kähmyröiden
Petterin (kok) mukaan Garden Helsinki -hanke on ”valtakunnallisesti tärkeä”. Muut ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuota olla oikeasti rakentamassa. Petteri jakaa veroeuroja kavereille vielä kun voi.
Eikö se tuki ollut ehdollinen, mitkähän ne ehdot on?
Tuki täytyy myöntää ehdollisena, koska avustusta koskevaa määrärahaa ei ole vielä valtion talousarviossa. Eduskunta päättää valtion talousarviosta, ei valtioneuvosto. Nämä ovat ihan perusasioita valtion taloudenhoidosta, jotka jokaisen pitäisi tietää.
Tuota noin... ei. Tuki on kirjattu budjettiriihessä ehdolliseksi siksi, että se on varaus. Orpon lausunnon mukaan rahoittaa n. 10 % Gardenista eli sen 35 miljoonaa euroa, jos hallia oikeasti aletaan rakentaa vuonna 2027 (eli muu rahoitus järjestyy ja rakennustyöt alkavat).
Miksi on kirjattu kun tukea hankkeelle ei ole edes haettu?
Orpon lupaamat rahat kaatavat koko hankkeen. EU ei myönnä lupaa hyväveli-avustuksille ja rahoitukselta putoaa viimeistään silloin pohja jos ei ole jo pudonnut.
Orpo saa selvittää asian eduskunnalle ja vastata välikysymykseen. Jossain voidaan äänestää tyhjää.
Jotenkin tuntuu, ettei tämä ollut ainakaan Essayahin ykkösprojekti.
-winner-
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/9574962
"Orpon vastaus HS:lle ja Ylelle sisältää väärää tietoa. Kaikkonen: tämä ei riitä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuota olla oikeasti rakentamassa. Petteri jakaa veroeuroja kavereille vielä kun voi.
Eikö se tuki ollut ehdollinen, mitkähän ne ehdot on?
Tuki täytyy myöntää ehdollisena, koska avustusta koskevaa määrärahaa ei ole vielä valtion talousarviossa. Eduskunta päättää valtion talousarviosta, ei valtioneuvosto. Nämä ovat ihan perusasioita valtion taloudenhoidosta, jotka jokaisen pitäisi tietää.
Tuota noin... ei. Tuki on kirjattu budjettiriihessä ehdolliseksi siksi, että se on varaus. Orpon lausunnon mukaan rahoittaa n. 10 % Gardenista eli sen 35 miljoonaa euroa, jos hallia oikeasti aletaan rakentaa vuonna 2027 (eli muu rahoitus järjestyy ja rakennustyöt alkavat).
Miksi on kirjattu kun tukea hankkeelle ei ole edes haettu?
Riikan kirjanpitoa. Varmaan #Sannanvika
-winner-
Onkohan Turussa jokin Alko jo auki näin sunnuntaina. Orpolla voi olla vaikeaa olla tällä hetkellä selvinpäin.
Kumma kun Valtiovarainministeriön Majaniemi tai Niemelä eivät kommentoi- hehän kasvuriihen paperit laativat. Kyllä tämä sotku pitää nyt jotenkin virkamiesten syyksi saada, hehän toimivat virkavastuulla.
Demarit hykertelee ja hieroo karvaisia käsiään kun Orpo on sotketunut omaan verkkoonsa. Ovat taktisesti hiljaa koska ei tarvitse sanoa mitään. Paukut säästetään vaalikeskusteluihin. Orpo itse vain pahentaa tilannetta panttaamalla tietoa joka sen on kerrottava ennemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun Valtiovarainministeriön Majaniemi tai Niemelä eivät kommentoi- hehän kasvuriihen paperit laativat. Kyllä tämä sotku pitää nyt jotenkin virkamiesten syyksi saada, hehän toimivat virkavastuulla.
Petteri palkkasi Risto murron luomaan kasvuriihen suuntaviivat. Kun Petteri sanoi, että aloite hankkeen rahoitukselle tuli kokoomuksesta, hän tarkoitti Risto Murtoa? Siksi yhdenkän ministerin nimeä ei papereista löydy, ei myöskään anomusta rahoituksesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urpå perustelee areenan rakentamista mm. työllisyysvaikutuksilla. Suurin osa Suomessa työskentelevistä raksamiehistä ei tosin ole suomalaisia, vaan mm. Virosta ja Puolasta.
Sillä saadaan rakentamisen hintaa alas. Ne ei tee mitää vaikeita tai vastuullisia hommia siel
Hintaa saadaan alas, mutta entä laatu? Ja miten se työllistää suomalaisia?
Mitens ne veroeurot, mihin maahan halpatyövoima maksaa verot
On orpollisesti ja kokoomuksellisesti tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään hautaa kaiva. Ihan perus kokoomuksen kaverikapitalismia joka on äänestäjille ok ja josta mediakin päästää silkkihansikkain.
Media odottaa pöksyt märkinä Helsinkiin konsertoimaan tulevia joutavia pop-tähtiä jotka keikoillaan kuulemma nostavat Suomen suosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urpå perustelee areenan rakentamista mm. työllisyysvaikutuksilla. Suurin osa Suomessa työskentelevistä raksamiehistä ei tosin ole suomalaisia, vaan mm. Virosta ja Puolasta.
Sillä saadaan rakentamisen hintaa alas. Ne ei tee mitää vaikeita tai vastuullisia hommia siel
Hintaa saadaan alas, mutta entä laatu? Ja miten se työllistää suomalaisia?
Joku betoniraudottaminen on nii yksinkertasta hommaa et sen näkee heti jos sen tekee huonosti
No koska Orpon ajama tunnin juna tulee Turusta Helsinkiin, ei Vantaalle eikä jonnekin muualle.