Orpo kaivaa omaa ja puolueensa hautaa - "Valtakunnallisesti tärkeä". Ei suostu avamaan kuka päätti Garden Helsingin tuesta
Nyt, jos koskaan Orpon kannattaisi käyttää viestintäkonsulttia.
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään hautaa kaiva. Ihan perus kokoomuksen kaverikapitalismia joka on äänestäjille ok ja josta mediakin päästää silkkihansikkain.
Media odottaa pöksyt märkinä Helsinkiin konsertoimaan tulevia joutavia pop-tähtiä jotka keikoillaan kuulemma nostavat Suomen suosta.
Voi ne rockiaki soittaa.
Mut mulle jää nyt kans kysymysmerkiksi mikä tässä on se huono homma
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ollut Rydmanin päätös?
Joku noubadi rkp:n Sandra Berqvisti oli vastuuministerinä. Näin muistelisin.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu, ettei tämä ollut ainakaan Essayahin ykkösprojekti.
-winner-
Helluntaidemokraatit taitavat olla muutenkin täysin ulkona maallisista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Hanke oli Orpon mielestä valtakunnallisesti tärkeä, mutta silti päätös tehtiin salassa. Miksi?
RÄLSSI, RÄLSSI. 😉
Ainahan suomipolitiikot riippumasta puolueesta ovat jakaneet kavereille rahaa. Sanna Marin oli yksi pahimmista. 35 milj on paljon rahaa antaa kaverin yritykselle.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuota olla oikeasti rakentamassa. Petteri jakaa veroeuroja kavereille vielä kun voi.
Se on ehdollinen avustus eli rahaa saa vasta, kun rakentaminen aloitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun Valtiovarainministeriön Majaniemi tai Niemelä eivät kommentoi- hehän kasvuriihen paperit laativat. Kyllä tämä sotku pitää nyt jotenkin virkamiesten syyksi saada, hehän toimivat virkavastuulla.
Kimittävä horoskooppimerkonomi Niemelä: sorateillä Suomi nousuun ja on valtakunnallisesti tärkeää, että omaiset hoitavat vanhukset itse - ei ole rahaa. Kokoomukselle oma korruptiohalli - ja juna, kokoomuksen vaalirahoittajille veroalet, jotka heikentävät julkista taloutta: Tottakai, dynaamiset vaikutukset tuottavat merkittäviä laskennallisia hyötyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun Valtiovarainministeriön Majaniemi tai Niemelä eivät kommentoi- hehän kasvuriihen paperit laativat. Kyllä tämä sotku pitää nyt jotenkin virkamiesten syyksi saada, hehän toimivat virkavastuulla.
Petteri palkkasi Risto murron luomaan kasvuriihen suuntaviivat. Kun Petteri sanoi, että aloite hankkeen rahoitukselle tuli kokoomuksesta, hän tarkoitti Risto Murtoa? Siksi yhdenkän ministerin nimeä ei papereista löydy, ei myöskään anomusta rahoituksesta?
Taustalla on ollut Kokoomuksen entinen kuntaministeri ja Helsingin pormestari Jan Vapaavuori. Tämä on kaverikapitalismia sanatarkasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuota olla oikeasti rakentamassa. Petteri jakaa veroeuroja kavereille vielä kun voi.
Se on ehdollinen avustus eli rahaa saa vasta, kun rakentaminen aloitetaan.
Mulle yrittäjänä kelpaa myös 35 miljoonaa, aloitan rakentamisen heti! Mitä rakennetaan?
Jos Petteri Orpo palauttais meille Karjalan ja hankkis oman oman ydinaseen nii vasemmistolaiset ja kokoomusvihaajat ois varmaan vihasia siitäki.
Onhan tämäkin aika erikoista, että joku tällainen pieni lehti tätä selvitti ja tästä uutisoi. Kuinka paljon jää valtamedioilta ja myös Yleltä kertomatta?
Kenen omistama edes Helsingin uutiset ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vertaa Nokia Areenaan. Joka on hetkenä minä hyvänsä kaatumassa meidän tamperelaisten veronmaksajien täyshuomaan. Niin hyvä yritys, tätä lisää muihinkin kaupunkeihin!
Tällekin hankkeelle valtio antoi avustusta noin 20 milj. euroa rakentamiskustannuksiin - millä perustein? Ketä oli Nokia Areenan takana?
Pormestari Kummola (kok) ja valtiovarainministeri Orpo (kok).
Milloinkahan naisyrittäjät ovat saaneet 34 milj rakennushankkeeseen? Ei varmaan koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urpå perustelee areenan rakentamista mm. työllisyysvaikutuksilla. Suurin osa Suomessa työskentelevistä raksamiehistä ei tosin ole suomalaisia, vaan mm. Virosta ja Puolasta.
Sillä saadaan rakentamisen hintaa alas. Ne ei tee mitää vaikeita tai vastuullisia hommia siel
Hintaa saadaan alas, mutta entä laatu? Ja miten se työllistää suomalaisia?
Joku betoniraudottaminen on nii yksinkertasta hommaa et sen näkee heti jos sen tekee huonosti
Ei se muuten ole. Olen sitä sivusta vuosikaudet seuraillut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään hautaa kaiva. Ihan perus kokoomuksen kaverikapitalismia joka on äänestäjille ok ja josta mediakin päästää silkkihansikkain.
Media odottaa pöksyt märkinä Helsinkiin konsertoimaan tulevia joutavia pop-tähtiä jotka keikoillaan kuulemma nostavat Suomen suosta.
Voi ne rockiaki soittaa.
Mut mulle jää nyt kans kysymysmerkiksi mikä tässä on se huono homma
Niin, mikäpä voisi olla huono homma. Rahaa jaetaan ja kukaan ei ole tehnyt siitä vastuullista päätöstä. Eipä silti, rahaa ei virallisesti ole edes pyydettykään. Että sellaista taloudenpitoa. Pääasia että poppi soi ja rokki raikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urpå perustelee areenan rakentamista mm. työllisyysvaikutuksilla. Suurin osa Suomessa työskentelevistä raksamiehistä ei tosin ole suomalaisia, vaan mm. Virosta ja Puolasta.
Sillä saadaan rakentamisen hintaa alas. Ne ei tee mitää vaikeita tai vastuullisia hommia siel
Hintaa saadaan alas, mutta entä laatu? Ja miten se työllistää suomalaisia?
Joku betoniraudottaminen on nii yksinkertasta hommaa et sen näkee heti jos sen tekee huonosti
Ei se muuten ole. Olen sitä sivusta vuosikaudet seuraillut.
Sitä ei oo hirveenä aikaa tutkia ku se valutetaan betoni päälle ja niitä ei nää enää koskaan
Vierailija kirjoitti:
Ainahan suomipolitiikot riippumasta puolueesta ovat jakaneet kavereille rahaa. Sanna Marin oli yksi pahimmista. 35 milj on paljon rahaa antaa kaverin yritykselle.
Sanna jakoi yli 60000:lle yritykselle koronatukia ja pelasti Suomen talouden. Petteri jakaa puoluekaverilleen 35 miljoonaa starttirahaa sen jälkeen kun on nimittänyt tämän päättämään Finnveran yritystuista. Niitä muuten Petteri korotti vain 4 miljardia.
Vierailija kirjoitti:
Jos Petteri Orpo palauttais meille Karjalan ja hankkis oman oman ydinaseen nii vasemmistolaiset ja kokoomusvihaajat ois varmaan vihasia siitäki.
Itse en vihaa Kokoomusta tai muitakaan poliittisia puolueita.
Vastuuton ja leväperäinen taloudenpito vituttaa. Jo ihan omien lasteni kannalta. Itsestäni ei enää niin suurta väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuota olla oikeasti rakentamassa. Petteri jakaa veroeuroja kavereille vielä kun voi.
Eikö se tuki ollut ehdollinen, mitkähän ne ehdot on?
Tuki täytyy myöntää ehdollisena, koska avustusta koskevaa määrärahaa ei ole vielä valtion talousarviossa. Eduskunta päättää valtion talousarviosta, ei valtioneuvosto. Nämä ovat ihan perusasioita valtion taloudenhoidosta, jotka jokaisen pitäisi tietää.
Tuota noin... ei. Tuki on kirjattu budjettiriihessä ehdolliseksi siksi, että se on varaus. Orpon lausunnon mukaan rahoittaa n. 10 % Gardenista eli sen 35 miljoonaa euroa, jos hallia oikeasti aletaan rakentaa vuonna 2027 (eli muu rahoitus järjestyy ja rakennustyöt alkavat).
Vuoden 2026 budjettiriihessä on sovittu, että vuoden 2027 talousarvioesitykseen sisällytetään hankkeen rahoitus eli määräraha, josta voidaan maksaa hankkeen avustukset. Avustuspäätös on ehdollinen niin kauan kunnes eduskunta on hyväksynyt hankkeelle rahoituksen. Valtioneuvosto ei voi sitoa valtion varoja, budjettivalta kuuluu eduskunnalle.
Tällekin hankkeelle valtio antoi avustusta noin 20 milj. euroa rakentamiskustannuksiin - millä perustein? Ketä oli Nokia Areenan takana?