Suviseuroista: Voiko joku vaan uskoa synnit anteeksi?
Kommentit (243)
Synnit saa anteeksi. Se on selvä. Mutta oletko synnin tunnossa. Tunnetko piston sydämessäsi kun olet rikkonut Herraasi vastaan. Oletko oikeasti ymmärtänyt ettet voi pelastua omilla avuillasi. Onko sinulla synnin tunto vai paatunut mieli. Älä kuuntele stdämesi ääntä sillä se osaa kyllä perustella synnin. Kuuntele mitä Jumalasi sanoo Raamatussa.
Kyllä. Jos sinua on lapsena hyväksikäytetty, pedari saa syntinsä anteeksi nostamalla kätensä ylös seurapuheen loppupuolella. Sinä syyllistyt hirvittävään syntiin, jos itat näun armon nereen hukutetun asian uudelleen puheeksi
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Jos sinua on lapsena hyväksikäytetty, pedari saa syntinsä anteeksi nostamalla kätensä ylös seurapuheen loppupuolella. Sinä syyllistyt hirvittävään syntiin, jos itat näun armon nereen hukutetun asian uudelleen puheeksi
Jos noin ajattelee on käsittänyt jotain väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnit saadaan anteeksi pyytämällä.
Kyllä
Jumalalta. Ei naapurin Penalta.
Kyllä, anteeksianto tulee Jumalalta, uskovainen ihminen vain välittää sen.
Miksi ajattelette, että siihen väliin tarvitaan ihminen?
Se löytyy Raamatusta.
Jeesus puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi:
"Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut. Joilta te ne pidätätte, niille ne ovat pidetyt."
Juu. Mutta kun te ette ole niitä opetuslapsia.
Jeesus puhalsi eikä lestadiukset . Ollut silloin siellä.
Meinaatko että evankeliumin leviäminen pysähtyi kun Jeesuksen opetuslapset kuolivat?
Ei se niin mene, vaan jokainen uskovainen jatkaa tuota työtä ja Pyhän Hengen liekki elää ja kulkee maailmassa olympiasoihdun lailla.Oikeastaan teidän soihdut on täynnä hapatusta , syytöstä, kiusaamista. Ilkeyttä , juotua, vanhojen penkomista , kostamista ja VAHINGON ILOA sitä löytyy. Taitaa olla tervesoihdut. Teillä on vääriä opetuksia ette tunnusta vaan omaa eriseuraa. Me kaikki kristityt olemme Jeesukseen kastetut mutta sinä lajittelet. Eriseura.
HELLAREISSA lähtee takit kaulasta kävelemään ja kassit . Et ei kiitos.
Naulasta ja yksikin narkomaani mies huo --- minkä ehtii ja huonekaluja kodinkoneita varastelevat . Kaukana parannuksen teosta kyllä . Lähiön baareissa.
Joskus ja aika useinkin jos joku laitapuolen kulkija tulee uskoon, niin hän ei valitettavasti jätä koko syntielämäänsä.
Joskus 80-90-luvulla uskallettiin tehdä ns.totinen parannus. Nykyään maailma tulee seurakuntiin ja jotkut elää kaksoiselämää.
Mutta se ei ole Jeesuksen vika.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Jos sinua on lapsena hyväksikäytetty, pedari saa syntinsä anteeksi nostamalla kätensä ylös seurapuheen loppupuolella. Sinä syyllistyt hirvittävään syntiin, jos itat näun armon nereen hukutetun asian uudelleen puheeksi
Olet käsittänyt väärin.
”RIPPI tarkoittaa sitä, että uskovainen tunnustaa syntinsä rippi-isälle, jollekin luotettavalle uskovaiselle, ja tämä julistaa Jumalan valtuuttamana hänelle synnit anteeksi. Rippi on vapaaehtoinen ja luottamuksellinen asia. Siihen kuuluu olennaisena osana halu luopua synnistä. Rippi-isällä ei ole lupaa kertoa ripissä kuulemiaan asioita muille. Jos on tapahtunut rikos, rippi-isän tulee kuitenkin huolehtia siitä, että asia saatetaan viranomaisten tietoon.”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalan hyvyys vetää parannukseen. Hyvyys.
Olen uskonnottomasta kodista.
Minut veti parannukseen järkyttävä kuolemantapaus ( ei vielä se mistä kerroin ) vaan jo aiemmin tapahtunut. Jumala otti minut kiinni näin kauhealla tavalla.
Mutta Jumalan lasten rakkaus veti minua parannukseen.
Et sä pelastu kuitenkaan pelkällä parannuksella . Pitää tunnustaa Jeesus Jumalan poika ihmiseksi syntynyt ja ristin naulitseminen sovituksen tähden .
Minä sain syntini anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.
Siitä seurasi mm
se, että lopetin kiroilun. Vaikein paikka oli rock - musiikin kuuntelun lopettaminen. Yhtäkkiä lopetin senkin. Jälkeen päin ihmettelin, että kyllä sielunvihollinen pitää ihmistä tiukalla. Yksi ainoa rock - biisi piti minua lopulta enää niin tiukalla. Olin siis valmis myymään sieluni yhden biisin takia.
Jeesus on Tosi Ihminen ja Tosi Jumala.
Vanhoillislestadiolaisuutta raamatullisempaa uskoa ei löydy.
Kiroileva kuitenkin heti kun lyöty varpaasi johonkin tai kuin lestahellarit jokapäivä on joko helvetti tai saatana .
Ihan mäkin jätin uskoontulossa kiroilun, seksuaalisynnit, ryyppäämisen. Jumala täytti ilolla ja Pyhällä Hengellä.
Lukekaa vaikka uskoontulleiden vankien kertomuksia. Siellä on joku vankilaevankelista saarnannut, ja joku "Repe" rukoilee sellin lattialla - vaikka se olisi ollut moninkertainen tap-paja tai huumeidenkäyttäjä, niin kun Jeesus pesee sydämen puhtaaksi niin hän itkee ja iloitsee ja on kuin pyhäkoulupoika. Valtavat taakat jäi taa.
Tai musĺimit, hindulaiset....
Ai niin, mieheni mietti että pyytäisi Late Johanssonin joskus kahville. :D
Helluntailaisilla on oma evankeliumi Amerikan tyyliin . YouTube Jack Williams no longer slaves
Amazing grace-laulun tehnyt orja ei ollut hellari.
Ihan sama voimakas kääntyminen on mahdollista missä kirkkokunnassa tahansa. Mä tulin uskoon ihan tavisluterilaisessa ollessani.
Kaikki ihmiset on epätäydellisiä ja tekevät virheitä. Niin uskovat kuin ei-uskovat. Vain yksi on täydellinen- Jeesus Messias.
Hän ojentaa kätensä, tarjoaa anteeksiantoa, vapautta ja uutta elämää
"Kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla."
Vierailija kirjoitti:
Hellarit ja lestadiukset kilpailee asiakkaista eikun telttojen koolla .
Ei, mä iloitsen että Suomessa on lestadiolaiset, he ovat mahtavana selkärankana.
Mutta haluaisin että kokisivat "mind-blow":n eli uskaltaisivat ajatella että heidän seurakuntansakin ulkopuolella pelastutaan ja tullaan uskoon. Me olemme sisaria, vaikka he eivät uskalla ajatella niin.
Maailmalla pelastutaan Raamatun kaavan kautta, yksin tai toisen uskovan vieressä.
1) Synnintunto, 2) rukoilee synnit anteeksi (ja on valmis hylkäämään syntielämän) ja pyytää Jeesusta sydämeen 3.) = uskoontulo eli uudestisyntyminen.
Moni on lukenut yksin sairaalassa tai hotellissa pöytälaatikon Raamattua ja tullut uskoon.
Ei se uudestisyntyneiden porukka maailmassa iso ole. Vaikka nimikristittyjä on miljardi (en muista paljonko), niin oikeesti uudestisyntyneitä on maailman porukasta vain...ehkä 100 miljoonaa. En muista sitä arviota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalan hyvyys vetää parannukseen. Hyvyys.
Olen uskonnottomasta kodista.
Minut veti parannukseen järkyttävä kuolemantapaus ( ei vielä se mistä kerroin ) vaan jo aiemmin tapahtunut. Jumala otti minut kiinni näin kauhealla tavalla.
Mutta Jumalan lasten rakkaus veti minua parannukseen.
Et sä pelastu kuitenkaan pelkällä parannuksella . Pitää tunnustaa Jeesus Jumalan poika ihmiseksi syntynyt ja ristin naulitseminen sovituksen tähden .
Minä sain syntini anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.
Siitä seurasi mm
se, että lopetin kiroilun. Vaikein paikka oli rock - musiikin kuuntelun lopettaminen. Yhtäkkiä lopetin senkin. Jälkeen päin ihmettelin, että kyllä sielunvihollinen pitää ihmistä tiukalla. Yksi ainoa rock - biisi piti minua lopulta enää niin tiukalla. Olin siis valmis myymään sieluni yhden biisin takia.
Jeesus on Tosi Ihminen ja Tosi Jumala.
Vanhoillislestadiolaisuutta raamatullisempaa uskoa ei löydy.
Miten yks biisi voi kenenkään elämää/ uskoa horjuttaa? Kerro.
En tiedä näistä suuntausten yksityiskohdista, mutta kristillistä musiikkia löytyy varmaan joka genrestä.
Rahan ja seksin ympärillä kiertävät biisit ei oikein sovi uskovan pirtaan, ei pidä antaa pirulle pikkusormea eli pieni väärä teko johtaa isompaan- ajatus varmaan.
Mikä niissä biiseissä niin kamalaa on, kun on kuitenkin olemassa hengellistä rokkia, gospelia? Sanat kuin virressä, mutta rytmi eri ja soittimet eri. En käsitä, mitä ihmeen " pirullista" niihin liittyy.
Ja ovatpa useimmat iskelmät taas aika viattomia. Nimeä vaikka joku Katri- Helenan kappale, joka on mielestäsi jotenkin synnillinen.
Tämä on hyvä kysymys jonka voi esittää itselleen:
Mitä jokin asia ruokkii minussa?
Minä en välitä esim. rakkauslaulujen sanoista. En edelleenkään välittäisi, vaikka olisin epäuskoinen - ne eivät kolahda.
Kuunteleen musiikin / sävellysten kokonaista ideaa. Idea on tärkein. Toimiiko idea täydellisesti?
Runo/sanoitus, sävellys, sovitus, orkestraatio. Ovatko esittäjät huippuammattilaisia, saavatko he idean toimimaan loistavasti. Toteutus. Analysoisin, jauhaisin yhtä ainoaa biisiä vaikka kymmeniä kertoja, jos se inspiroisi minua.
Siitä huolimatta, vaikka sanoitus kertoisi rakkaudesta.
IDEA.
Monet kevyen mus. tekijät todella lahjakkaita.
Ruokkisiko tuo uskoani?
No ei kyllä.
Kyllähän siinä usko menisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellarit ja lestadiukset kilpailee asiakkaista eikun telttojen koolla .
Ei, mä iloitsen että Suomessa on lestadiolaiset, he ovat mahtavana selkärankana.
Mutta haluaisin että kokisivat "mind-blow":n eli uskaltaisivat ajatella että heidän seurakuntansakin ulkopuolella pelastutaan ja tullaan uskoon. Me olemme sisaria, vaikka he eivät uskalla ajatella niin.
Maailmalla pelastutaan Raamatun kaavan kautta, yksin tai toisen uskovan vieressä.
1) Synnintunto, 2) rukoilee synnit anteeksi (ja on valmis hylkäämään syntielämän) ja pyytää Jeesusta sydämeen 3.) = uskoontulo eli uudestisyntyminen.
Moni on lukenut yksin sairaalassa tai hotellissa pöytälaatikon Raamattua ja tullut uskoon.
Ei se uudestisyntyneiden porukka maailmassa iso ole. Vaikka nimikristittyjä on miljardi (en muista paljonko), niin oikeesti uudestisyntyneitä on maailman porukasta vain...ehkä 100 miljoonaa. En muista sitä arviota.
2/ Rukoilemalla ei saa syntejä anteeksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellarit ja lestadiukset kilpailee asiakkaista eikun telttojen koolla .
Ei, mä iloitsen että Suomessa on lestadiolaiset, he ovat mahtavana selkärankana.
Mutta haluaisin että kokisivat "mind-blow":n eli uskaltaisivat ajatella että heidän seurakuntansakin ulkopuolella pelastutaan ja tullaan uskoon. Me olemme sisaria, vaikka he eivät uskalla ajatella niin.
Maailmalla pelastutaan Raamatun kaavan kautta, yksin tai toisen uskovan vieressä.
1) Synnintunto, 2) rukoilee synnit anteeksi (ja on valmis hylkäämään syntielämän) ja pyytää Jeesusta sydämeen 3.) = uskoontulo eli uudestisyntyminen.
Moni on lukenut yksin sairaalassa tai hotellissa pöytälaatikon Raamattua ja tullut uskoon.
Ei se uudestisyntyneiden porukka maailmassa iso ole. Vaikka nimikristittyjä on miljardi (en muista paljonko), niin oikeesti uudestisyntyneitä on maailman porukasta vain...ehkä 100 miljoonaa. En muista sitä arviota.
Raamattu opettaa, että pelastukseen on vain yksi tie – Jeesus Kristus (Joh. 14:6; Ap. t. 4:12). Samalla se opettaa, että pelastuvia on vähän (Matt. 7:13–14; Matt. 22:14), eikä pelkkä uskontunnustus tai Herran nimen lausuminen riitä (Matt. 7:21–23).
Uudessa testamentissa Jumalan kansa kuvataan yhtenä ruumiina, jolla on yksi usko ja yksi Herra (Ef. 4:4–5). Raamattu myös kehottaa erottautumaan väärästä opista ja synnissä elävistä (2. Kor. 6:14–17; 1. Kor. 5:12–13) sekä varoittaa vääristä opettajista, jotka eksyttävät monia (Matt. 7:15; 2. Piet. 2:1).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnit saadaan anteeksi pyytämällä.
Kyllä
Jumalalta. Ei naapurin Penalta.
Kyllä, anteeksianto tulee Jumalalta, uskovainen ihminen vain välittää sen.
Miksi ajattelette, että siihen väliin tarvitaan ihminen?
Se löytyy Raamatusta.
Jeesus puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi:
"Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut. Joilta te ne pidätätte, niille ne ovat pidetyt."
Juu. Mutta kun te ette ole niitä opetuslapsia.
Jeesus puhalsi eikä lestadiukset . Ollut silloin siellä.
Meinaatko että evankeliumin leviäminen pysähtyi kun Jeesuksen opetuslapset kuolivat?
Ei se niin mene, vaan jokainen uskovainen jatkaa tuota työtä ja Pyhän Hengen liekki elää ja kulkee maailmassa olympiasoihdun lailla.Oikeastaan teidän soihdut on täynnä hapatusta , syytöstä, kiusaamista. Ilkeyttä , juotua, vanhojen penkomista , kostamista ja VAHINGON ILOA sitä löytyy. Taitaa olla tervesoihdut. Teillä on vääriä opetuksia ette tunnusta vaan omaa eriseuraa. Me kaikki kristityt olemme Jeesukseen kastetut mutta sinä lajittelet. Eriseura.
HELLAREISSA lähtee takit kaulasta kävelemään ja kassit . Et ei kiitos.
Naulasta ja yksikin narkomaani mies huo --- minkä ehtii ja huonekaluja kodinkoneita varastelevat . Kaukana parannuksen teosta kyllä . Lähiön baareissa.
Joskus ja aika useinkin jos joku laitapuolen kulkija tulee uskoon, niin hän ei valitettavasti jätä koko syntielämäänsä.
Joskus 80-90-luvulla uskallettiin tehdä ns.totinen parannus. Nykyään maailma tulee seurakuntiin ja jotkut elää kaksoiselämää.
Mutta se ei ole Jeesuksen vika.
"Uskovaiset" ovat kyllä tuomitsevimpia ihmisiä ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Tällä anteeksiannolla voi taktikoida. Elä koko elämäsi niin syntisenä ja uskottomana kuin haluat, vasta kuoleman lähestyessä pyydä kaikkea anteeksi.
Mitä uskonnolla ja kirkoissa käynneillä tekee ensimmäiset 60 vuotta elämästä?
Ei voi. Koska siihen anteeksiantoon tarvitaan synnintunto. Ja se joko on tai ei ole.
Voi olla, että kuolet ennen kuin ehdit tajuta mitään tai hankkiutua saamaan synninpäästöä. Jne jne.
Miksi ihminen edes haluaisi ajatella menevänsä kuoleman jälkeen Jumalan valtakuntaan, jos ei halua olla siellä eläessään?
Komppaan tuota: miksi haluaisi mennä Jumalan valtakuntaan, jos ei halua olla siellä eläessään.
Miksi haluaisi Jumalan seuraan, jos ei seura ole kelvannut täälläkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnit saadaan anteeksi pyytämällä.
Kyllä
Jumalalta. Ei naapurin Penalta.
Kyllä, anteeksianto tulee Jumalalta, uskovainen ihminen vain välittää sen.
Miksi ajattelette, että siihen väliin tarvitaan ihminen?
Se löytyy Raamatusta.
Jeesus puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi:
"Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut. Joilta te ne pidätätte, niille ne ovat pidetyt."
Juu. Mutta kun te ette ole niitä opetuslapsia.
Jeesus puhalsi eikä lestadiukset . Ollut silloin siellä.
Meinaatko että evankeliumin leviäminen pysähtyi kun Jeesuksen opetuslapset kuolivat?
Ei se niin mene, vaan jokainen uskovainen jatkaa tuota työtä ja Pyhän Hengen liekki elää ja kulkee maailmassa olympiasoihdun lailla.Oikeastaan teidän soihdut on täynnä hapatusta , syytöstä, kiusaamista. Ilkeyttä , juotua, vanhojen penkomista , kostamista ja VAHINGON ILOA sitä löytyy. Taitaa olla tervesoihdut. Teillä on vääriä opetuksia ette tunnusta vaan omaa eriseuraa. Me kaikki kristityt olemme Jeesukseen kastetut mutta sinä lajittelet. Eriseura.
HELLAREISSA lähtee takit kaulasta kävelemään ja kassit . Et ei kiitos.
Naulasta ja yksikin narkomaani mies huo --- minkä ehtii ja huonekaluja kodinkoneita varastelevat . Kaukana parannuksen teosta kyllä . Lähiön baareissa.
Joskus ja aika useinkin jos joku laitapuolen kulkija tulee uskoon, niin hän ei valitettavasti jätä koko syntielämäänsä.
Joskus 80-90-luvulla uskallettiin tehdä ns.totinen parannus. Nykyään maailma tulee seurakuntiin ja jotkut elää kaksoiselämää.
Mutta se ei ole Jeesuksen vika.
"Uskovaiset" ovat kyllä tuomitsevimpia ihmisiä ikinä.
Jumalan sana (lain miekka) tuomitsee, ei uskovaiset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos uskot ihan yleisestä saarnasta syntien anteeksiantamuksen omalle kohdallesi, niin olet saanut parannuksen armon ja olet Jumalan lapsi.
Jaa että jos joku on eilen just rai...nnut lapsen, mutta tänään ihan vaan nostaa käden ylös, niin joku toinen pöntöstä jo suit sait sukkelaan sanoo, että kaikki synnit anteeki? Kyllä on kätevää.
Sairasta.
Ei se ihan noin "kätevää" ole.
Tarvitaan synnintunto eli pyytäjä tuntee tehneensä väärin, katuu ja haluaa jatkaa toisin. Sitten siihen päälle synninpäästö.
Toki se katuminen voi olla aika tiedostamatonta, kuten monella jotka uskovat synninpäästön ensimmäistä kertaa niin, että se synnyttää uskon.
Ja monesti isot synnit vaativat myös ripin, jotta synnintekijä saa oikesti sisäänsä tunteen vapaudesta ja rauhasta.
Esittämäsi ihmiset taitavat olla aika menetettyjä tapauksia kaikin puolin, tutkimuksen mukaan noin 100 % kiistää oikeudessa syyllisyytensä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Riittää kun uskot. Olet autuas vaikka kuolisit heti sen jälkeen.
Mitään omia tekoja ei tarvita. Ei ole mitään vaatimuksia.
On se aika iso teko, jos aidosti uskot. Et sinä näennäisuskolla pelastu, että nyt vaan päätät että minäpä alan uskomaan. Sen pitää olla aitoa ja sen kyllä Herra tietää onko se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko lestasiskot oikeesti sitä mieltä, että tarvitaan aina joku muu uskova päästämään synneistä?
Jos mä, uskova vaikka yksin mustikkareissulla huomaan miettineeni synnillisiä vaikka koko marjareissun ajan (esim.anteeksiantamattomuus), ja vielä pitäis kerätä pari ämpäriä, ja jos ei ole kännykkää (kuten maailmanhistoriassa ei ole ollut ennen 1990-lukua).
Niin ootteko tosissanne että Jeesus odotuttaa syntien anteeksiantoaan niin kauan kunnes rämmin sieltä metsästä pois ja pääsen jonkun uskovan kanssa linjoille?
Ei, Jeesus antaa synnit anteeksi niitä pyytävälle HETI. Siellä marjapuskassa/keskellä merta tai erämaata. Erittäin tärkeä asia on sekin, että sen jälkeen sielunvihollinen ei pääse syyttämään väliin. Se mikä on anteeksi annettu, on Jumalan unohtama.
Toki pitää olla valmis myös jättämään se synti taakse, jotkut uskovat elävät jatkuvassa synnissä tai kaksoiselämää.
Uskovaisella on kaikki synnit anteeksi joka hetki. Parannuksen tekemiseen epäuskosta tarvitaan se toinen ihminen. Sen jälkeen synninpäästö on uskon hoitamista ja vahvistamista - sitä jokapäiväistä ”vaelluksen jalkojen pesua”, johon Jeesus kehotti.
Siis epäuskosta=ei-uskovaisuudesta synninpäästö?
Nooo. Sanotaan että toisen uskovan läsnäolo vahvistaa sitä uskoontuloa/parannuksentekoa, mutta se ei ole ollenkaan välttämättömyys.
Olen kuullut niin huikeita pelastumisjuttuja vaikka miltä raaoilta köriläiltä, kun ovat ihan yksin rukoilleet.
Ei Jeesus odotuta jonkun yksinäisen mökin mummon kohdalla että uskova tulee paikalle, vaan jos mummeli haluaa antaa elämänsä Jeesukselle, niin Jeesus tekee ritolat rientämällä paikalle pelastamaan (tai no on alunperin vaikuttanutkin sen synnintunnon). Se on Jeesukselle erittäin mieluinen tehtävä.
Mutta silloin ei voi rahastaa välissä, ja siihenhän koko seurakuntatoiminta ja kirkko perustuvat. Bisnekseen ja hyvävelikerhoon.
Lue raamattua? Älä, vain seurakunnan palkollinen voi opettaa tulkitsemaan sitä (itselleen hyödyllisimmällä tavalla, tietenkin).
Koe jumalyhteys ilman kirjoja? Älä, tarvitset siihen väliin seurakunnan palkollisen.
Autat muita arjessa? Älä, tee se mieluummin miljoonaomaisuuden omaavien järjestöjemme tai alaosastojemme kautta. Palkatta, mutta samalla muita käännyttäen meidän jäseneksemme.
Toimi omatuntosi mukaan, niin kuin koet oikeaksi ja Jumalan tahdoksi? Älä, vain meidän tapamme toimia on oikein, muuten olet Fariseus ja itse Harhaoppinen Saatana.
Naulasta ja yksikin narkomaani mies huo --- minkä ehtii ja huonekaluja kodinkoneita varastelevat . Kaukana parannuksen teosta kyllä . Lähiön baareissa.