Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako mummi olla mummi omalla tavallaan?

Vierailija
28.06.2026 |

Aamulehden maksumuurin takana olevan jutun mainoksessa tuo kysymys.

Montaa mummia varmaan stressaa kun on tarkat säännöt jopa miten pitää puhua ja sanoittaa, saati nukkuma-ajoista, päiväunista, mitä saa laittaa ruuaksi ( vaikkei allergioita), kuinka monta tuntia ulkoilla.

Itseä joskus harmitti kun alakouluikäisten kanssa lautapeli kesken ha äidiltä alkaa puhelinrinkutus 19.30.  Nyt hampaanpesulle ja sitten mummi voi lujea 2 lukua peppi pitkätossua.

Mistä oikeesti loukkaannuin kun olin viikon ollut lasten kanssa ja äitinsä sanoi että nyt taas saa noilta murretta kitkeä viikon pois.

Kommentit (376)

Vierailija
301/376 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää sitä yleiskasvatuslinjaa noudattaa. 

Ei tarvii. Lasta ei pidä ohjelmoida kuin Ddrssä. Lapsi ei mene rikki tai sekaisin, jos mummolassa on erilaiset tavat ja arvot.

Ei mene rikki mutta uupuneet vanhemmat voivat olla vielä uupuneempia mummolareissun jälkeen jos esimerkiksi lasten unirytmi on kääntynyt päälaelleen. Tai on syöneet sokeria joka päivä ja oikea ruoka ei enää maistu. Tietyt rutiinit on hyvä olla ja noudattaa myös mummolassa.

Unirytmi ei mene päälaelleen muutamassa päivässä. Herkkujen syöminen saman ajan ei vie ruokahalua hyvältä ruoalta. Tiedät itsekin, että jos jossain juhlissa tai lomalla herkuttelee, mutta muuten on syönyt terveellisesti, ennemminkin on mukava palata normaaliin ruokaan. Älä rupea ohjeistamaan mummolaa, jos et luota niin älä vie. 

 

Käykää yhdessä mummolassa sitten vaikka useiden päivien reissuja, on isovanhemmillekin mukavampaa, kun autatte siellä puutarhan hoidossa ja pikku rempoissa ja he saavat nauttia lastenlapsista ilman hoivavastuuta. Oma elämänne menee pieleen, jos viette lapset mummolaan ja irtaudutte arjesta vaikka viikoksi. Ehkä unirytminne on mennyt pilalle, ette enää haluakaan elää lapsiperhearkea :)

Kyllä mulla on aina yhden myöhään valvotun yön takia tms. mennyt unirytmi ihan lapsesta saakka sekaisin. Sen korjaaminen on aina vienyt useamman päivän aikaa. Yhdellä meidän kolmesta lapsesta huomaan kärsivän samasta. Jos menee päikkärit liian pitkään/myöhäiseksi, niin ei nukahda illalla tai sitten ei nukahda ollenkaan ja illalla sitä vasta onkin sitten vaikeaa nukahtaa kun väsyttää ja kiukuttaa. Ja sama seuraavat pari päivää.

Päiväkodissa töissä ja ryhmän 21 lapsesta (2-5v) yli puolet lapsista pitää herättää päiväunilta. Osa vanhemmista ei antaisi lapsen nukkua ollenkaan. Kun illat on vaikeita. 

Meillä on vajaa 3-vuotiaalla herätys joka työaamu klo 5. Lapsi nukkuisi vaikka 3h päiväunet sen takia, mutta jos hän nukkuu tuntia pidempään, niin illalla saakin odottaa unta. Ei yksin kertaisesti vaan voi antaa nukkua niin kauan kuin lapsi haluaa tai miten lastenhoitajat surkuttelevat lapsen herättämistä kesken unien. En saa lasta viideltä aamulla ylös, jos hän nukahtaa vasta 22-23 sen vuoksi, että nukkuu 2-3h päiväunia eikä unipaine riitä illalla järkevään aikaan niin, että yöunet ovat riittävät. Ja kyllä, sen huomaa kun päiväunia lapsen annetaan nukkua kuten vuosikkaiden.

Haksahtanut työpäivän ja päiväkotipäivän jälkeen vielä viettää lapsen kanssa aikaa, ulkoilla ja antaa lapsen kuluttaa energiaa? Aika moni menee kotiin ja katsotaan telkkaria / tablettia ja ihmetellään ettei lapsi nukahda klo 19 heti sänkyyn. Jos päivällisen jälkeen lähtee vielä ulos juoksemaan ja touhuamaan niin kyllä se uni myös tulee illalla paremmin. Ja illalla yhteinen satuhetki rauhoittaa kummasti, lapsi voi kuunnella sitä valmiiksi sängyissään.

Vierailija
302/376 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sana mummi mainittu otsikossa jo siitä tietää että vanhukset riitelee täällä verissä päin. 

Näinhän se nykyään täällä menee. Vanhukset kansoittaneet palstan ja tehneet tästä elämänsä sisällön. 

Ja mitä sinä sitten täällä teet? Ja väärin, tämän palstan on kansoittanut muutama mt-ongelmainen "nuorimies", jotka jauhaa p@skaa päivät päästään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/376 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pitää hyväksyä omine ominaisuuksineen. Tuskin kukaan haluaa, että joku tulee sinuakin neuvomaan miten pitää olla tai peräti piräs muuttua tai muuttaa persoonaansa. Menkää tutkimaan itseänne ensin niin saatte vastauksen.

no sitten on ihan tykönänsä eikä muiden riippana

Eikös tässä ole nyt ongelma se, että ne lapset viedään mummolle hoitoon, eikä niin, että se mummo tulisi sinne lapsenlapsen kotiin väkisin hoitamaan? Onko se riippa sittenkin se vanhempi joka sen muksun sinne mummon riipaksi raahaa, vaikka ei edes tykkää tavasta, jolla se mummo sitä muksua hoitaa?

Eihän se mummo omassa kotonaan kenenkään riippana ole, kun et vie niitä lapsiasi sinne.

Vierailija
304/376 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pitää hyväksyä omine ominaisuuksineen. Tuskin kukaan haluaa, että joku tulee sinuakin neuvomaan miten pitää olla tai peräti piräs muuttua tai muuttaa persoonaansa. Menkää tutkimaan itseänne ensin niin saatte vastauksen.

no sitten on ihan tykönänsä eikä muiden riippana

Eikös tässä ole nyt ongelma se, että ne lapset viedään mummolle hoitoon, eikä niin, että se mummo tulisi sinne lapsenlapsen kotiin väkisin hoitamaan? Onko se riippa sittenkin se vanhempi joka sen muksun sinne mummon riipaksi raahaa, vaikka ei edes tykkää tavasta, jolla se mummo sitä muksua hoitaa?

Eihän se mummo omassa kotonaan kenenkään riippana ole, kun et vie niitä lapsiasi sinne.

Ei se mummo voi olla lastenlasten kanssa, jos hän ei kuuntele niihin lapsiin liittyviä ohjeita. Ei se liity mitenkään siihen, missä hän on, vaan siihen, että lapset eivät ole hänen, eikä hän päätä asioista.

 

Hän on pelkkä riippa sitten kitisemässä.

Vierailija
305/376 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippunee mummista. Kyllähän nukkumaanmenoaikoja kannattaa lomallakin noudattaa. Sekä aikuisten että lasten. Unirytmiä on vaikea kääntää, jos se menee sekaisin ja lepo on tärkeää.

Omien lasten mummilla on huono hygienia. Olen asiasta muutamaan kertaan sanonut, mutta ei näy menevän perille. Siksi ei mennä mummilaan kylään, koska tuputtaa siellä ruokaa, jota ei uskalla syödä. Kahvitellaan kylillä. Siitäkin valitetaan.

Meillä myös. Siivoaminen on kuulemma turhaa, lisäksi tavaraa on niin paljon, että pölyjen pyyhintä olisi varmaan koko päivän projekti.

Anopilla on koira, tynnyrin muotoinen. Kertoo kaiken anopin suhtautumisesta herkkuihin ja liikuntaan. Tämä koira ei ole 100% sisäsiisti, lammikoita on aina välillä. Anoppia ei haittaa, imeyttää suurimman osan pyyhkeeseen ja elämä jatkuu. Haju on melko rankka talossa.

Ei syödä tuolla kuin kaupan paketista olevia keksejä, mä en edes niitä. Joka paikassa on kerros pölyä, kuolleita kärpäsiä ja karvaa. 

Mies kertoo, että meno on ollut aina samanlaista, eli ei mene sikailu vanhuuden piikkiin.  Eikä siis käydä edes ihan joka vuosi enää. Jossain vaiheessa kerjäsi lapsia yökylään, mutta... kuka tuollaisen törkykasan keskelle jättäisi lapsensa?

Vierailija
306/376 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä olisi lasten olla mummon kanssa enemmänkin. Hän ei ole koko ajan kiinni puhelimessaan vaan oikeasti läsnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
307/376 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä olisi lasten olla mummon kanssa enemmänkin. Hän ei ole koko ajan kiinni puhelimessaan vaan oikeasti läsnä.

Ai nykyään? Ennen hän oli aina kiinni juorupuheluissa ja naistenlehdissä. Koskaan ei tehnyt lastensa kanssa yhtään mitään.

Vierailija
308/376 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivänselvää on, että mummo saa olla täysin oma itsensä. Yhtä selvää samaan aikaan on se, että jos mummon itsenään oleminen on lastenlapsille liian rajatonta, liian äksyyden sävyttämää, jatkuvasti jostain huonosta käytöksestä huomauttelemista tms., mummo ei voi olla lastenlastensa seurassa ilman valvontaa. Matteusvaikutus toimii tässäkin, eli jos mielenterveyden taso on mummolla heikko, hän viettänee melko yksinäistä vanhuutta. Kypsät ja viisaat mummot omine virheineen ja heikkouksineenkin osaavat käsitellä näitä asiota lastensa kanssa, eikä pattitilanteita pääse syntymää. He myös osaavat skannata vaikkapa omia rasistisia mielipiteitään ja opetella niistä pois. Koska entisajan rasismin normaalius ei tee rasismia tässä ajassa yhtään hyväksyttäväksi. Tai jos omassa lapsuudenperheessä aikanaan isä alisti äitiä, se ei ole nykyajassakaan tervettä vain tuosta historiasta johtuen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
309/376 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yhdelläkään rouvalla huonoa äitiä, äitiä, jolle ei voi lapsia jättää? Ei vian häivää.

Vierailija
310/376 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä olisi lasten olla mummon kanssa enemmänkin. Hän ei ole koko ajan kiinni puhelimessaan vaan oikeasti läsnä.

Meillä mummolassa oli juurikin se ongelma että tuuppasivat lapset ruuduille, kun eivät muuta jaksaneet. Itse puuhastelivat kyllä omiaan, mutta eivät halunneet lapsia siihen kyselemään tai osallistumaan, niin tabletti kouraan vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
311/376 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivänselvää on, että mummo saa olla täysin oma itsensä. Yhtä selvää samaan aikaan on se, että jos mummon itsenään oleminen on lastenlapsille liian rajatonta, liian äksyyden sävyttämää, jatkuvasti jostain huonosta käytöksestä huomauttelemista tms., mummo ei voi olla lastenlastensa seurassa ilman valvontaa. Matteusvaikutus toimii tässäkin, eli jos mielenterveyden taso on mummolla heikko, hän viettänee melko yksinäistä vanhuutta. Kypsät ja viisaat mummot omine virheineen ja heikkouksineenkin osaavat käsitellä näitä asiota lastensa kanssa, eikä pattitilanteita pääse syntymää. He myös osaavat skannata vaikkapa omia rasistisia mielipiteitään ja opetella niistä pois. Koska entisajan rasismin normaalius ei tee rasismia tässä ajassa yhtään hyväksyttäväksi. Tai jos omassa lapsuudenperheessä aikanaan isä alisti äitiä, se ei ole nykyajassakaan tervettä vain tuosta historiasta johtuen. 

Aika nuoret somessa on rasistisia, myös  alle 50 naiset joilla pieniä lapsia. Jopa kansanedustajat. Eikös ne nää mustavihreät marssijatkin oo kolmisskymmenissä ja alle.

Vierailija
312/376 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippunee mummista. Kyllähän nukkumaanmenoaikoja kannattaa lomallakin noudattaa. Sekä aikuisten että lasten. Unirytmiä on vaikea kääntää, jos se menee sekaisin ja lepo on tärkeää.

Omien lasten mummilla on huono hygienia. Olen asiasta muutamaan kertaan sanonut, mutta ei näy menevän perille. Siksi ei mennä mummilaan kylään, koska tuputtaa siellä ruokaa, jota ei uskalla syödä. Kahvitellaan kylillä. Siitäkin valitetaan.

Mummon oma lapsi(sinä vai miehesi?) selvisi kuitenkin elävänä aikuiseksi likaisen äidin hoivissa.

Ihmisillä on kyllä todella sekopäisiä vanhempia ollut. Ei huolehdita puhtaudesta ja väännetään karkkeja ja tungetaan niitä lastenkin suuhun ja jotkut vasta sen jälkeen, kun on niitä ensin itse imeskellyt ja tartuttanut sitten lapseen kariesbagteerin.

Onneksi itsellä oli täyspäiset vanhemmat ja niin oli  puolisollakin.  Eipä ikinä ollut tuollaisia ongelmia mitä täällä kerrotaan. 

Aina hämmästyy kun lukee millaisia ihmisiä maa päällän kantaa.  Ihan sekopäistä sakkia.

Kyllä julkisivu pitää olla kunnossa. Se näyttäisi pahalta, jos lapsi olisi kuollut vaikka nälkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
313/376 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muuten merkillistä, että sitten nää ihan samaiset mummot ovat ensimmäisenä kivittämässä, jos lapsen vanhemmat millään tavoin poikkeavat heidän laatimistaan kiveen hakatuista pyhistä äitiyden säännöistä.

Olet käsittänyt väärin. En ne mummot kivitä, vaan vanhemmat. 

En ole, kyllä ne on ihan juurikin mummoja, jotka mäkättävät ventovieraillekin. Minullekin on tultu huutamaan kun lapsi oli kaupassa kello 20.

Onko käynyt mielessä, että tuo mummo (jos edes oli mummo? Kysyitkö onko mummo?)oli just samanlainen, kuin ne äidit jotka täällä valittaa, että mummo ei noudata juuri heidän laatimiaan sääntöjä?

Kaikkien pitää toimia juuri sinun sääntöjesi mukaan? 

en minä sanonut hänelle yhtään mitään, hän tuli huutamaan minulle.

Olisin asiallisesti vastannut, mitä nyt sitten huusikin. Samalla olisit opettanut lapsellesi hyviä käytöstapoja.

Vierailija
314/376 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä olisi lasten olla mummon kanssa enemmänkin. Hän ei ole koko ajan kiinni puhelimessaan vaan oikeasti läsnä.

Nimenomaan mummo on kiinni puhelimellaan ja spämmää av palstalle 7-23.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
315/376 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lukee helsinkiläisten lapsiperheiden kirjoituksia miten ras ne onkaan.  Päiväkodissa ja koulussa häiritsee muualta tulleet lapset.

Sisäsuomessa asuvana mummona ei mitään syytä ole olla ras. Nuo muutamat pizzeriat ja perheensä ei minua häiritse tai muyt muyalta tulleet, vaikka lääkäri.

On kumma kun selkeesti nuorten ongelma yritetään vierittää mummojen syyksi.

Vierailija
316/376 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muuten merkillistä, että sitten nää ihan samaiset mummot ovat ensimmäisenä kivittämässä, jos lapsen vanhemmat millään tavoin poikkeavat heidän laatimistaan kiveen hakatuista pyhistä äitiyden säännöistä.

Olet käsittänyt väärin. En ne mummot kivitä, vaan vanhemmat. 

En ole, kyllä ne on ihan juurikin mummoja, jotka mäkättävät ventovieraillekin. Minullekin on tultu huutamaan kun lapsi oli kaupassa kello 20.

Onko käynyt mielessä, että tuo mummo (jos edes oli mummo? Kysyitkö onko mummo?)oli just samanlainen, kuin ne äidit jotka täällä valittaa, että mummo ei noudata juuri heidän laatimiaan sääntöjä?

Kaikkien pitää toimia juuri sinun sääntöjesi mukaan? 

en minä sanonut hänelle yhtään mitään, hän tuli huutamaan minulle.

Olisin asiallisesti vastannut, mitä nyt sitten huusikin. Samalla olisit opettanut lapsellesi hyviä käytöstapoja.

Ei minun mitään tarvitse tuollaiselle opettaa. Lapselleni sanoin että tädillä on nyt huono päivä, lähdetäänpä hakemaan ne meidän ostokset.

Vierailija
317/376 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää sitä yleiskasvatuslinjaa noudattaa. 

Ei tarvii. Lasta ei pidä ohjelmoida kuin Ddrssä. Lapsi ei mene rikki tai sekaisin, jos mummolassa on erilaiset tavat ja arvot.

Ei mene rikki mutta uupuneet vanhemmat voivat olla vielä uupuneempia mummolareissun jälkeen jos esimerkiksi lasten unirytmi on kääntynyt päälaelleen. Tai on syöneet sokeria joka päivä ja oikea ruoka ei enää maistu. Tietyt rutiinit on hyvä olla ja noudattaa myös mummolassa.

Unirytmi ei mene päälaelleen muutamassa päivässä. Herkkujen syöminen saman ajan ei vie ruokahalua hyvältä ruoalta. Tiedät itsekin, että jos jossain juhlissa tai lomalla herkuttelee, mutta muuten on syönyt terveellisesti, ennemminkin on mukava palata normaaliin ruokaan. Älä rupea ohjeistamaan mummolaa, jos et luota niin älä vie. 

 

Käykää yhdessä mummolassa sitten vaikka useiden päivien reissuja, on isovanhemmillekin mukavampaa, kun autatte siellä puutarhan hoidossa ja pikku rempoissa ja he saavat nauttia lastenlapsista ilman hoivavastuuta. Oma elämänne menee pieleen, jos viette lapset mummolaan ja irtaudutte arjesta vaikka viikoksi. Ehkä unirytminne on mennyt pilalle, ette enää haluakaan elää lapsiperhearkea :)

Kyllä mulla on aina yhden myöhään valvotun yön takia tms. mennyt unirytmi ihan lapsesta saakka sekaisin. Sen korjaaminen on aina vienyt useamman päivän aikaa. Yhdellä meidän kolmesta lapsesta huomaan kärsivän samasta. Jos menee päikkärit liian pitkään/myöhäiseksi, niin ei nukahda illalla tai sitten ei nukahda ollenkaan ja illalla sitä vasta onkin sitten vaikeaa nukahtaa kun väsyttää ja kiukuttaa. Ja sama seuraavat pari päivää.

Päiväkodissa töissä ja ryhmän 21 lapsesta (2-5v) yli puolet lapsista pitää herättää päiväunilta. Osa vanhemmista ei antaisi lapsen nukkua ollenkaan. Kun illat on vaikeita. 

Meillä ei annettu päiväkotiin ohjeita uniajoista, mutta kyllä se kieltämättä oli aika rasittavaa, kun lapsi nukahti vasta klo 23 jälkeen ja heräsi herättämättä aamulla ennen seitsemää.

Ne kyllä annettiin ohjeistusta, kun illat oli tosi rankkoja. Toteutus ontui, kun hoitajat halusivat lasten nukkuvan eikä olevan hereillä. Aiemmalla osastolla taas ei ollut ongelmaa, kun hoitajat ymmärdivät lapsen parasta.

Jos vanhemmat haluavat, että lapsi herätetään niin kyllä hoitajat herättävät. Tiedän kun olen töissä päiväkodissa. Ja pitelen useampaa itkuista lasta sylissä, kun on herätetty kesken syvän unen. Ja herätetyistä osa torkkuu välipalapöydässä, kun väsyttää.

Vierailija
318/376 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä olisi lasten olla mummon kanssa enemmänkin. Hän ei ole koko ajan kiinni puhelimessaan vaan oikeasti läsnä.

Meillä mummolassa oli juurikin se ongelma että tuuppasivat lapset ruuduille, kun eivät muuta jaksaneet. Itse puuhastelivat kyllä omiaan, mutta eivät halunneet lapsia siihen kyselemään tai osallistumaan, niin tabletti kouraan vain.

Meillä mummon päivät täyttää emmerdale ja tv yleensäkkin. Koko ajan tv huutaa täysillä ja vie hänen kaiken huomionsa.

Vierailija
319/376 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset kaipaavat rentoutumista ja vievät lapset mummolaan tai muualle.

Se lapsi tarvitsisi yhtä lailla joskus sitä rentotumista ja vähemmän aikataulua.

Ei ne aikuisetkaan siellä lomallaan nouse 6.30 ylös, kellon mukaan rytmitä päiväänsä, suovat itselleen erilaista ruokaa ja alkoholiakin ja vainoavat puhelimella sitä mummia kuitenkin koko ajan.

Mitäh, herätitkö pojun vasta 6.45, nyt meni rytmi sekaisin. Kyllä sateellakin pitää olla ulkona 2 2 h eikä pelata monopolia.  Mitäh, et saanut nukahtamaan kuin vasta 21.00.  Nyt on elämä lopullisesti pilalla.

Mistä näitä olkiukkoja oikein keksitte?

En ole koskaan kuullut tuttavapiirissä kyllä tällaista. 

Monilla on sen sijaan se tilanne, että isovanhemmat eivät hoida lastenlapsia ollenkaan.

Jokaisella isovanhemmilla on oikeus kieltäytyä hoitamasta lapsenlapsia. Se ei ole velvollisuus vaan vapaaehtoista. Ja kun näitä kommentteja täällä lukee niin en ihmettele miksi ei oteta lasta vastuulleen.

Vierailija
320/376 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä olisi lasten olla mummon kanssa enemmänkin. Hän ei ole koko ajan kiinni puhelimessaan vaan oikeasti läsnä.

Ha. Anoppi väkisin halusi tulla hoitamaan, kun mulla oli vielä äitiyslomalla. Lähdin sitten käymään kaupassa, kun en keksinyt muutakaan. Kun tulin takaisin, lapsi oli yksin yhdessä huoneessa, anoppi toisessa huoneessa juoruamassa puhelimeen. Kuulin kuinka selitti, että kuinka on väsynyt, mutta tulee hoitamaan kun mä en pärjää ilman häntä. 

Anoppi oli hieman hämmentynyt, kun kysyin varsin kärkkäästi miten pärjäämättömyys ilmenee.

Joo, virhe minulta ottaa vastaan tyrkytetty apu. En tehnyt tätä virhettä toista kertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi