Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iranin sodan karu seuraus: Yhdysvaltojen turvatakuiden arvo laskenut roimasti

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo joo pääasiahan tuossa on ettei iran pysty auttamaan n-l ää.

Vaikeaa olisi auttaa sellaista mitä ei enää ole. NL kaatui 1991.

Vierailija
22/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäistä kertaa lähi-idässä jenkit joutuivat taistelemaan niin, ettei vastassa ollutkaan vuohipaimenia ruosteisine kivääreineen. Iran on monella sektorilla teknologisesti edistynyt valtio, eikä mikään kehitysmaa. Lisäksi tässä sodassa ei ole käytetty maajoukkoja nimeksikään. Nyt on nähty, että amerikkalaisten sotilaallinen herruus ei olekaan niin mahtava kun vastassa on varteenotettava vihollinen. Tässähän kävi nyt niin, että Trump kärsi rökäletappion. 

Hehe, koko entinen johto eliminoitu, ydinpommitehtaat lasitettu. Ei rysyjen eikä nalle puhin supertorjunta-aseet edes huomanneet mitään. Ja Iranin sinne tänne sinkoilevat vesiputkiohjukset aiheuttavat lähinnä hilpeyttä. Pelkkä puhe merimiinoista toki riittää laivavakuuttajat peräytymään sopimuksista.

Ydinpommitehtaat pommitettu niin stealthisti ettei edes Iran huomannut?  USA ja iipothan pommitti lähes kokonaan pelkkiä valemaaleja a la Serbia 1999 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäistä kertaa lähi-idässä jenkit joutuivat taistelemaan niin, ettei vastassa ollutkaan vuohipaimenia ruosteisine kivääreineen. Iran on monella sektorilla teknologisesti edistynyt valtio, eikä mikään kehitysmaa. Lisäksi tässä sodassa ei ole käytetty maajoukkoja nimeksikään. Nyt on nähty, että amerikkalaisten sotilaallinen herruus ei olekaan niin mahtava kun vastassa on varteenotettava vihollinen. Tässähän kävi nyt niin, että Trump kärsi rökäletappion. 

Hehe, koko entinen johto eliminoitu, ydinpommitehtaat lasitettu. Ei rysyjen eikä nalle puhin supertorjunta-aseet edes huomanneet mitään. Ja Iranin sinne tänne sinkoilevat vesiputkiohjukset aiheuttavat lähinnä hilpeyttä. Pelkkä puhe merimiinoista toki riittää laivavakuuttajat peräytymään sopimuksista.

Entisen johdon tilalle nousi uusi ja entistä julmempi, ydinpommitehtaita ei edes ollut ja pommitettuja tehtaita kunnostamaan lähti Trump itse 300 miljardin lahjoituksella. Salmi on nyt täysin Iranin hallussa ja sen avulla heillä on muusta maailmasta kova ote niin kauan kuin öljyä käytetään.

Tätä ei voi mitenkään kutsua USA;n voitoksi vaikka oranssi ja hölmöt lakeijansa muuta selittäisivät.

Vierailija
24/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ihme, Trump seuraa Putinin esimerkkiä ja kohta mitkään sopimukset eivät ole edes sen paperin arvoisia, joille sopimukset on kirjoitettu.

Eli mitäs sovittais Putlerin kanssa? Einiivvitunmmitäänkoskaanikinä.

venäläiset ei muutenkaan pidä sopimuksia, niin siinä ei ole tullut muutosta.

Maksoivat mm. NL:n velat sentilleen takaisin jokaiselle velkojalle.  Sanoisin että puhut paskaa.

Mitenkäs se, kun Ukraina luovutti ydinaseet sillä sopimuksella, että Venäjä ei hyökkää?

Vierailija
25/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muslimit saa tukkapöllyä 😊

Ja silti Trump oli itse se, joka pakotettiin neuvottelupöytään vailla saavutuksia. Ilmankos läksi päätti kokeilla takatukkaa, siitä on hänelle helpompi muslimien antaa tukkapöllyä. 🤣

Vierailija
26/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäistä kertaa lähi-idässä jenkit joutuivat taistelemaan niin, ettei vastassa ollutkaan vuohipaimenia ruosteisine kivääreineen. Iran on monella sektorilla teknologisesti edistynyt valtio, eikä mikään kehitysmaa. Lisäksi tässä sodassa ei ole käytetty maajoukkoja nimeksikään. Nyt on nähty, että amerikkalaisten sotilaallinen herruus ei olekaan niin mahtava kun vastassa on varteenotettava vihollinen. Tässähän kävi nyt niin, että Trump kärsi rökäletappion. 

Jonnet ei muista Aavikkomyrskyä?   1991 Irak oli maailman 4. suurin sotakoneisto, jolla oli tuoretta sotakokemusta Irania vastaan ja todistettu valmius käyttää kemiallisia aseita.  Koalitio menetti kymmenittäin hävittäjiä alasammuttuina.  Kuwaitin aavikolla käytiin suuria panssaritaisteluitakin.

 

Ei Irak mikään beduiinilauma ollut.

Afganistan ja Iran on vuoristoisia maita. Kuwait on tasaista. Panssarit olivat se millä tasaisen maan sai vallattua mutta tilanne on nyt muuttunut. Puolustaja pystyy tuhoamaan panssarit ja vuoristoteillä hyökkääjällä ei ole enää mitään mahdollisuuksia. USAlla ei kertakaikkiaan ollut mahdollisuutta menettää muutamaa sataa tuhatta kaatuneina. Vähintään sen verran ja aivan uskomattoman läjän rahaa olisi vaatinut pelkkä maaoperaatio. Siitä ne vaikeudet vasta olisi alkaneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muslimit saa tukkapöllyä 😊

Ja silti Trump oli itse se, joka pakotettiin neuvottelupöytään vailla saavutuksia. Ilmankos läksi päätti kokeilla takatukkaa, siitä on hänelle helpompi muslimien antaa tukkapöllyä. 🤣

No eihän pallerolta sujunut edes yhden altaan kunnostaminen. Piti keksiä mitä mielikuvituksellisempia selityksiä kun idioottikin näki millaista jälkeä hänen tunarikaverinsa sai aikaan.

Vierailija
28/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ihme, Trump seuraa Putinin esimerkkiä ja kohta mitkään sopimukset eivät ole edes sen paperin arvoisia, joille sopimukset on kirjoitettu.

Eli mitäs sovittais Putlerin kanssa? Einiivvitunmmitäänkoskaanikinä.

venäläiset ei muutenkaan pidä sopimuksia, niin siinä ei ole tullut muutosta.

Maksoivat mm. NL:n velat sentilleen takaisin jokaiselle velkojalle.  Sanoisin että puhut paskaa.

Mitenkäs se, kun Ukraina luovutti ydinaseet sillä sopimuksella, että Venäjä ei hyökkää?

Se sopimus ei enää pätenyt, koska Ukrainalla ei ollut laillista hallitusta sitä valvomaan. Siellähän tehtiin vallankumous, eli laiton vallan vaihto 2013. Sen myötä Ukraina muuttui epäluotettavaksi sopimuskumppaniksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäistä kertaa lähi-idässä jenkit joutuivat taistelemaan niin, ettei vastassa ollutkaan vuohipaimenia ruosteisine kivääreineen. Iran on monella sektorilla teknologisesti edistynyt valtio, eikä mikään kehitysmaa. Lisäksi tässä sodassa ei ole käytetty maajoukkoja nimeksikään. Nyt on nähty, että amerikkalaisten sotilaallinen herruus ei olekaan niin mahtava kun vastassa on varteenotettava vihollinen. Tässähän kävi nyt niin, että Trump kärsi rökäletappion. 

Jonnet ei muista Aavikkomyrskyä?   1991 Irak oli maailman 4. suurin sotakoneisto, jolla oli tuoretta sotakokemusta Irania vastaan ja todistettu valmius käyttää kemiallisia aseita.  Koalitio menetti kymmenittäin hävittäjiä alasammuttuina.  Kuwaitin aavikolla käytiin suuria panssaritaisteluitakin.

 

Ei Irak mikään beduiinilauma ollut.

Afganistan ja Iran on vuoristoisia maita. Kuwait on tasaista. Panssarit olivat se millä tasaisen maan sai vallattua mutta tilanne on nyt muuttunut. Puolustaja pystyy tuhoamaan panssarit ja vuoristoteillä hyökkääjällä ei ole enää mitään mahdollisuuksia. USAlla ei kertakaikkiaan ollut mahdollisuutta menettää muutamaa sataa tuhatta kaatuneina. Vähintään sen verran ja aivan uskomattoman läjän rahaa olisi vaatinut pelkkä maaoperaatio. Siitä ne vaikeudet vasta olisi alkaneet.

Muutenkin pitää olla aika tollo, jos ei ota huomioon millaisia keinoja vastapuolella on. Iran sai Jenkit nöyräksi yhdellä salmen sulkemisella.

Vierailija
30/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ihme, Trump seuraa Putinin esimerkkiä ja kohta mitkään sopimukset eivät ole edes sen paperin arvoisia, joille sopimukset on kirjoitettu.

Eli mitäs sovittais Putlerin kanssa? Einiivvitunmmitäänkoskaanikinä.

venäläiset ei muutenkaan pidä sopimuksia, niin siinä ei ole tullut muutosta.

Ei niin, mutta nyt meillä on vielä lännessäkin tuulella käyvä "diilintekijä"

USA:n johtajana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäistä kertaa lähi-idässä jenkit joutuivat taistelemaan niin, ettei vastassa ollutkaan vuohipaimenia ruosteisine kivääreineen. Iran on monella sektorilla teknologisesti edistynyt valtio, eikä mikään kehitysmaa. Lisäksi tässä sodassa ei ole käytetty maajoukkoja nimeksikään. Nyt on nähty, että amerikkalaisten sotilaallinen herruus ei olekaan niin mahtava kun vastassa on varteenotettava vihollinen. Tässähän kävi nyt niin, että Trump kärsi rökäletappion. 

Hehe, koko entinen johto eliminoitu, ydinpommitehtaat lasitettu. Ei rysyjen eikä nalle puhin supertorjunta-aseet edes huomanneet mitään. Ja Iranin sinne tänne sinkoilevat vesiputkiohjukset aiheuttavat lähinnä hilpeyttä. Pelkkä puhe merimiinoista toki riittää laivavakuuttajat peräytymään sopimuksista.

Ydinpommitehtaat pommitettu niin stealthisti ettei edes Iran huomannut?  USA ja iipothan pommitti lähes kokonaan pelkkiä valemaaleja a la Serbia 1999 😅

Eikä Ukraina ole onnistunut tuhomanaan ainuttakaan Venäjän ölyjalostamoa vieden sodan putlerin omalle tontille, ehei eijejjei. 

Vierailija
32/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ihme, Trump seuraa Putinin esimerkkiä ja kohta mitkään sopimukset eivät ole edes sen paperin arvoisia, joille sopimukset on kirjoitettu.

Eli mitäs sovittais Putlerin kanssa? Einiivvitunmmitäänkoskaanikinä.

venäläiset ei muutenkaan pidä sopimuksia, niin siinä ei ole tullut muutosta.

Maksoivat mm. NL:n velat sentilleen takaisin jokaiselle velkojalle.  Sanoisin että puhut paskaa.

Mitenkäs se, kun Ukraina luovutti ydinaseet sillä sopimuksella, että Venäjä ei hyökkää?

Se sopimus ei enää pätenyt, koska Ukrainalla ei ollut laillista hallitusta sitä valvomaan. Siellähän tehtiin vallankumous, eli laiton vallan vaihto 2013. Sen myötä Ukraina muuttui epäluotettavaksi sopimuskumppaniksi.

Se sopimus päti ja itse asiassa on voimassa edelleen. Siellä on koko tämän ajan ollut laillinen hallitus valvomassa, eikä 2013 ollut mikään vallankumous. Maan silloin läpikorruptoitunut presidentti erotettiin virastaan täysin laillisesti ja siitä hyvästä hän livisti Venäjälle isäntänsä helmoihin.

Ukraina on luotettava sopimuskumppani, Venäjä ei. Se ei muutu sinun trollauksillasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäistä kertaa lähi-idässä jenkit joutuivat taistelemaan niin, ettei vastassa ollutkaan vuohipaimenia ruosteisine kivääreineen. Iran on monella sektorilla teknologisesti edistynyt valtio, eikä mikään kehitysmaa. Lisäksi tässä sodassa ei ole käytetty maajoukkoja nimeksikään. Nyt on nähty, että amerikkalaisten sotilaallinen herruus ei olekaan niin mahtava kun vastassa on varteenotettava vihollinen. Tässähän kävi nyt niin, että Trump kärsi rökäletappion. 

Jonnet ei muista Aavikkomyrskyä?   1991 Irak oli maailman 4. suurin sotakoneisto, jolla oli tuoretta sotakokemusta Irania vastaan ja todistettu valmius käyttää kemiallisia aseita.  Koalitio menetti kymmenittäin hävittäjiä alasammuttuina.  Kuwaitin aavikolla käytiin suuria panssaritaisteluitakin.

 

Ei Irak mikään beduiinilauma ollut.

Afganistan ja Iran on vuoristoisia maita. Kuwait on tasaista. Panssarit olivat se millä tasaisen maan sai vallattua mutta tilanne on nyt muuttunut. Puolustaja pystyy tuhoamaan panssarit ja vuoristoteillä hyökkääjällä ei ole enää mitään mahdollisuuksia. USAlla ei kertakaikkiaan ollut mahdollisuutta menettää muutamaa sataa tuhatta kaatuneina. Vähintään sen verran ja aivan uskomattoman läjän rahaa olisi vaatinut pelkkä maaoperaatio. Siitä ne vaikeudet vasta olisi alkaneet.

Muutenkin pitää olla aika tollo, jos ei ota huomioon millaisia keinoja vastapuolella on. Iran sai Jenkit nöyräksi yhdellä salmen sulkemisella.

Jenkit vain tienaa tuolla, tuovat kalliimpaa omaansa tilalle meille Eurooppaan. Pian teille rysyläänkin kun Ukraina laitellut tuotantolaitoksenne puskemaan mustaa utua.

Vierailija
34/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ihme, Trump seuraa Putinin esimerkkiä ja kohta mitkään sopimukset eivät ole edes sen paperin arvoisia, joille sopimukset on kirjoitettu.

Eli mitäs sovittais Putlerin kanssa? Einiivvitunmmitäänkoskaanikinä.

venäläiset ei muutenkaan pidä sopimuksia, niin siinä ei ole tullut muutosta.

Ei niin, mutta nyt meillä on vielä lännessäkin tuulella käyvä "diilintekijä"

USA:n johtajana.

Punavihreä media menee kerta toisensa jälkeen samoihin Trumpin jekkuihin ja joka kerta ovat aivan yhtä totaalisen yllättyneitä. Kaipa sen voi tulkita sitten tuulella käymiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ihme, Trump seuraa Putinin esimerkkiä ja kohta mitkään sopimukset eivät ole edes sen paperin arvoisia, joille sopimukset on kirjoitettu.

Eli mitäs sovittais Putlerin kanssa? Einiivvitunmmitäänkoskaanikinä.

venäläiset ei muutenkaan pidä sopimuksia, niin siinä ei ole tullut muutosta.

Maksoivat mm. NL:n velat sentilleen takaisin jokaiselle velkojalle.  Sanoisin että puhut paskaa.

Myös Stalinin mm. Suomelta varastamat alueet?

Vierailija
36/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ihme, Trump seuraa Putinin esimerkkiä ja kohta mitkään sopimukset eivät ole edes sen paperin arvoisia, joille sopimukset on kirjoitettu.

Eli mitäs sovittais Putlerin kanssa? Einiivvitunmmitäänkoskaanikinä.

venäläiset ei muutenkaan pidä sopimuksia, niin siinä ei ole tullut muutosta.

Ei niin, mutta nyt meillä on vielä lännessäkin tuulella käyvä "diilintekijä"

USA:n johtajana.

Punavihreä media menee kerta toisensa jälkeen samoihin Trumpin jekkuihin ja joka kerta ovat aivan yhtä totaalisen yllättyneitä. Kaipa sen voi tulkita sitten tuulella käymiseksi.

Onko Yhdysvalloissa punavihreä media, kun kertoo ne samat asiat, kuin Suomen media?

Ei sitä turhaan kutsuta Taco Trumpiksi. On pelkuri paskahousu.

Vierailija
37/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ihme, Trump seuraa Putinin esimerkkiä ja kohta mitkään sopimukset eivät ole edes sen paperin arvoisia, joille sopimukset on kirjoitettu.

Eli mitäs sovittais Putlerin kanssa? Einiivvitunmmitäänkoskaanikinä.

venäläiset ei muutenkaan pidä sopimuksia, niin siinä ei ole tullut muutosta.

Ei niin, mutta nyt meillä on vielä lännessäkin tuulella käyvä "diilintekijä"

USA:n johtajana.

Punavihreä media menee kerta toisensa jälkeen samoihin Trumpin jekkuihin ja joka kerta ovat aivan yhtä totaalisen yllättyneitä. Kaipa sen voi tulkita sitten tuulella käymiseksi.

Onko Yhdysvalloissa punavihreä media, kun kertoo ne samat asiat, kuin Suomen media?

Ei sitä turhaan kutsuta Taco Trumpiksi. On pelkuri paskahousu.

On.

Punavihreät nyt aivan yleisesti lapsenomaisesti nimittelevät kun eivät yksinkertaisesti ymmärrä. 'Höh, aivan tyhmää toi'

Vierailija
38/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ihme, Trump seuraa Putinin esimerkkiä ja kohta mitkään sopimukset eivät ole edes sen paperin arvoisia, joille sopimukset on kirjoitettu.

Eli mitäs sovittais Putlerin kanssa? Einiivvitunmmitäänkoskaanikinä.

venäläiset ei muutenkaan pidä sopimuksia, niin siinä ei ole tullut muutosta.

Maksoivat mm. NL:n velat sentilleen takaisin jokaiselle velkojalle.  Sanoisin että puhut paskaa.

Mitenkäs se, kun Ukraina luovutti ydinaseet sillä sopimuksella, että Venäjä ei hyökkää?

Venäjä ei hyökännyt vaan ukraina aloitti sodan tappamalla venäläisiä krimillä.

-winner-

Vierailija
39/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ihme, Trump seuraa Putinin esimerkkiä ja kohta mitkään sopimukset eivät ole edes sen paperin arvoisia, joille sopimukset on kirjoitettu.

Eli mitäs sovittais Putlerin kanssa? Einiivvitunmmitäänkoskaanikinä.

venäläiset ei muutenkaan pidä sopimuksia, niin siinä ei ole tullut muutosta.

Maksoivat mm. NL:n velat sentilleen takaisin jokaiselle velkojalle.  Sanoisin että puhut paskaa.

Mitenkäs se, kun Ukraina luovutti ydinaseet sillä sopimuksella, että Venäjä ei hyökkää?

Venäjä ei hyökännyt vaan ukraina aloitti sodan tappamalla venäläisiä krimillä.

-winner-

Älä esitä winneriä, trolli.

Vierailija
40/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ihme, Trump seuraa Putinin esimerkkiä ja kohta mitkään sopimukset eivät ole edes sen paperin arvoisia, joille sopimukset on kirjoitettu.

Eli mitäs sovittais Putlerin kanssa? Einiivvitunmmitäänkoskaanikinä.

venäläiset ei muutenkaan pidä sopimuksia, niin siinä ei ole tullut muutosta.

Maksoivat mm. NL:n velat sentilleen takaisin jokaiselle velkojalle.  Sanoisin että puhut paskaa.

Mitenkäs se, kun Ukraina luovutti ydinaseet sillä sopimuksella, että Venäjä ei hyökkää?

Venäjä ei hyökännyt vaan ukraina aloitti sodan tappamalla venäläisiä krimillä.

-winner-

Sitä yksittäistä faktaa nyt ei mitenkään voi kiistää etteikö Venäjä hyökännyt. Mutta muttia voi esittää toki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän